Informacje prasowe

TP i Orange: rozwiązania IP na potrzeby UEFA EURO 2012™ gotowe

10 stycznia 2012

TP i Orange: rozwiązania IP na potrzeby UEFA EURO 2012™ gotowe

TP i Orange zakończyły pomyślnie pierwszy etap testów infrastruktury i usług, które będą świadczyć w trakcie Mistrzostw m.in. na stadionach w Polsce i w Międzynarodowym Centrum Nadawczym. To jeden z najważniejszych etapów przygotowań partnerów technologicznych UEFA EURO 2012™ do obsługi turnieju.

– Piłkarskie Mistrzostwa Europy UEFA EURO 2012™ to dla kibiców wielkie sportowe święto, a dla nas szansa by pokazać najwyższą jakość naszych usług i wsparcia technologicznego. Jesteśmy w stanie spełnić wszystkie wymagania UEFA, czego dowodzi pozytywnie zakończony pierwszy etap testów. Współtworzymy rozwiązanie, które zapewni kibicom niezwykłe wrażenia, a dziennikarzom, komentatorom i organizatorom turnieju najlepsze warunki pracy – powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP.

Laboratorium, w którym prowadzone są testy najnowocześniejszych systemów, aplikacji i infrastruktury technologicznej, powstawało od początku września 2011 r. w Centrum Przetwarzania Danych w Warszawie, należącym do Grupy TP. Testy mają za zadanie weryfikację działania całej infrastruktury IP w warunkach najbliższych rzeczywistym. Sprawdzono systemy, które zostaną zainstalowane na stadionach w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku oraz w Międzynarodowym Centrum Nadawczym (IBC). W laboratorium umieszczono i skonfigurowano całość sprzętu sieciowego oraz część urządzeń takich jak komputery, telewizory czy monitory. Następnie testowane jest działanie wszelkich objętych kontraktem usług, w tym transmisji danych i dostępu do Internetu, z których korzystać będzie UEFA, a za jej pośrednictwem także dziennikarze i komentatorzy. Testom poddawane są  też procedury awaryjne, kanały komunikacji (zarówno pomiędzy ekipami lokalnymi, jak i centrum zarządzania turniejem – IT Command Center), a także połączenia z Ukrainą. Laboratorium to również miejsce szkoleń technicznych i operacyjnych dla inżynierów obsługujących mistrzostwa.

Kolejnym kluczowym etapem przygotowań technologicznych do EURO 2012 będzie zakończenie wdrożenia rozwiązania opartego o sieć transportową nowej generacji ROADM, która zapewni najwyższą jakość i niezawodność transmisji sygnału audio i wideo. Sieć przewiduje dwie całkowicie niezależne drogi transmisji do każdego stadionu w Polsce, centrum nadawczego oraz do granicy z Ukrainą. Będzie ona w maksymalnym stopniu zabezpieczona na wypadek ewentualnych uszkodzeń.

W ramach partnerstwa technologicznego TP i Orange tworzą na potrzeby EURO 2012 kompleksowe rozwiązanie teleinformatyczne, zapewniając łączność pomiędzy ponad 20 lokalizacjami w Polsce (miastami gospodarzami, stadionami, hotelami obsługującymi przedstawicieli UEFA, ) oraz pomiędzy Polską i Ukrainą. Dzięki usługom TP i Orange możliwa będzie transmisja ze wszystkich kamer telewizyjnych na polskich stadionach do oficjalnych nadawców – partnerów UEFA w Międzynarodowym Centrum Nadawczym UEFA – IBC. Stąd sygnały będą transmitowane na cały świat. Za obsługę technologiczną oraz wsparcie dla użytkowników będzie podczas Mistrzostw odpowiadał ponad 1000-osobowy zespół specjalistów.

TP i Orange gwarantują nieprzerwaną (99,999%) sprawność transmisji danych w dzień meczu.  Dopuszczalny czas przerwy w transmisji liczony jest w sekundach. Wydarzenie rangi międzynarodowej, angażujące tysiące osób przy organizacji, setki tysięcy kibiców na trybunach i miliony przed telewizorami, wymaga najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i bezwzględnej jakości.

Orange jest także globalnym sponsorem UEFA EURO 2012™  – to pierwszy projekt sponsoringowy realizowany na tak dużą skalę – obejmuje 11 krajów Europy, w których obecna jest marka Orange.

 

* * * * *

 

W ramach partnerstwa technologicznego, na potrzeby UEFA EURO 2012™ Orange i TP dostarczą m.in:

  • Ponad 6000 dostępów do Internetu i sieci korporacyjnych,
  • Ok. 1000 telefonów IP
  • Ok. 1300 linii ISDN
  • Prawie 600 linii analogowych
  • Ok. 1600 kart SIM oraz telefonów
  • Ok. 100 modemów bezprzewodowego dostępu
  • Ok. 300 bezprzewodowych punktów dostępowych
  • Ponad 1000 laptopów
  • Prawie 1000 telewizorów Sharp
  • Prawie 1300 monitorów komentatorskich Sharp
  • Ok. 800 telefonów (ISDN oraz analogowych)
  • Ok. 130 monitorów LCD
  • oraz  drobny sprzęt (aparaty fotograficzne, pamięci USB, laminatory, etc.)
  • transmisję sygnału wideo
  • łączność pomiędzy Ukraińską granicą a IBC
  • łączność pomiędzy stadionami w Polsce i IBC
Udostępnij: TP i Orange: rozwiązania IP na potrzeby UEFA EURO 2012™ gotowe

Informacje prasowe

TP i Orange: rozwiązania IP na potrzeby UEFA EURO 2012™ gotowe

10 stycznia 2012

TP i Orange: rozwiązania IP na potrzeby UEFA EURO 2012™ gotowe

TP i Orange zakończyły pomyślnie pierwszy etap testów infrastruktury i usług, które będą świadczyć w trakcie Mistrzostw m.in. na stadionach w Polsce i w Międzynarodowym Centrum Nadawczym. To jeden z najważniejszych etapów przygotowań partnerów technologicznych UEFA EURO 2012™ do obsługi turnieju.

– Piłkarskie Mistrzostwa Europy UEFA EURO 2012™ to dla kibiców wielkie sportowe święto, a dla nas szansa by pokazać najwyższą jakość naszych usług i wsparcia technologicznego. Jesteśmy w stanie spełnić wszystkie wymagania UEFA, czego dowodzi pozytywnie zakończony pierwszy etap testów. Współtworzymy rozwiązanie, które zapewni kibicom niezwykłe wrażenia, a dziennikarzom, komentatorom i organizatorom turnieju najlepsze warunki pracy – powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP.

Laboratorium, w którym prowadzone są testy najnowocześniejszych systemów, aplikacji i infrastruktury technologicznej, powstawało od początku września 2011 r. w Centrum Przetwarzania Danych w Warszawie, należącym do Grupy TP. Testy mają za zadanie weryfikację działania całej infrastruktury IP w warunkach najbliższych rzeczywistym. Sprawdzono systemy, które zostaną zainstalowane na stadionach w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku oraz w Międzynarodowym Centrum Nadawczym (IBC). W laboratorium umieszczono i skonfigurowano całość sprzętu sieciowego oraz część urządzeń takich jak komputery, telewizory czy monitory. Następnie testowane jest działanie wszelkich objętych kontraktem usług, w tym transmisji danych i dostępu do Internetu, z których korzystać będzie UEFA, a za jej pośrednictwem także dziennikarze i komentatorzy. Testom poddawane są  też procedury awaryjne, kanały komunikacji (zarówno pomiędzy ekipami lokalnymi, jak i centrum zarządzania turniejem – IT Command Center), a także połączenia z Ukrainą. Laboratorium to również miejsce szkoleń technicznych i operacyjnych dla inżynierów obsługujących mistrzostwa.

Kolejnym kluczowym etapem przygotowań technologicznych do EURO 2012 będzie zakończenie wdrożenia rozwiązania opartego o sieć transportową nowej generacji ROADM, która zapewni najwyższą jakość i niezawodność transmisji sygnału audio i wideo. Sieć przewiduje dwie całkowicie niezależne drogi transmisji do każdego stadionu w Polsce, centrum nadawczego oraz do granicy z Ukrainą. Będzie ona w maksymalnym stopniu zabezpieczona na wypadek ewentualnych uszkodzeń.

W ramach partnerstwa technologicznego TP i Orange tworzą na potrzeby EURO 2012 kompleksowe rozwiązanie teleinformatyczne, zapewniając łączność pomiędzy ponad 20 lokalizacjami w Polsce (miastami gospodarzami, stadionami, hotelami obsługującymi przedstawicieli UEFA, ) oraz pomiędzy Polską i Ukrainą. Dzięki usługom TP i Orange możliwa będzie transmisja ze wszystkich kamer telewizyjnych na polskich stadionach do oficjalnych nadawców – partnerów UEFA w Międzynarodowym Centrum Nadawczym UEFA – IBC. Stąd sygnały będą transmitowane na cały świat. Za obsługę technologiczną oraz wsparcie dla użytkowników będzie podczas Mistrzostw odpowiadał ponad 1000-osobowy zespół specjalistów.

TP i Orange gwarantują nieprzerwaną (99,999%) sprawność transmisji danych w dzień meczu.  Dopuszczalny czas przerwy w transmisji liczony jest w sekundach. Wydarzenie rangi międzynarodowej, angażujące tysiące osób przy organizacji, setki tysięcy kibiców na trybunach i miliony przed telewizorami, wymaga najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i bezwzględnej jakości.

Orange jest także globalnym sponsorem UEFA EURO 2012™  – to pierwszy projekt sponsoringowy realizowany na tak dużą skalę – obejmuje 11 krajów Europy, w których obecna jest marka Orange.

 

* * * * *

 

W ramach partnerstwa technologicznego, na potrzeby UEFA EURO 2012™ Orange i TP dostarczą m.in:

  • Ponad 6000 dostępów do Internetu i sieci korporacyjnych,
  • Ok. 1000 telefonów IP
  • Ok. 1300 linii ISDN
  • Prawie 600 linii analogowych
  • Ok. 1600 kart SIM oraz telefonów
  • Ok. 100 modemów bezprzewodowego dostępu
  • Ok. 300 bezprzewodowych punktów dostępowych
  • Ponad 1000 laptopów
  • Prawie 1000 telewizorów Sharp
  • Prawie 1300 monitorów komentatorskich Sharp
  • Ok. 800 telefonów (ISDN oraz analogowych)
  • Ok. 130 monitorów LCD
  • oraz  drobny sprzęt (aparaty fotograficzne, pamięci USB, laminatory, etc.)
  • transmisję sygnału wideo
  • łączność pomiędzy Ukraińską granicą a IBC
  • łączność pomiędzy stadionami w Polsce i IBC
Udostępnij: TP i Orange: rozwiązania IP na potrzeby UEFA EURO 2012™ gotowe

Informacje prasowe

Ponad 1,2 mln zł dla WOŚP od klientów Grupy TP i z licytacji złotych kart

9 stycznia 2012

Ponad 1,2 mln zł dla WOŚP od klientów Grupy TP i z licytacji złotych kart

Blisko 850 tys. zł ofiarowali w tym roku klienci TP i Orange za pośrednictwem specjalnych charytatywnych numerów Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. Oprócz tego prawie 424 tys. zł udało się pozyskać z licytacji specjalnych złotych kart telefonicznych. Nadal trwają aukcje podwójnego biletu na finał UEFA EURO2012 oraz maskotek Serca i Rozumu. 

Podczas XX finału Orkiestry, na specjalną linię charytatywną TP zadzwoniło 3940 osób, co przyniosło WOŚP 19 660 tys zł. Z kolei klienci ORANGE wysłali smsy na łączną kwotę 817 850 tys.zł. Całość tej kwoty TP i Orange przekażą na konto WOŚP.

Już po raz 14 licytowano złote karty telefoniczne, przygotowywane przez TP specjalnie na tę okazję. Z licytacji kart uzyskano łącznie 423 365,00 zł. Karta z numerem 1 w tym roku została sprzedana za 65 tys. złotych.

Udostępnij: Ponad 1,2 mln zł dla WOŚP od klientów Grupy TP i z licytacji złotych kart

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej