Telekomunikacja Polska zajęła drugie miejsce w rankingu firm odpowiedzialnych społecznie „CSR 24/7", przeprowadzonym przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz firmę doradczą Braun & Partners.
TP została wyróżniona w szczególności za silną komunikację i transparentność podejmowanych działań. Wyprzedziła ją jedynie Grupa Lotos. W badaniu przeanalizowano 39 największych firm w Polsce, które oceniono w siedmiu obszarach odpowiedzialności społecznej.
Analizie poddane zostało podejście firm do takich kwestii jak przejrzystość i komunikacja, ład korporacyjny, relacje z interesariuszami, odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego, odpowiedzialność ekonomiczna, społeczeństwo oraz zasoby ludzkie.
Metodyka badania oparta jest o standardy Account Ability, wskaźniki GRI, zasady dobrych praktyk oraz rozszerzone raportowanie odpowiedzialności społecznej obejmujące zobowiązania środowiskowe, ekonomiczne, etyczne i społeczne.
W 2009 roku wyniki badania CSR 24/7 publikowane będą w Polsce, Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech.
*****
Telekomunikacja Polska od początku plasuje się w czołówce polskich firm, które kierują się zasadami odpowiedzialnego biznesu. Była wyróżniana w pierwszym polskim rankingu CSR w 2007 roku, nagradzana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Forum Darczyńców, Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych i miesięcznik „Forbes". Jest pierwszym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce, który włączył się w inicjatywę Global Compact oraz jedną z pierwszych firm z Europy Środkowej, której działania były doceniane na targach CSR Europe MarketPlace - jako praktyki godne naśladowania.