Informacje prasowe

TP wspiera działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami

29 października 2010

TP wspiera działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami

Dzięki wsparciu Telekomunikacji Polskiej, Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Warszawskiego zakupi do swojej Wypożyczalni komputery przenośne. TP jest  także partnerem Konferencji „Dostęp osób niepełnosprawnych do informacji i edukacji. Nowe technologie – większe szanse, większe możliwości”, która odbywa się na UW 29 listopada.

Netbooki i notebooki dla Wypożyczalni będą przez BON UW przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami m.in. dzięki programom udźwiękawiającym, programom powiększającymi pismo, programom OCR do rozpoznawania zeskanowanego tekstu, a także dzięki monitorom brajlowskim i przenośnym skanerom.

Umiejętne wykorzystanie nowych technologii pozwala znosić znaczną część barier w dostępie do edukacji, na jakie natrafiają studenci niepełnosprawni, wyrównując tym samym ich możliwości z tymi jakie mają pełnosprawni studenci Uniwersytetu Warszawskiego – powiedział Paweł Wdówik, kierownik Biura Osób Niepełnosprawnych UW.

Bardzo ważną rolę w życiu osób niepełnosprawnych odgrywa możliwość kształcenia się i kontaktu z otoczeniem. Czasami tak prosta sprawa jak napisanie i wysłanie maila może stanowić barierę nie do pokonania. Dlatego TP jako operator narodowy wspiera takie inicjatywy. Chcemy budować społeczeństwo informacyjne,  w którym nie może zabraknąć miejsca dla osób z niepełnosprawnościami – powiedział Paweł Papliński, dyrektor Departamentu Marketingu Usług dla Domu.

Telekomunikacja Polska od wielu lat angażuje się w działania ułatwiające życie osobom z niepełnosprawnościami. Oferujem.in. 50-procentowe rabaty na instalację telefonu i abonament telefoniczny, udostępnia specjalne faktury dla osób niewidomych i słabo widzących (pisane wielką czcionką lub alfabetem Braille’a). Firma przystosowała również publiczne aparaty telefoniczne do potrzeb osób noszących aparaty słuchowe lub implanty oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich.

W ubiegłym roku TP wspólnie z dr Aleksandra Królak, z Politechniki Łódzkiej stworzyła program komputerowy b-Link, który umożliwia osobom sparaliżowanym sterowanie komputerem za pomocą ruchów powiek. Jego niepowtarzalność została doceniona przez jury 38 Międzynarodowej Wystawy Wynalazków w Genewie, które przyznało projektowi Złoty Medal. Program jest darmowy, dostępny jest na stronach www.tp.pl.

Udostępnij: TP wspiera działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami

Informacje prasowe

Ponad milion ekologicznych faktur w Grupie TP

26 października 2010

Ponad milion ekologicznych faktur w Grupie TP

Już ponad milion klientów TP i Orange zrezygnowało z papierowych faktur na rzecz bardziej ekologicznych – elektronicznych. Z ekofaktury Orange korzysta około 588 tys. klientów, a z e-faktury i ekofaktury TP blisko 430 tys. klientów.

W Polsce wystawia się 4 miliardy faktur rocznie, co oznacza zużycie 20 tys. ton papieru, na który wycinka 340 tys. drzew, czyli ok. 170 hektarów lasu. To również koszt 160 milionów kWh energii i zanieczyszczenie 8,9 miliardów litrów wody. Dlatego tak ważne jest przekonanie Polaków, że wybór faktury elektronicznej pozwala nam w bardzo konkretny sposób chronić środowisko.

Grupa TP stara się zachęcać do tego swoich klientów. Nie tylko przekonujemy o wygodzie otrzymywania miesięcznego rachunku przez internet, ale poprzez szereg akcji informujemy o ich realnych zaletach w ochronie środowiska. Dodatkową zachętą dla klientów są obniżone opłaty aktywacyjne w nowych promocjach neostrady. To przynosi efekty, w ostatnim półroczu na faktury elektroniczne zdecydowało się ponad 500 tys. klientów Grupy TP.

Dodatkowym bodźcem dla osób, które chcą chronić środowisko naturalne jest zainicjowana przez Grupę TP, we wrześniu 2010 roku, akcja zazieleniania Śląska. Ze środków, które firma zaoszczędzi na zmniejszonej ilości drukowanych faktur sadzony jest las w miejscowości Knurów, na 3 ha szkód górniczych. Do tej pory wolontariusze Grupy TP zasadzili już 27 tysięcy drzew. Szczegóły tej akcji można zobaczyć na filmie zamieszczonym na blogu korporacyjnym Grupy TP: www.blog.tp.pl/korporacyjny/entry/zmieniamy_czarne_na_zielone.

Kolejne takie akcje będą prowadzone wiosną 2011 roku. Więcej informacji można znaleźć w serwisie www.naturatp.pl, gdzie można również posadzić wirtualne drzewo i zachęcić kolejne osoby do akcji zazieleniania Śląska. Zwolennicy e-faktury mogą także spotkać się na profilu naturatp na portalu społecznościowym facebook.

Więcej informacji można znaleźć na stronach www.tp.pl/efaktura i www.orange.pl/ekofaktura.

 

Udostępnij: Ponad milion ekologicznych faktur w Grupie TP

Informacje prasowe

Najlepsze praktyki przetargowe w Grupie TP

26 października 2010

Najlepsze praktyki przetargowe w Grupie TP

Prezes Grupy TP, Maciej Witucki, podpisał list intencyjny promujący stosowanie europejskich standardów przetargowych w branży marketingowej. Wytyczne w tej dziedzinie zawiera dokument „Pitch Guideline” ogłoszony wspólnie przez Światową Organizację Reklamodawców WFA (której członkiem jest Orange) oraz Europejskie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej EACA.

Inicjatorem wprowadzenia na polski rynek dobrych praktyk przetargowych jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Wspólną intencją Grupy TP i SAR jest to, aby przetargi przeprowadzanie były zgodnie z dobrymi obyczajami oraz poszanowaniem zasady równości i zasad uczciwej konkurencji.

– Grupa TP od dawna stosuje standardy przetargowe zawarte w „Pitch Guideline” i tym bardziej jestem dumny, że jako pierwsi oficjalnie mogliśmy je podpisać. Wprowadzenie na rynek polski dokumentu, który szczegółowo opisuje dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu w kontekście organizacji przetargów i relacji z partnerami biznesowymi, znacznie usprawni proces przetargowy. Uczyni go bardziej skutecznym i efektywnym kosztowo – powiedział prezes Grupy TP Maciej Witucki. – Doprowadzi to do sytuacji, w której każdy wygrywa – i klient, i agencja.

Stowarzyszenie Agencji Marketingowych (SAR) chce doprowadzić do popularyzacji tego dokumentu na rynku polskim przez podpisanie listów intencyjnych ze wszystkimi reklamodawcami zrzeszonymi w WFA.

Podpisanie „Pitch Guideline” jest zgodne z modelem biznesowym stosowanym przez Grupę TP. Grupa jest liderem wśród polskich telekomów w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Udostępnij: Najlepsze praktyki przetargowe w Grupie TP

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej