Informacje prasowe

TP wspiera wprowadzenie standardów AA1000

17 marca 2011
TP wspiera wprowadzenie standardów AA1000

CSRinfo i Telekomunikacja Polska umożliwią polskim przedsiębiorcom i organizacjom dostęp do międzynarodowych standardów AccountAbility - AA1000. To praktyczne narzędzie pokazujące jak budować relacje firmy z otoczeniem i prowadzić dialog.

- Wprowadzenie standardów AccountAbility na polski rynek to unikalny projekt. Realizacja dialogu z interesariuszami według standardów AA1000 jest dużym wyzwaniem i Grupa TP postanowiła je podjąć. Wierzę, że nasze doświadczenia okażą się inspirujące dla innych przedsiębiorców - powiedział Tomasz Nowakowski, dyrektor wykonawczy Grupy TP ds. Korporacyjnych.

- Prowadzenie dialogu z interesariuszami jest kluczową praktyką społecznej odpowiedzialności biznesu. Standardy AA1000 są niezwykle pomocne. Uważam, że to know-how, które oferują powinno być dostępne polskim firmom. Mam nadzieję, że przyczyni się ono do upowszechnienia dobrej praktyki dialogu. Warto pamiętać, że oparty o zaufanie i przejrzysty dialog z otoczeniem przyczynia się do budowania kapitału społecznego, którego nam w Polsce brakuje – uważa Liliana Anam, Manager CSRinfo.

Standardy AA1000 są udostępniane bezpłatnie. Rozwijają odpowiedzialność i przejrzystość firmy. Skorzystanie z nich przez polskie przedsiębiorstwa będzie możliwe dzięki podjęciu współpracy z międzynarodową organizacją AccountAbility przez CSRinfo.

Z kolei TP zdecydowała się wesprzeć projekt finansowo i jednocześnie rozpoczęła w 2011 roku proces dialogu zgodnie z wytycznymi AccountAbility. Firma udostępni też swoje doświadczenia z praktycznej adaptacji zasad standardu AA1000.

AccountAbility to uznany, międzynarodowy think-tank, a jego standardy stosowane są na całym świecie, między innymi przez korporacje i organizacje pozarządowe. Standardy z serii AA1000 są wynikiem przeprowadzonego z interesariuszami dialogu. Jak dotąd zostały przetłumaczone na osiem języków.


Informacje prasowe

Zgoda UOKiK dla współpracy PTC i PTK Centertel

16 marca 2011
Zgoda UOKiK dla współpracy PTC i PTK Centertel

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era i Heyah oraz PTK Centertel, operator sieci Orange uzyskały zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na założenie spółki joint-venture, która będzie odpowiedzialna za zarządzanie radiowymi sieciami dostępowymi obu operatorów.

W drugiej połowie grudnia ubiegłego roku obie firmy podpisały list intencyjny dotyczący  współpracy w zakresie wzajemnego korzystania z mobilnej infrastruktury sieciowej oraz pasm częstotliwości. Skierowały również do UOKiK stosowny wniosek o zgodę na założenie spółki joint-venture odpowiedzialnej za budowanie, zarządzanie i utrzymanie współdziałających sieci w ramach planowanej współpracy.

Dzisiejsza pozytywna decyzja UOKiK oznacza, że  PTC oraz PTK Centertel mogą rozpocząć wiążące negocjacje w celu szczegółowego ustalenia warunków współpracy oraz powołania spółki, a także określenia zasad jej funkcjonowania.  Zakres współpracy PTC i PTK Centertel ograniczy się wyłącznie do wybranych kwestii technicznych i nie będzie dotyczył innych sfer ich działalności na rynku telekomunikacyjnym.

Cieszymy się z dzisiejszej decyzji Urzędu. Jest ona bardzo ważna dla obu naszych firm i przełomowa dla całego rynku telekomunikacyjnego w Polsce, ale przede wszystkim jest korzystna dla klientów, którzy dzięki temu będą mieli dostęp do sieci mobilnych zapewniających większy zasięg i szybszą transmisję danych oraz do najnowszych technologii - powiedział Miroslav Rakowski, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej

UOKiK zapalił zielone światło dla planowanej współpracy. Zyskamy na tym wszyscy:  i operatorzy, którzy bardziej efektywnie będą mogli planować inwestycje w infrastrukturę, i klienci, bo zyskają większy zasięg usług, i państwo, gdyż infrastruktura do łączności mobilnej nie będzie dublowana jak dotychczas lecz będzie się efektywnie uzupełniać - powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP.

Operatorzy przewidują, że negocjacje pomiędzy nimi oraz prace nad przygotowaniem stosownych umów powinny zakończyć się do końca pierwszego półrocza bieżącego roku. Efektem tego będzie powołanie spółki joint-venture, w której każdy z operatorów będzie posiadał 50 proc udziałów. Komercyjne uruchomienie projektu oraz rozpoczęcie wzajemnego wykorzystywania zasobów sieciowych możliwe będzie  w 2012 roku.

Współpraca PTC i PTK Centertel zwiększy opłacalność oraz efektywność inwestycji sieciowych obu firm, co pozytywnie wpłynie na szybszy rozwój nowoczesnej infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce. Dzięki temu klienci będą mogli korzystać z sieci o jeszcze lepszej jakości, wspierających innowacyjne usługi.


Informacje prasowe

Bezpłatna blokada połączeń anonimowych dla klientów Orange

14 marca 2011
Bezpłatna blokada połączeń anonimowych dla klientów Orange

Klienci Orange mogą bezpłatnie korzystać z usługi Blokada Połączeń Anonimowych. Usługa blokuje połączenia przychodzące z numerów zastrzeżonych, czyli takich, które nie wyświetlają się na ekranie telefonu.

Dzwoniący z numeru zastrzeżonego usłyszy następujący komunikat: „Osoba, do której dzwonisz nie akceptuje połączeń z numeru zastrzeżonego. Wyłącz blokadę numeru i spróbuj ponownie lub skontaktuj się z nią przy pomocy SMS-a.” Komunikat jest bezpłatny a po jego odtworzeniu połączenie zostanie zakończone. Użytkownik usługi nie jest powiadamiany o próbach połączeń z numerów zastrzeżonych.

W przypadku, gdy użytkownik usługi BPA korzysta z poczty głosowej, po odtworzeniu komunikatu nastąpi automatyczne przekierowanie anonimowego połączenia do poczty głosowej, co umożliwi dzwoniącemu pozostawienie wiadomości.

  • Aby włączyć usługę należy wysłać SMS o treści AKT BPA pod numer 8087 lub wpisać z klawiatury telefonu kod *110*71# i nacisnąć klawisz połączenia.
  • Sprawdzić status usługi można poprzez wysłanie SMS  o treści SPR BPA pod numer 8087 lub wpisanie z klawiatury telefonu kod *110*71*01# i naciśnięcie klawisza połączenia.
  • Wyłączenie usługi nastąpi po wysłaniu SMS-a o treści REZ BPA pod numer 8087 lub wpisaniu z klawiatury telefonu kod *110*71*00# i naciśnięciu klawisza połączenia.

Korzystanie z usługi, wysłanie SMS-ów sterujących oraz kodów jest bezpłatne.

Usługę można również włączyć, wyłączyć lub sprawdzić jej status za pośrednictwem konsultanta BOK, ponosząc opłatę wg cennika planu taryfowego, z którego korzysta klient.

Więcej o usłudze na www.orange.pl

Scroll to Top