Informacje prasowe

Trzy wyróżnienia World Communication Awards dla Orange

01 grudnia 2009
Trzy wyróżnienia World Communication Awards dla Orange

Orange otrzymał trzy najwyższe wyróżnienia branży telekomunikacyjnej - World Communication Awards (WCA), podczas tegorocznej gali w Londynie. Po raz czwarty z rzędu Orange Business Services uznano najlepszym operatorem globalnym „Best Global Operator", a Orange po raz trzeci najlepszym dostawcą usług telefonii komórkowej - „Best Mobile Service Provider". Ponadto, wspólnie z Grupą Sorin, otrzymał wyróżnienie za największą liczbę innowacji w dziedzinie telemedycyny i zdalnego monitorowania stanu zdrowia.

World Communication Awards od jedenastu lat nagradza znaczące osiągnięcia oraz innowacje w światowym przemyśle telekomunikacyjnym.

- Orange Business Services oraz Orange udało się w tym roku dokonać wielu imponujących rzeczy. Przyznane im tytuły - Najlepszy Operator Globalny i Najlepszy Dostawca Usług Telefonii Komórkowej są jak najbardziej zasłużone - powiedział David Molony, główny analityk w komisji sędziowskiej WCA. - W swoim werdykcie sędziowie docenili zwłaszcza spójność strategii działania, dzięki której udało się stworzyć silne oferty usług i dobrze zarządzaną strukturę handlową.

- Te osiągnięcia zawdzięczamy poświęceniu naszych pracowników, ich pomysłowości i zaangażowaniu. Rozwijamy innowacyjne usługi, nowoczesne wideokonferencje, centra kontaktowe i aplikacje M2M. Pracujemy też nad rozwiązaniami, które zapewnią naszym klientom dostęp do potrzebnych im aplikacji, bez potrzeby ich zakupu - powiedziała Barbara Dalibard, prezes i dyrektor naczelny Orange Business Services.

Orange Business Services i Grupę Sorin (światowego producenta urządzeń medycznych, przodującego w leczeniu chorób sercowo-naczyniowych) nagrodzono również w kategorii najbardziej innowacyjnych firm. Uznanie jury wzbudziły osiągnięcia związane z wdrażaniem technologii M2M oraz e-Health, które przyczyniają się do polepszenia jakości życia pacjentów cierpiących na problemy sercowe.

 

Osoby kontaktowe dla mediów

Frédéric Gielec, +33 1 46 46 21 89, frederic.gielec@orange-ftgroup.com

Georgina Hart, +44 7973 100 111, georgina.hart@orange-ftgroup.com


Informacje prasowe

TP i UKE nagrodzone za zawarcie porozumienia

27 listopada 2009
TP i UKE nagrodzone za zawarcie porozumienia

Telekomunikacja Polska i Urząd Komunikacji Elektronicznej wspólnie otrzymały nagrodę „Szeroki Pas" za zawarcie porozumienia, które daje szansę na znaczący wzrost inwestycji szerokopasmowych. „Szeroki Pas" jest nagrodą Forum Usług Szerokopasmowych, którą przyznaje redakcja branżowego magazynu "Computerworld".

- Cieszę się, że odbieramy nagrodę za Porozumienie razem z panią prezes Streżyńską. Tym bardziej, że stanowi ono podwaliny dobrej współpracy i wzajemnego szacunku pomiędzy operatorami, administracją i samorządami. To ogromna szansa dla rozwoju społeczeństwa informacyjnego - powiedział odbierając nagrodę Piotr Muszyński, wiceprezes Zarządu TP ds. Operacyjnych.

Porozumienie pomiędzy TP a UKE zawarte w październiku 2009 roku przewiduje m.in. inwestycje TP w 1,2 mln linii dostępu do szerokopasmowego Internetu w ciągu najbliższych 3 lat. Zbudowanych zostanie w ten sposób ok. 500 tys. nowych linii, a kolejne 700 tys. istniejących zostanie zmodernizowane. Dzięki temu dodatkowy 1 mln linii w sieci TP będzie miało przepustowość powyżej 6 Mb/s. Rozbudowa infrastruktury obejmie zarówno aglomeracje miejskie, małe miasta jak i tereny wiejskie.

Uzasadniając przyznanie nagrody organizatorzy stwierdzili, że porozumienie należy zaliczyć do najważniejszych aktów prawnych, mających wpływ na pozytywne zmiany w Polsce.

Nagroda „Szeroki pas" przyznawana jest od 2006 roku. Od tego roku jest nagrodą Forum Usług Szerokopasmowych, którą przyznaje redakcja "Computerworld". W tym roku redakcja nagradza "za zajęcie pasa drogowego na inwestycje i przedsięwzięcia szerokopasmowe", czyli inicjatywy, które przyspieszają rozwój infrastruktury społeczeństwa informacyjnego, zmieniają oblicze firm i instytucji i pobudzają wspólnoty lokalne do działania pro publico bono.

Forum Usług Szerokopasmowych to największe i najważniejsze spotkanie kluczowych przedstawicieli rynku telekomunikacyjnego, mediów, dostawców treści szerokopasmowych oraz administracji publicznej w Polsce.


Informacje prasowe

Neostrada bez spamu

26 listopada 2009
Neostrada bez spamu

Przypominamy, że od 1 grudnia TP wprowadza zmiany w usłudze "bezpieczny dostęp", które dotyczą funkcjonowania poczty elektronicznej. Pozwolą one zmniejszyć ilość spamu, rozsyłanego m.in. w efekcie działania wirusów. Zmiana polega na ograniczeniu komunikacji pomiędzy programami pocztowymi, a serwerami poprzez port 25 i przeniesieniu jej na porty 587 i 465. Dlatego zachęcamy internautów, aby w ustawieniach programu pocztowego, z którego korzystają, wprowadzili niezbędne modyfikacje.

Osoby korzystające z programów pocztowych takich jak Outlook, Outlook Express, The Bat, Thunderbird lub innych, powinny sprawdzić konfigurację swoich kont pocztowych. Jeśli serwer poczty wychodzącej (SMTP) jest skonfigurowany tak, by korzystał z portu 25, należy zmienić go na port 465 lub 587. W ten sposób internauci zyskają pewność, że będą mogli bez problemu korzystać z poczty e-mail również po 1 grudnia. Instrukcje zmiany konfiguracji programów pocztowych można znaleźć na stronie www.tp.pl/cert/poczta lub na stronach dostawców usług pocztowych.

Zmiany w funkcjonowaniu poczty nie dotyczą tych internautów, którzy wysyłają e-maile logując się do serwisu internetowego (strony WWW dostawcy poczty).

Przeniesienie komunikacji mailowej z portu 25 zainicjowała Telekomunikacja Polska wspólnie z dużymi serwisami pocztowymi. Zmiana ta jest zgodna z ogólnoświatowymi standardami opisującymi funkcjonowanie usługi poczty elektronicznej w sieci internet (m. in. dokumentem RFC 4409) i korzystna dla internautów. Pomoże im m.in. uniknąć problemów wynikających z nieświadomego wysyłania spamu, takich jak słaba wydajność komputera czy przeciążenie domowego łącza. Ponadto, rozwiązanie to pomoże chronić klientów przed ewentualnymi przykrymi konsekwencjami wynikającymi ze zmian planowanych w polskim prawie. Będą one nakładały na usługodawców obowiązek blokowania użytkowników wysyłających spam, a na samych użytkowników - karę grzywny.

Scroll to Top