Informacje prasowe

Twoja Perspektywa – rusza IV edycja ogólnopolskiego konkursu dla studentów

16 stycznia 2012
Twoja Perspektywa – rusza IV edycja ogólnopolskiego konkursu dla studentów

Od 16 stycznia przed studentami z całej Polski otwiera się perspektywa wygrania do 10 tys. zł, płatnych praktyk i staży w Grupie TP. Organizatorami konkursu są Orange i Telekomunikacja Polska we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami i Business for Society. W zeszłorocznej edycji konkursu wzięło udział 2 472 studentów ze 197 uczelni z całej Polski.

Na program Twoja Perspektywa składają się: konkurs, cykl warsztatów oraz program ambasadorski. Celem programu jest pomoc w rozwijaniu kompetencji studentów tak, aby odpowiadały one potrzebom pracodawców, zbliżenie świata nauki i biznesu, a także zainteresowanie studentów karierą w branży telekomunikacyjnej.

Organizatorzy konkursu czekają na zgłoszenia uczestnictwa do 29 lutego poprzez aplikację on-line dostępną na stronie: www.twojaperspektywa.pl. Do konkursu organizatorzy zapraszają studentów z całej Polski, którzy mają za sobą I rok studiów i nie ukończyli 26 roku życia. Poza tym liczą się jedynie chęci i wiedza w wybranej przez siebie dziedzinie – telekomunikacji, informatyce lub marketingu i zarządzaniu.

Eliminacje konkursowe odbędą się od 2 do 19 marca. Na tym etapie na studentów czeka test on-line, który składa się z 20 pytań wielokrotnego wyboru oraz 1 pytania otwartego. W półfinale studenci zmierzą się z sytuacją biznesową. Finaliści zaprezentują w maju. Swoje rozwiązania przed komisją konkursową, która wyłoni ostatecznego zwycięzcę i laureatów konkursu. Wszystkie pytania konkursowe oraz sytuacje biznesowe przygotowali dla studentów praktycy i specjaliści z Grupy TP.

- Możliwość odbycia płatnych praktyk studenckich w Grupie TP to duża szansa i możliwość rozpoczęcia kariery w branży telekomunikacyjnej. Nasz konkurs umożliwia zdolnym i ambitnym studentom zapoznanie się z firmą i rozwinięcie swoich kompetencji – powiedział Zbigniew Krzysztoń, Dyrektor Departamentu Rekrutacji i Rozwoju Pracowników Grupy TP.

- IV edycja konkursu to kolejna szansa na sprawdzenie swojej wiedzy i umiejętności biznesowych, wygrani mogą skorzystać z wyjątkowej szansy, jaką daje im firma, stąd liczymy, że w tym roku konkursowiczów będzie jeszcze więcej niż w roku ubiegłym - dodał Marcin Kasperek, Wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.

W bieżącym roku akademickim studenci 18 uczelni w Polsce mają możliwość spotkania się ze specjalistami Orange i Telekomunikacji Polskiej podczas warsztatów praktycznej edukacji realizowanych w ramach IV edycji Twojej Perspektywy.

Twoja Perspektywa to także Program Ambasadorski Grupy TP, oparty na ścisłej współpracy firmy z uczelniami za pośrednictwem grupy liczącej 64 ambasadorów. Ambasadorzy wyłonieni spośród studentów uczelni patronackich zyskują możliwość poznania Grupy TP od wewnątrz oraz odbycia płatnych praktyk dopasowanych do ich oczekiwań.

W tegorocznej edycji programu Twoja Perspektywa zachęcamy również do udziału w EUROpraktykach 2012 organizowanych w czterech polskich miastach: Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku oraz Poznaniu. Wszystkie szczegółowe informacje na temat stanowisk, na jakie można aplikować znajdują się na stronie www.EUROpraktyki2012.orange.pl

Więcej informacji o konkursie na stronie www.twojaperspektywa.pl


 

Informacji o programie Twoja Perspektywa udziela:

Agnieszka Krawczyńska

tel. (22) 890 02 48

kom. 503 526 809

agnieszka.krawczynska@pszk.org.pl


Informacje prasowe

70 filmów w wideo na życzenie bezpłatnie dla klientów Fun Pack HD

16 stycznia 2012
70 filmów w wideo na życzenie bezpłatnie dla klientów Fun Pack HD

Nawet 70 filmowych hitów, takich jak oscarowe  „Vicky, Cristina, Barcelona” Woody’ego Allena i „Jak zostać królem”Toma Hoopera, będą mogli bezpłatnie obejrzeć klienci, którzy do końca lutego zdecydują się na ofertę Fun Pack HD lub neostradę z telewizją.

Wystarczy między 13 stycznia a 29 lutego podpisać umowę na usługę Fun Pack HD (czyli internet, telewizję i telefon w jednym pakiecie) lub Neostradę z telewizją.

Promocyjne filmy w wideo na życzenie będzie można oglądać do 10 maja. Klienci będą mieli dostęp do 30 filmów miesięcznie, 10 z nich co miesiąc zastąpią nowe tytuły. To oznacza, że klienci, którzy najszybciej skorzystają z oferty, będą mogli w sumie obejrzeć bezpłatnie 70 tytułów.

Wśród promocyjnych tytułów znajdują się znane hity kinowe, m.in: „80 milionów”, „Kret”, „Jak zostać królem”, „Vicky Cristina Barcelona”, „Baby są jakieś inne”, „Mniam!”, „Disco Robaczki”, „Fenomen”, „Dziennik Bridget Jones”, „Poznasz przystojnego bruneta”, „Spisek”.

Promocja dotyczy wszystkich klientów, niezależnie od technologii, w jakiej odbierają telewizję TP (satelitarnej czy kablowej).

* * * * *

Fun Pack HD to telewizja, szybki internet i telefon z nielimitowanymi rozmowami na krajowe numery stacjonarne w jednej korzystnej cenie. W ramach abonamentu TP oferuje dostęp do podstawowego pakietu kanałów TV oraz pakietu Witaj HD. To w sumie ponad 74 kanały telewizyjne, w tym 13 w jakości HD. Do tego dostęp do usługi wideo na życzenie, dzięki której można wybierać spośród 1000 filmów oraz telewizja na życzenie, która umożliwia oglądanie ulubionych programów telewizyjnych w najbardziej dogodnej chwili aż do 7 dni po emisji. Funpack HD jest dostępny od 128,91 zł miesięcznie.

Wiecej informacji o ofercie na www.tp.pl


Informacje prasowe

Spór z TP i DPTG zakończony ugodą

12 stycznia 2012
Spór z TP i DPTG zakończony ugodą

TP i przedstawiciele duńskiej spółki Danish Polish Telecommunications Group, GN Store Nord A/S i GN Cable System A/S, akcjonariuszy  DPTG, zawarli dziś ugodę w efekcie której spór między polskim operatorem a DPTG zostaje definitywnie zakończony.

W ramach ugody, TP zapłaci stronie duńskiej 550 mln euro. W zamian DPTG wycofa swoje roszczenia, które po kilkukrotnym zwiększaniu urosły do kwoty 720 mln euro. Składają się na nie kwota zasądzona już przez Trybunał Arbitrażowy w Wiedniu w sierpniu 2010 roku oraz dalsze roszczenia zgłoszone przez DPTG.

- Wybraliśmy rozwiązanie trudne, ale finalnie najlepsze dla TP i akcjonariuszy – powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP. – Ugoda kończy spór, który jest dłuższy niż historia Telekomunikacji Polskiej i pozwala nam skoncentrować się na właściwym biznesie – dodał Maciej Witucki.

Ugoda w znacznej mierze zawarta została w oparciu o rezerwę zawiązaną przez TP na poczet sporu. W latach 2006 i 2010 łącznie przeznaczył na ten cel równowartość 2,4 mld zł, które zostały już uwzględnione w wynikach za poszczególne okresy. W efekcie tego, ugoda jedynie w minimalnym stopniu wpływa na bieżącą sytuację finansową spółki.

Ogłoszone dziś porozumienie definitywnie kończy spór między stronami, którego źródłem była podpisana w 1991 roku przez poprzednika prawnego TP – przedsiębiorstwo państwowe Polska Poczta, Telegraf i Telefon, umowa z duńską spółką DPTG. Jej przedmiotem była wspólna budowa światłowodu NSL o długości 1500 km łączącego północ z południem Polski. Sporne okazało się postanowienie dotyczące przekazywania 14,8 procent zysku z inwestycji stronie duńskiej przez 15 lat. Wskutek rozbieżności w wyliczeniach, sprawa w 2001 roku trafiła do Trybunału Arbitrażowego w Wiedniu, który po 10 latach wydał częściowy wyrok w tej sprawie, przyznając DPTG prawie 400 mln euro. Duńska spółka jednocześnie złożyła do arbitrażu roszczenia na kolejne ponad 320 mln euro. 3 grudnia 2010 roku TP złożyła w sądzie handlowym w Austrii pozew o anulowanie decyzji arbitrów, który został oddalony 9 listopada 2011 roku.

Spory rozstrzygane w drodze arbitrażu międzynarodowego w zamyśle mają zapewniać stronom szybką procedurę bez konieczności udziału sądów powszechnych, jak i rozsądny wyrok. W praktyce sytuacja taka rzadko ma miejsce, o czym boleśnie przekonały się już kilkakrotnie polskie firmy. Rozwiązanie przyjęte przez TP, wcześniej sprawdziło się między innymi w najgłośniejszych sprawach dotyczących arbitrażu - PZU i Elektrimu. Podobnie jak w przypadku TP, zarzewiem konfliktu w tych sprawach były podpisane wiele lat temu niekorzystne dla polskich firm umowy. Także analogicznie - po długich postępowaniach w arbitrażu (w przypadku TP było to 10 lat, a w przypadku Elektrimu miały miejsce aż trzy arbitraże – w Wiedniu, Londynie i Genewie) jedynym akceptowalnym przez strony rozwiązaniem stawała się ugoda. Spory przenosiły się z sądu do sądu, strony wzajemnie się oskarżały i atakowały, aby finalnie usiąść do stołu i porozumieć się. Ugoda po wieloletnich patowych sytuacjach będących efektem decyzji trybunału arbitrażowego, to wręcz wpisany w historię polskich firm scenariusz.

Ugodą rozwiązano sprawy PZU (Skarb Państwa zapłacił Eureko prawie 4,8 mld zł odszkodowania), a także PTC (Vivendi otrzymało w sumie 1,25 mld euro od Elektrimu i Deutsche Telekom). Były to dla tych firm korzystne wydarzenia. PZU w końcu doczekało się debiutu na giełdzie, a zamknięcie konfliktu wokół PTC zaowocowało przejęciem kontroli nad operatorem przez Deutsche Telekom i rebrandingiem na T-Mobile. Dla obu firm zakończenie sporów ugodą, zamiast dalszego przeciągania i walki w sądach, okazało się korzystnym pod względem finansowym rozwiązaniem.

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.