Informacje prasowe

Wakacje z Dźwiękami Marzeń od Fundacji Orange

19 lipca 2012
Wakacje z Dźwiękami Marzeń od Fundacji Orange

Fundacja Orange w ramach programu Dźwięki Marzeń już po raz siódmy organizuje wakacyjne, bezpłatne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci z wadą słuchu. Niedosłuch wrodzony lub nabyty w pierwszych dniach życia dotyczy 3. noworodków na 1000. Wszystkie te dzieci potrzebują protezy słuchu oraz specjalistycznej terapii, by w przyszłości móc w pełni cieszyć się światem dźwięków.

Fundacja Orange wspiera rozwój dzieci niesłyszących, aby mogły sprawniej komunikować się z innymi i pełniej wykorzystywać możliwości rozwoju. W ramach programu Dźwięki Marzeń zapewnia im dostęp do aparatów słuchowych oraz specjalistyczną rehabilitację w domu. Systematyczne zajęcia prowadzone są przez rehabilitantów, którzy dojeżdżają do dzieci i pomagają im opanować mowę i język. Każdego roku w tej rehabilitacji uczestniczy ok. 300 dzieci w wieku 0-4 lat, które mają utrudniony dostęp do ośrodków terapii w swoim regionie.

Dopełnieniem rehabilitacji domowej są wakacyjne turnusy rehabilitacyjne, podczas których dzieci biorą udział w codziennej, intensywnej terapii indywidualnej i grupowej prowadzonej przez sztab specjalistów: logopedów i logorytmików. Na każdym kroku dzieciom towarzyszą rodzice, aby wspierać proces rehabilitacji. Mogą oni pogłębić swoją wiedzę na temat potrzeb dziecka z wadą słuchu oraz skorzystać z porady psychologa. Forma warsztatów, które prowadzone są w przyjaznej atmosferze i w oderwaniu od codziennych spraw, sprzyja postępom w rehabilitacji. Pobyt rodziców na turnusie pozwala budować znajomości i wspierać się wzajemnie w procesie terapii dzieci.

W tym roku odbywa się siódma edycja wakacyjnej rehabilitacji Dźwięków Marzeń w podwarszawskim Serocku, nad Zalewem Zegrzyńskim. Fundacja Orange przygotowała pobyt dla 90. dzieci oraz ich rodziców. W poprzednich latach skorzystało z wyjazdów 850 dzieci z całej Polski. Nad rehabilitacją na każdym turnusie czuwa 8. terapeutów. W organizacji wyjazdu Fundacja współpracuje m.in. z logopedami Polskiego Związku Głuchych. Dwutygodniowy pobyt, tak jak i całoroczna rehabilitacja, jest bezpłatny.

Ogólnopolski program pomocy małym dzieciom z wadą słuchu Dźwięki Marzeń powstał, by przywracać dzieci do świata dźwięków. Fundacja Orange wspiera zarówno dzieci, jak i ich otoczenie - rodziny i rehabilitantów. Nadzór merytoryczny nad prowadzonymi działaniami sprawuje Rada Naukowa, w skład której wchodzą osoby o uznanym autorytecie w zakresie leczenia ubytku słuchu oraz uznani autorzy licznych publikacji naukowych. Radzie przewodzi prof. dr hab. n. med. Witold Szyfter. Ambasadorką programu Dźwięki Marzeń jest aktorka i piosenkarka Olga Bończyk, która każdego roku odwiedza podopiecznych Fundacji Orange w czasie wakacyjnych spotkań.

***

Fundacja Orange prowadzi autorskie programy i wspiera wartościowe działania innych organizacji pozarządowych na rzecz dzieci i młodzieży w obszarach nowoczesnej edukacji, kultury i zdrowia. We wszystkie działania Fundacji angażują się wolontariusze Orange. Główne realizowane programy to: Akademia Orange, Edukacja z Internetem, Szkoła bez przemocy, Dźwięki Marzeń, Telefon do Mamy i Akademia Orange dla bibliotek. Fundacja została stworzona w 2005 roku przez Telekomunikację Polską i PTK Centertel (spółki należące do Orange Polska).  www.fundacja.orange.pl

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

22 527 19 39

biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Tajemnicze kody dają nagrody

19 lipca 2012
Tajemnicze kody dają nagrody

Do końca września potrwa promocja Tajemnicze Kody w Orange dla Abonentów ofert na abonament. Aby z niej skorzystać i otrzymywać nagrody w postaci pakietów na transmisje danych, SMS-ów i MMS-ów oraz bezpłatnych minut, wystarczy odnajdywać promocyjne kody umieszczane w różnych serwisach Orange.

Tajemnicze Kody dla klientów ofert abonamentowych to kolejna odsłona cieszących się ogromną popularnością promocji, z których dotąd korzystali klienci ofert Orange na kartę.

Podobnie jak wcześniej, zabawa polega na wyszukiwaniu Tajemniczych Kodów umieszczanych co kilka dni, w różnych, związanych z Orange miejscach internetu, czyli np. na stronie www.orange.pl, platformie blogowej czy profilu Orange na facebooku.

Znalezione kody wystarczy wysyłać SMS-em pod związany z nim bezpłatny numer. Informację o właściwym numerze, podobnie jak wskazówki ułatwiające wyszukiwanie kodów, będzie można znaleźć na www.orange.pl/tajemnicze_kody_abonament. Za każdy z nich można dostać jeden z bonusów przewidzianych w promocji. Są nimi:

  • dodatkowe minuty do wykorzystania na połączenia w Orange lub do wszystkich sieci,
  • dodatkowe pakiety danych na połączenia z internetem w telefonie,
  • pakiety SMS-ów wymiennych na MMS-y do sieci Orange lub do wszystkich sieci.

O tym jaki bonus jest związany z konkretnym kodem i jak długo będzie on aktywny, klient dowiaduje się z SMS-a zwrotnego, potwierdzającego jego przyznanie. Środki przyznane w ramach bonusu są wykorzystywane w pierwszej kolejności, przed środkami pochodzącymi z abonamentu.

W promocji mogą wziąć udział klienci korzystający z ofert: Orange Abonament, Delfin w Orange, Pelikan w Orange, Pantera w Orange, Delfin II w Orange, Pelikan II w Orange, Pantera II w Orange. Każdy uczestnik zabawy może wysłać wiele, różnych kodów, przy czym każdy z kodów może wykorzystać tylko jeden raz.

* * *

Orange jest liderem polskiego rynku telekomunikacyjnego i najchętniej wybieranym operatorem w Polsce. Obsługuje blisko 21 milionów klientów zapewniając im codzienny dostęp do największego portfolio nowoczesnych usług telekomunikacyjnych, w tym unikatowej oferty konwergentnej - Orange Open oraz planów taryfowych bez limitów połączeń ze wszystkimi sieciami mobilnymi i stacjonarnymi w Polsce a także numerami międzynarodowymi.

* * *

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

22 527 19 39

biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Orange będzie podawać liczbę kart SIM w dwóch standardach

19 lipca 2012
Orange będzie podawać liczbę kart SIM w dwóch standardach

Orange zdecydował, że będzie przedstawiał liczbę aktywnych kart SIM według dotychczasowego standardu oraz modelu raportowania, który wynika ze statystyk i komunikatów podawanych przez T-Mobile. Jesteśmy do tego zmuszeni, by rynek był w stanie porównać wszystkich operatorów.

W ostatnich kwartałach T-Mobile raportuje rynkowi niespotykanie szybki wzrost liczby aktywnych kart SIM w bazie prepaid, który naszym zdaniem wynika z przyjętej przez firmę metodologii ich liczenia. Efektem są widoczne rozbieżności w statystykach podawanych m.in. przez media. Rozumiemy marketingowo-wizerunkowe cele T-Mobile, ale nie można robić tego według arbitralnie przyjętych zasad.

Póki nie będzie jednolitych kryteriów raportowania, dla zapewnienia możliwości dokładnego porównania potencjału wszystkich operatorów zdecydowaliśmy się podawać do publicznej wiadomości liczbę własnych kart SIM liczoną według dotychczasowego standardu oraz według metody T-Mobile. Jednocześnie zachęcamy pozostałych operatorów komórkowych do przyjęcia podobnych rozwiązań we własnych raportach. Jeśli tylko powstanie jednolita definicja wrócimy do podawania jednej liczby kart SIM.

Oto jak wygląda aktualna liczba kart SIM według dwóch sposobów raportowania:

Analizując ostatnie statystyki, można wywnioskować, że T-Mobile przyjął zasadę, że aktywna karta to taka, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy była przynajmniej raz zalogowana do sieci, a klient odebrał przynajmniej jedną wiadomość SMS. W ten sposób do aktywnej bazy automatycznie są zaliczane również karty, które zostały użyte jednorazowo i od wielu miesięcy są faktycznie nieaktywne.

Trzeba pamiętać, że klienci wszystkich operatorów często korzystają z nowych kart SIM w ofertach prepaid w celu jednorazowego użycia. Na przykład kupują je, by podać numer telefonu w ogłoszeniu prasowym, po czym karta jest wyrzucana.

Według standardu Orange, zaliczaną do oficjalnych raportów kartą SIM jest tylko ta, którą użytkownik regularnie doładowuje lub świadomie przedłuża okres jej ważności. Jednorazowo można to zrobić na 12 miesięcy. Zasada interakcji ze strony użytkownika sprawia, że odzwierciedla ona realną liczbę używanych kart, które w ten sposób można wyliczyć ze znacznie większą dokładnością.

Dlatego tak ważne jest wprowadzenie w przyszłości przez UKE, czy GUS jednolitego dla wszystkich operatorów sposobu raportowania aktywnych SIM-ów, bo po raz kolejny widzimy tendencję do stosowania różnych sposobów raportowania. Będziemy wspierać taką inicjatywę i gotowi jesteśmy, by wspólnie usiąść do stołu i przedyskutować, jak powinna brzmieć definicja aktywnej karty SIM.

* * *

Orange jest liderem polskiego rynku telekomunikacyjnego i najchętniej wybieranym operatorem w Polsce. Obsługuje blisko 21 milionów klientów zapewniając im codzienny dostęp do największego portfolio nowoczesnych usług telekomunikacyjnych, w tym unikatowej oferty konwergentnej - Orange Open oraz planów taryfowych bez limitów połączeń ze wszystkimi sieciami mobilnymi i stacjonarnymi w Polsce a także numerami międzynarodowymi.

* * *

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

22 527 19 39

biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top