Informacje prasowe

Warsaw Data Hub już działa. Orange Polska uruchomił swoje najnowsze centrum przetwarzania danych

11 października 2021

Warsaw Data Hub już działa. Orange Polska uruchomił swoje najnowsze centrum przetwarzania danych

Trwająca od ubiegłego roku budowa najnowszego data center Orange Polska dobiegła końca. Obiekt jest gotowy do użytku. Znajdą się w nim zarówno kluczowe elementy sieci operatora, jak i infrastruktura jego klientów.

Od lat konsekwentnie inwestujemy znaczące kwoty w rozwój sieci i usług, aby trafiać w rosnące potrzeby naszych klientów.  Nasza infrastruktura musi być gotowa na obsłużenie stale rosnącego ruchu. Tylko w sierpniu 2021 odnotowaliśmy ok. 64% wzrost ilości danych przesłanych po światłowodzie w porównaniu do sierpnia 2020. Polskie firmy coraz chętniej się cyfryzują, coraz częściej wybierają rozwiązania chmurowe. Warsaw Data Hub znacząco powiększy nasz potencjał kolokacyjny, możemy też w miarę potrzeb rozbudowywać ten obiekt. Najnowsze rozwiązania zastosowane w tym centrum pozwolą nam też na redukcję liczby wykorzystywanych urządzeń, co w połączeniu z ich najwyższą efektywnością energetyczną zaowocuje zwiększeniem efektywności energetycznej naszej sieci. W praktyce oznacza to redukcję poziomu emisji CO2 o około 5 tys. ton rocznie. To ważny krok w kierunku całkowitej neutralności klimatycznej, którą planujemy osiągnąć w 2040 r.  – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Warsaw Data Hub, który po przeniesieniu najważniejszych systemów Orange Polska stanie się jednym z kluczowych węzłów sieci operatora, pozwoli także Orange zaoferować klientom biznesowym nowoczesne, bezpieczne i ekologiczne zaplecze w postaci usług data center i kolokacji zgodnie z ich potrzebami. W tym kontekście bardzo ważne jest położenie WDH w pobliżu Warszawy, bo to właśnie w stolicy popyt na tego typu usługi rośnie najszybciej. Według Raportu PMR „Rynek centrów danych w Polsce 2020 – Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025” powierzchnia netto w centrach danych i komercyjnych serwerowniach w Polsce będzie  w najbliższych latach rosła średnio o 7,9% rocznie, by na koniec 2025 r. przekroczyć 90 tys. m².

Warsaw Data Hub dla Orange Polska to jeden z najbardziej innowacyjnych obiektów tego typu w Polsce, zarówno pod względem zastosowanych technologii, standardów bezpieczeństwa, jak i rozwiązań proekologicznych. Warbud zaprojektował i wykonał obiekt w błyskawicznym tempie 14 miesięcy. Dzięki wzorcowej współpracy z inwestorem realizacja przebiegła wyjątkowo sprawnie i zgodnie z założeniami – powiedział Grzegorz Chudzik, członek zarządu Warbud SA – spółki, która była generalnym wykonawcą inwestycji.

Potwierdzeniem wysokiej jakości i bezpieczeństwa obiektu jest uzyskana dla jego projektu certyfikacja klasy 3, zgodna z wymogami normy PN-EN 50600. Na potrzeby centrum przetwarzania danych zaprojektowane i wykonane zostały dwutorowe zasilania budynku, realizowane z dwóch obszarów zakładu energetycznego po 4,1 MW każdy oraz zasilanie gwarantowane w formie 3 agregatów prądotwórczych – każdy o mocy 1800 kW.

W obiekcie zastosowano system klimatyzacji precyzyjnej w układzie redundantnym N+1
z niezależnymi liniami wody lodowej o mocy 1400 kW dla czterech komór technicznych
o powierzchni 400 m² każda. W pomieszczeniach technicznych wykorzystano układy klimatyzacji precyzyjnej freonowej w układzie redundantnym N+1 o mocy 245 kW.

Bezpieczeństwo pożarowe centrum zapewnia system gaszenia gazem IG-541 oraz systemy wczesnej detekcji dymu dla pomieszczeń zbiorników paliwa i agregatów prądotwórczych, a dodatkowo instalacja półstała piany ciężkiej. Budynek chroniony jest także przez systemy bezpieczeństwa wykorzystujące m.in. najnowocześniejsze technologie laserowe i biometryczne. Rozwiązania te gwarantują wysoki stopień niezawodności i dostępności infrastruktury krytycznej oraz przetwarzanie i transmisję danych bez żadnych przerw.

Warsaw Data Hub spełnia wszystkie niezbędne kryteria i jest w stanie obsłużyć nawet najbardziej wymagających klientów. Orange Polska podkreśla, że swoją ofertę kieruje zarówno do klientów z jednym serwerem, kilkoma urządzeniami, jak i do tych, którzy potrzebują całej komory serwerowej. W ramach usługi Unit operator udostępnia miejsce w szafach współdzielonych dla kolokacji pojedynczych urządzeń. Kolokacja Rack oferuje klientom na wyłączność całe szafy serwerowe. Z kolei w ramach usługi Space szafy klienta są lokowane w dedykowanej lub współdzielonej przestrzeni zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami. Orange wyróżnia się na rynku indywidualnym podejściem do potrzeb pojedynczego klienta oraz rzetelnością i wysoką jakością usług. Centra danych Orange Polska nie miały żadnej awarii od początku działalności, tj. od roku 2005.

 

Mediateka

Udostępnij: Warsaw Data Hub już działa. Orange Polska uruchomił swoje najnowsze centrum przetwarzania danych

Informacje prasowe

EKO GB w Orange Flex – przekazuj, kiedy chcesz i posadź z nami las!

1 października 2021

EKO GB w Orange Flex – przekazuj, kiedy chcesz i posadź z nami las!

Od dzisiaj użytkownicy Orange Flex mogą przekazywać niewykorzystane GB i zamieniać je na bioróżnorodny las w dowolnym momencie. To już nie jest okazjonalna inicjatywa, tylko stała akcja, którą realizujemy razem z Fundacją Las Na Zawsze. Wystarczy dokonać aktualizacji aplikacji do najnowszej wersji i już dziś przesłać swoje EKO GB.

Pierwsza odsłona akcji EKO GB zakończyła się wiosną tego roku. Dzięki zebranym przez użytkowników aplikacji 300 000 GB, Orange Flex wraz z Fundacją Las Na Zawsze posadził 10 000 m2 lasu w Męcikale na Kaszubach. W odpowiedzi na ogromne zaangażowanie użytkowników Orange Flex postanowił wprowadzić taką możliwość na stałe. Wystarczy mieć aktywny numer, żeby w dowolnej chwili przekazać swoje wolne GB i tym samym zamienić je na bioróżnorodny las. Im więcej EKO GB przekażesz, tym wyższy poziom osiągniesz a w aplikacji czekają na użytkowników specjalne odznaki.

Jak przekazać GB?

Przelicznik jest prosty, każde przekazane 30 GB to metr kwadratowy bioróżnorodnego lasu. Można przekazać dowolną liczbę, zaczynając od 1 GB. Teraz zbieramy gigabajty potrzebne do nasadzeń na wiosnę 2022 roku. Im więcej użytkowników włączy się do akcji, tym więcej lasu zasadzimy. Można też przekazać nie tylko niewykorzystane GB w ramach swojego Planu komórkowego, ale także dokupione.

Nawet mały gest ma znaczenie

Warto wiedzieć, że już hektar młodego lasu jest w stanie pochłonąć nawet 7 ton CO2 w ciągu roku. W naszej akcji stawiamy na rdzenne liściaste gatunki – dęby, lipy, graby, brzozy oraz krzewy. Taki bioróżnorodny las jest bardziej odporny na suszę czy wichury. Jak wyglądało wiosenne sadzenie lasu Orange Flex w Męcikale na Kaszubach można zobaczyć: https://www.youtube.com/watch?v=rusY7ZBqcm8

TAK dla neutralności klimatycznej

Orange Flex jest pierwszą w Polsce usługą telekomunikacyjną, która jest neutralna klimatycznie. Jak udało się nam to osiągnąć? Najpierw policzyliśmy, że korzystanie z usług we Flexie przez jednego użytkownika wiąże się z emisją 3,273 kg CO2 miesięcznie. Zbadaliśmy to zgodnie z zasadami GHG Protocol, uznanego międzynarodowego standardu.

Następnie, wdrożyliśmy rozwiązania redukujące emisje. W Orange Flex ponad 90% miesięcznego śladu węglowego związane jest z zużyciem energii elektrycznej niezbędnej do zapewnienia usług. Od czerwca 2021 r. całość tej energii pochodzi z odnawialnych źródeł. To możliwe dzięki dwóm farmom wiatrowym, które pracują dla Orange w Wielkopolsce.

Ostatni krok to kompensacja pozostałego śladu węglowego. Neutralizacja emisji, których nie udało się uniknąć jest możliwa dzięki zakupie kredytów węglowych związanych ze wsparciem projektu środowiskowego certyfikowanego przez Gold Standard. Orange Flex wspiera projekt przekształcający zdegradowane obszary porośnięte przez sawanny w bioróżnorodne lasy zapewniające regenerację ekosystemu w Kolumbii.

Więcej o inicjatywach ograniczających wpływ Orange Flex na środowisko przeczytasz na stronie: https://flex.orange.pl/eko

Mediateka

Udostępnij: EKO GB w Orange Flex – przekazuj, kiedy chcesz i posadź z nami las!

Informacje prasowe

Ponad 3 mln prób ataków phishingowych wykrytych przez CyberTarczę. Nowe sposoby działania oszustów.

30 września 2021

Ponad 3 mln prób ataków phishingowych wykrytych przez CyberTarczę. Nowe sposoby działania oszustów.

Każdego tygodnia w wakacje CERT Orange Polska blokował średnio ponad 3700 fałszywych domen używanych do wyłudzeń danych czy pieniędzy. Najczęściej były to domeny wykorzystywane do tzw. oszustwa na kupującego – stanowiły aż 40% wszystkich. W czołówce znalazły się także te wykorzystujące fake newsy oraz giełdy kryptowalut. CyberTarcza zareagowała podczas wakacyjnych miesięcy niemal 3,4 mln razy, chroniąc ponad 700 tys. użytkowników przed skutkami oszustw, głównie utratą pieniędzy.

Zachęceni szybkim zyskiem lub zaciekawieni nagłówkiem fałszywej wiadomości internauci klikają w znajdujące się w niej linki. W ten sposób mogą przekazać atakującemu swoje dane lub zainstalować na swoim komputerze czy smartfonie złośliwe oprogramowanie je wykradające.

Cyberprzestępcy coraz częściej posługują się chwytami socjotechnicznymi, aby oszukać swoje ofiary. Phishing pozostaje dominującym zagrożeniem w sieci – CERT Orange Polska blokuje miesięcznie tysiące fałszywych domen internetowych wykorzystywanych do wyłudzania pieniędzy czy danych logowania do kont bankowych.

Uwaga na nowe metody oszustów

Jak wynika z danych CERT Orange Polska, w wakacje oraz we wrześniu dominowały oszustwa i wyłudzenia „na kupującego” z wykorzystaniem m.in. portalu OLX  i komunikatora WhatsApp. Przestępcy, podający się za kupujących, nakłaniają sprzedających do wejścia na stronę phishingową, na której mają oni odebrać pieniądze rzekomo przez nich wpłacone. Podając dane karty kredytowej na takiej fałszywej stronie, przekazujemy je atakującym.

Oszustwo na odbiór pieniędzy na kartę dotyka użytkowników firm kurierskich, popularnych portali usługowych, aplikacji do sprzedaży ubrań czy rezerwacji noclegów – tłumaczy Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska. Jak zauważa, oszuści zmieniają sposoby działania, by być jeszcze bardziej skutecznymi. – Nie ma już ataków z wykorzystaniem jednej domeny wysyłanej do setki tysięcy osób. Pojawia się coraz więcej spersonalizowanych domen, kierowanych do pojedynczych ofiar. Ale nie tylko oszuści zmieniają taktykę. W CERT Orange Polska dysponujemy coraz bardziej precyzyjną analityką, opartą m.in. na inteligentnych rozwiązaniach, machine learning. Dlatego więcej widzimy, więcej rejestrujemy, potrafimy więcej wykrywać – podkreśla Robert Grabowski.

Cyberzagrożenia dotykają także firm. Jak się przed nimi chronić?

Tego typu zagrożenia dotykają nie tylko użytkowników indywidualnych, ale też firmy. Najczęstsze sposoby ataków na przedsiębiorstwa to wykorzystanie podatności w oprogramowaniu, błędy konfiguracyjne oraz właśnie ataki socjotechniczne.

Dlatego tak ważne jest właściwe przygotowanie przedsiębiorstw na jak najszybsze wykrycie i odpowiednią reakcję na incydent bezpieczeństwa oraz budowa świadomości o zagrożeniach wśród pracowników. Cały czas rozwijamy nasze usługi i wprowadzamy nowe, by odpowiadać na potrzeby firm w zakresie cyberbezpieczeństwa – mówi Krzysztof Białek, dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktów Cyberbezpieczeństwa – Przed atakami phishingowymi chronią m.in. CyberTarcza i CyberWatch. Dzięki naszej nowej ofercie od października decydując się na usługę CyberWatch na rok, firmy będą z tej usługi korzystać przez pierwsze 3 miesiące  bez opłat. Z kolei usługa SOC Lite będzie dostępna w zdecydowanie niższej cenie. Zapraszamy też wszystkich zainteresowanych na  bezpłatny webinar online, który odbędzie się w październiku. Nasi specjaliści od cyberbezpieczeństwa podzielą się praktyczną wiedzą, przydatną na co dzień. Z kolei dla większych firm przygotowaliśmy usługę ZORDO, wspierającą ich w zarządzaniu przetwarzanymi przez nich danymi. Pomaga m.in. zapobiegać ich wyciekom. To kluczowa zaleta w czasach, gdy informacja staje się głównym kapitałem przedsiębiorstw – przekonuje Krzysztof Białek.

Nowa usługa dla firm ZORDO, czyli Centralny System Zarządzania RODO, to rozwiązanie dla firm i organizacji przetwarzających dane osobowe klientów i pracowników. Umożliwia dostosowanie organizacji do wymogów RODO, pozwala na automatyzację zarządzania danymi, udokumentowanie ich przepływu w firmie tym samym zarządzanie odpowiedzialnością. Pomaga zapobiegać nadużyciom czy wyciekom danych oraz karom nakładanym za uchybienia w zarządzaniu danymi. Sprawdzi się m.in. w firmach ubezpieczeniowych, prowadzących handel w internecie czy świadczących masowe usługi.

Więcej o usługach cyberbezpieczeństwa tutaj.

infografika-phising-Orange

Mediateka

Udostępnij: Ponad 3 mln prób ataków phishingowych wykrytych przez CyberTarczę. Nowe sposoby działania oszustów.

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej