Informacje prasowe

Warsaw Data Hub z certyfikatem EN 50600

14 lutego 2022
Warsaw Data Hub z certyfikatem EN 50600

Najnowsze data center Orange Polska - Warsaw Data Hub – otwarte jesienią 2021 w podwarszawskich Łazach uzyskało certyfikat zgodności z wymaganiami klasy 3 normy EN 50600. To najważniejszy dokument dla tego typu obiektów potwierdzający, że wdrożone w WDH rozwiązania gwarantują bardzo wysoki stopień niezawodności i dostępności infrastruktury krytycznej oraz przetwarzanie i transmisję danych praktycznie bez zakłóceń.

EN 50600 to kluczowa dla tego typu obiektów seria norm opublikowana przez Europejski Komitet Elektrotechniczny (CENELEC) i przyjęta do stosowania w Unii Europejskiej. Normy wchodzące w skład standardu obejmują wszystkie obszary związane z budową, funkcjonowaniem i eksploatacją centrów przetwarzania danych.

- Posiadanie międzynarodowej certyfikacji 50600 dla naszego najnowszego centrum przetwarzania danych stawia nas w ścisłej czołówce dostawców usług kolokacyjnych, sieciowych i chmurowych w Polsce mówi Jakub Bryła,  Dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktów Cloud w Orange Polska.- Ten certyfikat to już nie nasza własna deklaracja parametrów jakościowych, ale potwierdzenie ich przez wiarygodny podmiot trzeci zgodnie z najwyższymi normami przyjętymi na świecie. To jasny sygnał dla rynku, że jesteśmy partnerem, który dba o najwyższą jakość, dostępność i bezpieczeństwo swoich usług. Wiemy, że dla wielu klientów b2b posiadanie przez data center międzynarodowej certyfikacji stanowi kluczowy parametr przy wyborze dostawcy tego typu usług. Tym bardziej cieszy nas, że nasze centrum może pochwalić się dokumentem, który potwierdza, że spełnia ono międzynarodowe standardy. Pozwala nam to zarówno wyjść szerzej z ofertą do klientów komercyjnych, jak i uczestniczyć w postepowaniach publicznych na świadczenie usług kolokacyjnych dla administracji państwowej, w których certyfykat 50600 jest bezwzględnie wymagany  – dodaje Jakub Bryła.

Warsaw Data Hub został wyposażony w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa przeciwpożarowego (wczesne wykrywanie pożaru, gaszenie gazem) fizycznego (m.in. technologie laserowe i biometryczne) i technicznego. Niezależnie od tego posiada też własne centrum utrzymania pracujące przez całą dobę.

Dopływ energii elektrycznej do WDH zapewniają dwa niezależne przyłącza energetyczne dodatkowo chronione przez zasilacze UPS przed chwilowymi przełączeniami, przepięciami lub zanikami napięcia. Także prowadzące do i z WDH łącza telekomunikacyjne zostały odpowiednio zwielokrotnione i poprowadzone różnymi drogami.

Każda z komór ma też własne, oddzielne systemy zasilania, wentylacji i klimatyzacji precyzyjnej, a także własny agregat z zapasem paliwa, pozwalającym na 72h nieprzerwanej pracy. Zapas ten może być uzupełniany bez przerywania pracy agregatów. Budynek zostanie również niebawem wyposażony w instalację fotowoltaiczną.

Oprócz zasilania i kwestii bezpieczeństwa certyfikat EN50600 potwierdza także spełnienie przez WDH najwyższych norm w zakresie samej konstrukcji budynku, stanowiącej podstawę dla bezpieczeństwa i niezawodności ulokowanego tu sprzętu i przetwarzanych danych.

Aby uzyskać certyfikat, data center musi spełnić także precyzyjnie opisane wymagania dotyczące parametrów środowiskowych. Każdy obiekt tego typu generuje choćby duże ilości ciepła, które trzeba skutecznie rozpraszać w trybie ciągłym, a odpowiedzialne za to systemy muszą być odpowiednio zaprojektowane i odporne na awarie.

Międzynarodowe certyfikaty EN50600 przyznawane są wyłącznie najlepiej przygotowanym do swojej roli obiektom.  Zgodnie z zasadami ten unikalny certyfikat jest przyznawany na dwa lata, a żeby przedłużyć jego ważność, obiekt musi co dwa lata przejść kompleksowy audyt.

W ciągu najbliższych lat Orange Polska planuje stopniowo przenosić do WDH swoje najważniejsze systemy i instalacje tak, aby obiekt ten stał się sercem sieci operatora. Równolegle wraz z Integrated Solutions, spółką z Grupy Orange, oferuje tu przestrzeń kolokacyjną swoim klientom.

Mediateka


Informacje prasowe

Dzień Bezpiecznego Internetu – jak troszczyć się o dzieci w cyfrowym świecie?

07 lutego 2022
Dzień Bezpiecznego Internetu – jak troszczyć się o dzieci w cyfrowym świecie?

W dobie pandemii dzieci i młodzież spędzają przed ekranami wiele godzin, chociażby ze względu na lekcje online. Dzień Bezpiecznego Internetu, obchodzony 8 lutego, to dobry moment na przyjrzenie się tematom trudnym – takim jak nadużywanie ekranów i szukanie pomysłów jak szkoła może wesprzeć w tym aspekcie rodziców. Może temu pomóc poradnik dla nauczycieli i rodziców przygotowany przez Fundację Orange i Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) to europejska inicjatywa, która koncentruje się na problemie bezpieczeństwa online oraz na promocji wartościowego korzystania z internetu. Organizatorem wydarzenia w Polsce jest instytut NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Fundacja Orange jest partnerem DBI, to właśnie z jej inicjatywy powstał poradnik dla rodziców i nauczycieli „Nadużywanie ekranów przez dzieci i młodzież”. Publikacja zawiera konkretne wskazówki dla szkół i opiekunów i prowadzi ich od diagnozy problemu po rozwiązania i miejsca w których można uzyskać wsparcie. Poradnik znaleźć można pod adresem https://fundacja.orange.pl/cyfrowy-balans

Najważniejsze to działać razem

Pandemia nie ułatwia kontroli czasu spędzonego online. Ten prosty i codzienny dostęp do sieci to zwiększone ryzyko kontaktu ze szkodliwymi treściami, podejmowanie ryzykownych zachowań, czy zachwianie zdrowej równowagi między czasem spędzanym online i offline. Właśnie w tych kontekstach specjaliści zwracają uwagę na zjawisko problemowego używania Internetu (PUI), czy nawet na uzależnienie od technologii. Z badań przeprowadzonych w 2019 roku przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, wynika, że wśród polskich nastolatków w wieku 12-17 lat PUI występuje u 11,9%, z czego 11,4% to osoby z częściowymi objawami PUI, a 0,5% - z nasilonymi objawami PUI. Zanim wybuchła pandemia, NASK alarmował, że aż 30% nastolatków rezygnuje z obowiązków szkolnych na rzecz korzystania z sieci (2016).

- W trudnym czasie pandemii, gdy wciąż okresowo wraca edukacja zdalna, a internet pozwala podtrzymywać kontakty z rówieśnikami, to ważne, żeby być uważnym,  rozmawiać z dzieckiem, zwracać uwagę na to co, jak długo i z kim robi w sieci. Bardzo łatwo przeoczyć pierwsze niepokojące sygnały uzależnienia od ekranów. Ważne jest także, żeby szkoła i rodzice wspierali się. W publikacji można znaleźć konkretne wskazówki co robić, gdzie szukać pomocy i co jest ważne, żeby dzieci korzystały z technologii w sposób zrównoważony i bezpieczny – mówi Krzysztof Kosiński, koordynator programu MegaMisja z Fundacji Orange.

Czerwona lampka – jakie sygnały powinny zacząć niepokoić?

Czy trzy godziny przed ekranem dziennie, to już ten moment, kiedy należy podnosić alarm? Jak wskazują eksperci, czas nie powinien być głównym wyznacznikiem.

Znakiem ostrzegawczym może być negatywny wpływ czasu spędzanego w sieci na codzienne funkcjonowanie dziecka. Objawem jest najczęściej rezygnacja z dotychczasowych zainteresowań i aktywności offline, a nawet pogarszające się relacje z najbliższymi i słabsze wyniki w nauce.

Długotrwałe przebywanie przed ekranami niesie za sobą szereg negatywnych konsekwencji dla rozwoju i zdrowia najmłodszych min. problemy ze wzrokiem, snem, koncentracją uwagi, agresja, czy trudności w relacjach społecznych.

Edukacja cyfrowa w szkołach

Wsparciem dla rodziców, na których w głównej mierze spoczywa odpowiedzialność za zdrowe nawyki cyfrowe dzieci i młodzieży, może być szkoła. Nauczyciele, dzięki edukacji zdalnej, są teraz jeszcze bliżej tego problemu. Często to oni jako pierwsi zauważają niepokojące symptomy. I to oni mogą podjąć działania profilaktyczne. W ich przeprowadzeniu pomagają programy edukacyjne - MegaMisja i #SuperKoderzy, przygotowane przez Fundację Orange.

- Obie nasze inicjatywy mają pomóc nauczycielom rozmawiać z młodymi o ich działaniach online i pokazać, jak twórczo wykorzystać technologię podczas lekcji. Dodatkowo uczniowie zdobywają kompetencje cyfrowe, w dużej mierze bez użycia ekranów – głównie przez zabawę, współpracę, dyskusję w grupach i tworzenie wspólnych projektów. To doskonały patent na przeprowadzenie angażujących lekcji, pokazujących jak w wartościowy sposób użyć technologii i połączyć ją z działanie offline – wskazuje Krzysztof Kosiński.

Chcesz dowiedzieć się więcej o nadużywaniu ekranów przez dzieci i młodzież? Szukasz porady? – wejdź na stronę projektu https://fundacja.orange.pl/cyfrowy-balans i pobierz materiał przygotowany przez Fundację Orange i Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

 

 

Mediateka


Informacje prasowe

Łap okazje i przejdź do Orange

03 lutego 2022
Łap okazje i przejdź do Orange

Od 3 lutego br., przenosząc numer do Orange i podpisując umowę na abonament komórkowy ze smartfonem, klient zaoszczędzi nawet 480 zł. Jeszcze więcej zaoszczędzą klienci pakietu Love dla Firm - 840 zł. Do tego operator proponuje najnowsze smartfony w super cenach.  

Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, dotyczącego przenoszenia numerów pomiędzy sieciami komórkowymi w Polsce, w 2021 roku najwięcej klientów przeniosło numer do Orange. Teraz użytkownicy przenoszący swoje usługi mogą liczyć na dodatkowe korzyści.

Rabat na abonament komórkowy i smartfona

Wybierając Plan 80, można zyskać nawet 480 zł. Jak to możliwe? Orange daje 240 zł za 3 miesiące abonamentu za 0 zł w Planie 80. Klient dostaje darmowy okres od momentu zawarcia umowy. Do tego rabat 240 zł na wybrany smartfon (zniżka 10 zł przez 24 miesiące).

Vouchery na zakup tańszych wybranych smartfonów są nielimitowane, dlatego każdy zainteresowany przeniesieniem numeru i zakupem nowego smartfona skorzysta z promocji.

W przypadku wybrania innego Planu, klient Orange również zyskuje - 3 miesiące abonamentu za 0 zł w prezencie za przeniesienie numeru, a jeśli jest to Plan 60, to dodatkowo rabat 5 zł przez 24 miesiące na nowy smartfon.

Jeżeli klient zdecyduje się przenieść numer do Orange online, to korzyści są jeszcze większe. Wtedy zyskuje jeden dodatkowy miesiąc darmowego abonamentu (w każdym Planie). Więcej informacji na ten temat na stronie.

Smartfony i urządzenia w niższej cenie

Na klientów przechodzących do Orange w wybranych Planach czekają także smartfony z niższą ratą, uwzględniającą promocyjny rabat. Do wyboru jest kilka atrakcyjnych modeli np.: realme 8i 4/64 GB za 30 zł na 24 miesiące z Planem 60 oraz Samsung Galaxy S21 FE 5G 128 GB z ratą 123 zł po rabacie przy wyborze Planu 80.

Klient może kupić urządzenia w ofercie bez abonamentu także w opcji ratalnej (20 rat 0%). Oferta dotyczy m.in.: Xiaomi Redmi Note 10 5G 4/64 GB za 999 zł i Samsunga Galaxy Z Flip3 5G 128 GB za 4799 zł.

Przejdź do Orange Love

Orange zachęca także do korzystania z Orange Love z internetem światłowodowym. Nowi klienci, którzy dotychczas nie mieli Internetu domowego, mogą skorzystać z promocji 2 miesiące abonamentu za 0 zł. Promocja dotyczy umowy na 24 miesiące. W pakiecie Orange Love prócz światłowodu klient zyskuje nowoczesny modem z inteligentną funkcją Smart Wi-Fi, kartę SIM z nielimitowanymi rozmowami, a w opcji Orange Love Standard także usługę telewizji z 120 kanałami (w tym 77 HD i 2 4K).

Dodatkowo, przy zakupie pakietu Orange Love Standard, można kupić smartfon Xiaomi Redmi 10 4/64 w super cenie: za jedyne 30 zł miesięcznie przez 2 lata.

Warto być w Orange dla Firm

Wybierając pakiet Love dla Firm, klient oszczędza aż 840 zł. Dla przedsiębiorców Orange proponuje dodatkowo atrakcyjne smartfony w super cenach m.in. OPPO A16 3/32 GB w Planie Firmowym S z ratą 22 zł + VAT miesięcznie. Kolejnym dobrym wyborem jest Samsung Galaxy S21 FE 5G 6/128 GB, który ma zaawansowany procesor, imponujący ekran o wąskich ramkach, świetne aparaty ze stabilizacją obrazu oraz obsługę sieci 5G. Można go kupić z ratą za 100 zł +VAT miesięcznie w Planie Firmowym L.

Inne telefony do wyboru to: Xiaomi Redmi Note 10 Pro 6/128 GB z ratą 42 zł +VAT miesięcznie z Planem Firmowym M oraz iPhone 13 Pro Max 512 GB 5G, za który klient na start zapłaci 99 zł, a rata wyniesie 223 zł +VAT miesięcznie z Planem Firmowym XL.

Smartfonowy szok cenowy

Orange rozpoczyna też kolejną odsłonę promocji „Smartfonowy szok cenowy”, w ramach której klienci biznesowi otrzymają telefony w bardzo atrakcyjnych cenach. Do wyboru: realme C11 2/32 GB w Planie Firmowym S z ratą miesięczną 12 zł + VAT, Xiaomi Redmi Note 8 2021 4/64 GB przy zakupie Planu Firmowego S z ratą 22 zł miesięcznie + VAT, Xiaomi 11 Lite 5G NE 8/128 GB oraz vivo V21 8/128GB 5G przy podpisaniu umowy na Plan Firmowy M - rata 48 zł + VAT, OPPO Reno6 5G 8/128GB z Planem Firmowym L i ratą miesięczną 64 zł + VAT, a także Xiaomi 11T Pro 5G 8/256 GB w Planie Firmowym XL z miesięczną ratą miesięczną 82 zł +VAT.

Odnowione smartfony i laptopy: wybierz odpowiedzialnie

W sklepie Orange można znaleźć odnowione smartfony i laptopy. Wyglądają i działają jak nowe, ale są tańsze. To urządzenia ze zwrotów, a także używane, które dostały drugie życie dzięki profesjonalnej odnowie. Jeśli klient ma starego smartfona, którego już nie używa, wystarczy przyjść do dowolnego salonu Orange. Podczas wizyty konsultant wyceni sprzęt i przekaże bon o jego wartości, do zrealizowania na zakup urządzeń lub akcesoriów. Urządzenie, które nie zakwalifikuje się do odkupu, można zostawić do recyklingu. Oferta dotyczy wybranych modeli i zależy od stanu technicznego urządzenia.

Mediateka

Scroll to Top