Informacje prasowe

Większe limity w tej samej cenie w Orange Freedom Pro

04 grudnia 2012
Większe limity w tej samej cenie w Orange Freedom Pro

Orange zwiększa limity transferu danych dla usług internetu domowego bez kabla Freedom Pro. Nowi i przedłużający umowę klienci mogą dostać nawet do 6 GB więcej niż dotychczas, przy niezmienionej cenie abonamentu.

Nowa oferta obowiązuje przez cały czas trwania umowy i wygląda następująco:

  • W Orange Freedom Pro 5 GB dodajemy 3 GB miesięcznie,
  • W Orange Freedom Pro 10 GB dodajemy 6 GB miesięcznie.

Razem z usługą klienci mogą kupić zestaw instalacyjny z routerem WiFi Axesstel MV 610 za 1 zł oraz otrzymują co miesiąc Pakiet Złotówek - 20 lub 30 zł do wykorzystania na usługi Orange.

Powyższa zmiana dotyczy również ofert na próbę.

Orange Freedom Pro to usługa oparta o technologię CDMA, skierowana do klientów chcących korzystać z szybkiego dostępu do Internetu do 9,3 Mb/s, w miejscach gdzie nie ma możliwości technicznych na podłączenie tradycyjnego łącza umożliwiającego korzystanie z dostępu kablowego.

***

CDMA: (Code Division Multiple Access) jest zaawansowaną i nowoczesną techniką dostępu do radiowego medium transmisyjnego, wykorzystywaną w najnowocześniejszych systemach łączności. Z uwagi na odporność na zakłócenia i podsłuchy znalazła początkowo zastosowanie w wojskowych systemach łączności a następnie w cywilnych sieciach telefonii komórkowej ogólne zwanych „CDMA 2000”. Częstotliwość 450 MHz i technologia CDMA świetnie nadaje się do świadczenia usług poza miastami gdzie wymagane jest duże pokrycie terenu. Zasięg stacji na częstotliwości 450 MHZ jest znacznie większy niż na częstotliwości 900 czy 1800 MHz. Usługi CDMA w Orange są dostępne od grudnia 2008 roku. Aktualnie w ich zasięgu znajduje się blisko 90 proc. powierzchni kraju. Dzięki wprowadzeniu nowego standardu CDMA2000 1xEV-DO Rev B, maksymalna prędkość transmisji danych w sieci CDMA Orange wzrosła do 9,3 Mb/s. To trzykrotnie więcej niż we wcześniej użytkowanym standardzie CDMA rev A. Oprócz tego, dzięki zwiększeniu pojemności sieci wzrosła także jakość i dostępność usług dla użytkowników posiadających modemy i routery starszej generacji.

Więcej o ofercie tutaj

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Orange Polska wyróżniony w konkursie Raporty Społeczne 2012

01 grudnia 2012
Orange Polska wyróżniony w konkursie Raporty Społeczne 2012

Raport społeczny Orange Polska po raz drugi z rzędu został wyróżniony w konkursie organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, CSR Consulting i PWC.

Motywem przewodnim Raportu Społecznego Orange Polska za 2011 rok jest dialog z interesariuszami. Raport ma formę odpowiedzi na pytania i oczekiwania wobec Orange Polska, wyrażane w ankietach, w trakcie spotkań i warsztatów przez interesariuszy firmy, czyli jej klientów, pracowników, partnerów biznesowych, inwestorów oraz organizacje społeczne.

Orange Polska od lat stara się, by odpowiedzialność społeczna była integralnym elementem strategii biznesowej i codziennych działań firmy. Obecnie Orange Polska jest liderem CSR w Polsce, firmą notowaną w pierwszym w Europie Środkowo-Wschodniej indeksie spółek odpowiedzialnych - RESPECT Index.

Konkurs „Raporty Społeczne - Nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu" jest organizowany przez CSR Consulting, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i PwC. Ma on na celu upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego i jest skierowany do firm publikujących raporty ze swojej aktywności w tych obszarach.

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

World Internet Project – wyniki III polskiej edycji światowego badania

30 listopada 2012
World Internet Project – wyniki III polskiej edycji światowego badania

Już 64 proc. Polaków korzysta z Internetu, jednak w 2012 r. ich liczba wzrosła tylko 
o 2 proc. Spośród osób, które nie używają Internetu tylko 4 proc. deklaruje, że chce zacząć. Zmienia się sposób korzystania z sieci, w tym roku 16 proc. internautów korzystało z mobilnego Internetu, podczas gdy w 2011 r. tylko 10 proc. Potrzebne 
są też inwestycje w nowoczesną sieć i edukacja. To niektóre z wniosków przedstawionego dziś w siedzibie Orange Polska badania World Internet Project 2012, zrealizowanego wspólnie przez Orange Polska i Gazetę.pl.

Badanie World Internet Project to międzynarodowy projekt analizujący wpływ Internetu i nowych technologii 
na zjawiska społeczne, ekonomiczne i polityczne. Jest znakomitym źródłem wiedzy na temat preferencji związanych z korzystaniem z Internetu oraz przyczyn nie korzystania z niego przez część społeczeństwa. Badanie jest realizowane w Polsce od 2010 roku, dzięki inicjatywie Orange Polska oraz Gazety.pl.

Jak wynika z najnowszego raportu WIP, zmieniają się narzędzia korzystania z Internetu i wzorce używania mediów, zwłaszcza wśród młodych ludzi. W 2012 r. 37 proc. Polaków korzystało z laptopów, podczas 
gdy w jeszcze w 2010 r. było to 20 proc. Jednocześnie młodsi Polacy rezygnują z długiego oglądania 
TV na rzecz długiego korzystania z Internetu. Blisko połowa internautów (47 proc.) korzysta z Internetu ponad 10 godzin tygodniowo. Nadal jednak telewizja pozostaje najważniejszym medium dla ogółu Polaków, 
jako źródło informacji i rozrywki, najtrudniej też z niej zrezygnować. Jednak wśród Polaków poniżej 30 roku życia to Internet stał się medium, z którego najtrudniej zrezygnować, jego rola rośnie także w starszych grupach wiekowych.

Po prezentacji raportu odbyła się dyskusja panelowa poświęcona upowszechnianiu Internetu i barier, które przeszkadzają w szerszym dostępie Polaków do sieci. Paneliści podkreślali, że należy tworzyć powody, 
by ludzie, którzy dziś nie korzystają z internetu poczuli taką potrzebę. Wskazywała na to Małgorzata Steiner, 
z Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Grzegorz Piechota z „Gazety Wyborczej” poskreślał edukacyjną rolę dzieci w zachęcaniu osób starszych do korzystania z Internetu. Z kolei poseł Przemysław Wipler, członek sejmowej komisji Administracji i Cyfryzacji, podając przykład Warszawy zauważył, że w Polsce wciąż w wielu miejscach są problemy z brakiem dostępu do sieci.

- Prawo telekomunikacyjne niezwykle mocno wyregulowało sektor telekomunikacyjny, co spowodowało, 
że w Polsce, ale też Niemczech i innych krajach UE pojawił się duży problem z budową sieci nowej generacji. Przesadne regulacje w tym nie pomogą, dlatego nowa strategia regulacyjna UKE, która kładzie nacisk 
na równoprawność wszystkich operatorów i nagradza tych, którzy inwestują, a nie tylko korzystają 
z infrastruktury innego operatora to ruch we właściwym kierunku – powiedział Wacław Iszkowski, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, który podsumował dyskusję panelową.

Dzięki Orange Polska i Gazecie.pl od trzech lat Polska znajduje się w gronie krajów zaangażowanych w World Internet Project. Na zlecenie obu firm badanie w Polsce przeprowadził IPSOS. Koordynacją projektu zajmowali się eksperci z działów badań obu spółek, którzy wraz ze współpracownikami przeanalizowali zgromadzony materiał i przygotowali końcowy raport.

Badanie WIP realizowane jest od 1999 roku przez kilkadziesiąt ośrodków badawczych na świecie, którym przewodniczy USC Annenberg School for Communication and Journalism na Uniwersytecie Południowej Karoliny. Wśród partnerów znajdują się m.in.: Uniwersytet Oksfordzki, Chińska Akademia Nauk, Deutsches Digital Institut, uniwersytety w Brnie, Yonsei, Makao, Tokyo oraz pozaakademickie ośrodki badań nad internetem.

Raport dostępny pod adresem: blog.orange.pl/uploads/media/wip_2012_pl.pdf

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top