Informacje prasowe

World Internet Project – wyniki III polskiej edycji światowego badania

30 listopada 2012

World Internet Project – wyniki III polskiej edycji światowego badania

Już 64 proc. Polaków korzysta z Internetu, jednak w 2012 r. ich liczba wzrosła tylko 
o 2 proc. Spośród osób, które nie używają Internetu tylko 4 proc. deklaruje, że chce zacząć. Zmienia się sposób korzystania z sieci, w tym roku 16 proc. internautów korzystało z mobilnego Internetu, podczas gdy w 2011 r. tylko 10 proc. Potrzebne 
są też inwestycje w nowoczesną sieć i edukacja. To niektóre z wniosków przedstawionego dziś w siedzibie Orange Polska badania World Internet Project 2012, zrealizowanego wspólnie przez Orange Polska i Gazetę.pl.

Badanie World Internet Project to międzynarodowy projekt analizujący wpływ Internetu i nowych technologii 
na zjawiska społeczne, ekonomiczne i polityczne. Jest znakomitym źródłem wiedzy na temat preferencji związanych z korzystaniem z Internetu oraz przyczyn nie korzystania z niego przez część społeczeństwa. Badanie jest realizowane w Polsce od 2010 roku, dzięki inicjatywie Orange Polska oraz Gazety.pl.

Jak wynika z najnowszego raportu WIP, zmieniają się narzędzia korzystania z Internetu i wzorce używania mediów, zwłaszcza wśród młodych ludzi. W 2012 r. 37 proc. Polaków korzystało z laptopów, podczas 
gdy w jeszcze w 2010 r. było to 20 proc. Jednocześnie młodsi Polacy rezygnują z długiego oglądania 
TV na rzecz długiego korzystania z Internetu. Blisko połowa internautów (47 proc.) korzysta z Internetu ponad 10 godzin tygodniowo. Nadal jednak telewizja pozostaje najważniejszym medium dla ogółu Polaków, 
jako źródło informacji i rozrywki, najtrudniej też z niej zrezygnować. Jednak wśród Polaków poniżej 30 roku życia to Internet stał się medium, z którego najtrudniej zrezygnować, jego rola rośnie także w starszych grupach wiekowych.

Po prezentacji raportu odbyła się dyskusja panelowa poświęcona upowszechnianiu Internetu i barier, które przeszkadzają w szerszym dostępie Polaków do sieci. Paneliści podkreślali, że należy tworzyć powody, 
by ludzie, którzy dziś nie korzystają z internetu poczuli taką potrzebę. Wskazywała na to Małgorzata Steiner, 
z Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Grzegorz Piechota z „Gazety Wyborczej” poskreślał edukacyjną rolę dzieci w zachęcaniu osób starszych do korzystania z Internetu. Z kolei poseł Przemysław Wipler, członek sejmowej komisji Administracji i Cyfryzacji, podając przykład Warszawy zauważył, że w Polsce wciąż w wielu miejscach są problemy z brakiem dostępu do sieci.

– Prawo telekomunikacyjne niezwykle mocno wyregulowało sektor telekomunikacyjny, co spowodowało, 
że w Polsce, ale też Niemczech i innych krajach UE pojawił się duży problem z budową sieci nowej generacji. Przesadne regulacje w tym nie pomogą, dlatego nowa strategia regulacyjna UKE, która kładzie nacisk 
na równoprawność wszystkich operatorów i nagradza tych, którzy inwestują, a nie tylko korzystają 
z infrastruktury innego operatora to ruch we właściwym kierunku – powiedział Wacław Iszkowski, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, który podsumował dyskusję panelową.

Dzięki Orange Polska i Gazecie.pl od trzech lat Polska znajduje się w gronie krajów zaangażowanych w World Internet Project. Na zlecenie obu firm badanie w Polsce przeprowadził IPSOS. Koordynacją projektu zajmowali się eksperci z działów badań obu spółek, którzy wraz ze współpracownikami przeanalizowali zgromadzony materiał i przygotowali końcowy raport.

Badanie WIP realizowane jest od 1999 roku przez kilkadziesiąt ośrodków badawczych na świecie, którym przewodniczy USC Annenberg School for Communication and Journalism na Uniwersytecie Południowej Karoliny. Wśród partnerów znajdują się m.in.: Uniwersytet Oksfordzki, Chińska Akademia Nauk, Deutsches Digital Institut, uniwersytety w Brnie, Yonsei, Makao, Tokyo oraz pozaakademickie ośrodki badań nad internetem.

Raport dostępny pod adresem: blog.orange.pl/uploads/media/wip_2012_pl.pdf
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: World Internet Project – wyniki III polskiej edycji światowego badania

Informacje prasowe

Last Christmas do pobrania za darmo na długi, świąteczny Weekend z Orange

30 listopada 2012

Last Christmas do pobrania za darmo na długi, świąteczny Weekend z Orange

Dziś o godzinie 12.00 rozpoczęła się świąteczna edycja Weekendu z Orange, który wyjątkowo potrwa do 21 grudnia. Przez cały ten czas klienci Orange mogą bezpłatnie włączyć na swoim telefonie usługę Halo Granie z utworem Last Christmas zespołu Wham! Dzięki temu dzwoniące do nich osoby, w czasie oczekiwania na połączenie usłyszą świąteczny przebój. Ponadto, klienci, którzy nigdy wcześniej nie włączyli usługi Halo Granie, otrzymają ją bezpłatnie na 30 dni.
Aby skorzystać z promocji wystarczy wysłać bezpłatny SMS o treści „W” pod numer 80200. Od tego momentu każdy dzwoniący zamiast zwykłego sygnału oczekiwania na połączenie usłyszy kultowy utwór od lat kojarzący się ze świąteczną atmosferą Bożego Narodzenia.
Z wyjątkowej świątecznej promocji mogą skorzystać wszyscy klienci Orange, niezależnie od tego, z jakiej oferty korzystają. Wystarczy, że mają aktywną kartę SIM w sieci Orange i wyślą z niej SMS aktywacyjny. Usługę można wyłączyć w każdej chwili, wysyłając SMS o treści „WYLACZ” pod bezpłatny numer 3333.
Weekendy z Orange to specjalna oferta promocyjna, dzięki której można bezpłatnie i bez zobowiązań poznawać i testować wybrane usługi. Oferta jest dostępna w jeden wybrany weekend miesiąca.

Więcej o Weekendach z Orange na www.orange.pl/weekendyzorange

*  *  *
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Last Christmas do pobrania za darmo na długi, świąteczny Weekend z Orange

Informacje prasowe

2 miliony klientów Orange Polska wybrało e-fakturę

29 listopada 2012

2 miliony klientów Orange Polska wybrało e-fakturę

Już ponad dwa miliony klientów Orange Polska otrzymuje co miesiąc fakturę w formie elektronicznej, zamiast tradycyjnego, papierowego dokumentu. Wybierając e-fakturę mają pewność, że otrzymają ją natychmiast po jej wystawieniu, dzięki czemu mogą lepiej zaplanować wydatki. Rezygnując z papierowego dokumentu pomagają też chronić środowisko.

Orange Polska od lat zachęca swoich klientów do korzystania z wygodnego, praktycznego i ekologicznego rozwiązania jakim jest e-faktura, m.in. na specjalnym profilu na Facebook’u  www.facebook.com/zyskajzefaktura.

Decydując się na e-fakturę w Orange Polska klienci zyskują dodatkowe korzyści, np.: niższą opłatę aktywacyjną przy zakupie Neostrady i FunPack-a. Z kolei klienci usług mobilnych Orange mogą wziąć udział w konkursie pod nazwą „Tak się składa, że faktura się opłaca” i otrzymać rabat w wysokości 50 złotych na abonament na pierwszej e-fakturze. Korzystanie z e-faktury jest też premiowane punktami PAYBACK – klienci, którzy zdecydują się na e-fakturę Orange i będą z niej korzystać przez minimum 3 miesiące, otrzymają 300 punktów w programie PAYBACK, a klienci usług stacjonarnych otrzymają dodatkowe 50 punktów za utrzymanie e-faktury.

Orange Polska działa też aktywnie na rzecz upowszechniania e-faktury w Polsce, m.in.  w ramach  koalicji „Wybieram e-fakturę”, której koordynatorem jest PKPP Lewiatan, a patronat nad nią sprawują  Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Ministerstwo Środowiska. Firma  uczestniczy też w pracach  Polskiego Krajowego Forum Elektronicznego Fakturowania, działającego pod patronatem Ministerstw Gospodarki i Finansów.  Ich celem jest wypracowanie rekomendacji zmian niezbędnych do wdrożenia Europejskiej Agendy Cyfrowej. Zakłada ona, że  w 2020 r. e-faktury mają być dominującą metodą fakturowania w Unii Europejskiej.
Faktura elektroniczna, którą otrzymują klienci Orange Polska ma taką samą wartość prawną, jak dokument w formie papierowej. Pozwala bez obaw korzystać z ulgi internetowej i posługiwać się nią w rozliczeniu z urzędem skarbowym. Klient otrzymuje ją mailem bezpośrednio na swoją skrzynkę lub na konto na portalu orange.pl. E-fakturę należy przechowywać w wersji elektronicznej, a w razie potrzeby w takim formacie dostarczyć do instytucji finansowych.

Płatność za e-fakturę można wygodnie uregulować, np. za pomocą przelewu internetowego lub Polecenia Zapłaty, a także przy użyciu telefonu komórkowego – skanując aparatem w telefonie zamieszczony na e-fakturze fotokod.  Klienci usług stacjonarnych Orange Polska mogą ponadto korzystać z usługi Płatność Elektroniczna, która pozwala na dokonanie wpłaty praktycznie „jednym kliknięciem” – link zamieszczony na fakturze kieruje do specjalnej strony internetowej z płatnościami.

E-fakturę można zamówić m.in. poprzez formularz elektroniczny na www.orange.pl/efaktura, SMS-em lub w każdym salonie Orange np. podczas podpisywania umowy lub aneksu.

Więcej informacji można znaleźć na stronach:

www.orange.pl/efaktura
www.facebook.com/zyskajzefaktura
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: 2 miliony klientów Orange Polska wybrało e-fakturę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej