Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska: dalszy wzrost przychodów i EBITDAaL. Więcej światłowodów i konwergencji, dobry kwartał w usługach mobilnych

24 lipca 2019

Wyniki Orange Polska: dalszy wzrost przychodów i EBITDAaL. Więcej światłowodów i konwergencji, dobry kwartał w usługach mobilnych

Orange Światłowód dociera do niemal 3,8 mln domów i mieszkań, w 130 miastach. W drugim kwartale przybyło 35 tys. klientów najszybszego internetu. Wciąż rośnie liczba rodzin korzystających z pakietów konwergentnych – jest ich już 1,3 mln. W minionym kwartale przybyło 70 tys. klientów abonamentowych usług mobilnych Orange. Dobre wyniki pozwalają potwierdzić całoroczne przewidywania wzrostu przychodów oraz EBITDAaL. W drugim kwartale przychody Orange Polska wzrosły o 2%, a EBITDAaL zwiększyła się o 2,7% rok do roku.

W drugim kwartale utrzymaliśmy pozytywny trend w dwóch kluczowych wskaźnikach: w ujęciu rocznym wzrosły przychody i EBITDAaL. Wyniki komercyjne są dobre, wzrasta konwergencja, usługi światłowodowe, był to również szczególnie dobry kwartał w usługach mobilnych. Co kluczowe, widzimy też pierwsze oznaki odwilży na rynku telekomunikacyjnym. W minionych miesiącach wprowadziliśmy nowe oferty w duchu strategii „więcej za więcej”. Zaproponowaliśmy klientom większe pakiety danych, odpowiadając na ich potrzeby oraz rosnące możliwości zakupowe Polaków. Wierzymy, że ta zmiana to początek nowego rozdziału dla polskiego rynku telekomunikacyjnego. Po wielu latach ostrej konkurencji skupionej na cenie, która doprowadziła do erozji wartości, zwracamy się w kierunku konkurowania głównie jakością i zakresem świadczonych usług. To wszystko pozwala nam potwierdzić całoroczne cele oraz wierzyć w trwały powrót naszej firmy na ścieżkę wzrostu – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Wyniki komercyjne: więcej światłowodu i konwergencji, dobry kwartał w usługach mobilnych

W drugim kwartale przybyło 31 tys. użytkowników Orange Love. Konwergentne pakiety usług ma już 1,3 mln rodzin, czyli o 15% więcej niż przed rokiem. Rośnie udział klientów korzystających z pakietów usług wśród użytkowników domowego internetu (wzrost z 54% do 60% w ciągu roku) oraz wśród klientów usług mobilnych głosowych (wzrost z 42% do 48% w ciągu roku). ARPO, czyli średni przychód na jednego klienta konwergencji utrzymało się na stabilnym poziomie. Zarówno w ujęciu rocznym jak i w porównaniu do poprzedniego kwartału.

Z szybkiego domowego internetu od Orange korzysta o 76 tys. klientów więcej niż przed rokiem (wzrost o 3%). Dzięki inwestycjom w sieć światłowodową, z najszybszych prędkości korzysta już 37% klientów domowego internetu. Rok temu udział ten wynosił 31%. Liczba użytkowników światłowodu zwiększyła się w drugim kwartale o 35 tysięcy, czyli 52% rok do roku.

Usługi mobilne Orange cieszyły się powodzeniem zarówno w ramach Orange Love jak i poza pakietem. Klienci korzystający tylko z usług mobilnych zostawali z Orange chętniej niż wcześniej, a wskaźnik odejść znacząco zmniejszył się. W drugim kwartale przybyło aż 70 tys. klientów usług abonamentowych.

Wyniki finansowe: dalszy wzrost przychodów i EBITDAaL. Całoroczne cele potwierdzone

Przychody Orange Polska w drugim kwartale wyniosły 2,759 mld złotych i były o 2% wyższe niż w drugim kwartale ubiegłego roku. Na wynik pozytywnie wpłynęły zwłaszcza trzy czynniki:

  • dalszy rozwój usług konwergentnych (przychody z nich wzrosły o 22% rok do roku)
  • wzrost przychodów z usług IT i integratorskich (13% rok do roku)
  • wyższe przychody ze sprzedaży urządzeń m.in. smartfonów (15% wyższe niż rok wcześniej); klienci chętniej korzystają z możliwości zakupu smartfona w trakcie trwania umowy na usługi mobilne.

O 2,7 % wzrósł wskaźnik EBITDAaL (EBITDA po uwzględnieniu kosztów leasingu). Wpłynęła na to poprawa trendu marży bezpośredniej, czyli różnicy pomiędzy przychodami i kosztami bezpośrednimi, która zmniejszyła się zaledwie o 8 mln zł rok do roku. Dla porównania, w pierwszym kwartale spadek sięgał 40 mln zł rok do roku. Poprawa wynika z tego, że marża z usług wzrostowych, takich jak konwergencja, światłowód czy usługi IT i integratorskie, coraz lepiej równoważy spadek marży z usług tradycyjnych. Na wynik EBITDAaL wpłynęła także dalsza konsekwentna transformacja firmy – koszty pośrednie działalności spadły o 3% rok do roku.

W pierwszym półroczu Orange Polska wydał na inwestycje ponad 1 mld zł. Aż 36% z tej kwoty przeznaczono na rozbudowę sieci światłowodowej.

Orange Polska podtrzymuje całoroczne przewidywania dotyczące wzrostu przychodów oraz EBITDAaL, a także całoroczny cel dotyczący nakładów inwestycyjnych na poziomie 2,0 – 2,1 mld zł (w tym 700 – 800 mln zł na sieć światłowodową).

Pełna treść raportu przedstawiającego szczegółowe wyniki finansowe i komercyjne dostępna jest na stronie: http://www.orange-ir.pl

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Wyniki Orange Polska: dalszy wzrost przychodów i EBITDAaL. Więcej światłowodów i konwergencji, dobry kwartał w usługach mobilnych

Informacje prasowe

Smartfony, zegarki i… elektryczna hulajnoga od Orange w ratach 0 proc. dla wszystkich.

22 lipca 2019

Smartfony, zegarki i… elektryczna hulajnoga od Orange w ratach 0 proc. dla wszystkich.

Od dzisiaj każdy, kto chce może kupić smartfony, laptopy i inne urządzenia dostępne w ofercie Orange w ratach 0 proc. Dotychczas taką możliwość mieli tylko klienci operatora. Oferta dotyczy zarówno użytkowników indywidualnych, jak i biznesowych.

Na raty 0 proc. kupić można wszystkie urządzenia dostępne w ofercie Orange m.in. smartfony Sony Xperia 1, Xiaomi Redmi 7, czy biznesowe Samsung Galaxy S10+ i Samsung Galaxy A50. Ponadto laptopy HP, smartwatche Apple i Samsung, a nawet elektryczne hulajnogi Xiaomi czy deskorolkę Kawasaki. Oferta jest dostępna w sklepie online, salonach i sprzedaży telefonicznej. Sprawdź: oferta Orange

Smartfony (i nie tylko) w 20 nieoprocentowanych ratach

Zarówno dla nabywców indywidualnych, jak i biznesowych ceny smartfonów są rozłożone na 20 nieoprocentowanych rat (RSSO 0%). Umowa na zakup urządzenia nie wymaga weryfikacji bankowej, a raty nie obciążają historii kredytowej nabywcy. Klienci Orange, którzy już mają podpisaną umowę abonamentową na usługi mobilne lub stacjonarne albo co najmniej od 12 miesięcy korzystają z usług Orange na kartę, otrzymają dodatkowe rabaty na zakup urządzeń.

Ochrona smartfona dzięki Orange Smart Care

Kupiony smartfon można objąć ochroną serwisową, wybierając jeden z wariantów Orange Smart Care, w wersji standardowej (9,99 zł/miesięcznie) lub premium (15,99 zł/miesięcznie). Usługa w wersji standardowej obejmuje naprawę  wyświetlacza wraz z obudową, do 1000 zł rocznie. Wybór wersji premium gwarantuje nielimitowane kwotowo  naprawy wszystkich uszkodzeń mechanicznych, całościowe usunięcie skutków zalania wodą, a także możliwość bezpłatnej wymiany telefonu na nowy. Szczegółowe warunki usług są dostępne na stronie: Orange Smart Care.

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Smartfony, zegarki i… elektryczna hulajnoga od Orange w ratach 0 proc. dla wszystkich.

Informacje prasowe

Orange Polska pracuje ze start-upami nad nowymi projektami

19 lipca 2019

Orange Polska pracuje ze start-upami nad nowymi projektami

Narzędzie do profilowania grup klientów, system elektronicznych etykiet cenowych, zastosowanie Internetu Rzeczy w licznikach prądu, platforma szkoleniowa oparta na wirtualnej rzeczywistości – to tylko niektóre z projektów, nad którymi w najbliższym czasie Orange Polska będzie pracował z 9 start-upami wyłonionymi w ramach Orange Fab, we współpracy z zewnętrznymi akceleratorami  Space3ac i  Accelup oraz programem Poland Prize.

„Współpraca z młodymi, ambitnymi startupami, tworzącymi dojrzałe rynkowo rozwiązania jest dla Orange ważna. Dlatego otwieramy się na inne profesjonalne akceleratory korzystające ze środków unijnych. Space3ac i  Accelup pozwalają nam głębiej sondować rynek, dotrzeć do większej liczby start-upów a tym samym znaleźć najbardziej wartościowe rozwiązania. Program Poland Prize daje możliwość dotarcia także do projektów zagranicznych. Dzięki temu możemy się bardziej skupić na kwestiach merytorycznych i jak najlepszym dopasowaniu nowych rozwiązań do potrzeb biznesowych Orange” – powiedziała Bożena Leśniewska wiceprezes ds. rynku biznesowego Orange Polska.

Do rozwijania i testowania projektów, które mają szansę na wdrożenie w ramach komercyjnej współpracy, zostały zaproszone następujące start-upy:

1. Placeme – narzędzie do definiowania grup potencjalnych konsumentów usług m.in. pod kątem zainteresowań i glokalizacji;

2. NMT – system elektronicznych etykiet cenowych;

3. Escoral – system ekranów informacyjnych e-ink umożliwiający personalizowanie przekazu;

4. Vizum Lab – system nadzoru sprzętu i pracowników;

5. Fabe – system bezpieczeństwa obszarów przemysłowych do wczesnego wykrywania i zapobiegania awariom oraz wypadkom;

6. PySense – moduły IoT do liczników elektrycznych, przesyłające zebrane dane na platformę chmurową;

7. Tricks – platforma Tutorial Online wspierająca wydajność pracowników;

8. VR Learning – platforma szkoleniowa oparta o technologię VR.

9. SentiSquare – rozwiązanie do analityki, klasyfikacji i dystrybucji tekstu, m.in. maili.

W ramach programów akceleracyjnych Space3ac i  Accelup, w których Orange Polska jest odbiorcą technologii, start-upy mogą otrzymać do 200 tys. zł na wdrożenie swoich rozwiązań. Program Poland Prize nakierowany jest na wyszukiwanie innowacyjnych rozwiązań z zagranicy.

Start-upy oprócz mocnego zastrzyku finansowego na przeprowadzenie pilotażu u odbiorcy technologii, otrzymują szerokie wsparcie mentoringowe – nie tylko od Orange ale też dodatkowe płatne wsparcie rozwojowe z innych źródeł. Mają dostęp do infrastruktury Orange oraz możliwość integracji m.in. z innowacyjnymi platformami Live Objects i Flexible Engine. Zyskują ponadto przestrzeń co-workingową na spotkania z ekspertami lub przyszłymi klientami.

Orange Fab jest międzynarodowym programem dla start-upów stworzonym przez Orange. W Polsce wystartował w 2014 r., jako jeden z pierwszych akceleratorów na polskim rynku. Poza Polską obecny jest m.in. we Francji, Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii oraz USA. W ramach programu start-upy mogą stać się partnerem biznesowym Orange, biorą udział w ważnych wydarzeniach branżowych i zyskują pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange.

Orange Fab planuje wzmocnić wymiar międzynarodowy programu. Start-upy otrzymują możliwość uczestniczenia w wydarzeniach zagranicznych. W najbliższym czasie planowany jest wyjazd na Demo Days jednego z chińskich akceleratorów, co da młodym firmom możliwość zaprezentowania się na tamtym rynku.

Od początku programu kilkadziesiąt projektów przeszło już lub jest w fazie testów, część z nich została wdrożona komercyjnie. Są to m.in. chatbot do komunikacji z klientem przez Messenger, system miejskiego inteligentnego oświetlenia, czy inteligentne meble miejskie (ławki solarne, kosze na śmieci, wiaty przystankowe).

Więcej informacji na stronie https://orangefab.pl/

Więcej o innowacyjnych projektach i współpracy Orange ze start-upami znajdziesz na naszym blogu i biurze prasowym.

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange Polska pracuje ze start-upami nad nowymi projektami

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej