Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska: świetny kwartał dla światłowodu i usług mobilnych. Firma podtrzymuje całoroczny cel wzrostu EBITDAaL

28 października 2020
Wyniki Orange Polska: świetny kwartał dla światłowodu i usług mobilnych. Firma podtrzymuje całoroczny cel wzrostu EBITDAaL

 W trzecim kwartale Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki komercyjne i solidne wyniki finansowe. Zapotrzebowanie na szybki internet było rekordowe – liczba klientów Orange Światłowodu zwiększyła się aż o 54 tysiące. Dzięki kolejnym inwestycjom, w zasięgu jest już 4,8 mln domów i mieszkań. Przybyło także 110 tysięcy klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych. Rentowność operacyjna  EBITDAaL utrzymała się na poziomie wyniku z trzeciego kwartału ubiegłego roku. Firma podtrzymuje całoroczne przewidywania wzrostu w tym zakresie.                                                

- Minione miesiące pokazują, że mimo trudności spowodowanych pandemią, Orange ma mocne fundamenty. Cieszy świetny wynik Światłowodu, najlepszy w historii tej usługi, a także wzrost liczby klientów mobilnych abonamentów. Po raz kolejny możemy też pochwalić się pierwszym miejscem w rankingu NPS, obrazującym satysfakcję klientów. To zasługa zespołów pracujących na pierwszej linii, w salonach i technice, które mimo trudności spowodowanych pandemią, niezmiennie wspierają naszych klientów. Dobre wyniki potwierdzają, że użytkownicy doceniają jakość naszych usług, opartych na nowoczesnej infrastrukturze, którą nieprzerwanie rozwijamy. Przed nami wyzwania związane m.in. z budową sieci 5G oraz sytuacją pandemiczną, która dynamicznie się zmienia. Solidne podstawy biznesu pozwalają nam rzetelnie się do nich przygotowywać i reagować – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

 Pandemia koronawirusa sprawiła, że sytuacja społeczno-gospodarcza zmienia się dynamicznie. W obliczu nowej fali zachorowań i kolejnych wprowadzanych obostrzeń, firma bardzo uważnie monitoruje rozwój zdarzeń,  w szczególności w kontekście niepewności związanej z ekonomicznymi skutkami pandemii oraz ich oddziaływaniem na biznes. Kontynuowane będą działania ograniczające koszty, pozwalające łagodzić wpływ pandemii na działalność firmy.

 Najważniejsze wyniki komercyjne

 Z Orange Światłowodu korzystają już 662 tysiące klientów, to 40% więcej niż na koniec trzeciego kwartału ubiegłego roku. W zasięgu jest już 4,8 mln domów i mieszkań, w samym trzecim kwartale wybudowano ponad 190 tysięcy nowych łącz.

Wzrosła także łączna liczba użytkowników stacjonarnego internetu od Orange – o 24 tysiące, czyli o 2,8% rok do roku. To najlepszy wynik od dwóch lat. Co czwarty klient stacjonarnych usług internetowych Orange korzysta już z superszybkiego światłowodowego łącza. To pozytywnie wpływa na ARPO z usług stacjonarnego internetu, czyli przychód na jednego użytkownika, który wzrósł o 6,3 % rok do roku.

Wśród klientów korzystających z internetu stacjonarnego Orange, aż 64% ma cały pakiet usług od operatora. W sumie łączna liczba klientów pakietów konwergentnych wyniosła na koniec września ponad 1,4 mln. W samym trzecim kwartale przybyło 31 tysięcy klientów Orange Love, co oznacza wzrost o ponad 8% rok do roku. To najlepszy wynik w tym roku. Dzięki skutecznej strategii budowania wartości, coraz większej popularności światłowodu i dodawaniu przez klientów kolejnych usług do swoich pakietów, rośnie ARPO z konwergencji (o 2% rok do roku) i sięga już 105,5 zł.

Także w usługach mobilnych trzeci kwartał był bardzo udany: przybyło w sumie 245 tys. użytkowników abonamentowych usług mobilnych, w tym 110 tysięcy abonamentowych usług głosowych. To także najlepszy wynik od wielu kwartałów.

Kluczowe wyniki finansowe

 Dobre wyniki komercyjne z kluczowych usług telekomunikacyjnych wpłynęły pozytywnie na wynik EBITDAaL za trzeci kwartał, który był zbliżony do wyniku za 3 kwartał ubiegłego roku. Z drugiej strony, negatywną rolę odegrała pandemia i niższe przychody z roamingu z powodu zmniejszonego ruchu turystycznego. Ten wpływ został zrównoważony dzięki kolejnym  działaniom nakierowanym na oszczędności kosztowe – koszty pośrednie działalności firmy w 3 kwartale były niższe o 5% rok do roku.

Przychody Orange Polska w trzecim kwartale wyniosły 2,8 mld złotych i były niższe o 2,7%  niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych – światłowodu, usług mobilnych i internetu wzrosły o ponad 2% rok do roku, nastąpiło jednak spodziewane, znaczące spowolnienie w segmencie ICT spowodowane pandemią. Przychody z ICT zmniejszyły się o 17% rok do roku. Niższe były również przychody ze sprzedaży sprzętu – popyt na urządzenia nie wrócił jeszcze do poziomu sprzed pandemii

Pełny raport z wynikami za 3 kwartał 2020 roku znajduje się na stronie www.orange-ir.pl

 

 

Mediateka


Informacje prasowe

Przekaż niewykorzystane gigabajty – Orange zamieni je na tablety dla dzieci w trudnej sytuacji

22 października 2020
Przekaż niewykorzystane gigabajty – Orange zamieni je na tablety dla dzieci w trudnej sytuacji

Rusza trzecia odsłona akcji charytatywnej „Pomagajmy Gigabajtami”. Klienci indywidualni mobilnych ofert na abonament w Orange mogą przekazywać niewykorzystane pakiety danych, które zostaną zamienione na tablety z internetem dla dzieci i młodzieży w trudnej sytuacji. Dzięki temu podopieczni Towarzystwa Przyjaciół Dzieci będą mogli korzystać z nowoczesnych urządzeń do nauki i zabawy w środowiskowych ogniskach wychowawczych.

Wiele dzieci zmaga się z problemami, których źródłem jest ciężka sytuacja w domu, relacje z rówieśnikami, trudności w nauce, czy radzenie sobie ze swoimi emocjami. Wsparcie dla wielu z nich zapewniają placówki zwane środowiskowymi ogniskami wychowawczymi. W ich działaniu pomaga Towarzystwo Przyjaciół Dzieci. Aby zapewnić jego podopiecznym możliwości rozwoju nowych umiejętności, potrzebny jest odpowiedni sprzęt. Dlatego Fundacja Orange podaruje 100 tabletów, a Orange zapewni darmowy dostęp do internetu na 2 lata dla dzieci i młodzieży w trudnej sytuacji, korzystających ze świetlic środowiskowych.

Pomóż dzieciom przekazując niewykorzystane gigabajty

Niewykorzystane gigabajty można przekazać do wspólnej puli. Orange zamieni je na realną pomoc. W akcji mogą wziąć udział klienci indywidualni, posiadający mobilną ofertę na abonament. Wystarczy wysłać darmowy SMS o treści ODDAJEGB pod numer 80885. Gigabajty zostaną przeznaczone na cel charytatywny z końcem okresu rozliczeniowego, dlatego dołączenie do akcji „Pomagajmy Gigabajtami” nie spowoduje zmniejszenia miesięcznego pakietu danych. Akcja trwa do 21 grudnia 2020r. Szczegóły akcji można znaleźć na specjalnej stronie internetowej.

Do akcji włączą się także pracownicy Orange, którzy zliczać będą kilometry swojej aktywności fizycznej, aby także dodać je do puli, która zamieni się w pomoc dla świetlic.

Tablety do Domów Dziecka na Śląsku już dotarły

W ostatniej edycji akcji „Pomagajmy Gigabajtami” Orange pomógł w zapewnieniu sprzętu dla dzieci z domów dziecka na Śląsku. W akcję zaangażowało się ponad 13 tys. klientów, którzy przekazali łącznie prawie 122 tysiące GB.  W rezultacie do 30 domów dziecka (około 500 dzieci) w regionie Dolnego Śląska trafiło 130 tabletów i 27 darmowych dostępów do internetu na 2 lata.

Dzięki temu dzieci będą mogły korzystać z technologii i przy jej pomocy uczyć się, rozwijać pasje i cyfrowe kompetencje niezbędne w przyszłości.

Mediateka


Informacje prasowe

HBO GO – najlepsza rozrywka bez końca, teraz także dla klientów Planów Mobilnych oraz Orange Love Mini

21 października 2020
HBO GO – najlepsza rozrywka bez końca, teraz także dla klientów Planów Mobilnych oraz Orange Love Mini

Klienci Planów Mobilnych i Orange Love Mini mogą już skorzystać z usługi HBO GO, która zapewnia dostęp do filmów i seriali online w dowolnym miejscu i na dowolnym urządzeniu - smartfonie, laptopie, komputerze czy smart tv.

HBO GO to internetowy serwis wideo na życzenie, oferujący dostęp do filmów, seriali oraz programów z oferty kanałów HBO (HBO, HBO2, HBO3) i Cinemax.  Do tej pory serwis ten był dostępny tylko dla klientów posiadających Telewizję Orange. Od 21 października z usługi będą mogli skorzystać wszyscy klienci posiadający którykolwiek z Planów Mobilnych oraz klienci oferty Orange Love Mini, którzy zawarli umowę lub aneks po 18 czerwca 2019 r.

Pierwszy miesiąc korzystania z dostępu do ponad setek filmów i 300 seriali  jest darmowy, przy aktywacji usługi HBO GO pierwszy raz na danym numerze. Później opłata miesięczna to 25 zł. Aktywacji HBO GO można dokonać przy zawieraniu nowej umowy lub przedłużeniu kontraktu np. poprzez konto na stronie www.orange.pl. Usługę można wyłączyć w dowolnym momencie.

Na platformie HBO GO niemal codziennie pojawiają się nie tylko filmy czy pełne sezony seriali, ale także kolejne odcinki poszczególnych serii w formie cyklicznej. Październik to zazwyczaj miesiąc wypełniony produkcjami przeznaczonymi dla fanów horrorów. W najnowszej ramówce HBO GO nie braknie tytułów związanych z tematyką Halloween. Między innymi horror „To. Rozdział 2” oraz 10 sezon „The Walking Dead”, serialu o grupce ocalałych ludzi szukających bezpiecznego schronienia w świecie opanowanym przez śmiercionośne zombie.

W październiku, w ofercie HBO GO pojawia się wiele nowości o różnorodnej tematyce. Fani popularnego gatunku filmowego -dramatów na pewno będą zadowoleni. Rusza m.in. premiera miniserialu „Od nowa”. To produkcja z Nicole Kidman i Hugh Grantem o kobiecie w średnim wieku, która z dnia na dzień dowiaduje się, że jej perfekcyjnie poukładane życie jest tylko farsą.

Na koniec warto wspomnieć także o usłudze Video Pass, która jest dostępna w Planie Mobilnym 45,  55 i 75 lub w dowolnym pakiecie Orange Love. Usługa ta umożliwia oglądanie aż 15 serwisów wideo ( w tym HBO GO) bez pomniejszania paczki danych uruchomionej w ramach abonamentu.

Jak widać jesienne wieczory wcale nie muszą być nudne, zwłaszcza jeśli spędzimy je z rodziną w domu, oglądając ciekawe propozycje oferty telewizyjnej od Orange.

Mediateka

Scroll to Top