Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska za 2020 rok: zrealizowane zapowiedzi, rekordowy światłowód

17 lutego 2021
Wyniki Orange Polska za 2020 rok: zrealizowane zapowiedzi, rekordowy światłowód

Pomimo spowolnienia wywołanego pandemią i trudniejszych warunków prowadzenia działalności, Orange Polska zrealizował założenia przyjęte na 2020 rok. Duże zapotrzebowanie na światłowód przełożyło się w 4 kwartale na rekordowe 63 tys. nowych klientów. Rośnie także liczba użytkowników  usług konwergentnych i mobilnych. Firma trzeci rok z rzędu poprawiła wskaźnik rentowności operacyjnej EBITDAaL – tym razem wzrósł o blisko 3%.

 - Ubiegły rok był dla nas wszystkich trudny. Pandemia koronawirusa i towarzyszące jej obostrzenia przyniosły wyzwania, których się nie spodziewaliśmy. Dzięki solidnym fundamentom naszego biznesu, wypracowanym w ostatnich latach m.in. w ramach strategii Orange.One, mogliśmy zapewnić tak kluczową w tym czasie łączność, ciągłość naszych usług, wspierać klientów i partnerów społecznych, zadbać o naszych pracowników – mówi Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – Podsumowując realizację strategii na lata 2017-2020 mamy być z czego dumni: przełamaliśmy wieloletnie negatywne trendy. To mocna podstawa do dalszego rozwoju w kolejnych latach. W pierwszej połowie tego roku zaprezentujemy nowy plan strategiczny – dodaje.

 Dobre wyniki we wszystkich kluczowych usługach, kolejny rekordowy kwartał dla światłowodu

W minionym roku przybyło 114 tys. użytkowników pakietów konwergentnych Orange. Na koniec grudnia 2020 r. było ich o ponad 8% więcej niż rok wcześniej. Dzięki Orange Love klienci zyskują możliwość korzystania z wielu usług stacjonarnych i mobilnych w jednym pakiecie dla całej rodziny, w korzystnej cenie. Firma zyskuje bardziej lojalnych klientów i możliwość dosprzedawania kolejnych usług, np. telewizyjnych. Zwiększa się także udział użytkowników światłowodu wśród posiadaczy pakietów. To wszystko pozytywnie wpływa na ARPO (przychód na jednego klienta) z konwergencji: w 2020 roku wynosiło już 105,7 zł i wzrosło o ponad 3% rok do roku. Tylko w 4 kwartale przybyło 42 tysiące klientów Orange Love, a ARPO wyniosło 107,1 zł, czyli 4,2% więcej rok do roku.

Z Orange Światłowodu korzysta 725 tys. klientów - o 39% więcej niż na koniec roku 2019. Ostatni kwartał minionego roku był rekordowy dla światłowodowego internetu – w tym czasie przybyło 63 tysiące nowych klientów tej usługi. W całym roku Orange Światłowód zyskał 205 tysięcy nowych użytkowników. Wzrosła też liczba wszystkich użytkowników stacjonarnego internetu od Orange – przybyło ich 95 tysięcy, co oznacza 3,6% wzrost rok do roku. Dzięki rosnącemu udziałowi klientów światłowodu, wzrosło też ARPO z usług internetowych (o 4,7%, podczas gdy w 2019 roku notowano spadek o 1,8%).

Z mobilnych usług Orange korzysta już 15,8 mln klientów. Jeśli chodzi o mobilne abonamentowe usługi głosowe, w ciągu roku przybyło 347 tysięcy klientów, co oznacza najwyższy wzrost od 2 lat. W samym 4 kwartale ten typ usług wybrało 110 tysięcy nowych klientów.

 Kluczowe wyniki finansowe: rosną przychody i EBITDAaL

Przychody Orange Polska w 2020 roku wzrosły o prawie 1% rok do roku. Pozytywnie na ten wynik wpłynęły przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych, które wzrosły o 2,9%, czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki przyniosły także usługi IT i integratorskie – po przejściowym spowolnieniu w 3 kwartale, spowodowanym pandemią, popyt na tego typu rozwiązania wrócił pod koniec roku. Przychody z tych usług wzrosły w 2020 roku aż o 24%.

Spowodowane pandemią obostrzenia, czasowe zamykanie sklepów oraz ograniczenie popytu ze strony klientów wpłynęło na wyniki sprzedaży urządzeń. Były one o 13% niższe niż przed rokiem. Powszechne ograniczenia w przemieszczaniu się spowodowały spadek przychodów z roamingu.

Wskaźnik rentowności operacyjnej EBITDAaL rośnie trzeci rok z rzędu i w 2020 roku był

o niemal 3% wyższy niż w 2019. To efekt dobrych wyników w kluczowych usługach, ale też dalszego obniżania kosztów oraz dodatkowych działań ograniczających wpływ pandemii na biznes. Firma przewiduje, że w 2021 roku osiągnie niski, jednocyfrowy wzrost EBITDAaL oraz przychodów.

 Sukces strategii Orange.One

Orange Polska osiągnął wszystkie cele i ambicje przedstawione w strategii Orange.One, obejmującej lata 2017-2020. Wyznaczone w niej kierunki rozwoju firmy przyniosły efekty. Operator zdołał odwrócić negatywne trendy i powrócić na ścieżkę wzrostu: rentowność operacyjna EBITDAaL rośnie trzeci rok z rzędu, a przychody poprawiają się od dwóch lat. To zasługa m.in. podejścia opartego na budowaniu wartości w działaniach komercyjnych (więcej za więcej), a także bardzo dużego ograniczania kosztów działalności.

Realizacja strategii nie byłaby możliwa bez ogromnych inwestycji w sieć światłowodową, która jest bazą dla nowoczesnych usług konwergentnych. Zgodnie z zapowiedzią, Orange Światłowód dotarł na koniec 2020 r. do 5 mln gospodarstw domowych. Udział klientów światłowodu wśród wszystkich klientów stacjonarnego internetu od Orange potroił się w ciągu trzech lat i wynosi już 27%.  Znacząco wzrosła w tym czasie także liczba klientów usług konwergentnych i mobilnych. Strategia oparta na budowaniu wartości oraz rosnąca liczba klientów światłowodowego internetu przełożyła się na poprawę trendu ARPO.

Na koniec 2020 roku Orange był numerem 1 jeśli chodzi o satysfakcję klientów. Najwyższy w historii wskaźnik NPS (Net Promoter Score) to efekt wysiłku włożonego w poprawę doświadczeń klientów z firmą – począwszy od jakości sieci, poprzez usługi, aż po obsługę.

Przed firmą kolejne wyzwania – odpowiedź na nie znajdzie się w nowej strategii, która zostanie przedstawiona w drugim kwartale tego roku.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 4 kwartał oraz cały rok 2020 jest dostępny na stronie www.orange-ir.pl


Informacje prasowe

Dzień Bezpiecznego Internetu 2021, czyli jak w czasie pandemii zadbać o dzieci w sieci

09 lutego 2021
Dzień Bezpiecznego Internetu 2021, czyli jak w czasie pandemii zadbać o dzieci w sieci

Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu 2021 rozpoczynają się od konferencji online dla nauczycieli i rodziców. Partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange. Wiele tegorocznych wątków dotyczy emocji i psychologicznych konsekwencji COVID-19.  Dodatkowo Fundacja zaprasza na webinar 4 marca, który podpowie, jak zadbać o uczniów i ich dobrostan w dobie pandemii.

Dzień Bezpiecznego Internetu, w tym roku przypadający na 9 lutego, to inicjatywa, która propaguje  idee  bezpiecznego i twórczego korzystania z technologii i internetu przez dzieci. Inspiracje w tym czasie mogą znaleźć zarówno nauczyciele, edukatorzy, jak i rodzice.

- Emocje, psychologiczne konsekwencje wielomiesięcznej izolacji oraz stale obecne w sieci zagrożenia, na które w ostatnim czasie dzieci były jeszcze bardziej narażone, to tematy, którym staramy się poświęcić jak najwięcej uwagi w tegorocznych obchodach.– mówi dr Szymon Wójcik z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Webinar – w edukacji ważne są także relacje i emocje uczniów

Wiele szkół i organizacji w związku z DBI organizuje różne inicjatywy edukacyjne. Zgłaszać można je do końca marca na stronie projektu. Fundacja Orange zaprasza nauczycieli i nauczycielki na specjalny webinar o tym, jak zadbać o relacje wśród uczniów najmłodszych klas  oraz jak wykorzystać materiały online jako podstawę do poruszania ważnych dla dzieci tematów i ciekawej realizacji podstawy programowej. Spotkanie w formie online odbędzie się już 4 marca o godzinie 17.00. informacje na temat zapisów znajdują się na stronie.

- Pandemia ujawniła, że dzieciom w edukacji zdalnej szczególnie brakowało kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, ale także wsparcia i empatii ze strony nauczyciela. Poprzez webinar, na który serdecznie zapraszam w imieniu Fundacji Orange, chcemy pomóc nauczycielom w pozyskiwaniu kompetencji dialogu i zadbania o relacje.  Zachęcam do udziału w tegorocznym Dniu Bezpiecznego Internetu, aby czerpać wiedzę, która pomoże dzieciom, młodzieży, nauczycielom i rodzicom zadbać także o siebie w świecie pełnym ekranów – dodaje Konrad Ciesiołkiewicz z Fundacji Orange.

Webinar poprowadzi Wioletta Matusiak, konsultantka merytoryczna ds. edukacji wczesnoszkolnej w projekcie Lekcja:Enter, który wspiera nauczycieli w prowadzeniu lekcji z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi tak, ab były jak najlepiej dostosowane do potrzeb dzisiejszych uczniów.

Wiedza z doświadczenia

Fundacja Orange współpracuje z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej w ogólnopolskim programie edukacyjnym MegaMisja, w którym dzieci uczą się cyfrowej równowagi, podstaw bezpieczeństwa w sieci, dowiadują się, co można publikować w internecie i jak chronić swoją prywatność.  W starszych klasach, dzieci mogą brać udział w zajęciach #SuperKoderów, na których poznają podstawy programowania. Fundacja prowadzi także ogólnopolski program podnoszący cyfrowe kompetencje nauczycieli Lekcja:Enter www.lekcjaenter.pl

***

Dzień Bezpiecznego Internetu – konferencja online

Dzień Bezpiecznego Internetu zainauguruje konferencja nadawana z warszawskiej Elektrowni Powiśle dnia 9 lutego w godzinach 17:00-20:30. Ze względu na pandemię COVID-19, wydarzenie odbywa się wyłącznie online. Uczestniczyć w nim można dzięki transmisji na stronie: www.dbi.pl. Wydarzenie jest bezpłatne i nie wymaga rejestracji. Adresowane jest do osób pracujących z dziećmi oraz do rodziców. Wystąpią na nim min:  popularyzator nauki dr Tomasz Rożek, kulturoznawca dr Karol Jachymek, psychoterapeutka Aleksandra Hapcar, Agnieszka Stążka-Gawrysiak (blog “DyleMatki”) oraz eksperci reprezentujący organizujące wydarzenie Polskie Centrum Programu Safer Internet: Martyna Różycka z NASK i Łukasz Wojtasik z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Dzień Bezpiecznego Internetu w Polsce i na świecie

Dzień Bezpiecznego Internetu powstał z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku. Obecnie świętowany jest na całym świecie. W Polsce organizatorem wydarzenia jest od 2005 roku Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą Państwowy Instytut Badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, wspólnie realizujący program unijny „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility - CEF). Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange.

Mediateka


Informacje prasowe

Twoje gigabajty mają moc – posadźmy razem las na zawsze

09 lutego 2021
Twoje gigabajty mają moc – posadźmy razem las na zawsze

Rusza akcja Orange Flex, w której można przekazać wolne gigabajty dostępne w ramach Planu, by później zamienić je w prawdziwy las. Zasada jest prosta: 30 GB to 1m2 lasu, a każdy użytkownik Orange Flex może przekazać tyle gigabajtów, ile chce. Celem jest posadzenie 10 000 m2 bioróżnorodnego i zarządzanego przez naturę lasu. Takie rosnące, młode drzewa mogą w ciągu roku pochłonąć nawet 7 ton CO2.

Orange Flex zaprasza swoich użytkowników do wspólnej akcji sadzenia lasu na zawsze – dla nas i dla przyszłych pokoleń. Celem pierwszej edycji EKO GB jest zebranie 300 000 gigabajtów i w efekcie posadzenie 10 000 m2 lasu. Akcja podzielona jest na 4 etapy, a każdy z nich oznacza osiągniecie określonej liczby przekazanych gigabajtów. Użytkownicy, którzy zaangażują się w akcję będą mogli śledzić proces ich zbierania w aplikacji Orange Flex. Aby móc przekazywać EKO GB wymagana jest aktualizacja aplikacji do najnowszej wersji.

Akcja EKO GB rusza 9 lutego i potrwa dopóki nie zostanie osiągnięty założony cel. Pierwsze nasadzenia ruszą już za kilka tygodni, wiosną 2021 roku.

Wspólnie posadzone drzewa mają służyć naturze i człowiekowi. Powstanie ekosystem leśny z myślą o przyszłych pokoleniach i planecie. Ten las nie będzie ścięty, a ziemia, na której rośnie nie będzie mogła być sprzedana. Akcję wspiera Fundacja Las na Zawsze, która od kilku lat zajmuje się tworzeniem lasów. Powstanie on w miejscowości Męcikał na Kaszubach. W miejscu, w którym w 2017 huragan zniszczył okoliczne tereny leśne. Posadzony las będzie bioróżnorodny, czyli taki w którym pojawią się gatunki drzew i krzewów liściastych, typowe dla polskich warunków. Taki las ma większe szanse przetrwania podczas huraganów, czy susz. Pojawią się w nim dęby, lipy, graby, topole, wiązy a także krzewy, które będą miejscem legowisk i pożywienia dla ptaków.

Orange Flex idzie w zielone

To, co wyróżnia Orange Flex to brak umów i stosu kartek do podpisania. Opakowania na kartę SIM posiadają etykietę produktową FSC Mix, potwierdzającą, że produkt wytworzono z materiału pochodzącego z dobrze zarządzanych lasów oraz materiałów pochodzących z recyklingu i z innych kontrolowanych źródeł. To oznacza, że pozyskanie surowca nie naruszyło bogactw biologicznych i struktury lasów. Blister, w którym jest umieszczona karta SIM jest mniejszy o połowę, a to oznacza o połowę mniej plastiku.

Orange, jako pierwszy w Polsce operator wprowadził również wirtualną kartę eSIM dla klientów indywidualnych i biznesowych, która w przyszłości całkowicie zastąpi plastikową kartę. Wirtualna karta eSIM cieszy się co raz większą popularnością i obecnie posiada ją już 10% użytkowników aplikacji Orange Flex.

Więcej szczegółów o akcji EKO GB w aplikacji Orange Flex oraz na stronie: flex.orange.pl/eko

Mediateka

Scroll to Top