Informacje prasowe

Złoty Listek CSR „Polityki” dla Orange Polska

20 maja 2015
Złoty Listek CSR „Polityki” dla Orange Polska

Orange Polska otrzymała nagrodę Złoty Listek CSR, przyznawaną przez tygodnik Polityka. Redakcja nagradza w ten sposób przedsiębiorstwa najbardziej zaangażowane w społeczną odpowiedzialność biznesu. W tym roku przyznano 11 złotych, 8 srebrnych i 25 białych listków. 

„Orange Polska od 4 edycji nagradzana jest Złotym Listkiemi. Cieszy nas to tym bardziej, że zdajemy sobie sprawę z rosnących wymagań naszych interesariuszy. Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu pozwala nam nie tylko monitorować, ale także odpowiadać na te potrzeby. Wiemy jaki wpływ ma nasza firma na polską gospodarkę, rynek pracy czy społeczności lokalne. Chcemy, by był on jak najlepszy dla naszego otoczenia” – powiedział Konrad Ciesiołkieiwicz, dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i CSR Orange Polska.

„Polityka” wysłała ankietę do ok. 800 największych firm działających w Polsce. Opierała się  ona na wytycznych międzynarodowej normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000 w siedmiu obszarach: ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrona środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa, i zaangażowanie społeczne. W tej edycji została wzbogacona o pytanie dot. kluczowych wyzwań dla firm w 2015 roku w zakresie zrównoważonego rozwoju. Podniosło to poziom trudności ankiety i pozwoliło na wyłonienie trendów w zarządzaniu wpływem na środowisko społeczne i gospodarcze. Ostatecznie ankietę wypełniło 113 firm.

Przedsiębiorstwa działające w Polsce coraz częściej wpisują w swoje strategie biznesowe i zarządcze zagadnienia związane z CSR. Aż 85 proc. spośród firm, które wypełniły ankietę, deklaruje posiadanie dokumentu definiującego kierunki strategiczne w tym obszarze, a 80 proc. wskazuje, że posiada osobę dedykowaną do koordynacji działań CSR. Taki sam odsetek spółek wskazał, że ujawnia informacje i rezultaty związane z tą działalnością w Polsce np. w postaci informacji na stronie internetowej lub w broszurach firmowych. Tylko niecałe 30 proc. ujawnia dane pozafinansowe w sposób ustrukturyzowany – w formie raportu.

Partnerem merytorycznym tegorocznego zestawienia była firma Deloitte.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

email: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Fundacja Orange zakłada darmowe multimedialne świetlice – Pracownie Orange

20 maja 2015
Fundacja Orange zakłada darmowe multimedialne świetlice – Pracownie Orange

W ramach programu społecznego Fundacji Orange powstaną multimedialne Pracownie Orange w miejscowościach do 40 tysięcy osób. Celem inicjatywy jest zapewnienie mieszkańcom lepszego dostępu do technologii, wzmocnienie ich cyfrowych kompetencji i stworzenie przestrzeni wspólnych działań. Zgłoszenia do drugiej edycji przyjmowane będą do 21 czerwca na www.pracownieorange.pl

W Polsce wzrasta liczba osób, które pozytywnie oceniają wpływ internetu na poziom wiedzy o świecie, rozwój zainteresowań, korzystanie z usług, a także na relacje ze znajomymi - wynika z raportu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Jednocześnie około 60% społeczeństwa nie ma żadnych lub posiada jedynie niskie kompetencje w zakresie obsługi komputera i internetu . Mieszkańcy wsi i małych miast coraz mniej aktywnie uczestniczą też w życiu swoich miejscowości.

- W lokalnych społecznościach drzemie ogromny potencjał, a ich liderzy trafnie rozpoznają potrzeby otoczenia. Poprzez program Pracownie Orange wsłuchujemy się w te oczekiwania, w pomysły na rozwój ich regionu i wspólnie z mieszkańcami tworzymy nowoczesne miejsca, w których można wzmacniać nie tylko swoje cyfrowe kompetencje, ale także więzi społeczne – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, p.o. Prezesa Fundacji Orange oraz odpowiadający za komunikację i CSR w Orange Polska.

Pracownie Orange to program skierowany do mieszkańców niewielkich miast i wsi, który obejmuje stworzenie multimedialnej świetlicy oraz pomoc w jej prowadzeniu. Każda zostanie wyposażona w komputery z bezpłatnym dostępem do internetu, drukarkę ze skanerem, konsolę do gier oraz telewizor LCD z funkcją wyświetlania prezentacji. Przestrzeń będzie wyremontowana i komfortowo umeblowana. Fundacja Orange zadba o wsparcie techniczne, zabezpieczenia antywirusowe sprzętu, a opiekunom świetlic zapewni merytoryczne wsparcie w postaci szkoleń, tutoriali, webinariów i grantów przez pierwsze dwa lata ich aktywności. Zaprosi ich także do udziału w grywalizacji społecznej, która motywuje do działania na rzecz swojego otoczenia. Docelowo Pracownie mają służyć mieszkańcom jako przestrzeń rozwoju cyfrowych kompetencji, wydarzeń kulturalnych, kursów, warsztatów i innych inicjatyw dostosowanych do potrzeb mieszkańców w każdym wieku.

Zgłoszenia do programu mogą przesyłać grupy inicjatywne – zespoły co najmniej 5 osób  z miast i wsi do 40 tysięcy mieszkańców, które wspólnie z lokalną instytucją lub organizacją przedstawią pomysły i plany na wykorzystanie Pracowni Orange z pożytkiem dla miasta. Wnioski przyjmowane są na stronie www.pracownieorange.pl do 21 czerwca 2015r. Spośród zgłoszeń Komisja wybierze 50 najciekawszych, które zostaną poddane pod głosowanie internautów w lipcu. To oni ostatecznie wskażą 25 lokalizacji, w których powstaną nowe świetlice.

W pierwszej edycji akcji powstało 50 Pracowni Orange w miejscowościach o populacji do 20 tysięcy. Otwarte były łącznie dla 250 tys. ludzi. Dzięki świetlicom oferta bezpłatnych zajęć dla mieszkańców powiększyła się, a osoby z nich korzystające podniosły swoje umiejętności cyfrowe – szczególnie dzieci, młodzież i osoby starsze. Wsparcie merytoryczne ze strony Fundacji Orange pomogło także wielu społecznikom uczynić z Pracowni ważne centrum lokalnej aktywności i wzmocniło ich kompetencje liderskie. Program wpisany jest w strategię społecznej odpowiedzialności Orange.

Informacje na temat inicjatywy można znaleźć na www.pracownieorange.pl oraz pod numerem telefonu +48  502 091 977 dostępnym w dni robocze w godz. od 9.00 do 17.00.

Dodatkowych informacji udzielą:

Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska

e-mail:wojciech.jabczynski@orange.com

tel.:(+48) 22 527 19 37

Antonina Bojanowska, koordynator ds.komunikacji, Fundacja Orange

e-mail:antonina.bojanowska@orange.com 

tel.:(+48) 509 84 86 82

Fundacja Orange prowadzi autorskie programy i wspiera wartościowe działania innych organizacji na rzecz nowoczesnej edukacji dzieci i młodzieży. Poprzez twórcze inicjatywy zachęca młodych do zdobywania wiedzy, udziału w kulturze, budowania społeczności przy wykorzystaniu Internetu i nowych technologii. We wszystkie jej inicjatywy angażują się wolontariusze Orange. Fundacja została stworzona w 2005 roku przez Orange Polska S.A.

www.fundacja.orange.pl

www.facebook.com/FundacjaOrange

Partnerzy programu Pracownie Orange:

Towarzystwo Inicjatyw Twórczych Ę, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Laboratorium EE, Fundacja Highlight/Inaczej i Fundacja Dobra Sieć.

Program prowadzony jest pod honorowym patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


Informacje prasowe

Orange Warsaw Festival 2015 – wszystko znajdziesz w smartfonie

16 maja 2015
Orange Warsaw Festival 2015 – wszystko znajdziesz w smartfonie

Uczestnicy Orange Warsaw Festival 2015 nie muszą się martwić jak kupić bilet, jak dojechać na festiwal, nie muszą pamiętać gdzie i o której gra ulubiony artysta, jaka będzie pogoda podczas koncertu, ani gdzie są koledzy, a wrzucenie zdjęć na facebooka czy instagram nie będzie już problemem. To wszystko załatwi Aplikacja OWF 2015. Nową odsłonę tego multimedialnego przewodnika festiwalowego zaprezentowano 15 maja podczas debaty Miasteczka Myśli „Nowe dźwięki, nowe trendy, nowe możliwości”, poświęconej przenikaniu się muzyki i technologii.

Zmieniona została szata graficzna a do funkcjonalności znanych z poprzednich lat dojdzie wiele nowych. Wszystkie one będą dostępne na tydzień przed festiwalem.

Dzięki zintegrowaniu z facebookiem i instagramem zdjęcia udostępniane przez aplikację w tych serwisach dostaną automatycznie tagi #OrangeWarsawFesival2015 lub #Orange#Warsaw#Festival#2015. Dodatkowo funkcjonalność aparatu w smartfonie zostanie rozbudowana o kolorowe i animowane ramki, w których będzie możliwość wklejenia twarzy w animacje lub film. Będzie też możliwość wklejenia dodatkowych elementów graficznych takich jak: dymki na tekst, grafiki, ikonki. Zdjęcia będzie można połączyć ze sobą w kolarz.

Pogoda nie sprawi uczestnikom festiwalu przykrej niespodzianki. Aplikacja umożliwi sprawdzanie na bieżąco prognoz serwisu Pogodynka.net dla poszczególnych pór dnia: rano, południe, wieczór, noc, poda informacje o opadach, temperaturze i zachmurzeniu.

Ważna nowością jest możliwość zaplanowania dojazdu komunikacją miejską „DO” oraz „Z” festiwalu z wykorzystaniem funkcjonalności serwisu jakdojade.pl. Użytkownik aplikacji będzie mógł zobaczyć trasę dojazdu, czas dojazdu i sugerowane środki komunikacji miejskiej. Będzie mógł wybrać różne warianty tras.

Melomani docenią funkcjonalność pozwalającą na ocenianie artystów występujących na festiwalu oraz utworów przez nich wykonywanych. Poprzez kliknięcie na odpowiednią ikonkę dokonana zostanie ocena lubię/nie lubię. Głosy oddane przez użytkowników będą anonimowo zliczane i na tej podstawie prezentowany będzie ranking utworów i artystów. Po oddaniu głosu na artystę, użytkownik (w przypadku wybrania „lubię”) zostanie dodany do fanklubu artysty a jego głos zostanie doliczony do rankingu.

Stworzona zostanie także „Playlista OWF 2015”. Bezpośrednio z aplikacji użytkownik będzie mógł przejść do serwisu „Muzyka Tu i Tam” i posłuchać utworów artystów z Orange Warsaw Festival 2015

Aplikacja jest dostępna dla użytkowników smartfonów działających w oparciu o jeden z trzech najpopularniejszych systemów operacyjnych: Android, iOS (iPhone) oraz Windows Phone.

Orange Warsaw Festival 2015 odbędzie się w dniach od 12 do 14 czerwca na Torze Wyścigów Konnych Służewiec. Festiwal potrwa 3 dni, a na 3 scenach wystąpi 49 wykonawców. Dotychczas ogłoszeni wykonawcy to Muse, The Chemical Brothers, Incubus, Noel Gallagher’s High Flying Birds, Bastille, Mark Ronson (DJ Set), Hey, Metronomy, FKA twigs, Nosowska, Big Sean, Paloma Faith, Crystal Fighters, Parkway Drive, Papa Roach, Three Days Grace, Asking Alexandria, Afromental, Mela Koteluk, Maria Peszek, Molesta Ewenement, Łąki Łan, Gooral, Palma Violets, Wolf Alice, Sheppard, Kamp!, Benjamin Clementine, Bokka, Kari, Kadebostany, Birth of Joy, Carrion, Coria, Cosovel, We Darw A, Baasch, Lari Lu, K Bleax oraz Zagi.

Orange Warsaw Festival to jedno z najważniejszych muzycznych wydarzeń w stolicy, a zarazem jedna z największych tego typu, cyklicznych imprez w Polsce. Co roku jest to wielkie święto muzyczne, pełne nowych brzmień, muzycznych odkryć i artystów na światowym poziomie. Dzięki Orange polscy fani mogli zobaczyć na żywo takie gwiazdy jak Beyoncé, Linkin Park, The Prodigy, The Offspring, Moby, Jamiroquai, Ms. Cypress Hill, Nelly Furtado, Skunk Anansie, Basement Jaxx i Fatboy Slim.

Od 2008 r. w 7 edycjach OWF wzięło udział ponad 400 tys. widzów i blisko 90 artystów. Orange dba o to, by koncerty były dostępne dla wszystkich, również dla osób z niepełnosprawnościami.

Serwis „Muzyka Tu i Tam” oferuje ponad 20 milionów nagrań, użytkownicy co miesiąc odsłuchują setek tysięcy utworów muzycznych. Wyjątkowe korzyści dla użytkowników Orange to darmowa transmisja danych w trakcie odsłuchiwania / pobierania muzyki przez aplikację w sieci Orange na terenie Polski.

Miasteczko Myśli to cykl debat organizowanych przez Orange Polska - miejsce otwartej dyskusji na ważne tematy, nie tylko dla rynku telekomunikacyjnego. Do wymiany poglądów zapraszani są menadżerowie innowacyjnych firm, przedstawiciele wyższych uczelni oraz ważnych dla rynku instytucji, wpływowi liderzy opinii. Debata „Nowe dźwięki, nowe trendy, nowe możliwości” byłą już szóstą z kolei. Eksperci dyskutowali o tym, do czego prowadzi bliska współpraca muzyki i technologii, jak aplikacje i nowe rozwiązania zmieniają biznes muzyczny oraz o przyszłości styku technologii, muzyki i branż kreatywnych.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

email: biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top