Informacje prasowe

Złoty Spinacz dla Pracowni Orange

09 grudnia 2013
Złoty Spinacz dla Pracowni Orange

W XI edycji konkursu „Złote Spinacze”, organizowanego przez Związek Firm Public Relations, Pracownie Orange  uznano za najlepszy projekt z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Dzięki Orange Polska, w 50 niewielkich miejscowościach na terenie całego kraju powstały multimedialne pracownie z bezpłatnym dostępem do internetu.  To miejsca, które sprzyjają integracji mieszkańców, zachęcają do współdziałania i angażowania się w życie lokalnej społeczności.

- Cieszymy z tej nagrody, tym bardziej, że w kategorii CSR w finale konkursu rywalizowałyśmy 
z projektami realizowanymi przez inne firmy z branży telekomunikacyjnej, których działania społeczne mają podobne cele m.in. upowszechnianie dostępu do nowoczesnych technologii i przeciwdziałanie  wykluczeniu cyfrowemu - powiedział  Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i CSR Orange Polska. - Jednak największą dla nas nagrodą jest to, że Pracownie Orange żyją. Rodzą się w nich wspaniałe pomysły wyzwalające chęć działania, pomagają mieszkańcom małych miejscowościach inicjować pozytywne zmiany w ich otoczeniu. To najlepszy przykład jak prowadzić biznes odpowiedzialnie budując jednocześnie społeczeństwo informacyjne - dodał.

Pracownie Orange powstały w 2012 roku w miejscowościach poniżej 20 tysięcy mieszkańców, pełniąc rolę centrów informacyjno-kulturalnych, miejsc spotkań i integracji mieszkańców. Lokalizacje, w których je tworzono wskazywali sami mieszkańcy, a dzięki Orange Polska pomieszczenia te zostały wyremontowane, umeblowane i wyposażone m.in. w stanowiska komputerowe z bezpłatnym dostępem do internetu, konsole do gier, czy sprzęt do wyświetlania multimedialnych prezentacji. O dalszym funkcjonowaniu 
i przeznaczeniu Pracowni Orange decydują już sami mieszkańcy, zgodnie z potrzebami lokalnej społeczności.

W dalszym rozwoju pracownie wspiera Fundacja Orange, która przygotowała dla nich program szkoleń 
i warsztatów dostosowanych do potrzeb każdego mieszkańca, zwłaszcza dzieci, osób starszych 
i niepełnosprawnych. Ponadto, po raz pierwszy w Polsce, właśnie w Pracowniach Orange, Fundacja wykorzystała w projekcie społecznym elementy grywalizacji. Za pośrednictwem specjalnego  serwisu www.pracownieorange.pl mieszkańcy mogą zdobywać dla swojej pracowni punkty realizując zadania w realnym świecie, czyli np. organizując dzień seniora, akcję czytania dzieciom, czy nagrywając multimedialne życzenia świąteczne. Zdobyte punkty można wymieniać na nagrody - książki, gry edukacyjne czy sprzęt rtv dla swojej pracowni. Dzięki platformie internetowej pracownie połączyły się w sieć, co umożliwia im współpracę, wymianę  doświadczeń i pomysłów.

Do tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations zgłoszono 250 projektów. Zwycięzców wyłoniono w 16 kategoriach głównych, 10 sektorowych i dwóch specjalnych. Pracownie Orange zwyciężyły w jednej z kategorii głównych – Corporate Social Responsibility.

Nagroda dla Pracowni Orange to już kolejny Złoty Spinacz dla projektu realizowanego przez Orange Polska.  Wcześniej w konkursie nagrodzono m.in. platformę blogową firmy a także Orange Kino Letnie czy ogólnopolski projekt społeczny Telefon do Mamy.

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Raport Społeczny Orange Polska 2012 nagrodzony

03 grudnia 2013
Raport Społeczny Orange Polska 2012 nagrodzony

Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012 otrzymał nagrodę Ministerstwa Gospodarki za nieustanne podwyższanie standardów w zakresie działań CSR na polskim rynku. Raport uzyskał także wyróżnienie za mierzenie efektywności działań społecznych.

- To dla nas ważne, że działania Orange Polska z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są dostrzegane i doceniane przez Ministerstwo Gospodarki - powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska. - Nagroda jest potwierdzeniem, a jednocześnie motywacją do kolejnych wyzwań, które będziemy podejmować jako firma wobec klientów, pracowników, partnerów, dostawców, społeczności lokalnych i środowiska. Chcemy odpowiadać nie tylko na oczekiwania społeczne i zmieniające się warunki funkcjonowania firmy, ale też wpisywać się w procesy zrozumienia, czym jest odpowiedzialny biznes w Polsce. Dziękuję wszystkim pracownikom Orange Polska, którzy każdego dnia budują naszą odpowiedzialność, zaufanie do firmy oraz reputację.

Oprócz nagrody Ministerstwa Gospodarki, w tegorocznej edycji konkursu „Raporty Społeczne”,  najnowszy raport Orange Polska uzyskał także wyróżnienie jury za mierzenie efektywności działań społecznych.

Obok Orange Polska, wyróżnienia otrzymały też firmy: GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska i Powszechny Zakład Ubezpieczeń. Nagroda główna oraz nagroda dziennikarzy trafiły do firmy CEMEX Polska. Za najlepszy debiut uznano Raport ING Bank Śląski. Internauci z kolei najwięcej głosów oddali na raport przygotowany przez Tauron Polska Energia.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 32 raporty społeczne. Organizatorami są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS. W jury konkursu zasiadają eksperci reprezentujący różne środowiska i instytucje.

Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012 podsumowuje 3-letnią strategię CSR, a jednocześnie wyznacza kierunki nowych działań w oparciu o wyzwania społeczne, które stoją przed  firmą m.in. integrację cyfrową, bezpieczeństwo dzieci w sieci, zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy czy odnawianiem telefonów komórkowych. Od kilku lat Orange Polska konsekwentnie wdraża politykę społecznej odpowiedzialności biznesu we wszystkich obszarach swojej działalności, starając się jak najlepiej odpowiadać na wzywania społeczne.

 

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Telefon i internet mobilny Orange w pakiecie z telewizją nc+

02 grudnia 2013
Telefon i internet mobilny Orange w pakiecie z telewizją nc+

Orange i telewizja nc+ przygotowały kolejną wspólną ofertę łączącą w jeden pakiet usługi mobilne (telefon lub internet mobilny) i telewizję. Tym razem do wyboru są trzy zestawy: Smart Plan Halo 59,90 z pakietem Universe+ 84, Smart Plan Multi 69,90 z  Universe+ Family&Sport 114 oraz mobilny internet Orange Free Net 49,90 z pakietem Comfort + 54. Korzystając z nowych pakietów, klienci mogą zaoszczędzić w czasie trwania umowy (24 m-ce) nawet 1318 złotych. Dodatkowo, wybierając zestaw z telefonem, otrzymają za symboliczną złotówkę także nowoczesny smartfon Sony Xperia J lub HTC Desire 300, a w przypadku oferty z internetem mobilnym – router Huawei WiFi.

Klienci zainteresowani pakietem składającym się z telefonu i telewizji mają do wyboru dwie propozycje.  Wybierając plan taryfowy Smart Plan Halo z abonamentem w wysokości 59,90 zł klienci otrzymują 500 minut rozmów do wszystkich sieci. Do tej taryfy dołączony jest pakiet Universe+ z HBO, czyli 111 kanałów telewizyjnych w tym 37 nadawanych w jakości HD. Pakiet zawiera kanały filmowe HBO HD, HBO 2 HD i HBO HD Comedy. W tym zestawie klienci otrzymają za symboliczną złotówkę także smartfon Sony Xperia J, a HTC Desire 300 jest dostępny w korzystnej cenie 99 zł. Kupując telefon i pakiet telewizyjny osobno, miesięczny koszt wyniósłby 143,90 zł (84 zł za pakiet telewizyjny i 59,90 zł za telefon). W pakiecie są one dostępne za 99 złotych, co w czasie trwania umowy daje oszczędność 1078 złotych.

Drugi zestaw zawiera plan taryfowy Smart Plan Multi z abonamentem w wysokości 69,90 zł, a w nim 500 minut na rozmowy do wszystkich oraz dodatkowo 1 GB na połączenia z internetem. Do tego planu klienci otrzymają pakiet Universe + Family & Sport z HBO, czyli bogaty zestaw kanałów dla całej rodziny, w tym – prócz kanałów HBO także Canal+ Sport HD, Canal + Family HD oraz Canal + Family 2.  W sumie pakiet zawiera 114 kanałów, w tym 40 w jakości HD. Kupując te usługi osobno, miesięczny abonament wyniósłby 183,90 zł (114 zł za pakiet telewizyjny i 69,90 zł za telefon). Korzystając z nowego pakietu, zapłacą 129 zł miesięcznie, czyli zaoszczędzą w czasie trwania kontraktu aż 1318 złotych. Na wszystkich, którzy zdecydują się na tę propozycję czekają także nowoczesne smartfony Sony Xperia J lub HTC Desire 300 za złotówkę.

Z kolei klienci zainteresowani internetem mobilnym Orange mogą go kupić z pakietem Comfort+ z Cinemax, w którym znajdą w sumie 81 kanałów, w tym 26 w jakości HD. W ramach tej oferty zyskają m.in. dostęp do kanałów filmowych Cinemax HD i Cinemax 2 HD. Do tego taryfa Orange Free Net z abonamentem 49,90 zł i pakiet 10 GB na połączenia z internetem i router WiFi za złotówkę. Wartość całego zestawu to 103,90 zł miesięcznie (54 zł za pakiet telewizyjny i 49,90 zł za internet). Klienci korzystający z nowej oferty otrzymają go za 69 zł miesięcznie, czyli w ciągu 24 miesięcy trwania umowy zaoszczędzą 838 złotych.

Nowa oferta jest dostępna w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży nc+ i Orange, a także przez stronę internetową ncplus.pl i Call Center platformy nc+ pod numerem 22 22 00 000.

Osoba kontaktowa:  Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

E-mail: biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top