Informacje prasowe

Zmiany w roamingu, większe pakiety danych w UE

27 grudnia 2018
Zmiany w roamingu, większe pakiety danych w UE

Od 1 stycznia 2019 r. klienci abonamentowi Orange korzystający z roamingu w krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego będą mogli przesyłać mobilnie więcej danych niż dotychczas, np. w ramach pakietu Orange Love miesięczny transfer wzrośnie z 3,22 GB do 4,18 GB. Ponadto niższe będą opłaty za przesyłanie danych po wyczerpaniu pakietu.

Stawka za każdy MB danych po wykorzystaniu pakietu spadnie z 0,03 zł brutto do 0,0234 zł brutto. Dzięki temu cena 1 GB od Nowego Roku będzie niższa o prawie 7 zł.

Taka sama obniżka dotyczy opłat dodatkowych za każdy MB oraz MMS, które mogą zostać doliczone w przypadku naruszania Polityki Uczciwego Korzystania (FUP) z roamingu w UE.

Nowy cennik przewiduje, że niezależnie od opłat dodatkowych, wynikających z zasad FUP, Orange może naliczyć dopłaty na podstawie decyzji Prezesa UKE dotyczącej korzystania z usług w roamingu w UE:

  • 0,05 zł za minutę wykonanego połączenia głosowego,
  • 0,02 zł za minutę odebranego połączenia głosowego,
  • 0,01 zł za wysłaną wiadomość SMS,
  • 0,00738 zł za wysłaną wiadomość MMS,
  • 0,00738 zł za każdy MB transmisji danych (opłata dodatkowa za 1 GB transmisji danych wynosi 7,56 zł).

Jednak klienci, którzy od 1 stycznia do 18 kwietnia 2019 r. podpiszą z Orange umowę lub aneks do umowy na mobilne usługi abonamentowe z dostępnym roamingiem w UE, nie będą ponosić tych dodatkowych kosztów dzięki promocji „Roaming w UE bez dopłat”. Nowy cennik nie dotyczy klientów, którzy podpisali lub przedłużyli umowy do końca 2018 roku.

Zmiany w cenniku usług roamingowych dla klientów indywidualnych i biznesowych w abonamencie wynikają z wdrożenia przepisów unijnych regulujących stawki hurtowe za transmisję danych w UE.

Kraje Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr (Republika Cypryjska), Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Gibraltar, Grecja, Gujana Francuska, Gwadelupa, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Martynika, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Reunion, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com 


Informacje prasowe

W Orange świąteczne prezenty bez papierowych umów

13 grudnia 2018
W Orange świąteczne prezenty bez papierowych umów

W ponad 20 salonach Orange można podpisać umowę, aneks lub złożyć reklamację wyłącznie w formie elektronicznej tzn. na tablecie. To pierwsze takie rozwiązanie wśród krajowych operatorów. Do końca marca będą mogli skorzystać z niego klienci w ponad 200 salonach. 

- Orange jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce wprowadził rozwiązanie, które pozwala podpisać umowę na ekranie tabletu, oszczędzając klientom czas i ułatwiając obsługę. Coraz więcej codziennych spraw, zakupów, chcemy załatwiać zdalnie i wygodnie na komputerze lub za pomocą smartfona. Nasze rozwiązanie to po prostu więcej wygody dla klientów, co jest szczególnie istotne np. w czasie przedświątecznej gorączki zakupów. Przekłada się także na oszczędność papieru, a przez to chroni środowisko naturalne – powiedział Mariusz Gaca wiceprezes zarządu ds. Rynku Konsumenckiego Orange Polska

Wszystkie dokumenty są wyświetlane na ekranie urządzenia, ale klient otrzyma je też mailem w formie elektronicznej. Na jego życzenie umowa może zostać dodatkowo wydrukowana, ale tylko w jednej kopii, dla klienta. Cały proces przebiega bardzo szybko, a podpisany w ten sposób dokument daje klientowi takie same prawa m.in. do rękojmi i reklamacji, jak wersja papierowa.

Tablet w włączonym oprogramowaniem do podpisywania umów

Równocześnie Orange wprowadza możliwość przedłużenia umowy na oferty bez urządzenia za pomocą e-umowy bezpośrednio na stronie orange.pl lub na infolinii. Dzięki temu klient nie będzie musiał czekać na wizytę kuriera by podpisać dokumenty. Zamiast tego otrzyma maila z prośbą o akceptację zapisów umowy, na co będzie miał 48 godzin. Podobnie jak w przypadku każdej innej umowy zawartej zdalnie, e-umowę klient również może rozwiązać w ciągu 14 dni od daty zawarcia.

Więcej o możliwości podpisywania umowy na ekranie tabletu w wywiadzie z Karoliną Gorzewską i Mateuszem Hankusem na blogu Orange

***

Pilotaż usługi, która pozwala na podpisywanie dokumentów na ekranie tabletu rozpoczął się w grudniu 2017 roku, w salonie przy ul. Okrzei 34 oraz w Alejach Jerozolimskich 160 w Warszawie. Pilotaż potwierdził, że nowe rozwiązanie jest dla klientów bardziej przyjazne i w pełni bezpieczne. Z usługi pozwalającej na zawieranie e-umów przez internet mogą także od maja 2018 r. korzystać klienci biznesowi Orange.

Prace związane z rozwojem elektronicznego obiegu dokumentów (paperless) wpisują się w Strategię na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020. Związane są one z rozwojem e-państwa oraz cyfryzacją gospodarki.

Mediateka


Informacje prasowe

Klienci Orange Polska mogą korzystać z eSIM

12 grudnia 2018
Klienci Orange Polska mogą korzystać z eSIM

Orange Polska wprowadził eSIM czyli elektroniczną wersję karty SIM dla urządzeń mobilnych. Na początek będzie można ją zainstalować na trzech modelach smartfonów i korzystać tak samo, jak z tradycyjnej karty. Operator będzie sukcesywnie rozszerzać listę urządzeń, na których będzie możliwa instalacja eSIM.

Instalacja karty eSIM na telefonie jest prosta - wystarczy zeskanować kod QR otrzymany od Orange. Na jednym smartfonie może jednocześnie znajdować się kilka kart eSIM. Z usługi mogą skorzystać klienci abonamentowi, usług na kartę, a także klienci biznesowi.

- Orange Polska proponuje klientom najnowsze innowacje technologiczne. Cieszę się, że jako pierwszy polski operator możemy zaproponować korzystanie z eSIM, czyli wirtualnej karty SIM. Od dziś to rozwiązanie jest dostępne w wybranych modelach smartfonów, ale przygotowujemy się do wdrożenia eSIM na kolejnych urządzeniach – mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Klienci indywidualni korzystający z abonamentu komórkowego mogą zdecydować się na zakup karty eSIM przy wyborze nowego planu komórkowego, zarówno podczas wizyty w salonie, poprzez infolinię, a także przez internet.  Wymienić swoją tradycyjną kartę na eSIM mogą również użytkownicy ofert prepaid oraz Orange dla Firm. Pierwsze pięć wymian w miesiącu jest bezpłatne, każda kolejna kosztuje 25 zł. Wymiany można dokonać w salonie, poprzez infolinię oraz poprzez serwis Mój Orange na stronie internetowej, a w takiej sytuacji klient otrzyma niezbędny kod QR poprzez e-mail lub zostanie on wyświetlony na ekranie.

Wdrożenie eSIM na smartfonach to pierwszy etap wprowadzania usługi w Orange. W drugim, planowanym na początku 2019 roku, dodana zostanie możliwość korzystania z karty eSIM na smartwatchach, a w przyszłości także na innych urządzeniach mobilnych.

Mediateka

Scroll to Top