Informacje prasowe

Znajomi-Nieznajomi – nowatorska propozycja edukacyjna kampanii „Dziecko w Sieci”

25 maja 2009

Znajomi-Nieznajomi – nowatorska propozycja edukacyjna kampanii „Dziecko w Sieci”
0

Fundacja Dzieci Niczyje we współpracy z Fundacją Orange przygotowały nowatorski kurs e-learning dla gimnazjalistów poświęcony bezpieczeństwu w Internecie. Został on zaprezentowany 22 maja br. na konferencji „Internet i nie tylko – Bezpieczeństwo dzieci w mediach elektronicznych” organizowanej przez Grupę TP oraz Radę Europy, honorowego gościa, 54. Międzynarodowych Targów Książki.

Kurs „Znajomi – Nieznajomi” jest odpowiedzią na coraz większą popularność społeczności internetowych i związane z tym zagrożenia dla dzieci i młodzieży. Gimnazjaliści wcielają się w rolę administratora portalu społecznościowego i rozwiązują problemy jego użytkowników. Pomaga im w tym Szef, z którym komunikują się za pośrednictwem video-komunikatora. W tej roli wystąpił Tomasz Sobczak, znany aktor teatralny i filmowy. W rolę użytkowników serwisu wcieliły się dzieci z jednego z krakowskich teatrów dziecięcych.

E-learning jest niezwykle atrakcyjną i skuteczną formą edukacji najmłodszych, dlatego z powodzeniem wykorzystujemy ją w kampanii „Dziecko w Sieci”. W nowym kursie dla gimnazjalistów, dzięki wykorzystaniu  popularnego obecnie środowiska portali społecznościowych, uczniowie mają możliwość nie tylko poznawania problemów związanych z  Internetem, ale także poszukiwania metod  ich rozwiązania – mówi Marcin Sołodki z programu Akademia Bezpiecznego Internetu Fundacji Dzieci Niczyje.

Od początku swego istnienia Fundacja Orange (dotychczas działająca pod nazwą Fundacja Grupy TP), propaguje Internet jako narzędzie edukacji. W naszych działaniach zwracamy uwagę na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży korzystającym z Sieci. Jestem przekonana, że dzięki naszym wspólnym działaniom zasady bezpiecznego Internetu będą znane młodszym użytkownikom Sieci. – mówi Aleksandra Kozubska, Koordynator programu „edukacja z Internetem Fundacji Orange”.

Kurs „Znajomi-Nieznajomi” jest już kolejną propozycją edukacyjną dla młodych internautów przygotowaną przez Fundację Dzieci Niczyje we współpracy z Fundacją Orange. Na platformie e-learning kampanii „Dziecko w Sieci” udostępniano do tej pory dwa kursy dla uczniów szkół podstawowych oparte na fabule serwisu Sieciaki.pl. Skorzystało z nich dotychczas ponad 50 tys. dzieci.

Działania Fundacji Dzieci Niczyje na rzecz bezpieczeństwa dzieci online są elementem programu Komisji Europejskiej „Safer Internet” prowadzonego w Polsce wspólnie z NASK pod nazwą Saferinternet.pl.
Głównym partnerem i współorganizatorem realizowanych projektów edukacyjnych  jest Fundacja Orange.

 

Kontakt:

Marcin Sołodki, Fundacja Dzieci Niczyje, koordynator projektu Sieciaki.pl
e-mail: marcin.solodki@fdn.pl, tel.: 515 235 716

Aleksandra Kozubska, Fundacja Orange, koordynator programu „Edukacja z Internetem”
e-mail: Aleksandra.kozubska@orange-tp.com, tel. 22 844 95 85

Udostępnij: Znajomi-Nieznajomi – nowatorska propozycja edukacyjna kampanii „Dziecko w Sieci”

Informacje prasowe

TP nabyła akcje spółki Ramsat

21 maja 2009

TP nabyła akcje spółki Ramsat
0

Telekomunikacja Polska podpisała dziś umowę kupna 100 proc. akcji firmy Ramsat SA. Spółka jest jednym z największych Autoryzowanych Przedstawicieli PTK Centertel, ma 121 punktów sprzedaży i 139 przedstawicieli handlowych oferty biznesowej. Całkowita wartość transakcji wynosi 24,1 miliona PLN.

Zakup firmy Ramsat  umożliwi bardziej elastyczne zarządzanie kosztami po stronie sieci dystrybucji, a także wzmocni pozycję Grupy TP, jako  lidera w ilości własnych salonów sprzedaży.

Udostępnij: TP nabyła akcje spółki Ramsat

Informacje prasowe

Fundacja Orange „Dobroczyńcą Roku”

19 maja 2009

Fundacja Orange „Dobroczyńcą Roku”
0

Fundacja Orange (do niedawna Fundacja Grupy TP) otrzymała tytuł „Dobroczyńcy Roku 2008″ w kategorii „Edukacja”, w konkursie organizowanym przez Akademię Rozwoju Filantropii. Fundacja Orange została zgłoszona do konkursu przez Fundację Synapsis za działania na rzecz dzieci z autyzmem. Ostatecznie o przyznaniu nagrody zdecydowali w głosowaniu internauci. Fundację uznano za organizację najbardziej zaangażowaną i działającą w sposób najbardziej odpowiedzialny.

To już czwarte wyróżnienie w tym konkursie dla Grupy TP.

Fundacja Orange stara się przeciwdziałać różnym rodzajom wykluczenia społecznego, w szczególności zwracając uwagę na problemy dotyczące komunikacji dzieci z ich z bliskimi i całym otoczeniem społecznym. Autyzm jest również związany z trudnościami w komunikacji z otoczeniem. „Wiemy, że odpowiednio wczesne zdiagnozowanie pozwala na szybkie podjęcie terapii. To bardzo ważne, bo w konsekwencji może być szansą, dla osób z takim problemem, na kształcenie się w szkołach na wszystkich poziomach edukacji, a w dorosłym życiu dać im możliwość podjęcia pracy zawodowej.” – powiedziała Jadwiga Czartoryska, prezes Fundacji Orange, odbierając nagrodę.

Zaangażowanie Grupy TP w działania na rzecz autyzmu i współpraca z Fundacją Synapsis trwają  już kilka lat.

Od pierwszej połowy lat 90. Telekomunikacja Polska była jednym z naszych czołowych darczyńców, a Fundacja Grupy TP przejęła tę działalność. Największym problemem osób z autyzmem są kłopoty z komunikacją i w tym sensie wsparcie Fundacji Grupy TP ma wymiar symboliczny i wiąże nas w szczególny sposób – napisał w uzasadnieniu wniosku Michał Wroniszewski, Prezes Fundacji SYNAPSIS.

Dzięki współpracy obu Fundacji powstało min. przedszkole dla dzieci z problemem autyzmu, możliwa była rehabilitacja wielu dzieci. Współpraca trwa nadal – W tym roku po raz trzeci odbył się organizowany rajd na rzecz osób z autyzmem pt.:”Masa na autyzm”.

Konkurs o tytuł „Dobroczyńcy Roku” jest organizowany od 12 lat i jest największą inicjatywą promującą dobroczynność i społeczne zaangażowanie firm w Polsce. Nagrody przyznawane są w 7 kategoriach. Kapituła Konkursowa, złożona z przedstawicieli środowiska biznesu i organizacji pozarządowych, decyduje o wyborze laureatów w kategoriach „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy” oraz „Lokalny wymiar społecznego zaangażowania firmy”. Natomiast w 5 kategoriach tematycznych („Ekologia”, „Edukacja”, „Kultura i sztuka”, „Zdrowie”, „Pomoc społeczna”), kapituła wybiera po trzech półfinalistów, których kandydatury są poddane pod głosowanie publiczności.

To już czwarte wyróżnienie w tym konkursie dla Grupy TP. W 2004 Telekomunikacja Polska otrzymała ten tytuł w kategorii „strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”. W roku 1998, TP nagrodzono za działania na rzecz Fundacji Pomocy Matematykom i  Informatykom Niepełnosprawnym Ruchowo, zaś w 2000 r. za pomoc dla Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „TĘCZA”.

 

* * * *

Fundacja Orange stworzona w roku 2005 przez Telekomunikację Polską i PTK Centertel (operatora sieci Orange) pod nazwą Fundacja Grupy TP aktywnie uczestniczy w życiu społecznym prowadząc autorskie programy lub wspierając wartościowe działania innych organizacji pozarządowych w zakresie edukacji dzieci i młodzieży, ochrony zdrowia, krzewienia kultury oraz w zakresie pielęgnowania i ochrony dziedzictwa narodowego. Fundacja Orange dąży do tego aby wprowadzać pozytywne zmiany w życie jej beneficjentów. We wszystkie działania Fundacji angażują się wolontariusze Grupy TP. Głównymi Programami Fundacji Orange są: „Dźwięki Marzeń”, „Edukacja z Internetem”, „Szkoła bez przemocy”, „Telefon do Mamy”.

Udostępnij: Fundacja Orange „Dobroczyńcą Roku”

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej