Orange Polska z sukcesem zrealizował czteroletnią strategię .Grow i osiągnął bardzo dobre wyniki w 2024 roku

12 lutego 2025
Orange Polska z sukcesem zrealizował czteroletnią strategię .Grow i osiągnął bardzo dobre wyniki w 2024 roku

Orange Polska osiągnął w 2024 r. solidne wyniki operacyjne i finansowe. Dynamicznie rozwijają się kluczowe usługi telekomunikacyjne, dzięki rosnącej liczbie klientów światłowodu, usług mobilnych i pakietów konwergentnych, przychody z nich wzrosły o 5,4% rok do roku. Firma kontynuowała inwestycje w nowoczesną infrastrukturę zwiększając jakość i dostępność usług w najnowszych technologiach. Łączne przychody Orange Polska, zgodnie z prognozą, były nieco niższe niż w 2023 r. Natomiast w bardzo dobrym tempie, o 4,6% rok do roku, rosła rentowność operacyjna EBITDAaL. Firma z sukcesem zrealizowała strategię .Grow, stając się dużo silniejszym graczem na polskim rynku telekomunikacyjnym.

- Za nami bardzo udany rok dla Orange Polska. Nasze wyniki finansowe i komercyjne odzwierciedlają stałe, solidne tempo wzrostu, choć mierzyliśmy się także z wyzwaniami, zwłaszcza na wymagającym rynku biznesowym. Podjęliśmy duży wysiłek inwestycyjny dla rozwoju nowoczesnej cyfrowej infrastruktury, by zapewniać klientom usługi na najwyższym poziomie. Udostępniliśmy możliwość korzystania z superszybkiego mobilnego internetu 5G na bazie nowych częstotliwości blisko 40% mieszkańców kraju. Wprowadziliśmy nową jakość do naszej oferty światłowodowej – ultraszybką prędkość do 8 Gb/s. W zasięgu tej opcji jest już 2,5 mln gospodarstw domowych w kraju. Łączny zasięg Orange Światłowodu zwiększyliśmy o milion gospodarstw domowych. Cieszymy się, że jakość naszej sieci znajduje potwierdzenie w niezależnym rankingu SpeedTest.pl za rok 2024, bazującym na pomiarach prędkości internetu przez użytkowników - Orange jest numerem jeden, zarówno jeśli chodzi o 5G jak i światłowód FTTH. Jesteśmy dumni i wdzięczni, że klienci doceniają nasze starania. W 2024 roku osiągnęliśmy czołową pozycję na rynku pod względem wskaźnika rekomendacji NPS, mierzącego satysfakcję klientów i skłonność do polecania usług innym. To dla nas niezwykle cenne wyróżnienie, ale jednocześnie odpowiedzialność, by kontynuować nasze podejście, w którym klient jest na pierwszym miejscu we wszystkich naszych działaniach - powiedziała Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.

Odnosząc się do realizacji strategii .Grow, Liudmila Climoc dodała: - Osiągnęliśmy cele i ambicje .Grow, pomimo wielu wyzwań w otoczeniu makroekonomicznym, których nie sposób było przewidzieć. Jesteśmy dziś silniejsi, mamy mocniejszą pozycję na rynku i potrafimy skutecznie działać w zmieniających się warunkach. To zasługa pracy całego zespołu Orange Polska. Już w marcu przedstawimy naszą strategię na kolejne lata. Jestem przekonana, że będzie ona podstawą dla dalszego rozwoju - z korzyścią dla naszych klientów i akcjonariuszy.

Kluczowe usługi telekomunikacyjne zyskują kolejnych klientów

W minionym roku w dobrym tempie rosła liczba klientów wszystkich kluczowych usług telekomunikacyjnych oferowanych przez Orange. Na koniec grudnia z Orange Światłowodu korzystało już blisko 1,6 mln klientów indywidualnych. W ostatnich trzech miesiącach roku przybyło ich 72 tys., w tym 26 tys. w wyniku zakupu przez Orange lokalnych operatorów. W skali całego roku liczba użytkowników światłowodu zwiększyła się o ponad 200 tys. Firma konsekwentnie rozszerza zasięg Orange Światłowodu, obecnie może z niego korzystać już 9 mln gospodarstw domowych w kraju.

Z konwergentnych pakietów usług dla domu korzysta już blisko 1,8 mln klientów, czyli o 85 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba klientów abonamentowych usług mobilnych na koniec roku wynosiła blisko 9,2 mln, w ciągu roku zwiększyła się o ponad 250 tys., a w samym 4 kwartale o 66 tys. Podejście „więcej za więcej” w tworzeniu ofert buduje także odpowiednią wartość – we wszystkich usługach rośnie ARPO, czyli średni przychód na usługę.

Poprawa kluczowych wyników finansowych, cele osiągnięte

W minionym roku przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych wzrosły o 5,4% w porównaniu do 2023. Rosnąca dynamika wzrostu w tym obszarze nie zdołała jednak zrównoważyć spadku przychodów z usług IT i integratorskich, a także z odsprzedaży energii. Łączne przychody firmy były niższe o 1,8% rok do roku, zgodnie z przewidywaniami.  Firma osiągnęła jednak wyraźny wzrost EBITDAaL, o 4,6% rok do roku. Jest to przede wszystkim zasługa marży z kluczowych usług telekomunikacyjnych – mocnych fundamentów biznesowych, które napędzają wzrost.

Orange Polska zainwestował w minionym roku ponad 2 mld zł, kładąc nacisk zwłaszcza na rozwój 5G i modernizację radiowej sieci dostępowej oraz inwestycje światłowodowe w ramach projektów unijnych. Po odliczeniu przychodów ze sprzedaży nieruchomości, wskaźnik eCapex wyniósł 1,8 mld zł.

W 2025 dalszy wzrost wyników i dywidendy dla akcjonariuszy

Priorytety firmy na ten rok to dalszy wzrost w kluczowych usługach telekomunikacyjnych oraz przywrócenie wzrostu w usługach ICT, pomimo wciąż niepewnej sytuacji na tym rynku. Chcemy również dalej inwestować w infrastrukturę dając najlepsze doświadczenie naszym klientom. W 2025 roku zarząd Orange Polska przewiduje osiągnięcie niskiego, jednocyfrowy wzrostu przychodów oraz EBITDAaL. Wskaźnik eCapex (nakłady inwestycyjne pomniejszone o wpływy ze sprzedaży nieruchomości) będą w przedziale 1,8-1,9 mld zł, czyli na podobnym poziomie jak w roku 2024.

Mając na uwadze dobre wyniki, mocny bilans finansowy, a także dobre perspektywy na przyszłość, zarząd Orange Polska będzie rekomendował wypłatę w 2025 roku dywidendy dla akcjonariuszy na poziomie 0,53 zł na akcję, co będzie oznaczać 10% wzrostu w stosunku do dywidendy wypłaconej w roku ubiegłym.

Sukces strategii .Grow

Orange Polska zrealizował założenia i ambicje strategii .Grow obowiązującej w latach 2021–2024, pomimo wielu wyzwań zewnętrznych, trudnych do przewidzenia w czasie jej tworzenia: wybuch wojny w Ukrainie, inflacja, kryzys energetyczny. Firma osiągnęła zakładane wskaźniki finansowe, przede wszystkim wzrost przychodów (średnio rocznie o 2,6%) oraz wzrost EBITDAaL (średnio rocznie o 4,4%, co jest wynikiem w górnym przedziale celu.) W ciągu 4 lat strategii .Grow Orange Polska zwiększył EBITDAaL o ponad 500 mln zł, co pokazuje zdolność firmy do konsekwentnego budowania wartości dla akcjonariuszy nawet w zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym. Sukces finansowy strategii .Grow. pozwolił firmie powrócić do stabilnych wypłat dywidendy.

Strategia .Grow zakładała budowanie wartości w oparciu o podstawową działalność firmy, wykorzystanie możliwości oferowanych przez nowoczesne technologie do budowania nowych rozwiązań i wewnętrznej transformacji firmy oraz odpowiedzialność w wymiarze środowiskowym, społecznym oraz zarządzania.

Więcej z biznesu: Rozwój nowoczesnej infrastruktury światłowodowej, jako bazy dla konwergentnej oferty dla domu był jednym z podstawowych założeń. Dziś w zasięgu Orange Światłowodu jest już 9 mln domów i mieszkań w kraju, w porównaniu do 5 mln cztery lata temu. Zwiększanie zasięgu bazowało na łączach budowanych przez spółkę Światłowód Inwestycje, w której Orange ma 50% udziałów, inwestycjach na terenach białych plam przy wsparciu funduszy unijnych, a także współpracy z innymi operatorami hurtowymi oraz zakupie lokalnych sieci światłowodowych.

Liczba klientów usług konwergentnych zwiększyła się w czasie realizacji strategii o 20%, zgodnie z zakładanym celem, a przychody z konwergencji wzrosły o blisko 50%.

Ważnym elementem budowania wartości z podstawowego biznesu było wykorzystanie potencjału infrastruktury Orange na rynku hurtowym. W czasie realizacji .Grow przychody z usług hurtowych (z wyłączeniem infrastruktury miedzianej oraz interkonektu) wzrosły o blisko 60%, a liczba klientów korzystających z ofert innych operatorów w oparciu o infrastrukturę światłowodową Orange zwiększyła się 6-krotnie.

Nowe możliwości: Na rynku biznesowym, Orange skutecznie umacniał swoją pozycję partnera w cyfrowej transformacji dla firm, wykorzystując zwłaszcza mocne kompetencje w dziedzinie ICT. Średnio roczne przychody z usług IT i integratorskich rosły w tempie 12 %, czyli szybciej, niż zakładana w strategii ambicja na poziomie 9-10%. Główne filary wzrostu stanowiły rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa, IoT dla przemysłu i smart city oraz rozwiązania softwarowe oparte o chmurę oraz Data & AI.

Nasz potencjał: Nowoczesne cyfrowe rozwiązania to odpowiedź na oczekiwania klientów jak również skuteczne narzędzia zwiększające efektywność firmy. Coraz więcej klientów kupując usługi Orange korzysta z wygodnych, cyfrowych rozwiązań – dziś już 25% sprzedaży odbywa się w kanałach cyfrowych, zwłaszcza za sprawą aplikacji Mój Orange. Liczba jej użytkowników wzrosła trzykrotnie w ciągu 4 lat. We wszystkich salonach sprzedaży formalności realizowane są bez użycia papieru, z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.

Technologie takie jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe pozwoliły stworzyć  innowacyjne rozwiązania, m.in. platformę umożliwiającą tworzenie spersonalizowanych ofert dla klientów czy rozwój asystenta AI Maxa, który dzięki generatywnej sztucznej inteligencji pomaga dziś klientom także przy wyborze odpowiedniego smartfonu.

W ciągu 4 lat w Orange powstało ponad 1000 robotów usprawniających i automatyzujących wiele procesów wewnętrznych w organizacji.

Odpowiedzialność: Orange Polska zrealizował ambitne cele środowiskowe: ograniczył emisje własne CO2 względem roku 2015 o 78% i obecnie większość potrzeb energetycznych firmy jest realizowanych z odnawialnych źródeł energii. Firma kontynuowała realizację misji dotyczącej edukacji i włączania cyfrowego. Z działań kierowanych do dzieci, nauczycieli i seniorów, głównie realizowanych poprzez długofalowe programy Fundacji Orange, w latach 2021 – 2024 skorzystało 470 tysięcy osób. Z kolei w wymiarze odpowiedzialnego zarządzania i różnorodności, udział kobiet na pozycjach liderskich zwiększył się do 36%.

Plan strategiczny na kolejne lata Orange Polska przedstawi 19 marca 2025r.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za rok 2024 oraz podsumowaniem strategii .Grow znajduje się na www.orange-ir.pl

wyniki-finansowe-Orange

Niech każdy dzień w Internecie będzie bezpieczny

12 lutego 2025
Niech każdy dzień w Internecie będzie bezpieczny

To wielki przywilej od prawie 20 lat być partnerem Dnia Bezpiecznego Internetu w Polsce. Przez ten czas wiele zmieniło się i zmienia w sposobie korzystania z sieci. Mody przechodzą i przemijają, do klikania dołączyło także scrollowanie. Ale kwestie związane z bezpieczeństwem są wciąż aktualne - przekonywała Anna Kowalik-Mizgalska, prezeska Fundacji Orange.

Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzi się na całym świecie. Wczoraj z tej okazji w Warszewie odbyła się konferencja skierowana do przedstawicieli_ek sektora edukacyjnego, specjalistów_ek pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz mediów. Organizatorem było Polskie Centrum Programu Safer Internet, które tworzą Państwowy Instytut Badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Patronatami Honorowymi byli Minister Cyfryzacji, Ministra Edukacji oraz Rzeczniczka Praw Dziecka.

Posłuchajcie głosu ekspertów

Gościem wydarzenia był m.in prof. Bogdan de Barbaro, który opowiedział o zmieniających się pod wpływem smartfonów zależnościach w relacjach rodzinnych. Dr Alicja Długołęcka przedstawiła, jaka jest rola edukacji seksualnej w profilaktyce zagrożeń online. Tomasz Turba pokazał niebezpieczne przykłady wykorzystania technologii deepfake do tworzenia fałszywych treści. Oliwer Nytko mówił o lootboxach i hazardzie w sieci, a Wojciech Kardyś o tym, jakie patotreści śledzą młodzi w social mediach. W swoim wystąpieniu neurolożka dr Alicja Puścian opowiedziała, jak działa ludzki mózg w obliczu przyjemności, jakiej doznaje podczas korzystania z technologii i jak chronić dzieci przed e-uzależnieniami. Jeśli jesteście ciekawi zobaczcie transmisję z gali i wszystkie wystąpienia.

Jak pomóc dzieciom

Łatwo wpaść w pułapkę myślenia, że skoro młodzi sprawnie obsługują smartfony, aplikacje, korzystają z #AI, to radzą sobie też z zagrożeniami w internecie. Potrzeba im jednak odpowiednich umiejętności i wsparcia świadomych dorosłych. Dzień Bezpiecznego Internetu to okazja do mówienia nie tylko o zagrożeniach, ale przede wszystkim jak chronić przed nimi dzieci. Dla nich internet nie jest osobnym światem, ale codziennością.

I dlatego potrzebują uczyć się nie tylko zasad bezpieczeństwa i cyfrowej higieny, ale nabierać też kompetencji miękkich: empatii, rozumienia emocji, współdziałania, czy krytycznego myślenia. Z badań młodzieży wykonanych w 2023 roku wynika, że dla nich największym zagrożeniem w sieci jest hejt, cyberprzemoc i brak poszanowania ich prywatności - poczucie, że w sieci bez ich zgody mogą pojawić się filmy i zdjęcia z ich udziałem. Częścią przeciwdziałania tym zjawiskom jest wsparcie młodych właśnie w rozwoju kompetencji miękkich.

Zapraszamy na webinary

Przez cały luty można wziąć udział w webinarach DBI, które pomogą we wsparciu dzieci w cyfrowym świecie. Wśród nich kilka z udziałem Fundacji Orange. Już 19 lutego Tosia Bojanowska poprowadzi prezentację pt.: „Wizerunek dziecka w internecie. Publikować, czy nie?", a 21 lutego przedstawiciele Stowarzyszenia Robisz.to, z którym współtworzymy FabLab powered by Orange i Iga Francuz z naszej Fundacji poprowadzą spotkanie "Internet to Twój warsztat - twórz, projektuj, programuj w sieci". Na webinary obowiązują zapisy. Zobaczcie pełną ich listę, tutaj.

Dla szkół dostępna jest też lista lekcji online, które toczyć się będą do końca marca. Warto wybrać temat i zapisać swoją klasę już dziś. Dodatkowo, szkoły, organizacje osoby prywatne do końca marca 2025 mogą zgłosić inicjatywę lokalną w formie np. zajęć, warsztatów, kampanii, happeningów czy konkursów, które dotyczą bezpieczeństwa w internecie. W tym roku zarejestrowano już ponad 3800 inicjatyw - to wielki ruch w całej Polsce, który współtworzy Dzień Bezpiecznego Internetu. Najlepsze z nich będą nagrodzone grantem na zakup pomocy dydaktycznych dla szkoły. Zapraszamy do udziału.

Nie ustajemy w pomaganiu

Fundacja Orange od wielu lat działa dla bezpieczeństwa dzieci w internecie. Nasi wolontariusze i wolontariuszki prowadzą zajęcia w szkołach i innych placówkach. W ramach programu MegaMisja najmłodsze dzieci w szkołach i przedszkolach uczą się zdrowych nawyków cyfrowych. Do tej pory w zajęciach MegaMisji wzięło udział ponad 50 tys. dzieci. Jesteśmy też partnerem wielu kampanii i inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa. Zapraszamy Was do skorzystania z naszych bezpłatnych materiałów, broszur, poradników i scenariuszy zajęć. Wiele z nich powstało we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.

Razem z Instytutem Cyfrowego Obywatelstwa prowadzimy badania higieny cyfrowej Polek i Polaków. W tym roku wydamy drugi raport. Pod koniec 2024 r. wystartowała nasza kampania pod hasłem „Nie przescrolluj życia”, w której zachęcamy, aby w świecie pełnym ekranów dbać o relacje międzyludzkie. Na stronie kampanii znajdziecie poruszający film i kilka cennych porad o higienie cyfrowej, w tym dbaniu o odpowiedni dobór treści.


Konkurs: ferie z Orange na kartę i nagrodami

11 lutego 2025
Konkurs: ferie z Orange na kartę i nagrodami

Zapraszamy Was do udziału w konkursie, w którym możecie wygrać 30 000 zł i ponad 300 nagród - kamery, smartfony, smartwatche, bonusowe środki i więcej internetu. Wystarczy trochę kreatywności.

Konkurs trwa do 3 marca 2025. Aby wziąć w nim udział należy doładować się online w Orange na kartę. Potem wypełnić formularz na stronie feriezorange.pl i odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego warto włączyć Autodoładowanie? Nagrodzimy najciekawsze rozwiązania. Regulamin dostępny jest na stronie konkursowej. Oto co możecie wygrać:

Bonusem dla wszystkich - za każde doładowanie online - są dodatkowe GB. W zależności od tego, jaką kwotą zasilicie konto tyle samo GB otrzymacie w prezencie. Na przykład ładując za 30 zł dostajecie 30 GB.

Przypomnę, że Autodoładowanie to bezpłatna usługa, która doładuje konto za każdym razem, gdy stan środków spadnie poniżej ustalonego limitu. Wystarczy wybrać kwotę doładowania i stan konta. Dodać kartę płatniczą lub ustawić płatność powtarzalną Blik, a zasilenie środków na smartfonie wykona się samo, zgodnie z Waszymi wytycznymi. W każdej chwili można anulować usługę lub zmienić parametry doładowań. Więcej przeczytacie tutaj.

Scroll to Top