Innowacje

Trasa z opcją najmniejszego śladu węglowego

10 kwietnia 2021

Trasa z opcją najmniejszego śladu węglowego

Opcja trasy o najmniejszym śladzie węglowym

Google zapowiedział, że w aplikacji Maps wprowadzi w 2021 roku ponad 100 nowych usprawnień. Najszybciej do dyspozycji ma zostać oddana opcja nawigacji wewnątrz budynków. Pomoże w tym  funkcja Live View. Przyda się pewnie wielu osobom zagubionym w galeriach handlowych. A mi na parkinach podziemnych. W większości przypadków szukam zaparkowanego auta nawet kilka minut. Będzie także opcja sprawdzania  bieżącej jakości powietrza na danym obszarze. To także bardzo przydatne, bo nie będzie trzeba już mieć do tego osobnej aplikacji. Bardzo ciekawym rozwiązaniem będzie możliwość wybrania docelowej trasy o najmniejszym śladzie węglowym. Czyli oprócz opcji znajdź najszybszą lub najkrótszą trasę będzie także dodatkowa opcja ekotrasy.
źródło: wirtualnemedia.pl

Roboważka ostrzeże przed katastrofami ekologicznymi

Inżynierowie z Duke University skontruowali latającego mikro robota o nazwie DraBot, który wyglądem przypomina ważkę i mierzy zaledwie 6 cm. Zadaniem maszyny ma być wykrywanie zanieczyszczeń w zbiornikach wodnych i sygnalizowanie zagrożenia poprzez zmianę koloru tułowia. DraBot jest całkowicie pozbawiony elektroniki i unosi się nad ziemią dzięki kontroli ciśnienia powietrza przepływającego przez skrzydła oraz wykorzystaniu rozwiązań znanych z balonów.
źródło: cyfrowa.rp.pl

Nowy uliczny system radarowy, który będzie chronić pieszych

Ruch uliczny może być niebezpieczny. Samochodów jest coraz więcej, osób nieostrożnych w ruchu także.  Powstaje więc zaawansowany technologicznie system radarowy.  Będzie przyszłością smart cities. Opiera się on na połączonych z infrastrukturą sensorach radarowych (Multiple Input-Multiple Output), które mogą być instalowane w miejscach często uczęszczanych przez pieszych, jak przystanki autobusowe, strefy szkolne czy przejścia dla pieszych. Sensory nieustannie skanują otoczenie z częstotliwością 100 razy na sekundę, a każdy z nich jest w stanie zidentyfikować zbliżający się obiekt, ocenić jego prędkość i kierunek poruszania. Jeśli system wykryje, że jest ryzyko, że osoba wejdzie na jezdnię prosto pod samochody, wysyła ostrzegawczy sygnał. Ten zostaje następnie odebrany przez system samochód-infrastruktura (V2I) pobliskich pojazdów, powodując audio-wizualny alarm w tych, które mogą potrącić takiego pieszego – docelowo, system mógłby nawet automatycznie inicjować hamowanie.

źródło: geekweek.pl

 

Udostępnij: Trasa z opcją najmniejszego śladu węglowego

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej