Odpowiedzialny biznes

Pomożemy w nauce dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

20 kwietnia 2018

Pomożemy w nauce dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Do 27 kwietnia trwa nabór do dwóch naszych programów dedykowanych szkołom: MegaMisji i #SuperKoderów. Drugi z nich, od roku szkolnego 2018/2019, wzbogacamy o nową ścieżkę edukacyjną. Od 1 września nowe technologie, dzięki nam, lepiej poznają także dzieci z Zespołem Downa i autyzmem.

Dla przypomnienia: #SuperKoderzy to nasz ogólnopolski program edukacyjny, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresujemy go do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-12 lat. Szkoły, które kwalifikują się do #SK decydują, którą spośród 9 ścieżek tematycznych, w ramach wybranego przedmiotu, będą realizować. W tym gronie plasuje się m.in. muzyka. Uczniowie podążający tą ścieżką, między innymi, uczą się programować podłączone do komputera przedmioty i…komponować na nich dźwięk.

Od 1 września chętnie szkoły będą realizować nową ścieżkę – Młodzi Patrioci, która dedykowana jest dzieciom z niepełnosprawnościami. Mimo, że do naszych programów, począwszy od edycji pilotażowej, zgłaszały się już szkoły specjalne to Młodzi Patrioci są pierwszą ścieżka, która będzie w stu procentach wychodziła naprzeciw potrzebom dzieci z zespołem downa lub autyzmem. – Dostawaliśmy liczne sygnały od nauczycieli np. z klas integracyjnych. Mówili, ze chcieliby spróbować naszych zajęć ale dzieci z niepełnosprawnościami sobie z nimi nie poradzą. Dlatego właśnie zrodził się pomysł stworzenia ścieżki specjalnie dla nich, dostosowania naszych materiałów do specyfiki szkół specjalnych. Wdrażając tę ścieżkę, chcemy udowodnić że każdy, przy odpowiednim podejściu, może przystąpić do nauki kodowania i programowania – mówi Monika Wrońska, koordynatorka programu #SuperKoderzy w Fundacji Orange.

Scenariusze lekcji do Młodych Patriotów skonstruowaliśmy we współpracy z dwiema doświadczonymi nauczycielkami ze szkoły specjalnej w Obornikach: Jolantą Majkowską i Zytą Czechowską. – One najlepiej wiedzą czego potrzebują dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – tłumaczy Monika Wrońska.

W ramach 15 lekcji dzieciaki, przy wykorzystaniu m.in. nowoczesnych robotów edukacyjnych, poznają wybrane aspekty historii Polski. I nie tylko.

Rekrutacja dla szkół na przyszły rok szkolny kończy się w przyszły piątek. Więcej informacji TUTAJ. Koniecznie dajcie znać zaprzyjaźnionym szkołom.

Udostępnij: Pomożemy w nauce dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Odpowiedzialny biznes

Na niebiesko dla autyzmu

1 kwietnia 2015

Na niebiesko dla autyzmu

Wprawdzie z wiosną kojarzy nam się kolor zielony, ale jutro wyjątkowo zapraszam Was do spojrzenia na świat na niebiesko. Dlatego w Światowym Dniu Świadomości Autyzmu pokażmy innym niebieski symbol solidarności z osobami chorymi na autyzm. Ubierzmy się na niebiesko, zapalmy niebieskie światełko albo wyślijmy do bliskich niebieską kartkę z życzeniami świątecznymi. Proszę wejdźcie na stronę www.polskananiebiesko.pl i przyłączcie się do akcji.

Dlaczego?

•    bo autyzm diagnozuje się już u 1 dziecka na 100, a więc to problem społeczny, który dotyczy nas wszystkich;
•    bo wciąż mało wiemy o tym zaburzeniu, jak je zdiagnozować i jak pomóc dzieciom w rozwoju;
•    bo boimy się tego czego, nie znamy i brakuje nam zrozumienia oraz tolerancji dla „innych zachowań”.

Autyzm jest zaburzeniem rozwojowym, które najczęściej ujawnia się w pierwszych trzech latach życia. Ma wpływ na rozwój mózgu w sferach rozumowania, kontaktów socjalnych i porozumiewania się. Dzieci i dorośli z autyzmem najczęściej mają kłopoty z komunikacją oraz porozumieniem z innymi.

Dlatego:

•    w kontaktach z osobami z autyzmem staraj się mówić prostym językiem, unikając metafor, dwuznaczności i ironii. Osoba z autyzmem ma trudność ze zrozumieniem komunikatów, które nie są jasne i jednoznaczne;
•    pamiętaj, że osoba z autyzmem dużo lepiej rozumie i zapamiętuje to, co widzi, niż to, co słyszy. Jeśli to możliwe, w rozmowie posługuj się także zdjęciami, rysunkami albo piktogramami, które będą ilustrowały twoje słowa;
•    nawet jeśli osoba z autyzmem nie odpowiada na twoje pytanie, nie zakładaj, że cię nie słucha i nie słyszy tego, co do niej mówisz;
•    zawsze w rozmowie zwracaj się bezpośrednio do niej, a nie do osoby, która jej towarzyszy;
•    to, że osoba z autyzmem nie patrzy na ciebie, nie znaczy, że cię lekceważy. Jeśli chcesz jej coś powiedzieć, nie rezygnuj tylko z tego powodu;
•    pamiętaj, że osoba z autyzmem lepiej funkcjonuje w środowisku, które dobrze zna. Nie wprowadzaj więc żadnych zmian w jej otoczeniu, jeśli to nie jest absolutnie konieczne.
Źródło: www.inaczejmowiac.pl

Fundacja Orange wraz z Fundacją Synapsis przygotowały materiały edukacyjne, które pomagają w budowaniu świadomości na temat autyzmu w szkołach oraz uwrażliwiają uczniów na odmienność.

Zapraszamy też do obejrzenia krótkometrażowych filmów animowanych przygotowanych przez Fundację Orange: „Podróż Marii„- animacji hiszpańskiego grafika Miguela Gallardo – ojca dziewczynki cierpiącej na autyzm oraz „Akademia Specjalistów”– filmu opowiadającego o dzieciach z autyzmem i ich wyjątkowych talentach, nie zawsze rozumianych przez otoczenie.

Z autyzmu nie da się wyleczyć, bo to nie choroba. Ale dzięki wczesnej diagnozie i konsekwentnej terapii dzieci z autyzmem mogą bardzo dobrze funkcjonować w społeczeństwie i zyskują szansę na samodzielność. Akcje takie, jak „Polska na niebiesko” pomagają nam lepiej zrozumieć, jak pomoc im w kontaktach z nami i ze światem.
5eecfda039b98ef45b5700de30003785db9

Udostępnij: Na niebiesko dla autyzmu

Odpowiedzialny biznes

Autyzm i ja

22 kwietnia 2014

Autyzm i ja

W kwietniu w Orange przeprowadzona jest świetna akcja edukowania pracowników. Możemy nauczyć się wiele tym razem o autyzmie.  Zajęcia kierowane są głównie do wolantariuszy, ale materiały są dostępne szeroko na naszej stronie Fundacji Orange, tutaj link     Dzięki przeszkolonym pracownikom Orange, dzieci w szkołach mogą uczestniczyć w ciekawych warsztatach i dowiedziec się jak zachować się przy osobie autystycznej lub jak jej pomóc. Już 52 pracowników się zgłosiło, by przeprowadzić takie warsztaty dla dzieci. Materiały do szkolenia przygotowała Fundacja Synapsis.

Proszę poszerzajcie swoją wiedzę o autyzmie, pomagajcie w miarę możliwości, pamiętajcie, że osoba z autyzmem nie jest chora psychicznie. I zróbcie małe ćwiczenie: np. spróbujcie w rękawicy kucharskiej rozpiąć suwak kurtki, załóżcie kask na głowę i chodźcie w nim po mieszkaniu, włączcie na maksa telewizor i dzwonek telefonu. Spróbujcie tak kilka, kilkanaście minut… Łatwo? Osoby z autyzmem borykają się z tym na codzień.

Mam dla Was 10 książek pt  „Maria i ja”. Książka opowiada o 12 letniej, chorej na autyzm Marii. Autorem książki jest jej tata. Kto chce, niech do mnie napisze maila. Kto pierwszy ten lepszy.

 

Udostępnij: Autyzm i ja

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej