Odpowiedzialny biznes

„Wszyscy ludzie strategii” – Monika Kulik

14 listopada 2022

„Wszyscy ludzie strategii” – Monika Kulik

W ubiegłym miesiącu wystartowaliśmy z drugim sezonem cyklu wideo „Wszyscy ludzie strategii”, w którym przedstawiam nasze ekspertki i ekspertów w kontekście strategii Orange Polska .Grow.

Do kolejnego odcinka zaprosiłem Monikę Kulik, ekspertkę CSR, która opowiada, dlaczego prowadzenie biznesu odpowiedzialnie jest integralną częścią strategii Orange Polska. Jakie są nasze cele klimatyczne i ile kobiet chcemy mieć na kierowniczych stanowiskach. A także dowiecie się o jej pasji do jogi, zumby i latino.

Udostępnij: „Wszyscy ludzie strategii” – Monika Kulik

Zielony Operator

Biznes na rzecz edukacji klimatycznej

8 lipca 2022

Biznes na rzecz edukacji klimatycznej

Firmy działające w Polsce, w tym Orange Polska, apelują o lepszą edukację klimatyczną. W trosce o przyszłość – naszą i kolejnych pokoleń przedstawiciele firm podpisali się pod listem otwartym, ogłoszonym podczas premiery raportu „EDUKACJA KLIMATYCZNA W POLSCE 2022 – rekomendacje Okrągłego Stołu”.

Druga edycja raportu  – publikacja z inicjatywy UN Global Compact Network Poland – jest już  nie tylko diagnozą stanu edukacji klimatycznej w Polsce i wskazaniem koniecznych kierunków zmian, ale prezentuje konkretne rozwiązania, rekomendacje i propozycje działań. Publikacja jest wynikiem prac „Okrągłego Stołu dla Edukacji Klimatycznej” działającego w latach 2021-2022 i podsumowuje propozycje kilkunastu inicjatyw eksperckich, skoncentrowanych na zmianach klimatu i przyszłości nas wszystkich.

Edukacja w szkołach to podstawa

Nauczanie oparte na aktualnej, powszechnej i rzetelnej wiedzy naukowej buduje świadome i odpowiedzialne postawy społeczne. Od najmłodszych lat podejmujemy decyzje samodzielnie, albo uczestniczymy w ich podejmowaniu. Od poziomu naszej świadomości w sprawach klimatycznych zależy zatem to, jak będzie wyglądał świat jutro czy pojutrze.  Aby nasze decyzje były racjonalne, niezbędne są wiedza i wrażliwość na zagrożenia płynące ze zmiany klimatu – a temu służy edukacja. Bez niej działania podejmowane na rzecz ochrony klimatu mogą być uznane jako niezrozumiałe lub niepotrzebne.

Edukacja klimatyczna jest jedną z kompetencji przyszłości, stanowiąc już dziś ważny element kompetencji społecznych. Według ekspertów powinna być więc włączona do podstawy programowej w szkołach, rozszerzając zakres istniejących ścieżek przedmiotowych i pomagając rozwinąć kompetencje z zakresu krytycznego myślenia, prawidłowej weryfikacji danych naukowych i ich interpretacji. Za włączeniem kwestii ochrony klimatu do programów szkolnych opowiada się  również młodzież w Polsce, co pokazało niedawne badanie świadomości młodzieży i młodych dorosłych.

Badanie świadomości młodzieży i młodych dorosłych w Polsce

Co młodzież mówi o zmianach klimatu 

Biznes wspiera i edukuje  

Biznes powinien wspierać edukację klimatyczną. Zarówno angażując się w projekty społeczne i pro środowiskowe, jak też w codziennym działaniu. Firmy potrzebują osób z niezbędną wiedzą, aby  wdrażać zrównoważone produkty i usługi i zachęcać swoich klientów do bardziej zrównoważonych wyborów. Już dziś poszukiwani są wysoko wykwalifikowani specjaliści, dla których pojęcia śladu klimatycznego, efektywności energetycznej czy adaptacji do zmiany klimatu są częścią codziennej pracy. Dla biznesu rzetelna edukacja klimatyczna to też podstawa zielonych innowacji, a także pro-środowiskowych rozwiązań zapewniających oszczędności w gospodarce surowcowej i materiałowej oraz przyczyniających się do zmniejszenia energochłonności przemysłu.

W naszej firmie również dbamy o edukację klimatyczną, przystępną i dostępną dla wszystkich naszych pracowników. Udostępniliśmy im specjalnie przygotowane e-szkolenie #OrangeGoesGreen – zrealizowało je już 5 tysięcy osób, a do końca roku spodziewamy się, że będzie ich ponad dwa razy więcej, czyli niemal cały zespół Orange Polska. Po otwartej, powszechnej rekrutacji część z nas mogła wziąć udział w rocznych studiach podyplomowych Green ACCademy (za CC w nazwie kryje się Climate Change, ale też Collegium Civitas), których nasza firma została partnerem. Program edukacyjny, obejmujący zagadnienia zrównoważonego rozwoju i zmian klimatycznych, został opracowany przez ekspertów Ośrodka Badań nad Przyszłością z Collegium Civitas.

Raport „Edukacja klimatyczna w Polsce 2022 – rekomendacje Okrągłego Stołu” znajdziecie TU – zachęcam do zapoznania się z całością publikacji.

Udostępnij: Biznes na rzecz edukacji klimatycznej

Oferta

Coraz więcej światłowodów w biznesie

5 lipca 2022

Coraz więcej światłowodów w biznesie

Właśnie przeskoczyliśmy 200 tys. Orange Światłowodów działających w firmach. Już co czwarty przedsiębiorca korzysta z niego w ramach oferty Internetu Firmowego z dodatkowymi paczkami usług.

Kiedy piszemy o światłowodach to zazwyczaj mamy na myśli klientów indywidualnych. Pewnie słusznie, bo jest ich zdecydowanie więcej. Przedsiębiorcy również dostrzegają możliwości ultraszybkiego i stabilnego internetu światłowodowego.

Mamy już ponad milion użytkowników Orange Światłowód, z czego ok. jednej piątej to firmy. Najczęściej małe i średnie. Od początku roku liczba użytkowników Internetu Firmowego ze światłowodem wzrosła aż o 38%.

Internet Firmowy to wszystko, czego potrzebują przedsiębiorcy: niezawodny dostęp do sieci i profesjonalne usługi z zakresu ICT, zapewniające bezpieczeństwo informatyczne oraz stabilność działania firmy. Różnicę w dostępie do sieci najlepiej widać, kiedy jest potrzeba szybkiego przesyłania dużych plików.

W dodatkowych paczkach usług klienci biznesowi mogą znaleźć kilka różnych możliwości m.in.: ochronę przed phishingiem, ransomware i malware czy rozwiązanie ewentualnych problemów sprzętowych. Cenna rzeczą może być stały adres IP, który przyda się przy hostowaniu serwerów firmowych, czy stron WWW.

Udostępnij: Coraz więcej światłowodów w biznesie

Grupa Orange Polska wśród największych graczy ICT

30 czerwca 2022

Grupa Orange Polska wśród największych graczy ICT

Właśnie opublikowano najnowszą edycję Raportu Computerworld TOP 200 podsumowującą 2021 rok na polskim rynku ICT i mamy się czym pochwalić. W rankingu „największych dostawców usług telekomunikacyjnych w Polsce” ponownie  zajęliśmy 1 miejsce. Przychody Orange Polska z usług ICT po raz pierwszy też przekroczyły 1 mld zł.  

Orange Polska jest także liderem wśród firm IT o największym zysku netto i czwartą spółką z największym udziałem zysku netto w przychodach z IT. To potwierdzenie, że nasza strategia przynosi rezultaty. Co ważne jesteśmy czwartą firmą w Polsce z największymi nakładami na badania i rozwój.

W rankingu największych informatycznych Grup Kapitałowych w Polsce, nasza grupa zajęła 5 miejsce, co oznacza skok o 3 pozycje do góry. To pokazuje, jak umacnia się nasza rola w cyfryzacji firm w Polsce.

Świetny rok naszych spółek

– To był dla nas dobry rok i wyniki rankingu Computerworld TOP200 to potwierdzają. Dostarczamy klientom usługi jakich potrzebują i ugruntowaliśmy naszą pozycję, jako jednego z czołowych dostawców usług cyfrowych dla biznesu – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezeska zarządu Orange Polska.

W 2021 roku świetnie radziły sobie nasze spółki. Integrated Solutions z rekordowymi przychodami ponad 700 mln zł utrzymał 3 pozycję wśród firm integratorskich. Firma jest numerem 1 w sprzedaży rozwiązań IT dla branży transportowej, spedycyjnej i logistycznej,  a w sektorze publicznym jest wiceliderem. Ponadto znajduje się w czołówce firm, które dostarczają rozwiązania dla sektora energetyki (5 miejsce), handlu (6) i telekomunikacji (7). Firma urosła w segmencie sprzedaży do małych i średnich firm (247% dynamiki wzrostu rok do roku). Wśród dostawców rozwiązań dla dużych firm i korporacji Integrated Solutions kolejny rok utrzymał wysoką 5. lokatę.

Mamy jeszcze większe ambicje

Należące do Grupy Orange spółki BlueSoft oraz Craftware umocniły pozycje na rynku IT. Obie firmy urosły w 2021 roku o 27%.

Według raportu Craftware jest już 8. firmą w Polsce pod względem przychodów z systemów RPA i automatyzacji procesów biznesowych. Świetnie radzi sobie także na rynku dostawców rozwiązań IT dla przemysłu i budownictwa (6 miejsce). 

BlueSoft zrobił wieki postęp w dostarczaniu rozwiązań IT dla branży handlowej. W rok awansował  o 34 pozycje w rankingu z imponującą dynamiką wzrostu 504%. Firma jest w gronie największych dostawców usług integracyjnych (5 miejsce) oraz testowania oprogramowania (7 miejsce).

– Wyniki Integrated Solutions, BlueSoft, Craftware i zespołów biznesowych Orange potwierdzają urzeczywistnienie wizji Grupy Orange jako partnera transformacji cyfrowej biznesu w Polsce. To motywujące, bo naszą ambicją jest wzmacnianie i rozwijanie tej roli zarówno w procesach transformacyjnych firm jak i instytucji publicznych – dodaje Bożena Leśniewska.

Udostępnij: Grupa Orange Polska wśród największych graczy ICT

Odpowiedzialny biznes

Business Accessibility Forum

28 czerwca 2022

Business Accessibility Forum

Zapewnienie dostępności produktów i usług dla wszystkich, w tym dla klientów z niepełnosprawnościami, to poważne wzywanie dla biznesu. Obecnie to kwestia dobrych standardów, tylko w niektórych obszarach regulowana prawnie. Europejski Akt o Dostępności zmienia ten stan rzeczy – dostępność staje się obowiązkiem. Aby pomóc przedsiębiorstwom dostosować się do nowych wymogów prawnych powstało Business Accessibility Forum (BAF).

Business Accessibility Forum (BAF) to inicjatywa partnerska Fundacji Widzialni, Allegro, Microsoft Polska, Orange Polska i Santander Bank Polska. To koalicja organizacji, które chcą razem działać na rzecz dostępności biznesu i zapraszają inne firmy do współpracy. To miejsce dyskusji i wymiany doświadczeń oraz inspiracji.

Europejski Akt o Dostępności

Europejski Akt o Dostępności (European Accessibility Act – EAA) nakłada na wszystkie kraje członkowskie UE obowiązek opracowania i przyjęcia nowych przepisów dotyczących dostępności towarów i usług podmiotów komercyjnych. Rozszerza on obowiązki dostosowania produktów i usług do standardów dostępności na wiele obszarów biznesowych, takich jak: bankowość, transport, telekomunikacja, handel elektroniczny, usługi audiowizualne, e-książki, łączność alarmowa, system nadzoru rynku i obszar cyfrowy.

EAA to to pierwsza tak kompleksowa i horyzontalna regulacja o dostępności w prawie UE. Ma ona przyczynić się do poprawy właściwego funkcjonowania rynku poprzez usuwanie barier dla swobodnego przepływu dostępnych produktów i usług, które wynikają z niespójnego dotychczas w UE podejścia do dostępności.

Dyrektywa wpisuje się również w krajowy program „Dostępność Plus”, stanowiąc jego uzupełnienie w wymiarze rynkowym. Wspiera także realizację postanowień Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych.

Business Accessibility Forum

Celem BAF jest współpraca, wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja w wypracowywaniu i promowaniu najlepszych standardów dotyczących dostępu do usług i produktów dla osób z rożnymi potrzebami. Chcemy jak najlepiej przełożyć nowe wymogi prawne na praktykę biznesową – z korzyścią dla klientów, dla firm i dla społeczeństwa. Zależy nam na tym, aby zwiększanie dostępności usług i produktów stało się dla firm szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej, dotarcie do nowych klientów czy zwiększenie standardu oferowanych usług czy produktów.

Aktualnie BAF pracuje nad narzędziem BAFORUM do badania dostępności w organizacji. Jest to ankieta, zawierająca pytania dotyczące dostępności cyfrowej, architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Ambicją BAF jest, aby było to odpowiednie narzędzie dla każdej organizacji zainteresowanej wdrożeniem dostępności i przygotowaniem się do wdrożenia EAA.

Więcej o nowej inicjatywie BAF.

wejście do salonu Orange z oznaczeniami dla klientów z niepełnosparwnościami

Udostępnij: Business Accessibility Forum

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej