Odpowiedzialny biznes

Blogowisko – wywiad z Pauliną Wnuk, Blogerką Roku

4 marca 2013

Blogowisko – wywiad z Pauliną Wnuk, Blogerką Roku

Dzięki Paulinie mogę spróbować strudli z Bękartów Wojny, albo pieczone kasztany ze Stawki większej niż życie. jej blog From movie to kitchen wygrał tegoroczną edycję konkursu Blog Roku.

134add00a70e1091f4274975f1bf435a195

Gdybyś miała przedstawić się w trzech zdaniach…
Jestem pasjonatką kina, która wyciąga z ekranu dania na swój stół. Próbuję zarażać innych pasją gotowania, szczególnie mojego synka Tymoteusza. Marzę o własnej budce z pysznymi bułkami i kanapkami.

Napisałaś o sobie: Kocham gotować i jeść – nie wiem które bardziej 😉 Szybka decyzja: co bardziej?
Zdecydowanie bardziej kocham gotować i uczę się tego każdego dnia 🙂

Jak zareagowałaś na wygraną? Zaskoczył Cię ten werdykt? Przecież w swojej kategorii Zdrowie i kulinaria w głosowaniu czytelników byłaś dopiero na 5. miejscu.
Oczywiście, że werdykt mnie zaskoczył, głównie dlatego, że nie spodziewałam się, że ktoś może docenić mnie poza kategorią, w której startowałam. Jakoś po prostu nie przyszło mi to do głowy.

Co zdecydowało o Twoim zwycięstwie? Miałaś przecież mocnych i znanych konkurentów, choćby vlog Scheicht, 20 m2 Łukasza, Zuch?
Naprawdę sama chciałabym to wiedzieć. Może zdecydował pomysł na połączenie filmu z gotowaniem, czyli coś nietypowego.

Skoro już przeszliśmy do sedna: jak oglądasz filmy?
– Nie mam telewizora, więc filmy oglądam głównie na komputerze i od czasu do czasu w kinie. W mieście, w którym mieszkam, czyli w Gdańsku jest też taka wspaniała kawiarnia „W starym kadrze”, której można obejrzeć filmy, gdybym miała dużo czasu przesiadywałabym tam codziennie 😉

Przepis z dotychczas przygotowanych (i z jakiego filmu), który był najlepszy?
Moje osobiste hity to Sloppy Joe z filmu „Czy to Ty, czy to ja” i Strudel jabłkowy z „Bękartów wojny”

A najgorszy, taki który nie wyszedł Ci totalnie?
Tych najgorszych nie umieszczam, ale metodą prób i błędów staram się znaleźć złoty środek na pewne potrawy, które przerastają moje umiejętności. Próbowałam przygotować tartę cytrynową z bezą z filmu „Tost. Historia chłopięcego głodu”, to mi zupełnie nie wyszło za pierwszym razem. Niedługo kolejne podejście 😉

Twój ulubiony film i potrawa z niego to…
To straszne, że muszę ograniczyć się tylko do jednego filmu. Niech będzie „Edward nożycoręki”, ale jeszcze nie było go w mojej kuchni 😉

A dlaczego nie ma nic z Matrixa? 🙁
Zależy jak na to spojrzeć… Można powiedzieć, że wszystkie są z matrixa 😉

54b5d30ea04d6f9f6d06cde4efa860e0677

Twoje wpisy pojawiają się na blogu rzadko, wbrew regułom prowadzenia bloga, 2-3 wpisy w miesiącu. Dlaczego tak rzadko, chyba nie dlatego, że nie potrafisz gotować 😛
Gdy założyłam From movie to the kitchen cały czas zastanawiałam się nad ścieżką, którą powinnam pójść w blogowaniu. Dużo gotowałam (nie tylko z filmów), bo chciałam podszkolić swoje umiejętności i poczułam się ciut ograniczona, dlatego założyłam drugiego bloga, na którym umieszczałam to co przygotowywałam na co dzień. Dzięki temu moje zwykłe życie bardzo się zmieniło. Brałam udział w różnych warsztatach kulinarnych, wystąpiłam w programie „Warsztaty Smaku” na kanale Kuchnia +, poznałam wielu wspaniałych ludzi od których nauczyłam się naprawdę wiele i tak mnie pochłonęło to wszystko, że filmy odstawiłam na bok. Później przyszedł taki moment, gdy pomyślałam sobie, że przecież ten filmowy jest świetny, mój pierwszy. Nawet gdy na blogu był zastój dostawałam maile od różnych ludzi, którzy pisali jaki to fajny pomysł. Teraz już częstotliwość wpisów będzie co raz większa 😉

Teraz trochę liczb: ilu masz średnio miesięcznie czytelników i jaki przepis jest największym hitem?
Największym hitem do tej pory okazał się przepis na Lembas, czyli chleb elfów z „Władcy pierścieni”. Wg GA w ubiegłym miesiącu blog naliczył 173 tysiące odsłon, nie wiem czy to dużo, czy mało. Mnie cieszy każdy odwiedzający, każdy komentarz, każda osoba, którą mogę zainspirować.

Czy po błyskotliwym zwycięstwie zaobserwowałaś zwiększony ruch na stronie?
Bardzo, bardzo 😉

Jak myślisz, dlaczego w polskim internecie rządzi blogosfera kulinarna?
Bo kulinaria to obszerny temat, bardzo na topie, ale czy faktycznie rządzi? Bardzo wiele tematów kręci się wokół gotowania, dotykają różnych sfer życia. Ludzie mają co raz większą świadomość tego co jedzą, jak jedzą i gdzie. Wiele osób przekonuje się do gotowania w domu i stąd pewnie większe zainteresowanie blogami kulinarnymi. Nie przykładam dużej uwagi do tego kto rządzi, a kto nie, ale w konkursie na Blog Roku wszystkie 3 nominowane blogi z kategorii „Zdrowie i kulinaria” zwyciężyły (co strasznie mnie cieszy), więc to może coś znaczy 🙂

Co radziłabyś innym blogerkom by odnieść sukces?
Mam kilka swoich przemyśleń odnośnie blogosfery, głównie kulinarnej które pominę teraz, ale jeśli miałabym coś komuś doradzić to jest to tylko jedna prosta zasada – należy po prostu skupić się na swojej pracy i dawać z siebie wszystko, a to zawsze zaprocentuje.

Tobie udało przebić się błyskawicznie – właśnie dzięki temu, że wyróżniłaś się pomysłem. Jak na niego wpadłaś? Niech zgadnę: oglądasz film, jesteś głodna, a bohaterowie idą do restauracji i zamawiają Twoje ulubione danie?
Chciałam założyć blog, ale taki niespotykany, wyróżniający się chyba mi się udało 😉 Pomysł przyszedł nagle, nie kryje się za tym żadna wzniosła historia. Oglądając po raz setny „Dziennik Bridget Jones” pomyślałam, że fajnie byłoby przygotować taką (ale jadalną, nie jak u Bridget) zupę i zaskoczyć gości, a że było to akurat w czasie gdy szukałam pomysłu na blog… Koncepcja nasunęła się sama 🙂

Twoje ulubiona i popisowa potrawa?
Chłodnik z botwinki, krem z pieczonych papryk, wietnamska kanapka Banh mi.

Jakie filmy i potrawy na celowniku?
Bardzo wiele, niebawem na blogu m.in. Stalowe Magnolie (Red velvet cake), Pulp Fiction (Kahuna burger) i cała masa innych 😉

 

Przepis na jaką potrawę i z jakiego filmu chcielibyście poznać? Czekam na Wasze propozycje, które podeślę do Pauliny 😉

Udostępnij: Blogowisko – wywiad z Pauliną Wnuk, Blogerką Roku

Odpowiedzialny biznes

Konkursy dla mediów społecznych

7 stycznia 2010

Konkursy dla mediów społecznych

Rok 2010 zaczyna się pod znakiem konkursów. Wiadomości24.pl wystartowały z 4 edycją konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku i Blogera Roku, propozycje dla blogerów ma również Onet. Szybki rozwój dziennikarstwa obywatelskiego i blogowania jest niezaprzeczalnym faktem. Bloguje się prywatnie, politycznie czy biznesowo. Podaż stymuluje popyt, stąd od kilku lat pojawiają się różne konkursy i rankingi blogerów. Właśnie rusza kolejny. Podczas ogólnodostępnego głosowania internauci wyłonią spośród zgłoszonych autorów zwycięskie blogi w pięciu kategoriach: polityka, kultura i media, życie, internet i technologie oraz fotoblog. Będzie także specjalne wyróżnienie od Orange. Ciekawa „walka” może rozegrać się w kategorii kultura i media. Będę pilnie śledzić kandydatury. A wy? (na zdjęciu zeszłoroczni laureaci kokursu Fot. Mariusz Jakubowicz)

Udostępnij: Konkursy dla mediów społecznych

Informacje prasowe

Orange sponsorem IV edycji konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku i Blogera Roku

7 stycznia 2010

Orange sponsorem IV edycji konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku i Blogera Roku

Ruszyła IV edycja konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku i Blogera Roku. Konkurs wyłoni osoby, które publikując materiały lub blogując w Internecie, dostarczają rzetelnych materiałów, służą społeczeństwu i lokalnym społecznościom. Organizatorem jest portal Wiadomości24.pl, a sponsorem Orange. Zwycięzców poznamy 11 marca 2010 r.

– Z uwagą obserwujemy rozwój dziennikarstwa obywatelskiego i blogosfery, które są powrotem do korzeni dziennikarstwa. Staramy się wspierać to zjawisko i aktywnie w nim uczestniczyć. Dlatego stworzyliśmy w 2009 r. platformę blogową, będącą rodzajem dziennikarstwa korporacyjnego – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz Dyrektor Departamentu PR Grupy TP oraz członek Kapituły konkursu.

– Doceniam zaangażowanie Orange i pomoc udzieloną przy organizacji konkursu, mającego promować wartościowe materiały dziennikarzy obywatelskich oraz najlepsze blogi polskiego internetu. Konkurs Wiadomości24.pl jest unikalny nie tylko dlatego, że był pierwszy w polskim internecie, ale również dlatego, że jest otwarty – nie stawia barier przed kandydatami – uważa Tomasz Kowalski wydawca Wiadomości24.pl

Wspieranie przez Orange rozwoju nowych mediów w Polsce jest elementem strategii komunikacyjnej firmy, która kładzie duży nacisk na wykorzystywanie mediów społecznych w dialogu z klientami. Konsekwencją tej strategii było uruchomienie w 2009 roku platformy blogowej. Pod adresem www.blog.tp.pl Grupa TP prowadzi cztery blogi:  korporacyjny, rzecznika prasowego (został uznany za najlepszy blog profesjonalny 2009 r.), technologiczny i sportowy. Spośród 377 spółek notowanych na warszawskiej giełdzie tylko Grupa TP stworzyła własną platformę blogową. Grupa TP prowadzi dialog z internautami również na mikroblogach i portalach społecznościowych.

Udostępnij: Orange sponsorem IV edycji konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku i Blogera Roku

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej