Odpowiedzialny biznes

Jak blogują firmy

1 sierpnia 2011

Jak blogują firmy

Według katalogu polskich blogów firmowych mamy już w Polsce ponad 350 takich blogów. Jaki jest ich obraz – jak często, o czym i wykorzystując jakie narzędzia piszą? Na te pytania, a nawet jeszcze ambitniejsze – po co blogują, postanowił odpowiedzieć Dominik Kaznowski. Wyniki jego badania, w którym wspierali go studenci dziennikarstwa Uniwersytetu Wrocławskiego możecie zobaczyć tutaj. Swoją drogą benedyktyńska robota – dzięki Dominik.

Okazuje się, że coraz więcej firm chce, ale wielu to jeszcze nie bardzo wychodzi. Choć właściwie 350 blogów to dużo czy mało, jak sądzicie? Do tego połowa jest praktycznie martwa – przez 3 badane miesiące nie opublikowały żadnego wpisu lub nie było ich więcej niż 1 miesięcznie. Błędów jest zresztą znacznie więcej.

W 71% polskich blogów firmowych autor to anonim, ewentualnie ma tylko imię, a 34% nie ma archiwum wpisów! Tematy też dobierają coś słabo, bo aż 43% nie ma nawet 1 komentarza pod 5 ostatnimi wpisami. Nie bym uważał, że my jesteśmy tacy świetni, ale koledzy – blogerzy tak się nie da. Mam dla Was dwie rady, więcej zaangażowania i rozmów ze swoimi czytelnikami, zamiast wypisywania im jak świetne są Wasze firmy. Na szczęście są też blogi, które świetnie sobie radzą, a sama idea wciąż się rozwija. Oby tak dalej.

Udostępnij: Jak blogują firmy

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej