Innowacje

1836 pracowników BOŚ komunikuje się „w chmurze” 3

21 czerwca 2013

1836 pracowników BOŚ komunikuje się „w chmurze” 3

Jakiś czas temu wspominałam o tym, że pracownicy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji komunikują się, dzięki naszemu rozwiązaniu UCaaS. To rozwiązanie działające w modelu Cloud Computing. Dziś mam kolejną dobrą wiadomość. UCaaS wspiera komunikację w Banku Ochrony Środowiska. I można uznać to wdrożenie za udane przetarcie szlaku wykorzystywania w szerszym zakresie modelu Cloude’owego przez banki.

Rozwiązanie objęło swym zasięgiem niebagatelną liczbę, 1836 pracowników.

Jak mówi Adam Grzebieluch, wiceprezes BOŚ – „Do najważniejszych korzyści płynących z wdrożenia zaliczam uzyskanie możliwości silniejszego skupienia się naszego bankowego IT na realizacji i wspieraniu typowo bankowych, core’owych rozwiązań. Uwalniamy nasze kompetencje i zasoby dotychczas zablokowane przy wsparciu mało innowacyjnych, z naszego punktu widzenia, działań i infrastruktury. Druga korzyść, związana z przekazaniem na zewnątrz opieki nad siecią i urządzeniami telekomunikacyjnymi, to zmiana w budżecie IT relacji OPEX do CAPEX. W perspektywie 2–3 lat zakładamy kilkudziesięcioprocentowy spadek wysokości OPEX w obszarze usług telekomunikacyjnych”.

Istotnym aspektem tego wdrożenia jest przede wszystkim fakt, że bank zdecydował się na Cloud Computing. Osobiście, uważam, że w tym kontekście to jedno z rewolucyjnych w branży wdrożeń IT w ostatnich latach.

Co o tym modelu i bezpieczeństwu danych „w chmurze” sądzi Adam Grzebieluch?

„Z punktu widzenia banku model Cloud Computing jest dopuszczalny, jak każdy inny, o ile odpowiada na konkretne i praktyczne – a nie formalne – wymogi dotyczące bezpieczeństwa, poufności, niezawodności. Wykorzystanie modelu chmurowego w opcji hostingu z dokładnym przypisaniem lokalizacji do maszyn w dużej mierze wyczerpuje problem. Świadomość, że centrum danych znajduje się w Polsce, w znanej nam lokalizacji i jest obsługiwane przez gracza, dla którego polski rynek jest najważniejszy, to dla nas w tym konkretnym przypadku informacja istotniejsza i cenniejsza niż ta o realizowanych standardach bezpieczeństwa. To drugie to standard, bez którego nie siadamy do wspólnych rozmów, ponieważ to kwestia strategicznego poziomu prawdopodobieństwa realizacji i rozwoju usługi” – wyjaśnia Adam Grzebieluch.

Więcej o wdrożeniu można dowiedzieć się na naszej stronie w zakładce „W praktyce”.  Hmmm… czyżby „chmura” stała się faktem?

0ac5184fe09e41c0df95819a2d93431330c

Udostępnij: 1836 pracowników BOŚ komunikuje się „w chmurze” 3

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej