Innowacje

Brand24, czyli startup monitorujący

26 lutego 2016

Brand24, czyli startup monitorujący

Potraficie wskazać ten moment, kiedy szukanie swojego nazwiska w Google stało się zawodową koniecznością? Kiedykolwiek to nastąpiło, oni wyczuli w tym biznes. Założyli startup i pozamiatali. Dzisiaj monitorują dla największych marek na świecie, mieszkają w salonach IKEA, a w przerwach od niechcenia rzucają do kosza (i zawsze trafiają :)).

Dzisiaj w „Generacji startup” przedstawiam Wam Brand24, firmę, która nie jest już startupem (ich wycena w listopadzie 2015 wynosiła 28 mln PLN), ale nadal działa jak startup. W chwili, kiedy czytacie te słowa, ekipa z Brand24 właśnie dostaje raport o wzmiance na blogu orange. Nic się przed nimi nie ukryje. Mikołaj, Radek, pozdrawiam 🙂

Pisząc o Brand24 nie sposób nie wspomnieć o jednym z założycieli, Michale Sadowskim, człowieku – legendzie, któremu media przypięły łatkę startupowego milionera, a o którym na pewno wiadomo tylko tyle, że lubi kebaby i pogaduchy na Fb 🙂

Ciekawa jest też geneza firmy. Brand24 powstał jako uboczny biznes, rozwijany przy okazji innej działalności. To chyba pierwszy startup w naszym cyklu, do którego pasuje określenie „serendipity”. Więcej już nie piszę. Oglądamy?

Wiecie, że to już 11. odcinek Generacji? Mam nadzieję, że widzieliście poprzednie. Jeśli nie, to szybko nadróbcie.

ForDrivers, czyli wreszcie marchewka dla kierowcy

Intelclinic, wereable dla śpiących i śniących

Szewska pasja startupowca

Przypominam też, że czekamy na fajne i chętne do współpracy startupy w programie Orange Fab. Możecie aplikować non-stop.

Udostępnij: Brand24, czyli startup monitorujący

Odpowiedzialny biznes

Euro w sieci – Michał Sadowski (Brand24)

6 lipca 2012

Euro w sieci – Michał Sadowski (Brand24)

Euro 2012 już się zakończyło, więc w naturalny sposób nadszedł czas podsumowań. Ciekawą prezentację na temat naszyh zachowań w sieci w trakcie turnieju przygotował Brand24:

                          1cd57fda31d1b6456f6dbde2f47ae9adcad

A oto kilka zdań komentarza, przygotowanych na naszą prośbę przez Michała Sadowskiego, szefa Brand24.

af6314312f2511b7aaa557f9e15c497ddf8

fot. Aleksandra Anzel/www.webdokwadratu.pl

Badania natężenia dyskusji online związanej z Euro 2012 potwierdzają to, co intuicyjnie czujemy sa mi jako użytkownicy mediów społecznościowych. Impreza zawładnęła świadomością Internautów już na kilka tygodni przed jej rozpoczęciem. Nie dziwi również fakt, że największe dziennie natężenie wzmianek dla fraz związanych z imprezą miało miejsce w dniach, w których mecze rozgrywała Polska kadra. Co ciekawe, w dniu finału imprezy wzmianki na temat Euro padały ponad 4-krotnie mniej niż w kontekście meczu otwarcia Polska vs Grecja. Najbardziej aktywnym medium okazał się Facebook, który wygenerował ponad połowę zebranych treści. Drugą najbardziej aktywną kategorią były mikroblogi, których udział w dyskusji wahał się od 20 do 25%.

Interesujący jest także wpływ dyskusji o Euro 2012 na inne marki. Ogromny wzrost natężenia dyskusji zanotowała marka TVP, która naraziła się Internautom usuwaniem amatorskiego klipu promującego mecz Polska Czechy. Raport pokazuje też bezpośrednią korelację dużych wydarzeń (jak mecze polskiej kadry) na konsumpcję/dyskusję na temat produktów spożywczych jak czipsy, czy piwo. Wesołym przykładem produktu, którego buzz był znacząco podbijany przez Euro jest … żel do włosów. Poziom dyskusji na temat tego produktu był znacząco podbijany przez mecze kadry Portugalii z Cristiano Ronaldo na czele.

Dla mnie osobiście najciekawszym spostrzeżeniem są wyniki ze szczegółowego monitoringu meczu Polska vs Rosja. 12 czerwca około godziny 22:05, monitoring wychwycił gigantyczną liczbę wzmianek o Łukaszu Piszczku. Skąd takie wyniki? Okazało się, że komentator telewizyjny w pierwszej chwili pomylił strzelca bramki, którym był Jakub Błaszczykowski z Łukaszem Piszczkiem. Omyłka trwała tylko kilka, kilkanaście sekund. To pokazuje jak niewiele czasu potrzebują użytkownicy mediów społecznościowych aby komentować wydarzenia, które rozgrywają się na ich oczach.

 

Ze swojej strony mogę tylko dodać, że bardzo się cieszymy, że fantastycznie angażowaliście się w komunikację, przede wszystkim na Facebooku – zarówno na profilu Orange Polska, jak i na Sercu i Rozumie. No i naturalnie na Piłkarskiej Reprezentacji Polski. Dziękujemy 🙂

Udostępnij: Euro w sieci – Michał Sadowski (Brand24)

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej