Odpowiedzialny biznes

Nigdy nie jest za późno

4 października 2012

Nigdy nie jest za późno

Jaka jest szansa, że nasi rodzice korzystają z komputera, internetu i nowych mediów? Jeśli mają powyżej 55 lat jeszcze całkiem spora, bo wg badań CBOS już 32 porc. z nich używa internetu. W przypadku osób o 10 lat starszych już tylko 9 proc., w tym niestety moi, których początkowy emtuzjazm do kursu komputerowego mocno osłabł.

Generalnie jednak coraz więcej osob w średnim wieku chce korzystać z internetu. Bo to medium, które odpowiada na nasze potrzeby. Dla jednych są to media społecznościowe, dla innych zakupy on-line a jeszcze innych gry. Znam 57-lata, który za nic nie nauczyłby się obsługi komputera i internetu gdyby nie jego miłość do samochodów i ilość informacji, które może z sieci o nich wycisnąć. Innemu odkąd został internautą skończył sie problem z szukaniem partnerów do brydża :o)

660d75582fe1e56e5cc853781012d3f07f8

By coś polubić często trzeba zobaczyć, spróbować. Zainteresowanym chcemy choć częściowo pomóc przez program „Internet bez granic”, czyli bezpłatne szkolenia do osób 50+, który zorganizowaliśmy w 67 bibliotekach w całej Polsce. Specjalnie przygotowani trenerzy przeszkolą około 3 tys. uczestników programu jak korzystać z komputera i z internetu. Pierwsze szkolenia już ruszyły i potrwają do końca roku. Sprawdzajcie czy w Waszych bibliotekach nie ma o nich informacji i namawiajcie swoich bliskich. Niestety miejscowość moich rodziców tym razem się nie załapała.

Udostępnij: Nigdy nie jest za późno

Odpowiedzialny biznes

Polski Internauta opisany w cyfrach

20 czerwca 2012

Polski Internauta opisany w cyfrach

Większość filmu „Historie kuchenne”, (który polecam) dzieje się w mieszkaniu. Tam w kuchni głównego bohatera „zagnieździł się” badacz, który z wysokiego krzesła śledzi każdy ruch mieszkańca domu. Skrupulatnie zapisuje nie tylko wykonywane czynności i godziny, kiedy miały one miejsce, ale kreśli również skomplikowaną siatkę każdego ruchu. A wszystko to w ramach programu naukowego dotyczącego nawyków domowych prowadzonego przez szwedzki Instytut Badań Domowych.

Film ten przypomniał mi się przy okazji opublikowanych właśnie przez CBOS badań dotyczących tego, w jaki sposób Polacy korzystają z Internetu i co tam robią. Pokazują one również nawyki użytkowników sieci. Czy oddają rzeczywistość? To oceńcie już sami. Żeby było Wam łatwiej podrzucam garść cyfr.

Według badań 59% internautów jest zarejestrowanymi użytkownikami portali społecznościowych, a 29% czyta blogi. Natomiast 56% ankietowanych regularnie, przynajmniej raz w tygodniu korzysta z Internetu. W wirtualnym świecie spędzają przeciętnie 12 godzin w tygodniu. Ponad połowa wszystkich osób, które wzięły udział w badaniu stwierdziła, że czyta elektroniczne wydania gazet, a 33 % ściąga z siec muzykę, filmy i darmowe programy.

Z badania możemy dowiedzieć się również, co najczęściej kupują w sieci polscy internauci. Zaskoczenia chyba nie będzie, ponieważ jest to odzież i obuwie. Dopiero na dalszym miejscu znalazł się sprzęt elektroniczny, sportowy, książki, czy kosmetyki. Dziwić może fakt, że – jak wynika z badań – rzadziej przez Internet kupujemy bilety lotnicze, kolejowe, czy muzykę. Taki w wielkim skrócie jest obraz nas, czyli polskich użytkowników sieci. Czy rzeczywiście taki jest ich / nasz obraz?

425476066b83d4228dfc84e5996e7b5d9ef

Udostępnij: Polski Internauta opisany w cyfrach

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej