Bezpieczeństwo

Stary scam, czyli przestępcy wracają do źródeł

21 maja 2020

Stary scam, czyli przestępcy wracają do źródeł

yak się czujecie w trzecim miesiącu dobrowolnej izolacji? Bo przestępcy chyba całkiem nieźle. Obserwując wpadające do nas zgłoszenia od internautów, no i rzecz jasna efekty pracy naszych automatycznych „strażników” odnoszę wrażenie, że koronawirus jako nośnik phishingu przestał już „grzać”. Źli ludzie internetu zorientowali się chyba, że ich scam jest szyte nićmi tak grubymi, że naprawdę bardzo niewielu dawało się na to nabierać.

Całe zło siedzi na Facebooku?

Oczywiście nie w rozumieniu „całego zła wszechświata”, tylko tego, co dociera do naszej CyberTarczy. Tydzień w tydzień, przeglądając statystyki wejść na strony informujące o phishingu, odnotowuję od przeszło 60 do 70-kilku procent internautów wchodzących na nie właśnie ze społecznościowego serwisu spod znaku wielkiego F. O co chodzi? Przykład możecie zobaczyć poniżej. Przykład mocno przewrotny, bowiem scam z Robertem Lewandowskim pojawił się jednemu z nas w treści… artykułu z Bezprawnika o podszywaniu się pod Orange Polska!

No to teraz – ręka w górę, kto widział coś takiego na Facebooku, ewentualnie na Youtubie? Postawiłbym bitcoiny (najlepiej te, które według scammerów zebrał „Lewy” 🙂 ), że co najmniej połowa z Was rękę podniosła. Celebryci, „zwykli ludzie”, policjanci – głównie takie osoby mają uwiarygodnić oszustwo, zazwyczaj polegające na tym, że skuszeni perspektywą zarobku wpłacamy „opłatę wstępną”, której potem oczywiście nie zobaczymy na oczy.

Strony o porwaniach to oszustwo (scam)!

Wciąż popularny jest niestety scam „na porwanie”. Toż cierpienie dzieci zawsze emocje wzbudzało zawsze, a liczba trafiających do nas domen dowodzi, że przestępcom kreowanie kolejnych zwyczajnie się opłaca. Czasami udaje nam się wejść na taki serwis zanim pokażą się na nim treści, dzięki czemu po nazwach katalogów widzimy na jakie „rynki” źli ludzie szykują oszustwo.

C0 potem? Zazwyczaj ofiara w emocjach albo udostępnia treść „na Facebooku” (de facto wpisując login i hasło na stronie przestępców), bądź instaluje „wtyczkę” niezbędną do oglądania rzekomego filmu. Rzecz jasna z „wkładką” w postaci trojana, czy nawet ransomware’u. Staramy się oczywiście być o pół kroku za przestępcami (czasami jak widać nawet przed) i w większości przypadków jeśli macie internet w sieci Orange Polska to nawet po infekcji Wasz komputer nie połączy się z serwerami botnetu, bowiem przeszkodzi mu CyberTarcza. Dlatego warto raz na jakiś czas (ja sam robię to kilka razy w tygodniu) wejść na stronę CyberTarczy i sprawdzić, czy nie zdarzyła się Wam chwila niefrasobliwości.

Wygląda więc na to, że przestępcy wracają do źródeł. Uważajcie i nie dajcie się oszukać. I pamiętajcie – jeśli wpadnie do Was coś ciekawego, wyślijcie to nam. Możecie pomóc innym internautom, jak Pan Zbigniew, do przeczytania historii którego zaproszę Was „po sąsiedzku” na stronę CERT Orange Polska.

Bądźcie zdrowi.

Udostępnij: Stary scam, czyli przestępcy wracają do źródeł

Bezpieczeństwo

Koronawirus bronią cyberprzestępców

9 kwietnia 2020

Koronawirus bronią cyberprzestępców

Jak tam u Was, #zostanwdomu pełną parą? Trzymajcie się zdrowo, a jeśli wśród czytających nas są lekarze, pielęgniarki, ratownicy medyczni, policjanci i strażnicy miejscy, czy kierowcy/motorniczowie komunikacji miejskiej – dziękuję za Waszą służbę.

A Wy wszyscy, którzy siedzicie w domach albo całymi dniami albo po pracy/służbie, pamiętajcie, że przestępcy też o tym wiedzą. Nie pamiętam już od kiedy pracuję w coraz bardziej podobającym mi się systemie home office, ale jedno jest pewne. Źli ludzie wcześniej mogli liczyć, że ich phishingowego maila przeczytacie w domu. Teraz mogą być tego pewni.

Czytaj, co pisze CyberTarcza

Nie zdziwcie się więc, jeśli któregoś dnia, wchodząc na jakąś stronę, bądź klikając link w mailu, zamiast oczekiwanej treści zobaczycie ostrzeżenie z CyberTarczy. To od początku był ważny aspekt naszej działalności, ale teraz, w erze koronawirusa, staramy się jeszcze bardziej, by potencjalne ryzyka dusić w zarodku, zanim zdołają do Was dotrzeć. M.in. dlatego „tuningujemy” rozwiązanie antyphishingowe. Staramy się, by fałszywe strony przyporządkowywać do kategorii na tyle precyzyjnej, na ile to możliwe. To dlatego, byście otwierając taką witrynę nie tylko widzieli, że ustrzegliśmy Was przed phishingiem, ale także – a może przede wszystkim? – żebyście byli świadomi, na czym polegała socjotechniczna sztuczka i co złego mogło Wam się stać. Wyedukowany internauta to bezpieczniejszy internauta, który w kolejnych krokach może nieść kaganek oświaty swoim najbliższym.

Koronawirus groźny również w sieci

Jak można się było spodziewać, koronawirus jest ostatnio istotnym motywem obserwowanych ostatnio przez CERT Orange Polska ataków, wydaje się jednak, że ich profil nieco ulega zmianie. To już nie jest prostackie granie na strachu. To bardziej kampanie SMS informujące o konieczności „dezynfekcji paczki” (aż dziwne, że ktoś się na to łapie…). Albo maile z załącznikami, podszywającymi się pod oficjalne dokumenty rządowe, związane z ograniczeniami poruszania, czy tarczą antykryzysową. Czasami nawet w treści znajduje się faktyczny dokument! Z tą różnicą, że zawiera dodatkową „wkładkę”, instalującą w tle złośliwe oprogramowanie.

Pamiętajcie, że te cyfrowe wirusy też mogą okazać się bardzo groźne i nawet wysłać nas do szpitala, jeśli serce nie wytrzyma szoku, gdy dowiemy się, że skradziono nam wszystkie oszczędności życia. Pamiętajcie, by w takich sytuacjach działać – paradoksalnie – wbrew sobie. Gdy emocje każą Wam klikać cokolwiek natychmiast (a w tle majaczy gdzieś koronawirus) – bądźcie właśnie wyjątkowo spokojni.

Uważajcie na siebie. Bądźcie bezpieczni. Bądźcie zdrowi. #zostanciewdomu

Udostępnij: Koronawirus bronią cyberprzestępców

Informacje prasowe

Najczęstszym rodzajem cyberataku phishing, coraz więcej prób wykradania danych przez SMS

2 kwietnia 2020

Najczęstszym rodzajem cyberataku phishing, coraz więcej prób wykradania danych przez SMS

Tylko w marcu do systemu CyberTarczy Orange Polska dodano niemal 1800  nowych, potwierdzonych domen phishingowych. Kilkadziesiąt z nich dotyczyło oszustw wykorzystujących obawy związane z epidemią koronawirusa. Ponad 40% wszystkich ataków w sieci Orange w ubiegłym roku to próby wykradania od klientów danych logowania do kont bankowych. CyberTarcza uchroniła przed nimi klientów Orange 11,5 mln razy. Coraz częściej linki do fałszywych stron z płatnościami online otrzymujemy SMS-em.

– W ubiegłym roku CyberTarcza 11,5 mln razy zablokowała próby wejść na strony phishingowe, a ponad 2,5 mln razy uchroniła naszych klientów przed skutkami infekcji złośliwym oprogramowaniem – mówi Piotr Jaworski, członek zarządu Orange Polska ds. Sieci i Technologii. – Przestępcy często wykorzystują w swoich oszustwach kontekst aktualnych wydarzeń, np. czas składania zeznań podatkowych, a nawet obecną epidemię, podszywają się pod instytucje, które darzymy zaufaniem. Dlatego tak ważna jest czujność zawsze gdy korzystamy ze smartfona czy komputera. Ze swojej strony robimy wszystko by jak najszybciej wykryć i zablokować zagrożenia w naszej sieci, zachęcamy internautów by przesyłali do naszego CERT-u podejrzane wiadomości, które otrzymują. Dzielimy się swoją wiedzą z innymi operatorami i instytucjami rządowymi, czego przykładem jest niedawne porozumienie, mające na celu ochronę użytkowników przed wyłudzaniem danych – podkreśla Piotr Jaworski.

Z opublikowanego właśnie Raportu CERT Orange Polska wynika, że rośnie popularność  smishingu, czyli ataków phishingowych za pomocą SMS-ów. Wiadomości np. o rzekomej niedopłacie za usługę skłaniają do szybkiego kliknięcia w załączony link. Ten z reguły przekierowuje do fałszywej strony banku lub bramki do płatności internetowych. Zalogowanie się na takiej stronie grozi utratą pieniędzy z konta.

Większość odbiorców takich wiadomości reaguje na nie niestety szybko i instynktownie, co zwiększa skuteczność oszustw – aż 80% próbuje wejść na stronę phishingową w ciągu 15 minut od otrzymania SMS-a, a duża część zaledwie w ciągu minuty czy dwóch.

Zagrożenia w sieci – rok 2019 w liczbach

W ubiegłym roku phishing w sieci Orange Polska stanowił już ponad 40% wszystkich zagrożeń, podczas gdy rok wcześniej ich udział wynosił zaledwie 21%.

Wciąż powszechne są ataki DDoS (21%), których celem jest m.in. zablokowanie serwisu internetowego czy zdalnego dostępu do sieci (w tym możliwości pracy zdalnej) poprzez zalanie go olbrzymim ruchem.

Z ochrony przed atakami DDoS oferowanej przez Orange Polska w postaci usług „DDoS Protection Premium” oraz „Orange Internet Protection” korzysta ponad 400 firm z różnych branż. Tylko 5 największych banków, które powierzyło ochronę Centrum Operacji Bezpieczeństwa Orange, otrzymało w ciągu roku od 50 do niemal 90 alertów świadczących o  ataku DDoS. Te dane ilustrują skalę zagrożenia.

Nieustannie celem ataków DDoS są nie tylko firmy, ale też zwykli internauci. Widać to po rosnącej ich liczbie w weekendy, wakacje czy święta, co najprawdopodobniej ma związek z próbami blokowania przeciwników w grach online.

 W sieci stacjonarnej najbardziej rozpowszechnionym rodzajem złośliwego oprogramowania w 2019r. był trojan Emotet, który na przestrzeni lat został wyposażony w kolejne niebezpieczne zdolności np. rozsyłanie spamu, wykradanie danych czy pobieranie dodatkowego złośliwego oprogramowania na urządzenia. W sieci mobilnej najgroźniejszym był zdecydowanie banker Cerberus, a najaktywniejszy był HiddenAd, atakujący urządzenia z systemem Android i rozprzestrzeniający się m.in. za pomocą niezweryfikowanych aplikacji ze sklepu GooglePlay.

Zagrożenia w sieci mobilnej stanowią już ponad 40% wszystkich. W porównaniu z ubiegłym rokiem ich liczba wzrosła prawie dwukrotnie. Wciąż zdecydowana większość (97%) dotyczy smartfonów i tabletów z Androidem, choć biorąc pod uwagę duży wzrost całkowitej liczby zagrożeń mobilnych, liczba ta na urządzenia Apple również wyraźnie się zwiększyła, bo o ponad 70%.

 

Jak się chronić przed zagrożeniami?

Przed wieloma zagrożeniami chroni dostawca usługi internetowej. W sieci Orange Polska działa CyberTarcza, która m.in. blokuje dostęp do potwierdzonych stron phishingowych i chroni przed złośliwym oprogramowaniem. Ważna jest jednak ostrożność i czujność. To one, wraz z regularnym aktualizowaniem używanych przez nas programów, są w stanie znacząco ograniczyć naszą podatność na sieciowe ryzyka. Warto się zastanowić, czy musimy kliknąć w sensacyjną wiadomość w mediach społecznościowych, podać swoje dane w  niewiarygodnie atrakcyjnej loterii, otworzyć link w SMS-ie, choć jego treść wzbudza nasze podejrzenie lub niepokój? Zawsze należy dokładnie sprawdzić adres strony z płatnościami zanim się zalogujemy. Na stronach internetowych CERT Orange Polska czy na Twitterze na bieżąco publikowane są ostrzeżenia o pojawiających się oszustwach i informacje jak sobie z nimi radzić. Warto je śledzić.

 

Czego możemy się spodziewać w roku 2020?

Rozwój technologii sprawia, że także przed cyberprzestępcami otwierają się nowe możliwości. Eksperci zwracają uwagę na zabezpieczenia urządzeń internetu rzeczy, z których korzystamy już dziś np. kamer do monitoringu domu, inteligentnych lodówek, telewizorów czy gniazdek sieci elektrycznej. Podłączenie ich do sieci ułatwia życie ale może też służyć cyberprzestępcom do przejęcia nad nimi kontroli. Rośnie popularność rozwiązań o otwartym kodzie źródłowym (Open Source) – warto zadbać o ich bezpieczeństwo.

Eksperci przewidują, że w najbliższym czasie możemy mieć do czynienia m.in. z wykorzystaniem techniki deepfake do oszustw i wyłudzeń na masową skalę. Celem cyberprzestępców staną się nowe usługi bazujące na otwartej bankowości, a aplikacje webowe w chmurze będą coraz częściej wykorzystywane do ataków phishingowych i dystrybucji złośliwego oprogramowania. Eksperci spodziewają się także wzrostu ataków typu Man In The Middle, polegających na podsłuchu i modyfikacji wiadomości bez wiedzy ich nadawców. Automatyzacja i sztuczna inteligencja stosowana w technologiach cyberbezpieczeństwa mogą być coraz częściej adaptowane przez przestępców do przeprowadzania ataków na urządzenia internautów.

Zajrzyj do nowego raportu CERT Orange Polska.

Pobierz zdjęcie_okładka raportu

Pobierz infografikę_Zagrożenia w sieci 2019

Pobierz infografikę_CyberTarcza

Pobierz infografikę_Zagrożenia mobilne

Pobierz infografikę_DDoS

Pobierz infografikę_Smishing_nie daj się oszukać

Udostępnij: Najczęstszym rodzajem cyberataku phishing, coraz więcej prób wykradania danych przez SMS

Informacje prasowe

Nowe Plany Firmowe w Orange – zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług, tak jak potrzebujesz

24 lutego 2020

Nowe Plany Firmowe w Orange – zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług, tak jak potrzebujesz

W prowadzeniu skutecznego biznesu dobrze być gotowym na zmieniające się okoliczności. W nowych Planach Firmowych właściciele mogą dopasowywać usługi do swoich aktualnych potrzeb. To pierwsza oferta na rynku, w której przedsiębiorcy w cenie abonamentu mogą wybierać spośród paczek różnych usług i zamieniać je w trakcie obowiązywania umowy. W paczkach mają do wyboru mi.in. usługi: Orange Smart Care Premium, CyberTarczę i pakiet połączeń międzynarodowych. W każdym Planie Firmowym są nielimitowane rozmowy, smsy i mmsy w Polsce oraz paczka GB w Polsce i Unii Europejskiej zależna od wybranego planu.

Badanie konsumenckie przeprowadzone przez Urząd Komunikacji Elektronicznej potwierdza, że Orange jest najczęściej wybieranym i najlepiej ocenianym przez przedsiębiorstwa dostawcą usług komórkowych i internetu mobilnego w Polsce. Chcemy dostarczać naszym klientom rozwiązania maksymalnie dopasowane do ich potrzeb. Dziś przedsiębiorca musi umiejętnie reagować na zmieniające się warunki, w jakich prowadzi swój biznes. Elastyczność małych i średnich firm, umiejętność zmiany i adaptacji, determinują silną pozycję tego sektora gospodarki. Z naszych badań wynika, że przedsiębiorcy wybierając usługi, szukają przede wszystkim prostej i zrozumiałej oferty, na ten czynnik wskazuje blisko 40% ankietowanych. Dlatego nasza najnowsza propozycja umożliwia  comiesięczną zamianę paczek usług w ramach abonamentu tak, aby można było je dobierać zależnie od bieżących wyzwań – powiedziała Bożena Leśniewska wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego Orange Polska.

W firmie trzeba na bieżąco reagować i dostosowywać się do zmieniającego się rynku, potrzeb klienta, rozwijać nowe pomysły, do wdrożenia których często potrzebne są – na różny etapach – odmienne narzędzia. Targi za granicą, wiele podróży służbowych autem, częste rozmowy z kontrahentem zza granicy – w każdym miesiącu inne wyzwanie.

Dostosowanie oferty wg własnych potrzeb

W nowych, prostych Planach Firmowych można swobodnie wymieniać elementy taryfy w trakcie trwania umowy. Dostępne są 4 warianty: Plan Firmowy S za 45 zł, Plan Firmowy M za 60 zł w cenie z 1 paczką usług do wyboru, Plan Firmowy L za 75 zł z pakietem dwóch paczek usług w cenie i Plan Firmowy XL za 100 zł z pakietem 3 paczek usług. W ramach posiadanego abonamentu można wybierać spośród 7 paczek usług: Serwis Telefonu, Bezpieczna Firma, W Podróży, Połączenia Międzynarodowe, W Internecie, Połączenia na Ukrainę, W Biurze. Paczki z usługami można bezpłatnie i dowolnie zmieniać w ramach wybranego abonamentu w zależności od jego wielkości.

Grafika prezentująca Nowe Plany Firmowe w Orange. Plan Firmowy S to 20GB transferu w Polsce, kosztuje 45 zł a każda kolejna SIM - 25 zł.

 

Zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług w cenie abonamentu

Co miesiąc można bezpłatnie zamieniać paczki usług. Do wyboru jest ich siedem:

Serwis telefonu, czyli Orange Smart Care Premium to usługa, dzięki której uszkodzenie telefonu przestaje być problemem. Co druga osoba przynajmniej raz doświadczyła uszkodzenia telefonu. Aż 80% awarii dotyczy wyświetlacza. Urządzenia są naprawiane w autoryzowanych serwisach producentów, a przy poważnej awarii bez możliwości naprawy, raz do roku przysługuje prawo do wymiany telefonu. Usługą objęte są również urządzenia zakupione poza Orange. Tę paczkę można wybrać tylko w momencie podpisywania umowy. Nie można jej wymienić w trakcie umowy, ale w każdym momencie można z niej zrezygnować.

Bezpieczna Firma zawiera mobilną CyberTarczę, czyli usługę zwiększającą bezpieczeństwo korzystania z Internetu w telefonie. Usługa po wykryciu zagrożenia blokuje je oraz powiadamia o próbie cyberataku. W 2019 roku Orange zapobiegł ponad 2 mln cyberataków w sieci mobilnej i stacjonarnej dzięki usłudze CyberTarcza. Na portalu cybertarcza.orange.pl można zarządzać usługą oraz na bieżąco śledzić raporty bezpieczeństwa. Paczka zawiera także podstawowe wsparcie IT, czyli zdalną pomoc informatyczną. Usługa zapewnia wsparcie i konsultacje zespołu informatyków w ramach bezpłatnej infolinii oraz zdalną pomoc w problemach z oprogramowaniem.

Paczka w Podróży to wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy podróżują samochodem. Aż 69% badanych przedsiębiorców korzystających ze smartfonów deklaruje, że nie może obejść się bez nawigacji GPS. W ramach tej paczki klienci otrzymują dostęp do Nawigacji Orange, która pomoże szybko i bezpiecznie dojechać do celu, podpowie, jak ominąć korki, gdzie na drodze są fotoradary czy kontrole drogowe. Każdego dnia aktualizowane są informacje drogowe, a w samym 2019 roku w Nawigacji Orange wdrożono 33 tysiące aktualizacji. Paczka zawiera także 100 minut na rozmowy w roamingu. Usługa działa w jednym z 10 krajów objętych usługą: Ukraina, Rosja, Szwajcaria, Chiny, Białoruś, Turcja, Izrael, USA, Serbia i Kanada. Minuty można wymienić na SMS-y lub MMS-y.

Paczka Rozmowy Międzynarodowe zawiera 250 minut do wykorzystania na połączenia z krajami Unii Europejskiej, Stanami Zjednoczonymi, Szwajcarią i Kanadą. Usługa działa tylko w przypadku połączeń z Polski na numer zagraniczny.

Zdecydowana większość, bo 86% przedsiębiorców korzysta z internetu codziennie. Dla tych osób idealnym rozwiązaniem może być Paczka w internecie. To dodatkowe 10 GB przyznawane co miesiąc, które można wykorzystać w dowolny sposób. W ramach tej paczki można skorzystać z Music Pass, która pozwala na korzystanie z największych serwisów muzycznych bez pomniejszania pakietu internetu posiadanego w abonamencie. Serwisy muzyczne, wchodzące w skład usługi to: Spotify, Tidal, Deezer, Apple Music, Amazon Music, Polskie Radio i Open FM.

Paczka połączeń na Ukrainę to 40 minut do wykorzystania na telefony z Polski na Ukrainę. Minuty można wymieniać na SMS-y lub MMS-y.

Paczka w biurze zapewnia profesjonalne oprogramowanie biurowe Microsoft Office, które ułatwi prowadzenie firmy. Są to aplikacje na komputer: Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Access i Publisher oraz internetowe wersje aplikacji Word, Excel i PowerPoint, a także 1 TB przestrzeni dyskowej w OneDrive. Usługa jest dostępna tylko w planach L i XL i rozliczana jako dwie paczki.

Internet Rzeczy w zasięgu małych i średnich firm

Dodatkowo, małe i średnie firmy mogą skorzystać z nowej oferty dostępu do przygotowanej przez Orange Polska platformy Live Objects IoT. Umożliwia ona korzystanie z m.in. inteligentnych liczników energii elektrycznej, wody, systemów oświetlenia czy czujników temperatury i jakości powietrza. Usługa w modelu SaaS (Software as a Service) dostępna jest w czterech pakietach odpowiadających potrzebom użytkowników o różnym stopniu zaawansowania.

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Nowe Plany Firmowe w Orange – zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług, tak jak potrzebujesz

Bezpieczeństwo

CyberWeek – bądź sprytniejszy od oszustów!

2 grudnia 2019

CyberWeek – bądź sprytniejszy od oszustów!

Nie musicie patrzeć zdziwieni na kalendarze, dziś nie jest czwartek. Dzisiaj wskakuję nieco ponadplanowo, ale powód słuszny 🙂

CyberWeek to wyprzedażowe szaleństwa, przy których wielu z nas kupuje, korzystając wyłącznie z urządzeń mobilnych. Sami przyznacie, że tak jest po prostu łatwiej. Kiedyś nad sensownością zakupu mogliśmy się zastanawiać w drodze do sklepu, potem przy półce. Teraz – kilka klików i dopiero widząc informację z bankowej aplikacji zdajemy sobie sprawę, że nieco uszczupliliśmy swoje finansowe zasoby.

Coraz więcej ataków mobilnych – CyberTarcza czuwa

W 2018 ponad 28% wszystkich ataków stanowiły te na użytkowników urządzeń mobilnych. Dla porównania w 2015 roku było to mniej niż 2,5%! Z kolei przez ostatnie 3 miesiące (IX-XI) aż  83% zablokowanych prób phishingu miało miejsce na urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że aż 83 na 100 użytkowników, których przestępcy przekonali do otwarcia strony phishingowej, wchodziło nań ze smartfonu lub tabletu! I tu jest zadanie dla CyberTarczy. Bez niej, kolejnym krokiem przestępców mogłoby być np. przejęcie loginu i hasła ofiary do Facebooka, bądź do konta bankowego (co zazwyczaj kończy się wyczyszczeniem go do zera). Co więcej, atakom ukierunkowanym na polskich użytkowników internetu możecie się przyjrzeć na mapie na stronie CERT Orange Polska. Jak widać, dzieje się sporo i nieprzerwanie.

Jak żyć podczas CyberWeek?

Nie tylko podczas CyberWeek, acz każdy powód jest dobry, by siać bezpieczniacką wiedzę. Na pewno – poza wykorzystywaniem zdrowego rozsądku – warto bronić się aktywnie. Użytkownicy indywidualni i mniejsze firmy mogą skorzystać ze wspomnianej usługi CyberTarcza, która blokuje próby połączeń z zagrożeniami tj. podszywanie się pod inną osobę lub instytucję, aby wyłudzić poufne dane (phishing), złośliwe oprogramowanie (malware), serwerami Command&Control botnetów, a także umożliwia zarządzanie dostępem do treści.

Większe firmy mogą natomiast skorzystać z usługi CyberWatch, która oprócz blokowania połączeń z zagrożeniami dostarcza informację, z którego numeru firmowego wystąpiła próba takiego połączenia. CyberWatch można uruchomić również na łączu dostępowym.

Nie dajcie się przestępcom. Zepsujmy im święta :>

Udostępnij: CyberWeek – bądź sprytniejszy od oszustów!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej