
W wolnej chwili na weekend zachęcam Was do posłuchania kolejnego podcastu z cyklu „Przyszłość jest dziś” przygotowanego przez Politykę Insight, który wspiera Orange Polska. W tym odcinku rozmowa o internetowych zakupach i zachowaniu klientów, które zmieniły się pod wpływem pandemii COVID-19.
Karol Krzywicki z Urzędu Komunikacji Elektronicznej opowiada o zmianach na rynku dostaw kurierskich w Polsce. Porównuje obecną sytuację do „żniw kurierskich”, które tradycyjnie przypadały na listopad i grudzień. Katarzyna Wosiek z Miinto/SHOWROOM.PL mówi, jaki jest model „marketplace” i jak zadziałał w czasie pandemii. Podkreśla, że polski sektor mody jest wart 70 mld zł, z czego tylko 10 proc. przynosi sprzedaż online. Wreszcie Jacek Kujawa z LPP opisuje, jak skutki pandemii odczuły duże firmy odzieżowe i jak przebiegało przeniesienie sprzedaży do internetu.
Moim zdaniem to niezwykle ciekawe, jak wygląda teraz przyśpieszona, technologiczna i logistyczna transformacja firm. W Orange Polska od kilku lat zachęcamy nie tylko handel, ale cały biznes do cyfrowych zmian. Przekonywaliśmy, że dzięki nim firmy mają zdecydowanie większe szanse na rynku i stają się efektywniejsze. Obecna sytuacja pokazała, jak bardzo jest to aktualne.
Podcast „Sieć ratuje handel” jest dostępny w: Apple Podcasts, SoundCloud, Spotify, Google Podcasts i YouTube.