Urządzenia

Kodek EVS w VoLTE i WiFi Calling Orange Polska

20 września 2019

Kodek EVS w VoLTE i WiFi Calling  Orange Polska

Temat niby dla koneserów telekomunikacji, lecz z jakiegoś powodu, zawsze gdy piszemy na blogu o VoLTE/WiFi Calling pierwszy komentarz brzmiał: „No dobrze, ale nie macie jeszcze kodeka EVS”. Odpowiedź od teraz będzie już brzmiała: „mamy”. Uruchomiliśmy go kilka dni temu.

Czym jest EVS?

Kodek EVS (Enhanced Voice Services) znany też jako HD+. Dzięki niemu w trakcie rozmowy słychać zarówno bardzo niskie jak i bardzo wysokie dźwięki, a błędy i szumy są w większym stopniu wychwytywane i korygowane, niż to ma miejsce we wcześniejszych technologiach. Wieść niesie, że to obecnie najlepszy kodek mowy wspierany przez sieci komórkowe.

Żeby móc skorzystać z niego smartfon musi korzystać z VoLTE lub WiFi Calling od Orange, a oba biorące udział w rozmowie smartfony muszą wspierać EVS.

Najnowsza lista urządzeń które wspierają VoLTE i WiFi Calling w Orange.

Jakie smartfony obsługują kodek?

Pierwszymi smartfonami, które wspierają kodek są:

  • Samsung S10e,
  • Samsung S10,
  • Samsung S10+.

Zarówno egzemplarze kupione w Orange jak i te kupione na wolnym rynku,  a także:

  • Sony Xperia XZ2,
  • Sony Xperia XZ3,
  • Sony Xperia 1,
  • Sony Xperia 5,

kupionymi w Orange Polska.

Planujemy poszerzać listę urządzeń wspierających usługę o kolejnych producentów i modele.

Odpowiadając na drugie z pytań, które zawsze padają przy okazji tematu VoLTE/WiFi Calling: pracujemy nad ponownym uruchomieniem obu usług na smartfonach Xiaomi. Zostały one wyłączone, gdyż nie działały stabilnie i nie były odpowiednio skonfigurowane. Teraz razem z producentem pracujemy by stworzyć je na nowo. To zajmuje czas.

Udostępnij: Kodek EVS w VoLTE i WiFi Calling  Orange Polska

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej