Innowacje

MVNO kolejna reaktywacja?

19 maja 2009

MVNO kolejna reaktywacja?

W Polsce wirtualni opertorzy (MVNO) nie osiągnęli dotychczas nic. Ich udział w rynku jest marginalny i wynosi ok. 0,4 proc. Na świecie też nie wygląda to lepiej, a jedyny warty odnotowania sukces można przypisać Virgin Mobile, ale w tym wypadku zadziałała siła marki, charyzma właściciela i efekt całkowitej nowości. Dlaczego teraz o tym piszę? Ponieważ wczoraj na rynku pojawiła się kolejna oferta MVNO – GaduAir, stawiająca na użytkowników Gadu-Gadu, czyli kultowego w Polsce komunikatora. Czy to jest szansa, aby zdobyć więcej niż kilkadziesiąt tysięcy klientów? Nie wiem. Jestem za to pewien, że łatwo nie będzie i nie chodzi o ceny rozmów czy dostępu do netu. Rynek jest nasycony, trwa wojna cenowa w prepaid, dobre telefony są droższe, marże coraz niższe, a gdzieś zarobić trzeba. Ponadto, żeby zaistnieć na rynku prócz atrakcyjnej oferty niezwykle kosztowne jest jej umiejętne wypromowanie i przejmowanie klientów konkurencji, co doskonale wie P4. Jednak na dzień dobry spośród naszych MVNO i tak wolę GaduAir niż np. Biedronkę, czy Avon. Mobilna telefonia po prostu bardziej kojarzy mi się z komunikatorem, niż z marketem spożywczym, czy kosmetykami. Nowemu graczowi na rynku życzę powodzenia.

Udostępnij: MVNO kolejna reaktywacja?

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej