Inne

Sieci, otoczenie, efektywność i kreowanie nowych możliwości

15 listopada 2017

Sieci, otoczenie, efektywność i kreowanie nowych możliwości

Ósmy Kongres Innowacyjnej Gospodarki już za nami, a wraz z nim rozmowy, spory i dyskusje o kierunku, w którym zmierza nasza gospodarka i szerzej – system współzależności, w którym żyjemy.  Słowo „sieć” odmieniano 9 listopada przez wszystkie przypadki i to w kilku językach. Nie chodziło jednak za każdym razem o Internet, lecz także o sieci społeczne, gospodarcze i polityczne, które powstają w około nas.

Zaczniemy jednak od tego, co jak zakładam najbardziej interesuje Was – czytelników naszego bloga –  telekomunikacji i cyfryzacji. Przygotowaliśmy dla Was krótką relację z wypowiedziami Mateusza Morawieckiego, wicepremiera, ministra rozwoju i finansów, Jeremy Rifkina, założyciela i szefa Fundacji Trendów Ekonomicznych oraz Jean-François Fallachera, prezesa Orange Polska.

Współdzielenie i współzarządzanie

Nie chciałbym jednak, by wątek Internetu Rzeczy i zmian, które przyniesie przysłonił Wam tematów poruszanych podczas Kongresu. Na uwagę z pewnością zasługują nowe zjawiska w gospodarce, o których mówił Jeremy Rifkin – ekonomia współdzielenia i fakt, że coraz częściej stajemy się nie sprzedawcami i kupującymi, lecz prosumentami. Prosument to ktoś, kto jednocześnie jest produkującym, sprzedającym i konsumującym produkty i usługi. Jego zdaniem coraz większa konkurencja i lepiej działający – dzięki coraz sprawniejszej, szybszej i pewniejszej komunikacji – rynek, przełoży się na przejście od oferowania produktów do oferowania usług.

Warto było także posłuchać Corey Rosena, jednego z najważniejszy ekspertów w zakresie akcjonariatu pracowniczego. W Polsce koncepcja przekazywania pracownikom akcji firm, w których pracują nie ma najlepszej prasy, ale jeżeli stworzymy jej odpowiednie warunki może bardzo pozytywnie przełożyć się na nasze życie. W końcu kto nie chciałby być po części właścicielem swojego miejsca pracy? Mieć wpływ na podejmowane decyzje, jednocześnie odnajdując na swoim koncie bankowym finansowe dowody jego dobrej kondycji? By jednak było to możliwe kluczowe jest stworzenie odpowiedniego systemu zachęt prawnych, podatkowych, a także edukacja, dzięki której akcje będą wykorzystane we właściwy sposób.

Inwestorzy i regulatorzy

O wpływie technologii na rozwój nowych zjawisk w gospodarce, takich jak ekonomia współdzielenia, mówił Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. Za przykład podawał usługi takie jak BlaBla Car, AirB’n’B. Wspomniał także o Nasz Orange, jako o przykładzie zaangażowania społeczności i crowdsourcingu. Zwrócił jednak uwagę, że to wszystko nie może działać bez powszechnego dostępu do szybkiego internetu. Stąd inwestycje w światłowód, który dociera już do ponad 2,2 mln gospodarstw domowych w Polsce, a do 2020 roku obejmie zasięgiem ponad 5 mln polskich domów, mieszkań i biur.

O światłowodzie wspomniał także premier Mateusz Morawiecki. Otwierając kongres skupił się przede wszystkim na konieczności wspierania polskich innowacji przez państwo. Wskazywał na przełomowe polskie wynalazki, zarówno te z XIX i XX wieku, jak i zupełnie nowe, pokazując że często nie mogły zostać rozwinięte właśnie z powodu braku odpowiedniego zaplecza. Mówił także o roli państw jako mądrych regulatorów, tworzących odpowiednie ramy prawne i metody wspierania przedsięwzięć. Jego zdaniem to nadal obszar, którego w Polsce się uczymy, ale mamy potencjał, by w ciągu kilkunastu lat zostać liderem.

Udostępnij: Sieci, otoczenie, efektywność i kreowanie nowych możliwości

Inne

Jak zbudować innowacyjną gospodarkę? Porozmawiajmy!

6 listopada 2017

Jak zbudować innowacyjną gospodarkę? Porozmawiajmy!

Innowacyjność odmieniana jest przez wszystkie przypadki. Jednak najczęściej mówi się o niej w kontekście technologii, start-upów i wydatków na B+R, czyli badania i rozwój. Dużo rzadziej, o tworzeniu odpowiedniego zaplecza – intelektualnego, społecznego i organizacyjnego, które pozwoli zmiany przekuć na realne korzyści dla nas wszystkich.

Na tym polu trwają nieustające dyskusje i ścierają się idee. Z jednej strony może to powodować lekkie poczucie zagubienia, z drugiej to właśnie w takim twórczym chaosie często rodzą się nowe, dobre rozwiązania. Dlatego zdecydowaliśmy się włączyć do tej dyskusji jako partner strategiczny 8 edycji Kongresu Innowacyjnej Gospodarki, organizowanego przez Krajową Izbę Gospodarczą.

W tym roku pochylimy się nad zmianami, które dzieją się wokół nas: w technologii, ale też w innych dziedzinach gospodarki. Porozmawiamy o zupełnie nowych zjawiskach, ale też np. o własności pracowniczej, która nie jest nowym wynalazkiem, ale obecnie zyskuje na popularności, szczególnie w firmach z „Doliny Krzemowej”. O czym jeszcze? Posłuchajcie Jean-François Fallachera, prezesa Orange Polska:

Warto zainteresować się tym wydarzeniem, szczególnie jeżeli innowacje to dla Was coś więcej niż zmiany technologiczne.

Rozgrzewką przed tegorocznym Kongresem były trzy warsztaty przygotowane przez Komitet Dialogu Społecznego, podejmujące wiele tematów, które pojawią się 9 listopada. Jeżeli chcecie obejrzeć relację z tych warsztatów znajdziecie je na profilu Komitetu na Facebooku.

Dzięki nim zupełnie inaczej zacząłem patrzeć na wiele rzeczy, dlatego zachęcam Was do przejrzenia relacji z tych spotkań.

Wszystko co powinniście wiedzieć o Kongresie znajdziecie oczywiście na jego stronie internetowej https://kongresig.pl/. Do zobaczenia 9 listopada!

Udostępnij: Jak zbudować innowacyjną gospodarkę? Porozmawiajmy!

Informacje prasowe

Jean-François Fallacher prezesem Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej

8 czerwca 2017

Jean-François Fallacher prezesem Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej

Jean-François Fallacher, prezes zarządu Orange Polska, został wybrany na prezesa Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP).

 Będzie on przewodniczył jednej z najaktywniejszych izb bilateralnych działających w Polsce, reprezentującej interesy blisko 450 polskich i francuskich firm stowarzyszonych. Wraz z nim do Zarządu CCIFP zostali wybrani: Eric Benoist, prezes Wyborowa Pernod Ricard; Raphael de Bodman, dyrektor finansowo-administracyjny Saur Polska; David Guerin, dyrektor generalny PSA Group w Polsce oraz Halina Piasecka, dyrektor zarządzająca Piasecka & Żylewicz.

Jean-François Fallacher od ponad 20 lat związany jest z branżą telekomunikacyjną. Zdobywał doświadczenie zawodowe w okresie dynamicznej ekspansji internetu, na różnych rynkach europejskich. Przed przybyciem do Warszawy, od lipca 2011 roku kierował Orange Romania, wiodącą firmą telekomunikacyjną oferującą usługi mobilne w tym kraju. Pełnił kluczowe funkcje w grupie Orange, m.in. jako prezes Sofrecom, należącej do grupy międzynarodowej spółki konsultingowej oraz jako dyrektor operacyjny w holenderskiej spółce Wanadoo, dostawcy usług internetowych. Od maja 2016 roku kieruje Orange Polska, który realizuje największy program rozwoju sieci światłowodowej w Polsce.

Orange Polska, jedna z największych firm francuskich na polskim rynku i jeden z największych inwestorów w polską gospodarkę, zawsze z zaangażowaniem włączał się w działania Izby. Jako prezes CCIFP chciałbym kontynuować misję swoich poprzedników. Tworzenie dobrego klimatu dla współpracy i wymiany francusko-polskiej, budowanie dobrego, mocnego fundamentu tej współpracy jest mi szczególnie bliskie – powiedział Jean-François Fallacher.

Francja jest jednym z trzech największych zagranicznych inwestorów w Polsce. Skumulowana wartość inwestycji pochodzących bezpośrednio z Francji wyniosła na koniec 2015 roku 17,9 mld euro (według danych NBP), co wyraża się m.in. w stworzeniu blisko ćwierć miliona miejsc pracy. Francja jest również w czołówce krajów, które w 2015 roku reinwestowały najwięcej zysków w Polsce (2,5 mld PLN). Francusko-Polska Izba Gospodarcza jest organizacją pracodawców zrzeszającą blisko 450 firm francuskich i polskich. Od ponad 20 lat CCIFP działa na rzecz interesów polskich i francuskich inwestorów pełniąc rolę platformy współpracy i wymiany doświadczeń biznesowych oraz najlepszych praktyk pomiędzy przedsiębiorcami. CCIFP wspiera również firmy polskie w wejściu na rynki francuskojęzyczne oraz firmy francuskie, zainteresowane współpracą z polskimi partnerami.

Mediateka

Udostępnij: Jean-François Fallacher prezesem Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej

Mediateka

Jean-François Fallacher, Prezes Zarządu Orange Polska

26 grudnia 2016

Jean-François Fallacher, Prezes Zarządu Orange Polska

Jean-François Fallacher (ur.1967r.), od 1 maja 2016 jest Prezesem Orange Polska. W latach 2011-2016 pełnił funkcję prezesa spółki Orange Romania, wiodącego operatora komórkowego na rumuńskim rynku.

Wcześniej, przez 20 lat, Jean-François Fallacher pełnił kluczowe funkcje w Grupie Orange, ostatnio jako prezes Sofrecom, należącej do grupy międzynarodowej spółki konsultingowej oraz w Holandii jako dyrektor operacyjny w spółce Wanadoo, dostawcy usług internetowych, a także zarządzając marketingiem segmentu B2B w EuroNet Internet.

Jean-François ma rozległą wiedzę na temat rynku telekomunikacyjnego w zakresie zarówno klientów biznesowych, jak i indywidualnych, zdobytą na różnych europejskich rynkach.

Absolwent kierunków inżynieryjnych na École Polytechnique, École Nationale Supérieure des Télécommunications w Paryżu oraz programu Rozwoju Biznesu Międzynarodowego w ESSEC Business School, Jean-François zdobywał doświadczenie w okresie ekspansji Internetu.

Udostępnij: Jean-François Fallacher, Prezes Zarządu Orange Polska

Odpowiedzialny biznes

Prezes Orange Polska w internecie i mediach

23 maja 2016

Prezes Orange Polska w internecie i mediach

Ósmy Kongres Innowacyjnej Gospodarki już za nami, a wraz z nim rozmowy, spory i dyskusje o kierunku, w którym zmierza nasza gospodarka i szerzej – system współzależności, w którym żyjemy.  Słowo „sieć” odmieniano 9 listopada przez wszystkie przypadki i to w kilku językach. Nie chodziło jednak za każdym razem o Internet, lecz także o sieci społeczne, gospodarcze i polityczne, które powstają w około nas.

Zaczniemy jednak od tego, co jak zakładam najbardziej interesuje Was – czytelników naszego bloga –  telekomunikacji i cyfryzacji. Przygotowaliśmy dla Was krótką relację z wypowiedziami Mateusza Morawieckiego, wicepremiera, ministra rozwoju i finansów, Jeremy Rifkina, założyciela i szefa Fundacji Trendów Ekonomicznych oraz Jean-François Fallachera, prezesa Orange Polska.

Współdzielenie i współzarządzanie

Nie chciałbym jednak, by wątek Internetu Rzeczy i zmian, które przyniesie przysłonił Wam tematów poruszanych podczas Kongresu. Na uwagę z pewnością zasługują nowe zjawiska w gospodarce, o których mówił Jeremy Rifkin – ekonomia współdzielenia i fakt, że coraz częściej stajemy się nie sprzedawcami i kupującymi, lecz prosumentami. Prosument to ktoś, kto jednocześnie jest produkującym, sprzedającym i konsumującym produkty i usługi. Jego zdaniem coraz większa konkurencja i lepiej działający – dzięki coraz sprawniejszej, szybszej i pewniejszej komunikacji – rynek, przełoży się na przejście od oferowania produktów do oferowania usług.

Warto było także posłuchać Corey Rosena, jednego z najważniejszy ekspertów w zakresie akcjonariatu pracowniczego. W Polsce koncepcja przekazywania pracownikom akcji firm, w których pracują nie ma najlepszej prasy, ale jeżeli stworzymy jej odpowiednie warunki może bardzo pozytywnie przełożyć się na nasze życie. W końcu kto nie chciałby być po części właścicielem swojego miejsca pracy? Mieć wpływ na podejmowane decyzje, jednocześnie odnajdując na swoim koncie bankowym finansowe dowody jego dobrej kondycji? By jednak było to możliwe kluczowe jest stworzenie odpowiedniego systemu zachęt prawnych, podatkowych, a także edukacja, dzięki której akcje będą wykorzystane we właściwy sposób.

Inwestorzy i regulatorzy

O wpływie technologii na rozwój nowych zjawisk w gospodarce, takich jak ekonomia współdzielenia, mówił Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. Za przykład podawał usługi takie jak BlaBla Car, AirB’n’B. Wspomniał także o Nasz Orange, jako o przykładzie zaangażowania społeczności i crowdsourcingu. Zwrócił jednak uwagę, że to wszystko nie może działać bez powszechnego dostępu do szybkiego internetu. Stąd inwestycje w światłowód, który dociera już do ponad 2,2 mln gospodarstw domowych w Polsce, a do 2020 roku obejmie zasięgiem ponad 5 mln polskich domów, mieszkań i biur.

O światłowodzie wspomniał także premier Mateusz Morawiecki. Otwierając kongres skupił się przede wszystkim na konieczności wspierania polskich innowacji przez państwo. Wskazywał na przełomowe polskie wynalazki, zarówno te z XIX i XX wieku, jak i zupełnie nowe, pokazując że często nie mogły zostać rozwinięte właśnie z powodu braku odpowiedniego zaplecza. Mówił także o roli państw jako mądrych regulatorów, tworzących odpowiednie ramy prawne i metody wspierania przedsięwzięć. Jego zdaniem to nadal obszar, którego w Polsce się uczymy, ale mamy potencjał, by w ciągu kilkunastu lat zostać liderem.

Udostępnij: Prezes Orange Polska w internecie i mediach

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej