Stella Widomska
Mam w rękach świeżutkie zostawienia reklam, które w 2016 roku zdobyły największą popularność wśród użytkowników YouTube z Polski, jak i z całej Europy. Niekwestionowanym zwycięzcą polskiego rankingu jest Allegro (co mnie zupełnie nie dziwi). W zestawieniu zajęli trzy pierwsze miejsca. Z reklamą Czego szukasz w Święta? znaleźli się również na ósmym miejscu podsumowania europejskiego. Gratuluję, bo z zapartym tchem śledziłam Legendy Polskie i przygodę Allegro z Tomaszem Bagińskim.
Ale, ale.. Orange też ma się czym pochwalić. W zestawieniu polskim zajęliśmy 9 miejsce z reklamą „Historie na Kartę: 6 złotych monet”. Projekt wymyślony i przygotowany z VML oraz twórcami YouTube – Rafałem i Robertem z Abstrachuje.tv, CyberMarianem, Olą Kasprzyk i Madeline Gavi. Do dziś pamiętam te zdjęcia. 30 stopni na zewnątrz, nagrzana do granic możliwości oświetleniem hala i aktorzy w kożuchach. Ale jak widać było warto:-)
I dodam jeszcze tylko, że ranking filmów jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń w Polsce i w Europie oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu organicznym w stosunku do płatnego. Zestawienie dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
Poniżej jako ciekawostkę załączam Wam zestawienia polskie i europejskie.
ZESTAWIENIE POLSKIE
- Czego szukasz w Święta? Allegro
- Legendy Polskie: Twardowsky Allegro
- Legendy Polskie: Operacja Bazyliszek Allegro
- Robert Lewandowski i Tomasz Kot T-Mobile
- Legendy Polskie: Jaga Allegro
- #FantaMoji Fanta
- Świąteczne ciężarówki Coca-Cola Coca-Cola Polska
- Puszki Coca-Cola z YouTuberami Coca-Cola Polska
- Historie na Kartę: 6 złotych monet Orange Polska
- Find Your Magic Axe
ZESTAWIENIE EUROPEJSKIE
- Nike Football: The Switch Nike Football
- John Lewis Christmas Advert John Lewis
- Sainsbury’s Christmas Advert Sainsbury’s
- #Zeitschenken EDEKA
- Taste the Feeling Coca-Cola
- Cornetto Love Story Cornetto Algida
- Netto-Katzen Nettotv
- Czego szukasz w Święta? Allegro
- M&S 2016 Christmas Ad M&S
- The DNA Journey – momondo LetsOpenOurWorld