Odpowiedzialny biznes

Byliśmy na premierze książki „Halo Człowiek”

20 maja 2016

Byliśmy na premierze książki „Halo Człowiek”

„Halo Człowiek” to niezwykły projekt. Jego twórca – Konrad Kruczkowski, autor bloga haloziemia.pl podjął się trudnego wbrew pozorom zadania – rozmowy z ludźmi. Nie szybkiej wymiany zdań, lecz długiej, spokojnej rozmowy o sprawach istotnych. Również bohaterowie jego wywiadów to ludzie niepospolici. Znaleźli się wśród nich Ewa Błaszyk – twórczyni kliniki „Budzik”, krytyk filmowy – Tomasz Raczek, Marcin Meller – dziennikarz i podróżnik, a także Anna Dymna, prezeska Fundacji „Mimo Wszystko”. Konrad Kruczkowski rozmawiał także z ojcem Leonem Knabitem i Henryką Bochniarz. Stella pisała już o tym na blogu.

Czemu o tym wszystkim piszę? Do tej pory wywiady te funkcjonowały w internecie, teraz opublikowano je także w wersji papierowej. Miałem wielką przyjemność być na premierze książki (dziękuję Stella 😉 ). A co widziałem, zobaczycie i Wy, bo razem ze mną pojawiła się tam blogowa kamera.

Orange jest mecenasem całego projektu. Z powyższego reportażu dowiecie się dlaczego.

Ja już czytałem część z tych rozmów. Was też do tego zachęcam. I nawet nieco pomogę – mam dla Was trzy podpisane przez autora egzemplarze. By je wygrać napiszcie z kim i o czym chcielibyście najbardziej porozmawiać. Bawimy się do 25 maja. Później w rozsądnym czasie postaram się podać zwycięzców.

Zapisz

Udostępnij: Byliśmy na premierze książki „Halo Człowiek”

Odpowiedzialny biznes

Kominek – pisz, kreuj, zarabiaj

29 października 2013

Kominek – pisz, kreuj, zarabiaj

Tomek Tomczyk, jeden z najbardziej znanych polskich blogerów, a jednocześnie jeden z najbardziej kontrowersyjnych, wydał właśnie drugą książkę „Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj”. Spotkanie nie zaczyna się dobrze – jestem mocno spóźniony, bo „wrzuciłem” je do kalendarza na następny dzień 😉 Docieram spóźniony. – Gdybym tak Cię nie kochał, to bym już dawno poszedł – śmieje się Tomek Tomczyk. Rozmawiamy w dwa dni przed premierą. Właśnie zatwierdza ostateczną wersję ebooka. Książka papierowa już jest.

32527bffc7111a49788ac6737f9a8f89658

Po co w ogóle napisałeś „drugą” część Blogera? Gdy rozmawialiśmy ostatnio zapowiadałeś powieść, a nie kolejny poradnik o blogowaniu. Marzyłeś o niej, czytelniczki czekały i…
Musiałem odpuścić, bo nie czułem w niej magii. Wiem, jak napisać dobrą książkę. To nie jest wielka sztuka. Ale ta miała być najlepsza na świecie. Dlatego wyjechałem do Nowego Jorku. To miasto zawsze mnie inspirowało.

Przejdźmy do książki która jest 😉 Dlaczego znowu poradnik?
Pierwsza w największym stopniu dotyczyła sztuki pisania bloga, motywacji i animowania społeczności. Już po jej wydaniu zauważyłem, że dałem ciała, bo poświęciłem tylko jeden krótki rozdział temu, co blogerów interesuje najbardziej – zarabianiu. Totalnie pokpiłem też kwestie wizerunkowe i mentalnościowe, które leżą u podstaw zarabiania na blogach. Dodatkową motywacją były dla mnie takie legiony cwaniaków, którzy zaczęli żerować na blogerach. Powstały firmy, które w zamian za podział ze wszystkich zysków, załatwiają blogerom reklamy. Rzecz w tym, że 100% takich firm to osoby niemające zielonego pojęcia o tym biznesie. A blogerzy frajerzy dają się im omamiać.

W najnowszej książce jest nie tylko o zarabianiu. W podtytule również jest o „pisaniu” i „kreowaniu”.
Zgadza się, pierwsze rozdziały są o tym jak pisać i tworzyć teksty lub vlogi by kreować swój wizerunek. Czytelnik nie znajdzie tu 10 łatwych sposobów na wykreowanie się. Staram się nauczyć blogerów by byli jak bardzo dobrzy dziennikarze którzy sami szukają i kreują ciekawe tematy. Bloger nie może być jak stażysta w mediach, tzw. media worker, który tylko powiela komunikaty prasowe.

Czy to książka tylko dla blogosfery?
Nie, tym razem jeden rozdział poświęcony jest firmom. Podpowiadam jak powinny współpracować z blogerami, co powinny wiedzieć przystępując do współpracy. Jak mają znaleźć odpowiedniego do kampanii blogera i jak sprawić by jak najlepiej wywiązał się z obowiązków. Tłumaczę również czego mogą wymagać a czego nie.

Rozmawiamy o tym jak zarabiać, tymczasem, nawet w samej blogosferze, zaczynają się zarzuty, że współpraca z markami zmienia autorów i dlatego przestają być czytani, bo spada ich wiarygodność.
To jakaś bzdura. Jaki mają na to dowód? Jak niby reklama ma wpływać na wiarygodność? Czy ludzie przestają czytać gazety lub oglądać ulubione programy bo pojawiła się w nich reklama? Nie! Przestaną czytać gdy przestajesz pisać na interesujący ich tematy.
Co jest nienormalnego w tym, że zarabia się za swoją pracę? Dlaczego nikt nie pyta co jest złego w tym, że lekarz czy nauczyciel zarabia?

A Ty nie miałeś odpływu gdy zacząłeś współpracować z markami?
Nie. Jedyny zauważalny odpływ zanotowałem gdy w 2006 r. zapowiedziałem, że kończę z wulgarnością.

Co powiesz na zarzut: Kominek się sprzedał.
Na tej samej zasadzie „sprzedają” się aktorzy, dziennikarze. Sprzedają to się prostytutki. Bloger nie bierze kampanii tylko dlatego, że może zarobić. Profesjonalny bloger decyduje się na udział jeśli wierzy, że promuje dobry produkt.

Na jakim etapie jest wg. Ciebie blogosfera?
Zaczynamy być świadomi swoich potrzeb i wartości. Zaczynamy rozumieć, że sami jesteśmy marką, która może promować sobą inne marki.

Na koniec: za co Ciebie nie lubią?
Zawsze tak było, że osoby wyróżniające się są bardziej podatne na krytykę. Ale mogą mnie nie lubić tylko Ci którzy mnie nie znają. Tylko, że to głupie, bo jak można nie lubić kogoś, kogo się nie zna?
Przeciętny człowiek wiedzie przeciętne życie i garnie do przeciętniaków. Jest skromny, bo nie może być nieskromny. Garnie do swoich. Gdy widzi wyróżniające się, charyzmatyczne jednostki, osiągnęły lub mają szansą osiągnąć więcej od niego, budzi się w nim reakcja obronna. Gryzie, bo czuje się gorszy. Ja nigdy w życiu nie krytykowałbym na forach czy w komentarzach kogoś za to, że ma taki a nie inny wizerunek. To głupie.

Po wywiadzie rozmawiamy jeszcze godzinę o tym #jakżyć, rodzinie, dzieciach, planach, wakacjach, wolnym czasie – nie zdradzę więcej bo to była rozmowa prywatna. Widać, że Tomek ma pomysł na siebie, który konsekwentnie realizuje od lat. Można go lubić lub nie, ale nie można przejść obojętnie. Zawsze będzie wymykał się schematom bo zgodnie z nazwa książki on kreuje swoje życie i na nim zarabia.

Udostępnij: Kominek – pisz, kreuj, zarabiaj

Odpowiedzialny biznes

Jak zrobić portal dla wszystkich

14 stycznia 2013

Jak zrobić portal dla wszystkich

Otrzymałam właśnie od Fundacji Widzialni nowiutki egzemplarz książki „WCAG 2.0 Podręcznik Dobrych praktyk”, której partnerem jest Orange. Dla niewtajemniczonych – skrót WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) to międzynarodowy standard pokazujący, w jaki sposób serwisy internetowe powinny być przygotowywane, aby były dostępne dla jak największej liczby użytkowników wykluczonych cyfrowo. Standard ten obowiązuje w wielu krajach Europy, a od ubiegłego roku także polskie instytucje publiczne mają zgodnie z nim przygotowywać swoje strony internetowe.

Podręcznik nie tylko pomaga tworzyć strony www zgodnie ze światowym standardem WCAG, ale pokazuje nam w jaki sposób korzystają z Internetu osoby niewidome, niedowidzące, niesłyszące, starsze, które w codziennym życiu są narażone na tzw. wykluczenie cyfrowe. Ta książka to coś więcej niż podręcznik, to opowieść o komunikacji i wzajemnym rozumieniu się.  My również uczymy się tego porozumienia i we współpracy z Fundacją Widzialni zmieniamy  właśnie naszą stronę www.

e2e10d4184b4683c949c93d7a3dfdfd0252.jpg

Książka została wydana przez Fundację Widzialni i uzyskała patronat Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Urzędu Komunikacji Elektronicznej i Uniwersytetu Śląskiego

Udostępnij: Jak zrobić portal dla wszystkich

Odpowiedzialny biznes

Rewolucja social media – wywiad i konkurs z Michałem Sadowskim (Brand24.pl)

14 grudnia 2012

Rewolucja social media – wywiad i konkurs z Michałem Sadowskim (Brand24.pl)

Tydzień w social mediach to wieki ale mam nadzieję, że wywiad sprzed 7 dni z Michałem Sadowskim, o jego książce Rewolucja social media, nadal jest aktualny i interesujący 😉 Michał, twórca kilku serwisów internetowych, ale chyba najbardziej znany z Brand24, firmy zajmującej się monitorigniem internetu, okazał się moim krajanem z Brzegu – ale ten internet mały 😉

4ae38d6d2a20179b4bd732bbd121b00a49f

Co Ty w ogóle wiesz o social media?
Trudno tu powiedzieć coś co budowałoby mój autorytet jako autora książki przy jednoczesnym zachowaniu skromności 😉 W swoich 8-letnich doświadczeniaach  związanych z biznesem w sieci miałem okazję zarówno współtworzyć duże media społęcznościowe, jak również wykorzystywałem je w promocji prowadzonych przeze usług. Mam specyficzną persepektywę osoby, która korzysta z tego kanału jako klienti i zarazem jako biznes szukający klienta .

Dla kogo jest ta książka?
Lubię myśleć, że dla każdego. Znajdą tu coś dla siebie ludzie, którzy promocją i sprzedażą w social media zajmują się od dawna, jak i ci którzy stawiają dopiero pierwsze kroki w socialu. Choć przyznam, że akcent jest pewnie na tych drugich, którzy są dodatkow znacznie liczniejszą grupą.

Czy to naprawdę rewolucja? Ona kojarzy sie z czymś nieprzewidywalnym, gwałtownym i jednak niosacym ze sobą krwawe ofiary.
Dokładnie o takie skojarzenie mi chodziło. Biznes wkroczył w erę, w której Internet – już dziś postrzegany przez wielu jako najbardziej wpływowe medium – jest poza jego władzą. Władza leży dziś po stronie konsumenta, który ma bardziej donośny głos niż kiedykolwiek. Innymi słowy, każdy z nas ma dziś wpływ na los dużych marek, czy produktów. W oparciu o tak dużą liczbę jednostek mających wpływ na markę – możemy śmiało mówić o nieprzewidywalności.
Spora część biznesu już dziś adaptuje się do zmiany krajobrazu relacji konsument – marka. Z drugiej strony duża część pozostaje zupełnie ślepa na opinie klienta w sieci. Wiele z tych firm stanie się ofirami tej rewolucji. Ich niezdolność do nawiązywania kontaktu w miejscach dogodnych dla konsumenta doprowadzi do upadku.

Największe zmiany dotyczą kontaktu firm z klientem.
Największy potencjał związany z obsługą klienta w sieci związany jest z usługami lub produktami, w kontekście których najczęściej rozmawiamy w sieci. W przypadku usług, najwięcej opnii konsumenckich pojawia się m.in. w branżach: hotelarskiej / turystycznej, telekomunikacyjnej, finansowej, odzieżowej, czy gastronomicznej. W przypadku opinii na temat produktów najwięcej pojawia się wątków na temat różnego typu elektroniki.
Rewolucja w obsłudze klienta online to wykorzystanie narzędzi monitoringu internetu do wychwytywania problemów konsumentów zgłaszanych tak naprawdę gdziekolwiek w globalnej sieci. Dla większości biznesu jest to gigantyczny przeskok. Firmy były bowiem przyzwyczajone do stopniowego otwierania się na kolejne kanały komunikacji z klinetem. A tu nagle przychodzi  firma zajmująca się monitoringiem i przekonuje, że prawdziwą wartością jest możliwość powiedzenia klientowi „Konsumencie, zostaw w sieci wiadomość związaną z naszą marką – gdziekolwiek, kiedykolwiek – a to naszym zadaniem jest ją  wychwycić i zareagować możliwie szybko”.

Dlaczego ta książkę w swojej bibliotece musi mieć klient-internauta a dlaczego prezes korporacji?
Z perspektywy klienta – internauty książka jest ważna, bo pozwala mu zdać sobie sprawę z władzy jaką posiada – z mechanizmów jakimi rządzi się dzisiejszy Internet.
Z perspektywy prezesa korporacji książka jest jeszcze ważniejsza bo często otwiera oczy na nowe technologie, które jak wspomniałem wcześniej – pozwalają zrozumieć konsumenta lepiej niż kiedykolwiek – a także płynnie i z korzyścią dla firmy – wejść w złożony świat mediów społecznościowych.

43f452247247956465337d9e1139dc63342

Gdybyś miał wskazać najlepszy przykład budowy marki w SM byłaby to…
Mało oryginalnie powiem, że bardzo podoba mi się to jak w socialu działa Old Spice. Jest to marka, która zbudowała w ostatnich latach – praktycznie od zera – jeden z najsilniejszych brandów w mediach społecznościowych. Zwroty jak „siedzę na koniu” przeszły już nawet do mowy potocznej i pojawiają się w setkach milionów dyskusji internautów na całym świecie. Jest to także genialny przykład budowania relacji z  popularnymi blogerami i mikroblogerami.
Ponadto były to działania bardzo kompletne i konsekwentne. Do tego – dość dobrze zmierzono w ich przypadku ROI, którym był kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży rok do roku.

A jak oceniasz działania Orange oraz Serca i Rozumu?
Kampania Serca i Rozumu to jedna z najlepszych jeśli nie najlepsza kampania dużej marki zrealizowana w Polsce w ostatnich latach. Udało się nie tylko stworzyć powszechnie kochanych brand heros, ale także w unikalny sposób odświeżyć markę, która umówmy się – nie była wcześniej specjalnie kochana online i offline. Tak jak w przypadku Old Spice – bardzo podoba mi się kompletność, spójność i konsekwencja w prowadzonych działaniach.

Pobawmy sie we wróżenie. Jakie zmiany prognozujesz w ciagu 10 lat.
Przy tego typu pytaniach zazwyczaj opowiadam o morderczych pandach mutantach, które zawładną Ziemią, ale tym razem może nie będę rozwijał tematu 😉 Ani ja, ani ktokolwiek inny nie ma bladego pojęcia jak będzie wyglądał internet za 10 lat. Możemy się oczywiście domyślać kilku rzeczy. Przede wszystkim tego, że będzie więcej wszystkiego co już znamy. Więcej smartfonów, więcej aplikacji mobilnych, więcej opinii konsumenckich pozostawianych online, czy wreszcie więcej ludzi przyzwyczajonych do obsługi klienta online.

Dla czytelników konkurs, w którym do wygrania jest oczywiście książka Rewolucja social media. Wymyślcie najlepszy hejt na tę książką – wybierze go osobiście Michał. Tylko nie powielajcie już istniejących pomysłów – ja też się załapałem 😉 Wasze propozycje wpisujcie w komentarzach, czekamy na nie do środy.

Udostępnij: Rewolucja social media – wywiad i konkurs z Michałem Sadowskim (Brand24.pl)

Odpowiedzialny biznes

Opowieści o Dźwiękach Marzeń

8 listopada 2012

Opowieści o Dźwiękach Marzeń

Dzisiaj w Warszawie odbywa się premiera niezwykłej książki –  „Dźwięki Marzeń. Reportaże i rozmowy” wydanej przez Fundację Orange we współpracy z Instytutem Reportażu i wydawnictwem Helion. Publikacja opowiada o doświadczeniach i potrzebach osób niesłyszących oraz ich bliskich.

W projekt charytatywnie włączyli się dziennikarze, którzy pod kierunkiem Mariusza Szczygła i Julianny Jonek z Instytutu Reportażu pracowali nad materiałami. Tak powstało 10 wyjątkowych reportaży, które pokazują historie osób niesłyszących – rodziców  (słyszących i niesłyszących), specjalistów logopedów i nauczycieli, a także samych niesłyszących. Autorzy przedstawili dylematy związane z wychowaniem dziecka z wadą słuchu, czy pierwszym szokiem związanym z diagnozą (Wymarzone pierwsze słowo, Kosmita z aparatem, Po drugiej stronie ciszy). W książce można znaleźć także niezwykłe rozmowy z osobami od wielu lat zaangażowanymi we wsparcie osób z wadą słuchu (I głusi mogą śpiewać, Nieznane przez nieznane). Jest także wywiad z Olgą Bończyk o jej życiu w świecie ciszy i w świecie dźwięków (Mama płakała gdy jej  śpiewałam) oraz szczera rozmowa z Jurkiem Owsiakiem o trudach, ale przede wszystkim korzyściach podejmowania walki o słuch najmłodszych (Każde dziecko z wlepką od Owsiaka w książeczce).

Fundacja Orange od wielu lat wspiera rozwój dzieci niesłyszących – prowadzi dla nich bezpłatne wypożyczenia aparatów słuchowych oraz specjalistyczną rehabilitację w domu i w czasie letnich turnusów. Doświadczenia zebrane podczas realizacji programu, poruszające historie dzieci, rodziców, terapeutów i lekarzy były inspiracją do tego, aby wydać książkę.

fc7fe6fd695e5340ab6ea49879be6513dbd

Książkę „Dźwięki Marzeń. Reportaże i rozmowy” będzie można nabyć w wybranych księgarniach (m.in. Traffic Club Warszawa, Wrzenie Świata) oraz w księgarniach online wydawnictwa Helion: www.helion.pl, www.editio.pl. Publikacja będzie również dostępna w formie e-booka w księgarni online www.ebookpoint.pl. Dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na zakup aparatów słuchowych do bezpłatnych wypożyczeń dzieciom z wadą słuchu.

Mamy dla Was 3 egzemplarze tej książki. Opiszcie w komentarzu swoje „spotkanie” z tematem osób niesłyszących – wybiorę najciekawsze opowieści. Czekam na wasze historie do 10. listopada.

Udostępnij: Opowieści o Dźwiękach Marzeń

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej