Odpowiedzialny biznes

Liderzy Filantropii 2014

21 listopada 2014

Liderzy Filantropii 2014

Ponad 94 mln zł darowizn przekazanych na cele społeczne przez firmy z pierwszej dziesiątki tegorocznego Konkursu Liderzy Filantropii. Do udziału w tej edycji zgłosiło się aż 35 firm, w tym aż 13 po raz pierwszy. To najwyższy wynik w historii konkursu i dowód, że korporacyjnych darczyńców przybywa. Zwycięzcą konkursu „Liderzy Filantropii 2014” w kategorii „firma, która w minionym roku przekazała najwięcej środków na cele społeczne” została Grupa PZU  (ponad 33,8 mln zł). W kategorii „firma, która na cele społeczne przekazała największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem” zwyciężyła Grupa Atlas (5,06%). Orange w tym roku był Ambasadorem Konkursu. Wcześniej czterokrotnie zdobyliśmy tytuł Lidera Filantropii. Organizatorem Konkursu jest Forum Darczyńców.

c7051a3d78230d90e1386433bc883c480d0

Udostępnij: Liderzy Filantropii 2014

Odpowiedzialny biznes

Szukamy Liderów Filantropii

14 sierpnia 2014

Szukamy Liderów Filantropii

Już po raz ósmy Forum Darczyńców ogłosiło konkurs na „Liderów Filantropii”. W tej edycji oprócz nagród dla najhojniejszych firm (za największe darowizny na cele społeczne), po raz pierwszy nagrodzone zostaną firmy, które do filantropii zachęcają swoich pracowników i klientów oraz te, których zaangażowanie przyniosło najlepsze efekty społeczne. Wyróżnienia otrzymają też konkursowi debiutanci.

Od ubiegłego roku jesteśmy Ambasadorem tego konkursu, co dla nas oznacza zobowiązanie do promowania idei strategicznej filantropii korporacyjnej i zaangażowania społecznego, jako ważnego elementu społecznej odpowiedzialności firmy.  Nowe kategorie konkursowe to efekt naszych dyskusji z Forum Darczyńców, co zrobić aby pokazać nie tylko wymiar finansowy zaangażowania społecznego liderów filantropii, ale także efekty programów i projektów społecznych, podejście do zaangażowania pracowników czy klientów w pomaganie innym.

Z własnego doświadczenia wiemy, że efektywne działania społeczne to coś więcej niż przekazanie organizacji społecznej określonej części zysku przedsiębiorstwa. To długofalowe zaangażowanie się w rozwiązywanie ważnych problemów społecznych, często także poprzez usługi czy produkty firmy, to włączanie pracowników do tych projektów, budowanie parnerstw z organizacjami i instytucjami społecznymi oraz innymi przedsiębiorstwami. Warto pokazać takie dobre przykłady firm, które są dobrymi i zaangażowanymi obywatelami społeczeństwa, w których funkcjonują mądre i efektywne programy prospołeczne.

Zapraszamy więc do zgłaszania się do konkursu. Wszelkie potrzebne informacje znajdziecie na stronie www.forumdarczyncow.pl. Firmy zgłaszają się do konkursu samodzielnie, a udział w nim jest bezpłatny. Na zgłoszenia czekamy do 19 września 2014r.
c0a3d232b738c70539f5d69d54f72ee8c95

Udostępnij: Szukamy Liderów Filantropii

Informacje prasowe

Orange ambasadorem konkursu Liderzy Filantropii

15 listopada 2013

Orange ambasadorem konkursu Liderzy Filantropii

Orange Polska, wielokrotny laureat konkursu „Liderzy Filantropii” został w tym roku jego Ambasadorem. Firma zdecydowała, by nie startować już w konkursie, tylko aktywnie włączyć się w promowanie jego idei oraz strategicznego podejścia do społecznego zaangażowania biznesu.

– W Konkursie Liderzy Filantropii uczestniczymy od początku jego istnienia. Zaangażowanie społeczne firmy wpisało się na stałe w naszą strategię. Uważamy, że warto w sposób transparentny mówić o tym, jakie środki firma przeznacza na działania społeczne i jak to się ma do zysków firmy. Chcemy także rozmawiać 
o jakości społecznego zaangażowania biznesu, promować wysokie standardy współpracy biznesu 
z organizacjami i instytucjami społecznymi. Dlatego jesteśmy też członkiem Forum Darczyńców, a dziś występujemy w nowej roli – Ambasadora konkursu Liderzy Filantropii”– powiedział Witold Drożdż, Dyrektor Wykonawczy ds. Korporacyjnych Orange.

Konkurs „Liderzy Filantropii” organizowany jest już po raz VII przez Forum Darczyńców w Polsce. Jego celem jest promowanie społecznego zaangażowania przedsiębiorców.  Firmy małe, średnie i duże, które przeznaczają część swoich zysków na cele społeczne, mogą się ubiegać o tytuł lidera w dwóch kategoriach głównych:

  • – firma, która przekazała w 2012 roku na cele społeczne największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem,
  • 
- firma, która przekazała w 2012 roku najwięcej środków finansowych na cele społeczne.

W tegorocznej edycji spośród firm najbardziej aktywnych filantropijnie w danej dziedzinie (edukacja i nauka, kultura i sztuka oraz ochrona zdrowia i pomoc społeczna) zostaną wyłonieni również „Liderzy Filantropii”.

W ankiecie, której wypełnienie jest podstawą udziału w konkursie, znalazły się również pytania dodatkowe dotyczące strategii, procedur i raportowania – posłużą do przyznania wyróżnień dla firm, które prowadzą działania filantropijne w sposób profesjonalny, długofalowy i przejrzysty.

Konkurs organizowany jest przez Forum Darczyńców w Polsce. Jego weryfikacją zajmuje się firma PWC, 
a patronat honorowy sprawuje Giełda Papierów Wartościowych.

***

Osoba kontaktowa:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.:    22 527 19 39
E-mail:   biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange ambasadorem konkursu Liderzy Filantropii

Odpowiedzialny biznes

Konkurs Liderzy Filantropii – nowe rozdanie

15 listopada 2013

Konkurs Liderzy Filantropii – nowe rozdanie

Od 6 lat mniej więcej o tej porze pisałam zwykle informacje,  że zostaliśmy Liderem Filantropii. Dziś po południu jest rozstrzygnięcie VII edycji Konkursu, ale nas nie ma na podium.

Nie znaczy to wcale, że nasze fundusze przeznaczone na działania społeczne zmalały ani to, że wycofujemy się z Konkursu. Wręcz przeciwnie. Zmienia się tylko nasza funkcja – zobowiązaliśmy się, że będziemy propagować idee i zasady Konkursu oraz strategiczne podejście do społecznego zaangażowania biznesu‎, jako oficjalny Ambasador Konkursu Liderzy Filantropii.

57288e96642692300a5d8e9cb44b6e8122f
Dlatego w tegorocznej ankiecie dla firm zgłaszających się do Konkursu znalazły się pytania dodatkowe dotyczące strategii, procedur i raportowania działań społecznych. Wiem, że wolimy mówić, że „pomagamy z potrzeby serca”, a najważniejszy jest dla nas „uśmiech dziecka”, ale nasi klienci, akcjonariusze, pracownicy, partnerzy biznesowi i społeczni chętnie dowiedzą się nie tylko jakie kwoty przekazujemy na działania społeczne, ale też jak współpracujemy z organizacjami pozarządowymi, jak angażujemy pracowników w realizację celów społecznych, w oparciu o jakie kryteria wybieramy obszary zaangażowania społecznego, czy jak badamy skuteczność realizowanych programów.

Uważamy, że warto promować zasady strategicznego podejścia do zaangażowania społecznego i odpowiedzialnego biznesu i jako Ambasador Konkursu będziemy ro robić. Życzcie nam powodzenia ;).

Udostępnij: Konkurs Liderzy Filantropii – nowe rozdanie

Odpowiedzialny biznes

Orange wśród Liderów Filantropii

6 listopada 2012

Orange wśród Liderów Filantropii

Orange został jednym z Liderów Filantropii. Forum Darczyńców już po raz szósty nagrodziło najhojniejsze firmy. Pierwsze miejsce za przekazanie na cele społeczne największej kwoty zajęła firma PZU, drugie KGHM Polska Miedź, a trzecie należy do Orange. Okazaliśmy się najlepsi w kategorii „telekomunikacja, usługi, handel, rozrywka”.

0368ec382d6d27ac927d877a937d87a7fdc

Jak widać, mimo kryzysu filantropia korporacyjna rozwija się całkiem dobrze –  uczestnicy bieżącej edycji konkursu przekazali na cele społeczne prawie 83 miliony złotych. Coraz częściej też w działaniach pro-bono do porywu serca, dodajemy rozum – coraz bardziej pomagamy w sposób zaplanowany, przejrzysty i odpowiedzialny – praktycznie wszystkie firmy z pierwszej dziesiątki rankingu posiadają strategie zaangażowania społecznego, kryteria udzielania wsparcia finansowego, publikują raporty ze swej działalności i podają do publicznej wiadomości informacje o wysokości przekazywanych środków oraz  zasadach udzielania wsparcia finansowego.

Myślę, że to dobra droga dla rozwoju filantropii korporacyjnej, która może być jednym ze sposobów na budowanie większego zaufania do biznesu. Poza tym to dobrze, że firmy w dobie kryzysu nie zamykają się na potrzeby lokalnych społeczności i osób potrzebujących wsparcia. A wy jak sądzicie?

Udostępnij: Orange wśród Liderów Filantropii

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej