Odpowiedzialny biznes

Sypialnia na stadionie, Puchar Mistrzów w pokoju

12 marca 2012

Sypialnia na stadionie, Puchar Mistrzów w pokoju

W wersji optymistycznej nasza rzeczywistość jest kolorowa. W wersji pesymistycznej – obklejona. O reklamy można się potknąć, można się na nich poślizgnąć, trzeba się między nimi przeciskać. Konwencjonalne metody promocji bywają męczące dla konsumentów. Nic więc dziwnego, że firmy prześcigają się w wymyślnych sposobach przyciągnięcia uwagi. Efekt bywa wstrząsający. Dzięki kampanii w latach 70. Japończycy do dziś nie wyobrażają sobie świąt bez kurczaków z KFC. Z kolei Święty Mikołaj jest biało-czerwony tylko dlatego, że tak ubrała go CocaCola w reklamie kilkadziesiąt lat temu.

CocaCola wpadła właśnie na kolejny oryginalny pomysł. Swoją lożę na stadionie Benfici Lizbona zamieniła w… sypialnię. Kibice mogą wygrać nocleg ze śniadaniem w przeddzień meczu dla siebie i swoich przyjaciół. Wystarczy się zarejestrować na stronie internetowej coca-cola.pt lub na profilu Benfici na Facebooku.

To nie pierwsza taka akcja CocaColi, oficjalnego sponsora Benfici. W ubiegłym roku w klubowym sklepie w widocznym miejscu na podłodze podrzucano portfel. Jeśli znalazca był uczciwy i oddał go do kasy, w nagrodę otrzymywał bilet na najbliższy mecz.

Heineken natomiast przygotował niebywałą atrakcję dla gości hotelowych, którzy po wejściu do pokoju znajdowali… autentyczny Puchar Ligi Mistrzów! Zszokowani fani robili sobie zdjęcia, skakali trzymając z dumą puchar, wszystko pod czujnym okiem ukrytych kamer. Wtem rozlegało się pukanie do drzwi, lecz po ich otwarciu goście nie zastawali nikogo – jedynie butelki piwa Heineken z podpisem „Na zdrowie!”.

Czyżby zatem najlepszym sposobem na promocję było nagradzanie ludzi w sytuacjach, w których absolutnie się tego nie spodziewają? Podczas meczu amerykańskiej ligi baseballu MLB pewien chłopiec złapał piłkę wybitą w trybuny. Choć skakał z radości, oddał ją młodszemu dziecku, które po nieudanej próbie złapania piłki po prostu płakało. Zdarzenie wychwyciły kamery, z chłopcem przeprowadzono wywiad i w nagrodę wręczono kij baseballowy z autografem – jeszcze w trakcie meczu!

Czy znacie podobne akcje, wydarzenia, które miały miejsce w Polsce?

Udostępnij: Sypialnia na stadionie, Puchar Mistrzów w pokoju

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej