Informacje prasowe

Mobilne płatności NFC w Orange Finanse

3 lutego 2015

Mobilne płatności NFC w Orange Finanse

Od dziś klienci mobilnego banku Orange Finanse mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych płatności zbliżeniowych telefonem komórkowym. Dzięki bardzo prostej procedurze integracji karty bankowej z kartą SIM telefonu oraz zainstalowaną w nim aplikacją mobilną, klienci Orange mogą aktywować i korzystać z płatności zbliżeniowych tak łatwo i szybko jak nigdy dotąd. 

Według najnowszych szacunków, płatności mobilne stają się coraz bardziej popularne – od 2011 r. ich liczba na całym świecie wzrosła o ponad 60 proc., osiągając poziom 29 mld. Analitycy przewidują, że w 2015 r., liczba transakcji w ramach m-płatności osiągnie nawet 47 mld. Oznacza to, że użytkownicy smartfonów na całym świecie przekonują się do tej formy płacenia, a jej popularność rośnie.

Teraz, także klienci Orange Finanse mogą przekonać się o wygodzie i zaletach płacenia telefonem. Dostępne od dziś rozwiązanie pozwala na bezpieczne płatności smartfonem wyposażonym w moduł NFC i system Android. Zapłata odbywa się podobnie jak zwykłą kartą zbliżeniową, jednak dzięki zastosowaniu aplikacji mobilnej zainstalowanej w telefonie, klienci mogą wybierać dogodny dla siebie sposób płacenia, w jednym z dwóch trybów:

  • Automatycznym (karta ustawiona jako domyślna)  – umożliwia wybranie jednej karty do dokonywania płatności zbliżeniowych telefonem, bez konieczności uruchamiania aplikacji.
  • Manualnym – który do wykonania każdej płatności wymaga uruchomienia aplikacji mobilnej w telefonie, wybrania karty z listy oraz dotknięcia przycisku „Zapłać”.

Ustawienia te klient może samodzielnie zmieniać w aplikacji mobilnej zainstalowanej w swoim telefonie. W obu przypadkach, transakcje których wartość przekracza 50 zł wymagają potwierdzenia PIN-em, wpisywanym na terminalu płatniczym – analogicznie jak przy płaceniu plastikową kartą zbliżeniową.

Aby skorzystać z oferty płatności mobilnych w Orange Finanse wystarczy posiadać:

  • telefon NFC z systemem Android
  • kartę SIM NFC wydaną przez Orange (karty tego typu są wydawane klientom już od października 2012 – w rękach klientów jest ich już około pół miliona)
  • aplikację mobilną Orange Finanse wspierającą NFC (jej nowa wersja dostępna już w Google Play) oraz włączoną transmisję danych w telefonie.

W przypadku blisko 50 tys. klientów, którzy korzystają już z bankowości mobilnej Orange Finanse, uruchomienie płatności zbliżeniowych w telefonie jest bardzo łatwe. Po pobraniu i zainstalowaniu nowej wersji aplikacji mobilnej, zamówienie i uruchomienie wirtualnej karty NFC sprowadza się do trzech prostych kroków:

1. Należy wybrać opcję „Zapłać NFC” z menu głównego lub pulpitu aplikacji Orange Finanse. (Ekran zamawiania karty otworzy się automatycznie. Na tym etapie można wybrać rachunek, do którego zostanie wydana karta).

2. Po zamówieniu karty, rozpocznie się etap „ładowania danych” karty, który trwa z reguły od kilku do kilkunastu minut. Ten etap nie wymaga żadnych czynności ze strony klienta.

3. Po otrzymaniu SMS-em powiadomienia o zakończonym wgrywaniu karty, należy ją aktywować i nadać własny PIN. Od tej chwili, telefon jest wszystkim, czego klient potrzebuje na zakupach.

W przypadku osób, które jeszcze nie mają konta Orange Finanse, jego założenie i otrzymanie karty NFC również nie jest skomplikowane i trwa niewiele dłużej. W każdym z blisko 900 salonów Orange, klient może nie tylko kupić abonament telefoniczny i wybrać telefon z funkcją NFC, do którego otrzyma kartę SIM NFC. Jednocześnie może otworzyć rachunek bankowy oraz otrzymać wirtualną kartę NFC. Dzięki temu, wychodząc z salonu jest już gotów do korzystania ze swojego rachunku i karty. Inne formalności nie są potrzebne. W salonach Orange można także dokonać wymiany karty SIM na kartę SIM NFC niezbędną do korzystania z usługi. W ten sposób z oferty mogą skorzystać wszyscy klienci mający już telefon w Orange.

Klienci, którzy chcą założyć konto bez wizyty w salonie, mogą zrobić to zdalnie, za pomocą formularza na stronie www.orangefinanse.com lub aplikacji mobilnej pobranej z Google Play czy App Store.  Lista telefonów zgodnych z usługą znajduje się na stronie www.orange.pl/nfcpass, a wybrany telefon można kupić na stronie http://www.orange.pl/klienci_ind/telefony.

Film prezentujący sposób aktywacji płatności NFC Orange Finanse w smartfonie można znaleźć pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=36dKi8RYVw0&feature=youtu.be 

* * *

Orange Finanse wystartowały w październiku 2014 roku, jako wspólny projekt mBanku – najbardziej innowacyjnego banku na świecie i Orange Polska, największego operatora szybkiego Internetu w Polsce. Oferta banku jest w pełni dostępna za pośrednictwem smartfonów. Aby założyć rachunek w Orange Finanse wystarczy kilka kliknięć na telefonie – nie trzeba podpisywać żadnych dokumentów. Z oferty mogą korzystać klienci indywidualni i osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. W ciągu czterech miesięcy, od startu oferty rachunki w Orange Finanse otworzyło już blisko 50 tysięcy osób. Możliwość szybkiego i wygodnego uzyskania w jednym miejscu wszystkich elementów potrzebnych do korzystania z oferty  (karta SIM NFC, smartfon z NFC, aplikacja banku i rachunek oraz karta płatnicza) zapewniają klientom wygodę i są podstawą sukcesu tego typu rozwiązania.

Więcej o ofercie na: http://orangefinanse.com/ 
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Mobilne płatności NFC w Orange Finanse

Informacje prasowe

Orange Polska wraz z mBankiem tworzą mobilny bank detaliczny

19 marca 2014

Orange Polska wraz z mBankiem tworzą mobilny bank detaliczny

Orange Polska i mBank podpisały umowę, dzięki której powstanie mobilny bank detaliczny dla użytkowników smartfonów i tabletów. Usługi finansowe świadczone będą pod marką Orange. Start oferty został zaplanowany na drugą połowę 2014 roku.

Oferta będzie skierowana do klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Obejmie płatności mobilne, rachunki bieżące, pożyczki, depozyty oraz karty kredytowe 
i debetowe. Dzięki nowym, atrakcyjnym pakietom, składającym się z usług finansowych 
i telekomunikacyjnych, klienci zyskają więcej.

Orange Polska będzie odpowiedzialny za marketing i pozyskanie klientów do wspólnego przedsięwzięcia, zaś mBank będzie świadczyć usługi bankowe w ramach nowego oddziału, utworzonego w strukturach banku.

„Klienci banków oczekują maksymalnego ułatwienia i uproszczenia sposobu zarządzania swoimi pieniędzmi, niezależnie od miejsca w którym się znajdują. Takim rozwiązaniem jest właśnie mobilny bank. Łączy on w sobie kompetencje Orange Polska, operatora największej sieci szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego oraz mBanku, wyznaczającego trendy w nowoczesnej bankowości elektronicznej. Doświadczenie i potencjał obu firm gwarantuje najwyższą jakość usług. Wejście na nowe rynki, w tym rynek finansowy, jest jednym z istotnych elementów naszej strategii” – powiedział prezes Orange Polska, Bruno Duthoit.

„Gdy prawdziwie mobilny bank tworzy nową platformę wspólnie z największym krajowym operatorem, to musi być to czytelny sygnał zmian, jakie zachodzą na rynku usług finansowych. mBank będzie się konsekwentnie rozwijać w dziedzinie bankowości mobilnej – zarówno pod marką własną, jak i we współpracy z Orange Polska” – powiedział Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.

Współpraca operatora i banku oznacza, że klienci będą mogli korzystać z usług bankowych zarówno przy pomocy urządzeń mobilnych, jak i serwisu on-line zawsze i wszędzie. Klientem nowego serwisu będzie można zostać instalując aplikację na telefonie komórkowym 
i samodzielnie otwierając rachunek bankowy.

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska wraz z mBankiem tworzą mobilny bank detaliczny

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej