Informacje prasowe

Rok linii 116000 – telefon w sprawie Zaginionego Dziecka

5 marca 2010

Rok linii 116000 – telefon w sprawie Zaginionego Dziecka

Telefon w sprawie Zaginionego Dziecka – 116 000 został uruchomiony 5 marca 2009 roku przez Fundację ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych oraz Telekomunikację Polską. W pierwszym roku działania, dzięki 116 000 odnaleziono 163 dzieci i nastolatków, zaś prawie 200 rodzin uzyskało natychmiastową pomoc.

– Zaginięcie dziecka to sytuacja dramatyczna, na którą nikt nie jest przygotowany, zaś ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych to jedyna organizacja w Polsce, która odnajduje zaginionych i pomaga ich rodzinom – mówi Anna Dziurka, Prezes Zarządu ITAKI. – Działanie telefonu 116 000 jest zatem niezbędne, aby odnaleźć zaginione dzieci i nastolatki, a także aby udzielić wsparcia ich rodzicom i opiekunom – dodaje.

– Linia 116 000 – telefon w sprawie Zaginionego Dziecka jest przykładem właściwego zaangażowania społecznego firmy, które nie sprowadza się do filantropii, ale uwzględnia biznes, jaki ona prowadzi. Dzięki naszym usługom mamy szanse zmienić otaczającą nas rzeczywistość na lepsze – powiedział Tomasz Nowakowski, dyrektor Wykonawczy Grupy TP ds. Korporacyjnych.

Przy telefonie przez całą dobę i 7 dni tygodniu dyżurują specjaliści fundacji ITAKA, którzy wspierają rodziny zaginionych na każdym etapie poszukiwań. Prowadzą mediacje w przypadku ucieczki nastolatka z domu, organizują poszukiwania i nagłośniają sprawę w mediach. Udzielają też kompleksowej pomocy prawnej, socjalnej i psychologicznej. Współpracują z policją, strażą miejską, miejskimi firmami transportowymi, korporacjami taksówkarskimi, a nawet konsulatami i ambasadami oraz organizacjami w Polsce i Europie, które mogą pomóc w odnalezieniu dzieci.

Pierwszy rok działania telefonu spowodował znaczny wzrost zgłoszeń zaginięć dzieci i nastolatków do ITAKI. Telefon 116 000 dzwonił dotychczas ponad 5 000 razy. Telefonowali głównie rodzice i opiekunowie zaginionych dzieci, zgłaszając zaginięcie lub prosząc o poradę z powodu obaw, że ich dziecko zaginie lub ucieknie z domu. Pod numer 116 000 dzwonili również policjanci, informatorzy, dziennikarza, a także nastolatki. Pracownicy ITAKI w celach poszukiwań zaginionych dzieci i nastolatków wykonali ponad 3 000 połączeń.

Telekomunikacja Polska udostępniła bezpłatnie platformę technologiczną, dzięki której numer 116 000 jest dostępny dla wszystkich potrzebujących, niezależnie od obsługującej ich sieci. Firma zapewnia obsługę techniczną numeru oraz partycypuje w kosztach prowadzenia linii.

Telefon 116 000 dyrektywą Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2007 został zarezerwowany jako wspólny dla całej Unii Europejskiej numer telefoniczny w sprawie zaginionych dzieci. Polska była szóstym krajem w Europie, który zgodnie z dyrektywą Komisji Europejskiej uruchomił numer 116 000 i jest jednym z pięciu, w których telefon 116 000 działa całodobowo.

 

Kontakt dla mediów:

Aleksandra Kiełczowska,

Dział Komunikacji i Rozwoju ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych

Tel.:  22 620 16 10, 507 363 941

E-mail: aleksandra.kielczewska@zaginieni.pl

Udostępnij: Rok linii 116000 – telefon w sprawie Zaginionego Dziecka

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej