Odpowiedzialny biznes

Szukamy szkół, które nie boją się kroku w przyszłość

5 kwietnia 2018

Szukamy szkół, które nie boją się kroku w przyszłość

Tak jak przeczytaliście TUTAJ, od pierwszego czwartku kwietnia ruszyliśmy z naborem na rok szkolny 2018/2019. Serdecznie zachęcam do udostępniania informacji o obu programach wszystkim nauczycielom i rodzicom. Dlaczego warto? Przekonam Was w pięciu punktach:

1/ MegaMisja i #SuperKoderzy to programy bezpłatne, szkoły nie muszą wydawać pieniędzy ani na rekrutację, ani na udział w programie. Wprost przeciwnie – dajemy im know-how, szkolenia dla nauczycieli i grant (w przypadku #SuperKoderów) oraz gwarantowane nagrody (w MegaMisji).

2/ Aby dołączyć do programów i uczyć nowych technologii oraz programowania, nauczyciele nie muszą być informatykami.

3/ Wchodząc na pokład programów, szkoły otrzymują dostęp do najnowszych narzędzi edukacyjnych (na przykład robotów edukacyjnych) i merytorycznego wsparcia Fundacji, która od lat specjalizuje się w edukacji cyfrowej.

4/ MegaMisja i #SuperKoderzy płynnie wpisują się w ścieżkę edukacyjną i podstawę programową (w przypadku #SuperKoderów). Dzieciaki, realizując nasze programy, nie zaniedbają podstawowych przedmiotów szkolnych!

5/ W MegaMisji jest 600 szkół, a w #SuperKoderach – 170. Pozytywna rekomendacja każdej z nich jest dla nas medalem z najcenniejszego kruszcu.

Zobaczcie wideo:

 

Udostępnij: Szukamy szkół, które nie boją się kroku w przyszłość

Odpowiedzialny biznes

Fundacja w liczbach

9 marca 2018

Fundacja w liczbach

W poprzedniej notce pisałem o tym, że postanowiliśmy dołączyć do Papaya Young Directors, czyli najbardziej prestiżowego konkursu dla młodych reżyserów (więcej o tym TUTAJ). Ten rok jawi się, między innymi z tego powodu, jako wyjątkowy. Aczkolwiek poprzednie miesiące były równie intensywne i esencjonalne.

Dowód? Oto nasz 2017 rok w liczbach:

  • Uruchomiliśmy 1 nowy program – Zaprogramuj Przyszłość i 1 nową przestrzeń edukacyjną DIY – FabLab powered by Orange.
  • W ramach Zaprogramuj Przyszłość zrekrutowaliśmy 177 szkół, przeszkoliliśmy 720 nauczycieli w trakcie 1440 godzin szkoleniowych. Przekazaliśmy im 720 tabletów oraz 177 zestawów do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w tym mat edukacyjnych, robotów, tabletów i zestawów Makey-Makey.
  • Do MegaMisji dołączyło 250 kolejnych szkół, co oznacza że z walorów programu korzysta 8250 nowych dzieci. Wszystkie szkoły zrzeszone w MegaMisji wykonały 12000 zajęć.
  • Do #SuperKoderów dołączyło 135 szkół. Dzięki programowi, tajniki nowych technologii poznaje już 2964 uczniów oraz 270 nauczycieli.
  • Od czerwca (kiedy inaugurowaliśmy działalność) w zajęciach bezpłatnych w FabLab powered by Orange wzięło udział 795 osób, spędzając w nim 392 godziny na warsztatach.

Imponujące, prawda?

Udostępnij: Fundacja w liczbach

Odpowiedzialny biznes

Uruchomienie Pracowni to meta maratonu

6 lutego 2018

Uruchomienie Pracowni to meta maratonu

1 lutego, we wsi Kozerki, otworzyliśmy symboliczną – setną Pracownię Orange (zobacz relację z wydarzenia). Licząca 600 mieszkańców wieś w otwartym głosowaniu internautów, którzy decydowali gdzie powstaną nowe multimedialne świetlice, uzyskała potężny kredyt zaufania. Kozerki zdobyły aż 18 tysięcy głosów. Jaka jest recepta na tak spektakularny sukces? Rozmawiam z Dominiką Staniaszek, liderką jednej z 26 nowych Pracowni Orange, która aby przekonać do swojego marzenia lokalną społeczność, przez ostatnie miesiąca sypiała po 3 godziny.

Bartosz Rymkiewicz: Jak wrażenia po otwarciu Pracowni?

Dominika Staniaszek: Wrażenia po otwarciu Pracowni Orange Kozerki są bardzo pozytywne. Nie spodziewałam się tak miłej atmosfery, niemal rodzinnej, bez niepotrzebnego „nadęcia”. Goście zadowoleni, wszystko się udało więc mam poczucie, że moja praca nie poszła na marne.

Przyznaj się – stresowałaś się.

Czy się stresowałam? Skłamałabym mówiąc, że nie. Najtrudniejszy był ostatni tydzień przed otwarciem. Było dużo spraw do dopilnowania, dogadanie pomocników oraz przewidzenie i wykluczenie niespodziewanych zwrotów akcji. W dniu samego otwarcia niespodziewanie stresik był minimalny, bardziej nazwałabym go mobilizującą tremą, która malała wraz z kolejnymi słowami, smskami wsparcia od różnych osób kibicujących mi i pomysłowi.

Trochę się cofnijmy. Zanim otworzyliśmy u Ciebie, w Kozerkach, setną Pracownię Orange najpierw wywalczyłaś w głosowaniu internautów jedno z 26 premiowanych miejsc, a jeszcze wcześniej – musiałaś podjąć decyzję o wystartowaniu w naborze do Pracowni Orange. Jak się dowiedziałaś o takiej szansie?

O programie dowiedziałam się dzięki poczcie pantoflowej. Moja przyjaciółka z grupy inicjatywnej – Mariola Goździkowska kiedyś podczas jednego ze spotkań usłyszała od znajomej o projekcie. We wcześniejszej edycji chciała zgłosić małą świetlicę w swojej okolicy lecz niestety nie dostała zielonego światła na działanie.

Ale Ty dostałaś. Kiedy zapadła klamka, aby wziąć udział w naborze?

Decyzja została podjęta spontanicznie. Chciałam w niecodzienny sposób uczcić 3 lata funkcjonowania mojej świetlicy i niemal 3 lata mojej pracy w tym miejscu. Ponadto czułam, że w naszej ofercie zajęć brakuje nowych technologii, których ludzie poszukują. Pierwszy termin składania wniosków przegapiłyśmy przez natłok obowiązków. Gdy dowiedziałyśmy się, że czas został wydłużony z powodu awarii serwerów wiedziałyśmy, że to nie przypadek i musimy się zgłosić. Takim sposobem nasz pomysł został przygotowany w dwa dni i złożony na kilkanaście godzin przed upłynięciem terminu.

Kozerki zdobyły w głosowaniu internautów 30 razy więcej głosów niż wynosi liczba jej mieszkańców. Taki efekt można osiągnąć wyłącznie dzięki znakomitej kampanii promocyjnej.

Kampania promocyjna była bardzo rozbudowana. Opierała się ona przede wszystkimi na ogłaszaniu się na portalach społecznościowych, podlinkowywaniu głosowania w tysiącach wysyłanych przeze mnie mailach i smsach. Do kampanii włączyły się lokalne media i przede wszystkim ludzie, nie tylko korzystający z oferty zajęć naszej świetlicy. Ponadto osobiście w  lokalnym radiu zachęcałam do głosowania a nasi najmłodsi uczestnicy zajęć nagrali krótką bajeczkę, która promowała oddawanie głosu na Kozerki. Nie wspomnę już nawet o plakatach, które były wszędzie!

Przyznaj się – ile godzin spałaś podczas kampanii?

Kampania była intensywnym i męczącym czasem ponieważ zawzięłam się i obiecałam sobie, że wygramy Pracownię. Były dni, szczególnie te pod koniec kampanii, kiedy spałam nawet 3 godziny.

Gdybyś miała wytyczyć sobie trzy cele na 2018, co by to było?

Z reguły nie lubię wytyczać celów, wolę po prostu działać. Jednak jeśli miałabym je określić to chciałabym by nasza Pracownia tchnęła nowe życie w świetlice(jeśli już tego nie zrobiła) i stała się miejscem prężnie działającym. Chciałabym też przybliżyć się do uzyskania międzynarodowego certyfikatu potwierdzającego moje umiejętności trenerskie oraz by czerpać jak najwięcej satysfakcji z działania, tak jak do tej pory.

Czym zajmujesz się w życiu, zawodowo i w czasie wolnym, kiedy nie poświęcasz go Pracowni?

Na co dzień koordynuje Gminną Świetlicą w Kozerkach, prowadzę warsztaty, zajęcia dla różnych grup wiekowych oraz animacje dla najmłodszych. W czasie wolnym jestem wielką miłośniczką gier planszowych oraz baranów francuskich. Mam to szczęście, że w życiu zawodowym robię to, co lubię i każdego dnia mogę się spełniać i rozwijać.

Dzięki i powodzenia!

Udostępnij: Uruchomienie Pracowni to meta maratonu

Reklama

Nowa kampania Orange na kartę

12 stycznia 2018

Nowa kampania Orange na kartę

Chwilę mnie tu nie było, ale wracam i to z petardą. Wasz ulubiony kioskarz Robert Górski ma w naszej nowej kampanii kolegę. Jeśli śledzicie inne produkcje z Robertem, to ten duet nie wyda Wam się obcy. 😉

A o czym tym razem opowiada nasz spot? Na warsztat wzięliśmy „Rozmowy i SMSy bez limitu do wszystkich + GB” za 25zł. Rozwiązania ‘bez limitu’ pozwalające na korzystanie z telefonu zupełnie bez ograniczeń w zakresie połączeń i SMSów, oferujące mnóstwo GB, a wszystko w naprawdę niskiej cenie, stały się bardzo atrakcyjną alternatywą dla oferty abonamentowej przy pełnej wolności prepaida (brak umowy).

Powiecie, że przecież wszyscy nasi główni konkurenci oferują w swoim portfolio podobne rozwiązania w zbliżonej cenie. Racja, jednak to Orange wygrywa zdecydowanie ilością GB. W jednorazowej wersji usługi, przy stażu krótszym niż rok klient dostaje co miesiąc aż 15 GB. Wielkość pakietu rośnie wraz ze stażem (20 GB po 3 latach), a w wersji cyklicznej usługi dodatkowo o 1 GB co miesiąc (czyli po roku w Orange, korzystając z usługi cyklicznej pakiet wynosi 27 GB, a po 2 latach – 41 GB).

A teraz trochę technikaliów. W kampanii już po raz czwarty spotykamy się ze sławnym Polakiem, tym razem – Mikołajem Kopernikiem, który wraz z Robertem Górskim i nową postacią – Mikołajem Cieślakiem przekonują, że „prawdziwy kosmos tylko w Orange na kartę”. Kreację opracowała agencja Publicis, produkcją zajął się dom produkcyjny M5, postprodukcją studio produkcyjne Orka, a media zaplanował i kupił dom mediowy Initiative Media. Spot wyreżyserował Michał Gazda znany z Watahy, Świadka koronnego czy Belle Epoque.

I jak Wam się podoba?

Udostępnij: Nowa kampania Orange na kartę

Odpowiedzialny biznes

26 marzeń do spełnienia

17 listopada 2017

26 marzeń do spełnienia

Efektem zakończonego kilka tygodni temu naboru do 3 edycji Pracowni Orange jest wybranie 26 lokalizacji w których powstaną nowe, multimedialne świetlice. Każda z nich to inna, unikalna historia ludzi, którzy skutecznie przeforsowali swój projekt na rzecz lokalnej społeczności.

Jedną z tych najbardziej szczególnych jest Siedlisko. Licząca sobie 1900 mieszkańców wieś w internetowym plebiscycie uzyskała aż 10879. Imponujące.

Aby z sukcesem dobrnąć do mety, grupa inicjatywa stojąca za – obecnie przygotowująca się do otwarcia – Pracownią Orange w Siedlisku musiała wpierw stworzyć pomysł na tętniące życiem multimedialne miejsce w swojej miejscowości (co nie jest łatwe w miejscu zamieszkałym przez mniej niż 2 tys. ludzi), a następnie – z pozytywnym skutkiem sprzedać swoją ideę w otwartym głosowaniu.

Aby zrozumieć ten fenomen, postanowiłem przepytać członków grupy inicjatywnej z Siedliska.

* * *

Skąd się znacie? Pracowaliście razem wcześniej?

Jako członkowie Grupy Inicjatywnej znamy się bardzo dobrze ze Stowarzyszeniem Kraina Lasów i Jezior (LGD), ponieważ wspólnie bierzemy udział we wspieraniu oddolnych inicjatyw społecznych. Organizujemy różnego rodzaju przedsięwzięcia, które przyczyniają się między innymi do promocji obszaru gminy Siedlisko. Znamy się wszyscy z mieszkańcami, dlatego jest nam bardzo łatwo angażować społeczność lokalną w różnego rodzaju działania.

Skąd dowiedzieliście się o naborze do Pracowni Orange?

Stowarzyszenie Kraina Lasów i Jezior wystąpiło z propozycją wzięcia udziału w 3 edycji Programu Pracownie Orange. Informację o konkursie zobaczyliśmy na specjalnej stronie. Stąd pomysł!

Nabór do Pracowni to bardzo duże wyzwanie, zarówno czasowe i logistyczne, w dodatku obarczone ryzykiem, że się nie powiedzie. Skąd pomysł, aby podjąć rękawicę?

Pracownia Orange wydała nam się wspaniałą możliwością na stworzenie miejsca spotkań, rozwoju pasji, kursów, warsztatów, tradycji lokalnych – otwarte dla wszystkich mieszkańców. Oferowane granty na realizację projektów społecznych i edukacyjnych to duża szansa na rozwój lokalny, lepszego dostępu do technologii, wzmocnienie cyfrowych kompetencji i stworzenie przestrzeni wspólnych działań. Uważaliśmy, że jest wspaniałym pomysłem na stworzenie przyjaznego centrum informacyjnego, kulturalnego i rozrywkowego, które jest każdemu „po drodze” i które tętni życiem przez cały rok. Dzięki niej chcielibyśmy zapewnić mieszkańcom dostęp do technologii, informacji i kultury. Dodatkowo, czujemy się po prostu odpowiedzialni za miejsce z którym się identyfikujemy.

Udzielacie się społecznie? Jeśli tak – jak?

Cała nasza Grupa Inicjatywna udziela się społecznie, ponieważ jest to nasza praca, którą wykonujemy i która daje nam wiele satysfakcji. Aktywizujemy mieszkańców podczas dożynek, jarmarków, konkursów, wyjazdów studyjnych itp. Warto działać, aby zobaczyć uśmiech na ustach osób. Daje to energię i pozytywnie nastawia do dalszego funkcjonowania. Naszym mottem są słowa Jana Pawła II: Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Nic dodać, nic ująć. Trzymamy kciuki.

* * *

Nowe Pracownie Orange będą dostępne na przełomie grudnia i stycznia, więcej informacji o programie zdobędziecie TUTAJ.

Udostępnij: 26 marzeń do spełnienia

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej