Codziennie ze sobą konkurują, ale są rzeczy, które powinniśmy i robimy razem. Takim wydarzeniem jest wdrożenie pętli indukcyjnych. Pewnie zapytacie, co to jest? To urządzenia, które umożliwiają osobom niedosłyszącym prowadzenie rozmowy w hałaśliwych miejscach. Dźwięk, który do nich dociera, jest pozbawiony zewnętrznych zakłóceń i właśnie takie aparaty będą umieszczone w ramach pilotażu w wybranych biurach obsługi klientów operatorów telekomunikacyjnych. Porozumienie w tej sprawie zostało podpisane dzisiaj. Jeśli chodzi o Orange w pół roku, w co najmniej 10 salonach wprowadzimy system komunikacji z wykorzystaniem pętli indukcyjnej. Przy okazji przypomnę, że już od dawna dbamy, aby klienci z niepełnosprawnościami mieli jak najwięcej udogodnień. Oferujemy m.in. specjalne urządzenia i aparaty telefoniczne ułatwiające komunikację, w tym telefony kompatybilne z aparatami słuchowymi, dodatkowym klawiszem SOS lub słownymi zapowiedziami dzwoniącego numeru, czy też urządzenia z przyciskami obrazkowymi i sygnalizacją optyczną. Niewidomym klientom usług stacjonarnych przesyłamy faktury drukowane w alfabecie Braille’a, a osobom niedowidzącym powiększone faktury bądź szczegółowe billingi na kartach w rozmiarze A3. Dodatkowo stworzyliśmy pomocne aplikacje. b-Link umożliwia całkowicie unieruchomionym osobom korzystanie z komputera. Program pozwala, za pomocą mrugnięć oczu, nawigować stronami www, używać myszy i klawiatury. Colourcall pozwala użytkownikowi zidentyfikować osobę dzwoniącą lub nadawcę wiadomości SMS przez odpowiedni kolor wyświetlany na telefonie. Melovibe umożliwia identyfikację osoby dzwoniącej lub nadawcę wiadomości SMS przez spersonalizowane wibracje telefonu.