O autonomicznym samochodzie marzymy od czasów „Nieustraszonego” z Davidem Hasselhofem (pamiętacie jeszcze ten serial? :-)). Powinien sam się prowadzić, a nawet być sprytniejszy i bardziej przewidujący od nas – wybierać trasę bez korków, parkować z dokładnością kilku centymetrów, przewidywać zagrożenia i bezpiecznie dowozić nas do celu. Według mnie nie zaszkodziłoby też, gdyby serwował kawę i zabawiał nas rozmową (skoro już jest inteligentny, należy to dobrze wykorzystać 🙂 ).
Wiele wskazuje na to, że te marzenia wkrótce się spełnią. Nad samodzielnymi autami pracują już nie tylko motoryzacyjni giganci, m.in. Volkswagen BMW i Tesla Motors. Google intensywnie testuje swoje autonomiczne samochody w Kalifornii i zapowiada, że trafią na publiczne drogi jeszcze przed końcem roku. Jak wieść niesie, do wyścigu staje także Apple, a Daimler idzie o krok dalej i testuje na drogach autonomiczne ciężarówki.
Samodzielne pojazdy na drogach to tylko kwestia czasu i to, patrząc na intensywność prac technologicznych gigantów, naprawdę niedługiego czasu. Eksperci przewidują, że do 2020 roku, już ponad 10 milionów samochodów będzie miało już funkcję samodzielnego prowadzenia pojazdu.
Żyjemy w naprawdę ciekawych czasach i jesteśmy częścią tej zmiany. Jak wyobrażacie sobie autonomiczny samochód przyszłości: jego bezpieczeństwo, udogodnienia, funkcje? Co zmieni w naszym funkcjonowaniu? Jak przygotować się na te zmiany?
Jeśli macie pomysł na to, jak może wyglądać samochód przyszłości, zgłoście go na platformie Imagine with Orange. Już dzisiaj, czyli 1 września startujemy tam z kolejną po „mobilnych finansach” i „inteligentnych miastach” kampanią poświęconą właśnie inteligentnym i autonomicznym samochodom. Na Wasze zgłoszenia czekamy do 1 grudnia br. Jak zwykle pomysły oceni i skomentuje społeczność na całym świecie. Możecie także zaprosić znajomych do udziału w zgłaszaniu pomysłów, ich komentowaniu i głosowaniu.
Nagrody dla najlepszych to tradycyjnie warsztaty innowacyjne w Paryżu (zdjęcia z poprzedniej edycji możecie zobaczyć tutaj) oraz bezprzewodowy projektor multimedialny LeBloc.
Poniżej podsumowanie dotychczasowych kampanii. A jeśli zastanawiacie się, skąd wziąć pomysł, przypomnijcie sobie tę rozmowę – Jak być innowacyjnym?