Innowacje

Innowacja: sekret wizjonera

30 listopada 2011

Innowacja: sekret wizjonera

Pojęcie „innowacja” od kilku lat przeżywa swój rozkwit. Coraz szybciej zmieniający się świat sprawia, że staje się ona niezbędnym elementem naszego życia. Na czym właściwie polega innowacyjność?

Niekwestionowanym autorytetem w tej dziedzinie jest twórca marki Apple, Steve Jobs. Pod koniec września na rynku ukazała się książka „Steve Jobs: sekrety innowacji”. Autor, Carmine Gallo, przedstawia w niej siedem zasad, które przesądziły o jego sukcesie. Steve Jobs nie traktował ich jednak jako gotowej recepty na sukces. „To tak, jak wtedy, gdy ktoś, kto nie jest cool, stara się być cool” – powiedział zapytany o systemy nauczania innowacyjności stosowane w firmach. Jaki jest zatem sekret wizjonera w czarnym golfie?

1. Rób to, co kochasz – dla Steve’a Jobsa pasja i podążanie za głosem serca były podstawą sukcesu. W 1986 Jobs stworzył Pixar Animation Studios, w którym powstały takie filmy jak „Toy Story”, „Iniemamocni” czy „Gdzie jest Nemo?”, a sama wytwórnia zdobyła do tej pory 26 Oscarów. Zrobił to, ponieważ marzył o tworzeniu filmów, a przy tym fascynowała go technologia graficzna.

2. Odciśnij ślad we wszechświecie – pomysły przekształcone w innowacje mogą zmieniać świat. Jobs potrafił przekonać ludzi do swoich pomysłów, dzięki czemu mógł wprowadzać je w życie, a jego produkty trwale wpisały się w nasze życie.

3. Uruchom swój mózg – Jobs uważał, że należy kumulować doświadczenia życiowe, ponieważ dzięki nim możemy dostrzegać powiązania tam, gdzie inni ich nie widzą. Gdyby nie kurs kaligrafii, który ukończył podczas studiów, w komputerach Mac nie powstałyby edytory tekstu z wieloma wzorami czcionek i proporcjonalnie rozmieszczonymi znakami.

4. Sprzedawaj marzenia, nie produkty – uwzględniaj potrzeby, dążenia i wartości wyznawane przez ludzi. Jobs twierdziłl, że Apple nie sprzedawało telefonów i tabletów, tylko urządzenia, dzięki którym ludzie spełniali swoje marzenia, np. o nieograniczonym dostępie do muzyki, filmów i internetu dzięki jednemu urządzeniu.

5. Powiedz tysiącu rzeczom ‘nie’ – dla Steve Jobsa rozwiązania najprostsze były najbardzeij innowacyjne. iPod był dla niego nie tyle wyrafinowanym produktem technologicznym, co urządzeniem, które można określić krótko: „One thousand songs in your pocket”.

6. Twórz niesamowite doznania – premiery nowych urządzeń były wydarzeniami medialnymi, na które czekano z zapartym tchem. Jobs wiedział, że ludzie potrzebują wyjątkowych doznań i potrafił im je dać.

7. Doprowadź przekaz do perfekcji – Steve Jobs był nie tylko innowatorem, ale także, a może przede wszystkim, charyzmatycznym mówcą. Wiara w swój pomysł wsparta umiejętną perswazją wieńczy dzieło.

Innowacyjność według Steve’a Jobsa jest niemal ideologią. Co sądzicie o takim ujęciu? Na czym Waszym zdaniem polega innowacyjność? Czekam na Wasze opinie w komentarzach i liczę na ciekawą dyskusję 🙂

Udostępnij: Innowacja: sekret wizjonera

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej