Odpowiedzialny biznes

Sypialnia na stadionie, Puchar Mistrzów w pokoju

12 marca 2012

Sypialnia na stadionie, Puchar Mistrzów w pokoju

W wersji optymistycznej nasza rzeczywistość jest kolorowa. W wersji pesymistycznej – obklejona. O reklamy można się potknąć, można się na nich poślizgnąć, trzeba się między nimi przeciskać. Konwencjonalne metody promocji bywają męczące dla konsumentów. Nic więc dziwnego, że firmy prześcigają się w wymyślnych sposobach przyciągnięcia uwagi. Efekt bywa wstrząsający. Dzięki kampanii w latach 70. Japończycy do dziś nie wyobrażają sobie świąt bez kurczaków z KFC. Z kolei Święty Mikołaj jest biało-czerwony tylko dlatego, że tak ubrała go CocaCola w reklamie kilkadziesiąt lat temu.

CocaCola wpadła właśnie na kolejny oryginalny pomysł. Swoją lożę na stadionie Benfici Lizbona zamieniła w… sypialnię. Kibice mogą wygrać nocleg ze śniadaniem w przeddzień meczu dla siebie i swoich przyjaciół. Wystarczy się zarejestrować na stronie internetowej coca-cola.pt lub na profilu Benfici na Facebooku.

To nie pierwsza taka akcja CocaColi, oficjalnego sponsora Benfici. W ubiegłym roku w klubowym sklepie w widocznym miejscu na podłodze podrzucano portfel. Jeśli znalazca był uczciwy i oddał go do kasy, w nagrodę otrzymywał bilet na najbliższy mecz.

Heineken natomiast przygotował niebywałą atrakcję dla gości hotelowych, którzy po wejściu do pokoju znajdowali… autentyczny Puchar Ligi Mistrzów! Zszokowani fani robili sobie zdjęcia, skakali trzymając z dumą puchar, wszystko pod czujnym okiem ukrytych kamer. Wtem rozlegało się pukanie do drzwi, lecz po ich otwarciu goście nie zastawali nikogo – jedynie butelki piwa Heineken z podpisem „Na zdrowie!”.

Czyżby zatem najlepszym sposobem na promocję było nagradzanie ludzi w sytuacjach, w których absolutnie się tego nie spodziewają? Podczas meczu amerykańskiej ligi baseballu MLB pewien chłopiec złapał piłkę wybitą w trybuny. Choć skakał z radości, oddał ją młodszemu dziecku, które po nieudanej próbie złapania piłki po prostu płakało. Zdarzenie wychwyciły kamery, z chłopcem przeprowadzono wywiad i w nagrodę wręczono kij baseballowy z autografem – jeszcze w trakcie meczu!

Czy znacie podobne akcje, wydarzenia, które miały miejsce w Polsce?

Udostępnij: Sypialnia na stadionie, Puchar Mistrzów w pokoju

Reklama

Reklama nie wyrwie z fotela?

31 stycznia 2012

Reklama nie wyrwie z fotela?

Na stadionie Cracovii hinduska telewizja Ten HD nagrała reklamę zachwalającą jakość transmisji meczów na swojej antenie. Spot jest efektowny, możecie go zobaczyć na końcu tego wpisu. Skłonił mnie jednak do zastanowienia, w jakim stopniu utożsamiamy dzisiaj sport z fizycznością, a w jakim – z przykuciem do kanapy.

Minister Sportu Joanna Mucha w wywiadach podkreśla, że jej priorytetem jest zaktywizowanie społeczeństwa. Tylko jak to osiągnąć? Wśród swoich znajomych słyszałem już wszystkie rodzaje wymówek. Za zimno, za daleko, za drogo, źle wyglądam, nie mam w czym, nie lubię, nie mam czasu, dla mnie już za późno, muszę się uczyć, gram za słabo, nie mam z kim.

Można obalić te „argumenty” bardzo szybko. Kompani do gry? Za niski poziom? Na portalu Gumtree.pl znajdziecie kategorię Społeczność, a w niej sport, taniec, partnerzy do gry. W ogłoszeniach ludzie szukają partnerów do biegania i na siłownię, do tańca i tenisa, zawodników do amatorskich drużyn we wszystkich dyscyplinach, o różnym poziomie zaawansowania. Opory? Na siłowni, na basenie, na zajęciach fitness – w każdym miejscu można spotkać dzieci i emerytów, stałych bywalców i debiutantów, o różnej budowie ciała. Wszyscy są zajęci sobą, nikt nie zwraca uwagi na otoczenie, można się czuć zupełnie swobodnie. Motywacja? Ludzie ćwiczący wokół niesamowicie mobilizują do pracy.

Nie masz pieniędzy? Pójdź pobiegać! Przeczytaj, jak się ubrać, by uprawiać jogging w zimie. Nie masz w czym? Ze sportem jest jak z każdą dziedziną życia. Możesz zacząć karierę muzyczną od kupienia instrumentu, mikrofonu i wynajęcia studia nagrań albo po prostu zacząć śpiewać. Możesz zacząć uprawianie sportu od kupienia drogich butów, oddychających ubrań i wykupienia karnetu albo chwycić stare trampki i po prostu zacząć biec.

Wszyscy znamy świetne spoty promujące transmisje wydarzeń sportowych w telewizji. Ale w jaki sposób skutecznie zachęcić widzów do czynnego uprawiania sportu? Przypomniałem sobie reklamę angielskiej federacji piłkarskiej, ale aby ją zrozumieć zobaczcie najpierw spot firmy Nike:

Co zrobiła angielska Football Association? Powyższą reklamę Nike lekko zmodyfikowała… Zobaczcie sami.

Nie wiem, jak długo poczekamy na podobną reklamę w Polsce. Może Wy znacie jakąś polską reklamę zachęcającą do uprawiania sportu, bez uwzględniania reklam firm odzieżowych? Nie miałbym nic przeciwko temu, by obejrzeć taką reklamę jak ta obiecana na początku, z udziałem kibiców i piłkarzy Cracovii. Ale zwieńczoną napisem: „Nieważne, jaki jest Twój poziom. Dołącz do najbliższego klubu”.

Udostępnij: Reklama nie wyrwie z fotela?

Odpowiedzialny biznes

2012-2022

21 września 2010

2012-2022

Trzy lata temu jeszcze niewiele osób w to wierzyło. A jednak zmiany na stadionowej mapie Polski widać coraz lepiej. Do Euro 2012 zostało 629 dni a my mamy już pierwszy sukces. Wczoraj w Poznaniu otwarto nowy stadion na 43 000 widzów. Na razie w Poznaniu zadebiutował Sting, nasza reprezentacja zagra natomiast dopiero 17 listopada z Wybrzeżem Kości Słoniowej. A na czym zagra popatrzmy sami.

Jak już wszyscy zobaczyli stadion w Poznaniu to teraz warto zobaczyć coś, co póki co jest wirtualnym bytem, ale jak powstanie – będziemy mieli co podziwiać.

Zobaczmy zresztą sami.

 

 

Udostępnij: 2012-2022

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej