Odpowiedzialny biznes

Szukamy 12 kobiet, które nie boją się zmian

23 października 2018

Szukamy 12 kobiet, które nie boją się zmian

W lipcu i sierpniu opisywałem niesamowite projekty stworzone przez uczestniczki 3 edycji naszego projektu dla kobiet – Maker Woman. Więcej dowiesz się tutaj.

Mam wielką przyjemność ogłosić, że planujemy 4 edycję projektu. Zgłoszenia, pod tym adresem, przyjmujemy do końca października.

Każda z 12 dziewczyn, która zakwalifikuje się do MakerWoman, przeżyje przygodę życia. Najpierw wszystkie uczestniczki, w naszym FabLabie, wezmą udział w unikalnych warsztatach podczas których nauczą się podstaw obsługi plotera laserowego, druku 3D, modelowania Fusion 360, mechanical designu i opanują podstawy elektroniki (a to nie wszystko, sic!).

Następnie, dzięki zdobytym umiejętnościom, każda z nich przystąpi do prac nad swoim własnym wynalazkiem.

Dotychczasowe trzy edycje Maker Woman pokazały, że dla wielu kobiet przygoda z programem była początkiem wielkich zmian w życiu. Kilka z nich rozkręca swój biznes, część Makerek dopracowuje swoje prototypy, jeszcze inne – wzbogacone o nowe i niezwykle cenne umiejętności – wracają na rynek pracy (np. po urlopie wychowawczym). Wierzymy, że tym razem będzie podobnie!

Udostępnij: Szukamy 12 kobiet, które nie boją się zmian

Innowacje

Polskie startupy, które zmienią życie miliarda ludzi

1 czerwca 2018

Polskie startupy, które zmienią życie miliarda ludzi

Podczas pierwszej polskiej edycji konkursu  SingularityU Poland Global Impact Challenge, międzynarodowej jury wybrało startupy, który w ciągu 10 lat  zmienią życie miliarda ludzi na świecie. Okazuje się, że takie projekty funkcjonują na naszym rodzimym rynku. Rozstrzygnięcie konkursu odbyło się 24 maja br. w Campus Warsaw. Zobaczcie materiał z tego wydarzenia.

Implant w mózgu i system przetwarzania danych

Kamil Adamczyk ze zwycięskiego startupu Cardio Technology, zapowiada, że za pomocą opracowanego implantu będzie walczyć z glejakiem wielopostaciowym mózgu. Kamil ma już doświadczenie jako przedsiębiorca –  w  startupie Inteliclinic stworzył Neuroon, czyli maskę do monitorowania snu. Więcej na ten temat mogliście dowiedzieć się z „Generacji Startup” z udziałem Kamila.

Drugi zwycięzca, Wojciech Daniło ze startupu Luna, obiecuje, że jego rozwiązanie zmieni sposób przetwarzania danych, w takich dziedzinach, jak bioinformatyka, internet rzeczy, czy data science. Swoje rozwiązanie porównał do rewolucji, jaką w przetwarzaniu danych dokonał Microsoft Excel.

Zwycięzcy spędzą dwa miesiące w Dolinie Krzemowej, pracując nad swoimi rozwiązaniami. To oznacza, że polscy przedsiębiorcy mają realne szanse namieszać na międzynarodowym rynku.

Globalne wyzwanie dla przedsiębiorców

Global Impact Challenge to konkurs dla przedsiębiorców, którzy mających potencjał i ambicję do zmieniania świata. Organizatorem jest Singularity University, międzynarodowa fundacja, którą do Polski sprowadził jej absolwent, Sebastian Kulczyk. Na świecie konkursy odbywają się od 2010 roku. Sieć SingularityU Global liczy 60 oddziałów na całym świecie. Ubiegłoroczne wydarzenia zgromadziły 13 000 uczestników. Orange Polska był partnerem tegorocznego finału konkursu.

Startupy mogą zmienić świat, ale potrzebują wsparcia

Potrzebę wspieranie startupów rozumie i realizuje coraz więcej firm, widząc w nich zwinność i innowacyjność, która ma potencjał ogromnych zmian. Podczas finału Global Impact Challenge w panelu poświęconym wspieraniu Innowacji, Bożena Leśniewska, wiceprezes ds. rynku biznesowego w Orange Polska opowiadała, jak nasza firma realizuje tę misję. Od ponad pięciu lat w ramach programu akceleracyjnego Orange Fab przyjrzeliśmy się zgłoszeniom od 744 przedsiębiorców, 28 zaprosiliśmy do współpracy, a 8 rozwiązań wdrożyliśmy. Dzięki programowi możecie komunikować się z Orange Polska i Nju Mobile poprzez Messenger,  korzystać z inteligentego miejskiego systemu oświetlenia LED, a wkrótce także korzystać z systemu rezerwacji parkingów, bezprzewodowych ładowarek w salonach Orange, czy solarnych ławek z Wi Fi.

Co sądzicie o nagrodzonych startupach?

 

Udostępnij: Polskie startupy, które zmienią życie miliarda ludzi

Innowacje

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

3 lutego 2018

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Nasza wytężona praca nad wdrażaniem innowacji została właśnie doceniona – startupowcy nagrodzili Orange Polska w konkursie The Heart Open Innovation Awards 2017.

Dobrze znacie Orange Fab, czyli program, w ramach którego nawiązujemy współpracę z młodymi,  innowacyjnymi firmami i wdrażamy ich rozwiązania w firmie. Dzięki temu możecie skontaktować się z Orange Polska i Nju Mobile na Messengerze (startup Wandlee), naładować bezprzewodowo telefon podczas OWF (startup Whirla), w miastach montujemy inteligentne lampy LED (Quantron), a w smart storach Orange oferujemy inteligentne, kolorowe żarówki (OORT). Wszystkie te rozwiązania zostały stworzone przez firmy, które w ciągu pięciu lat trwania programu współpracowały z Orange.

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Nagroda The Heart

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Lata współpracy zaowocowały nie tylko wdrożeniami, ale także uznaniem ze strony przedsiębiorców. Dowodem tego jest nagroda specjalna Startups’ Choice, którą otrzymaliśmy w konkursie The Heart Open Innovation Awards 2017. Przedsiębiorcy docenili nas za otwartość na innowacje, partnerskie podejście do współpracy, fair play i szybkość podejmowania decyzji.

Dlaczego to dla nas takie ważne

Ta nagroda ma dla nas szczególne znaczenie, ponieważ przyznali startupowcy, czyli ludzie, którzy najlepiej potrafią zweryfikować wartość programów akceleracyjnych.  To efekt pracy wielu niesamowitych osób zaangażowanych w ten program: całego zespołu Orange Fab Polska, mentorów i ekspertów, przedstawicieli biznesu w Orange Polska oraz wszystkich, którzy od pięciu lat słowem i czynem wspierają to unikatowe przedsięwzięcie. Bycie „Startups’ Choice” zobowiązuje, dlatego stale pracujemy nad ulepszeniem programu. Od października pracujemy w nowym trybie – organizujemy ciągły nabór, a co dwa miesiące spotykamy się z przedsiębiorcami podczas tzw. Pitch Sessions. Najbliższe spotkanie już 15 lutego.

O konkursie

Konkurs „The Heart Open Innovation” wyłania i nagradza firmy, które aktywnie wykorzystują zewnętrzne źródła innowacji i z sukcesem wdrażają innowacyjne rozwiązania. W tym roku jury złożone z ekspertów ze świata korporacji z różnych branż, założycieli polskich startupów, reprezentantów świata nauki oraz inwestorów, nominowało Orange Polska w trzech spośród sześciu kategorii: organizacja, współpraca oraz inicjatywa (program Orange Fab) obok takich firm jak: Alior Bank, Microsoft, Neuca S.A. czy Pekao S.A. Uroczysta gala połączona z wręczeniem nagród odbyła się 31 stycznia 2018 r.  w The Heart Warsaw.

Orange Fab

Program Orange Fab ma już na swoim koncie współpracę z 23 startupami , m.in. z Wandlee (wdrożenie chatbota obsługującego klientów firmy poprzez Messengera),  Applicą (wykorzystanie opartej o sztuczną inteligencję automatyzacji procesów biznesowych wymagających semantycznej analizy tekstu), czy Tutlo (platforma online do nauki języków obcych, łącząca native speakerów za granicą z uczniami w Polsce). W ciągu 5 lat trwania programu zgłosiło się do niego ok 600 przedsiębiorców z Polski i krajów CEE. Orange Fab funkcjonuje także m.in. w USA, Francji, Hiszpanii, Izraelu, Belgii, Senegalu, Wybrzeżu Kości Słoniowej i w Azji. Więcej na http://orangefab.pl/

Udostępnij: Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Innowacje

Lustereczko, powiedz przecie… Rozmowa z Abyss Glass

8 stycznia 2018

Lustereczko, powiedz przecie… Rozmowa z Abyss Glass

Lustereczko, powiedz przecie… Dzisiaj zaklęcie może zaczynać się podobnie, ale druga część pytania powinna brzmieć …czego właściwie chcę? Okazuje się, że na podstawie wyglądu można sporo powiedzieć o człowieku i jego potrzebach. Że niby pozory mylą, a książki nie ocenia się po okładce? Tak. Jeśli jednak zawęzimy oczekiwania, to okaże się, że mężczyzna po 40, będący klientem salonu Orange, może szukać dla siebie telefonu…z dobrym aparatem i najnowsza wersją Androida. A jeśli lustro ustawimy w sklepie z kosmetykami, lub u fryzjera może powiedzieć nam sporo o naszych potrzebach i dać konkretne rozwiązania.

Taki był właśnie pomysł Arka Adamka, twórcy Abyss Glass, startupu, który poznaliście pod koniec roku. Jego wystąpienie pokazywałam w relacji z Orange Fab Startup Pitch Sessions poświęconej Internet of Things w tym wpisie: Internet Rzeczy – co nas czeka.

Wielki Brat i inwigilacja, czyli czego się obawiamy

Marketingowe lustro, które na podstawie wyglądu tworzy profil użytkownika i proponuje mu konkretny produkt wzbudziło sporo emocji. Pod wpisem pojawiło się wiele komentarzy – o inwigilacji, problemach z bezpieczeństwem, gromadzeniu danych.

„Jak co nas czeka? Permanentna inwigilacja cytując klasyków kina. 😉 I dodatkowo problemy z bezpieczeństwem podniesione do potęgi w porównaniu do dziś.”
„już nawet lustra w wucecie będą coś tam proponowały… koniec świata…”
„Jeżeli istnieje możliwość włączenia np. kamery w telefonie czy komputerze bez naszej wiedzy to prawdopodobnie będzie też możliwość włączenia takiego lustra by rejestrować obraz. I nie mówię tu tylko o hackerach. A o właścicielu takiego sprzętu.”

Lustereczko, powiedz przecie… co o mnie wiesz

Słowem, nieźle się Abyss Glassowi dostało 😉 Postanowiłam sprawdzić to u źródła. Spotkałam się z Arkiem i zapytałam, jak wygląda kwestia gromadzenia danych, czy ich lustro faktycznie stanie się narzędziem Wielkiego Brata i czy w najbliższym czasie spotkacie je w jakimś WC? 😉 Poznałam też inne zastosowania lustra, na przykład indywidualnie dopasowany trening. Jesteście ciekawi, jak to wygląda? Obejrzyjcie najnowszy odcinek Generacji Startup.

Czy Arek Was przekonał? Jak podobają Wam się zastosowania inne przedstawione w video zastosowania lustra? Czekam na Wasze komentarze.

Udostępnij: Lustereczko, powiedz przecie… Rozmowa z Abyss Glass

Innowacje

Customer Care – co pokazały nam startupy? KONKURS

21 grudnia 2017

Customer Care – co pokazały nam startupy? KONKURS

Zgodnie z zapowiedzią z rozpoczęcia 5. edycji, w tym sezonie Orange Fab co dwa miesiące organizujemy pitch session, czyli przegląd najciekawszych startupów w wybranym obszarze (więcej na ten temat na blogu: Orange Fab zmienia reguły gry).

W październiku poznaliśmy najciekawsze startupowe rozwiązanie z obszaru Internetu Rzeczy (nie wszystkie Wam się spodobały). Na początku tego tygodnia odbyło się już drugie spotkanie, tym razem poświęcone rozwiązaniom z obszaru szeroko pojętego Customer Care.

Przedsiębiorcy zebrali się w warszawskim Miasteczku Orange i w krótkich wystąpieniach opowiedzieli o swoich produktach i usługach, które w przyszłości mogą być wykorzystane przez firmy do poprawy doświadczeń klientów. Wybrałam dla Was najciekawsze rozwiązania.

Podczas spotkania poprosiłam też o komentarz Remigiusza Franka, dyrektora Obsługi w Kanałach Automatycznych i Cyfrowych w Orange Polska, który na co dzień zajmuje się Customer Care i doświadczeniami naszych klientów/ Zobaczcie, co powiedział.

Jestem ciekawa, które z zaprezentowanych rozwiązań jest Waszym zdaniem najbardziej przydatne – nawigacja dla użytkowników parkingów, konkursy społecznościowe dla użytkowników Instagrama, czy narzędzie do organizacji własnej pracy?

Kolejne spotkanie w ramach Orange Fab Startup Pitch już 15 lutego 2018 r. Tym razem poznamy najciekawsze rozwiązania z obszaru Fintech. Jeśli znacie ciekawe startupy fintechowe, wpiszcie ich nazwę w komentarzach. Dla najciekawszych rekomendacji mam gadżety – power banki z głośnikiem i opaski z micro USB. Na rekomendacje czekam do końca roku.

Udostępnij: Customer Care – co pokazały nam startupy? KONKURS

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej