Innowacje

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

3 lutego 2018

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Nasza wytężona praca nad wdrażaniem innowacji została właśnie doceniona – startupowcy nagrodzili Orange Polska w konkursie The Heart Open Innovation Awards 2017.

Dobrze znacie Orange Fab, czyli program, w ramach którego nawiązujemy współpracę z młodymi,  innowacyjnymi firmami i wdrażamy ich rozwiązania w firmie. Dzięki temu możecie skontaktować się z Orange Polska i Nju Mobile na Messengerze (startup Wandlee), naładować bezprzewodowo telefon podczas OWF (startup Whirla), w miastach montujemy inteligentne lampy LED (Quantron), a w smart storach Orange oferujemy inteligentne, kolorowe żarówki (OORT). Wszystkie te rozwiązania zostały stworzone przez firmy, które w ciągu pięciu lat trwania programu współpracowały z Orange.

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Nagroda The Heart

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Lata współpracy zaowocowały nie tylko wdrożeniami, ale także uznaniem ze strony przedsiębiorców. Dowodem tego jest nagroda specjalna Startups’ Choice, którą otrzymaliśmy w konkursie The Heart Open Innovation Awards 2017. Przedsiębiorcy docenili nas za otwartość na innowacje, partnerskie podejście do współpracy, fair play i szybkość podejmowania decyzji.

Dlaczego to dla nas takie ważne

Ta nagroda ma dla nas szczególne znaczenie, ponieważ przyznali startupowcy, czyli ludzie, którzy najlepiej potrafią zweryfikować wartość programów akceleracyjnych.  To efekt pracy wielu niesamowitych osób zaangażowanych w ten program: całego zespołu Orange Fab Polska, mentorów i ekspertów, przedstawicieli biznesu w Orange Polska oraz wszystkich, którzy od pięciu lat słowem i czynem wspierają to unikatowe przedsięwzięcie. Bycie „Startups’ Choice” zobowiązuje, dlatego stale pracujemy nad ulepszeniem programu. Od października pracujemy w nowym trybie – organizujemy ciągły nabór, a co dwa miesiące spotykamy się z przedsiębiorcami podczas tzw. Pitch Sessions. Najbliższe spotkanie już 15 lutego.

O konkursie

Konkurs „The Heart Open Innovation” wyłania i nagradza firmy, które aktywnie wykorzystują zewnętrzne źródła innowacji i z sukcesem wdrażają innowacyjne rozwiązania. W tym roku jury złożone z ekspertów ze świata korporacji z różnych branż, założycieli polskich startupów, reprezentantów świata nauki oraz inwestorów, nominowało Orange Polska w trzech spośród sześciu kategorii: organizacja, współpraca oraz inicjatywa (program Orange Fab) obok takich firm jak: Alior Bank, Microsoft, Neuca S.A. czy Pekao S.A. Uroczysta gala połączona z wręczeniem nagród odbyła się 31 stycznia 2018 r.  w The Heart Warsaw.

Orange Fab

Program Orange Fab ma już na swoim koncie współpracę z 23 startupami , m.in. z Wandlee (wdrożenie chatbota obsługującego klientów firmy poprzez Messengera),  Applicą (wykorzystanie opartej o sztuczną inteligencję automatyzacji procesów biznesowych wymagających semantycznej analizy tekstu), czy Tutlo (platforma online do nauki języków obcych, łącząca native speakerów za granicą z uczniami w Polsce). W ciągu 5 lat trwania programu zgłosiło się do niego ok 600 przedsiębiorców z Polski i krajów CEE. Orange Fab funkcjonuje także m.in. w USA, Francji, Hiszpanii, Izraelu, Belgii, Senegalu, Wybrzeżu Kości Słoniowej i w Azji. Więcej na http://orangefab.pl/

Udostępnij: Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Innowacje

Lustereczko, powiedz przecie… Rozmowa z Abyss Glass

8 stycznia 2018

Lustereczko, powiedz przecie… Rozmowa z Abyss Glass

Lustereczko, powiedz przecie… Dzisiaj zaklęcie może zaczynać się podobnie, ale druga część pytania powinna brzmieć …czego właściwie chcę? Okazuje się, że na podstawie wyglądu można sporo powiedzieć o człowieku i jego potrzebach. Że niby pozory mylą, a książki nie ocenia się po okładce? Tak. Jeśli jednak zawęzimy oczekiwania, to okaże się, że mężczyzna po 40, będący klientem salonu Orange, może szukać dla siebie telefonu…z dobrym aparatem i najnowsza wersją Androida. A jeśli lustro ustawimy w sklepie z kosmetykami, lub u fryzjera może powiedzieć nam sporo o naszych potrzebach i dać konkretne rozwiązania.

Taki był właśnie pomysł Arka Adamka, twórcy Abyss Glass, startupu, który poznaliście pod koniec roku. Jego wystąpienie pokazywałam w relacji z Orange Fab Startup Pitch Sessions poświęconej Internet of Things w tym wpisie: Internet Rzeczy – co nas czeka.

Wielki Brat i inwigilacja, czyli czego się obawiamy

Marketingowe lustro, które na podstawie wyglądu tworzy profil użytkownika i proponuje mu konkretny produkt wzbudziło sporo emocji. Pod wpisem pojawiło się wiele komentarzy – o inwigilacji, problemach z bezpieczeństwem, gromadzeniu danych.

„Jak co nas czeka? Permanentna inwigilacja cytując klasyków kina. 😉 I dodatkowo problemy z bezpieczeństwem podniesione do potęgi w porównaniu do dziś.”
„już nawet lustra w wucecie będą coś tam proponowały… koniec świata…”
„Jeżeli istnieje możliwość włączenia np. kamery w telefonie czy komputerze bez naszej wiedzy to prawdopodobnie będzie też możliwość włączenia takiego lustra by rejestrować obraz. I nie mówię tu tylko o hackerach. A o właścicielu takiego sprzętu.”

Lustereczko, powiedz przecie… co o mnie wiesz

Słowem, nieźle się Abyss Glassowi dostało 😉 Postanowiłam sprawdzić to u źródła. Spotkałam się z Arkiem i zapytałam, jak wygląda kwestia gromadzenia danych, czy ich lustro faktycznie stanie się narzędziem Wielkiego Brata i czy w najbliższym czasie spotkacie je w jakimś WC? 😉 Poznałam też inne zastosowania lustra, na przykład indywidualnie dopasowany trening. Jesteście ciekawi, jak to wygląda? Obejrzyjcie najnowszy odcinek Generacji Startup.

Czy Arek Was przekonał? Jak podobają Wam się zastosowania inne przedstawione w video zastosowania lustra? Czekam na Wasze komentarze.

Udostępnij: Lustereczko, powiedz przecie… Rozmowa z Abyss Glass

Innowacje

Customer Care – co pokazały nam startupy? KONKURS

21 grudnia 2017

Customer Care – co pokazały nam startupy? KONKURS

Zgodnie z zapowiedzią z rozpoczęcia 5. edycji, w tym sezonie Orange Fab co dwa miesiące organizujemy pitch session, czyli przegląd najciekawszych startupów w wybranym obszarze (więcej na ten temat na blogu: Orange Fab zmienia reguły gry).

W październiku poznaliśmy najciekawsze startupowe rozwiązanie z obszaru Internetu Rzeczy (nie wszystkie Wam się spodobały). Na początku tego tygodnia odbyło się już drugie spotkanie, tym razem poświęcone rozwiązaniom z obszaru szeroko pojętego Customer Care.

Przedsiębiorcy zebrali się w warszawskim Miasteczku Orange i w krótkich wystąpieniach opowiedzieli o swoich produktach i usługach, które w przyszłości mogą być wykorzystane przez firmy do poprawy doświadczeń klientów. Wybrałam dla Was najciekawsze rozwiązania.

Podczas spotkania poprosiłam też o komentarz Remigiusza Franka, dyrektora Obsługi w Kanałach Automatycznych i Cyfrowych w Orange Polska, który na co dzień zajmuje się Customer Care i doświadczeniami naszych klientów/ Zobaczcie, co powiedział.

Jestem ciekawa, które z zaprezentowanych rozwiązań jest Waszym zdaniem najbardziej przydatne – nawigacja dla użytkowników parkingów, konkursy społecznościowe dla użytkowników Instagrama, czy narzędzie do organizacji własnej pracy?

Kolejne spotkanie w ramach Orange Fab Startup Pitch już 15 lutego 2018 r. Tym razem poznamy najciekawsze rozwiązania z obszaru Fintech. Jeśli znacie ciekawe startupy fintechowe, wpiszcie ich nazwę w komentarzach. Dla najciekawszych rekomendacji mam gadżety – power banki z głośnikiem i opaski z micro USB. Na rekomendacje czekam do końca roku.

Udostępnij: Customer Care – co pokazały nam startupy? KONKURS

Innowacje

Internet Rzeczy – co nas czeka?

6 listopada 2017

Internet Rzeczy – co nas czeka?

Rozpoznawanie emocji klientów w głosie, interaktywne lustro, które dopasuje ofertę marketingową do wieku, płci i preferencji klienta, telefon, który zmienia się w mikrofon podczas dużego spotkania – to rozwiązania zaprezentowane przez startupy podczas Orange Fab Pitch Session 2017. Spośród wszystkich pitchujących startupów wybrałam dla Was najciekawsze. Zobaczcie.

Wystąpienia były częścią Orange Fab Pitch Session 2017, czyli nowej formuły Orange Fab (więcej o nowej formule pisałam na blog tuż po uruchomieniu programu – możecie przeczytać o tym tutaj: Orange Fab zmienia reguły gry). Co dwa miesiące zapraszamy przedsiębiorców z najciekawszymi rozwiązaniami.

Spotkanie odbyło się we współpracy z fundacją Startup Hub Poland, która wspiera rozwój startupów w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Pierwsze spotkanie, 27 października br. było poświęcone Internet of Things. To obszar, w którym aktualnie wiele się dzieje, także w Orange Polska. Posłuchajcie, co na ten temat mówi Maciej Kocięcki, dyrektor Rozwoju i Zarządzania M2M i IoT.

Orange Fab Pitch Session 2017 to dobra okazja, żeby przyjrzeć się, jak działają korporacyjne akceleratory startupów. Zapytałam o to Maćka Szotę z PGNiG oraz Joannę Bruździak – Maleszewską z Orange Fab. Zobaczcie, co powiedzieli.

Udostępnij: Internet Rzeczy – co nas czeka?

Innowacje

Naładuj się bezprzewodowo – Generacja Startup odc. 8

1 listopada 2017

Naładuj się bezprzewodowo – Generacja Startup odc. 8

Ci z Was, którzy uczestniczyli w tegorocznym Orange Warsaw Festival pewnie zgodzą się, że zabawa wymagała mnóstwo energii, od uczestników, ale także ich telefonów. Na szczęście w Orange Strefie można było podładować telefony, m.in. dzięki bezprzewodowym, indukcyjnym ładowarkom. Twórcą rozwiązania jest startup Whirla, który zaczął z nami współpracę przez program Orange Fab.

Postanowiłam sprawdzić, skąd wziął się pomysł na indukcyjne ładowanie, kto stoi za tym rozwiązaniem i czy w najbliższym czasie bezprzewodowe ładowarki zastąpią tradycyjny kabel?

Zobaczcie nowy odcinek „Generacji Startup” (to już ósmy!) i dajcie znać, co sądzicie o tym rozwiązaniu. Możecie je także sami przetestować – wystarczy pobrać aplikację na telefon i skorzystać z jednego z punktów ładowania w Warszawie (więcej w video).

Udostępnij: Naładuj się bezprzewodowo – Generacja Startup odc. 8

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej