Zielony Operator

Zrobiliśmy porządek z kopertami

3 września 2021

Zrobiliśmy porządek z kopertami

Wiele razy pisałam, że nawet małe gesty mają znaczenie dla środowiska. Dziś kolejny przykład – zajęliśmy się poczciwymi… kopertami. Właśnie wdrożyliśmy projekt zmieniający sposób ich zamawiania i wykorzystywania. To pozwoli zaoszczędzić sporo papieru.

Mniej wzorów, mniej papieru

Chociaż digitalizujemy nasze procesy, gdzie tylko możemy to część korespondencji wymaga jeszcze wysłania pisma w kopercie zamiast e-maila. Wiemy zarazem, że część kopert zalega nieużywanych w naszych biurach. Dlatego przyjrzeliśmy się procesowi ich zamawiania, aby zminimalizować zakupy i dodatkowo ograniczyliśmy rodzaje kopert tylko do tych, najczęściej używanych. Zmniejszyliśmy też liczbę nadruków umieszczanych na kopertach, co pozwoliło zminimalizować liczbę wzorów przygotowywanych w drukarni. Wszystko to, biorąc pod uwagę skalę naszej firmy, daje bardzo wymierne oszczędności papieru. Szacujemy, że m.in. dzięki tej transformacji oraz dalszej digitalizacji procesów będziemy mogli zredukować liczbę wykorzystywanych kopert o 100 tys. rocznie!

koperta

Drugie życie starych kopert

Nowy standard naszych kopert obowiązuje od 1 września, ale nie pozwolimy, aby zmarnowały się, które jeszcze mamy w obiegu. To dobra okazja do zrobienia porządków w szafkach. Wszystkie nieaktualne, nieużywane koperty będzie można zwrócić i zostaną wykorzystane do procesów niewymagających wysyłki. Sposób ich wykorzystania będzie zależeć od ich stanu. Stare koperty, z wyschniętym klejem uniemożliwiającym zamknięcie lub pożółkłe przekażemy na makulaturę, czyli wrócą do obiegu.

Aplikacja SendME

Postaraliśmy się także o udogodnienia, dzięki którym każdy nadawca będzie na bieżąco mógł śledzić, gdzie dokładnie znajduje się jego przesyłka. Działa bardzo znajomo. Wystarczy zarejestrować ją w aplikacji SendME dostępną przez przeglądarkę internetową lub skorzystać z wersji mobilnej , a kopertę przekazać do wysyłki w kancelarii. Dzięki kodowi kreskowemu zawierającemu wdrożoną identyfikację numeryczną, możemy monitorować w aplikacji wędrówkę przesyłki w drodze do adresata.

Przy użyciu aplikacji mobilnej zeskanowanie barkodu odbywa się poprzez wykorzystanie aparatu fotograficznego dostępnego w telefonie. Proste? Pewnie, że tak. Późniejsza identyfikacja nieodebranych czy zwróconych przesyłek też jest znacznie prostsza.

Udostępnij: Zrobiliśmy porządek z kopertami

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej