Odpowiedzialny biznes

Orange najbardziej zaangażowany społecznie

17 listopada 2011

Orange najbardziej zaangażowany społecznie

Wczoraj wśród newsów na portalu telix ukazał się artykuł „Orange najaktywniejszym, Play najmniej zaangażowanym społecznie operatorem”. Bardzo mnie ucieszyła ta wiadomość, weszłam więc na strony agencji MondeyPR, która przygotowała tę informację. Okazało się, że wzięli pod lupę zaangażowanie społeczne operatorów komórkowych, a właściwie sposób komunikacji o tych działaniach. Orange – dzięki naszej Fundacji Orange – jest najlepszy. Długofalowe i spójne programy na dużą skalę, pełna komunikacja działań na stronie. Plus też dobrze sobie radzi, a Play raczej ogranicza się do doraźnych akcji. Poza rankingiem znalazł się T – Mobile, o jego zaangażowaniu społecznym nie udało się znaleźć informacji.

Ale nie byłabym sobą, gdybym nie dodała, że temat zaangażowania społecznego można traktować nie tylko, jako element wizerunkowy i oceniać komunikację takich działań. Badając zaangażowanie społeczne powinniśmy spawdzać ponadto, na ile nasze działania pomagają rozwiązać problem społeczny, którym się zajmujemy, jak oceniają nas beneficjenci, partnerzy, jakie bezpośrednie i pośrednie skutki ma  nasze działanie. Wtedy dopiero mamy obraz całości i możemy powiedzieć – na ile aktywność społeczna firmy jest dobra i użyteczna, jak przekłada się nie tylko na wizerunek, ale też na jej relacje z otoczeniem.

I jeszcze mała uwaga – nie stawiajmy znaku równości miedzy CSR a zaangażowaniem społecznym czy filantropią korporacyjną. CSR to sposób zarabiania pieniędzy, a nie dzielenia się nimi z potrzebującymi.
Ale to już inna opowieść…

Wiem, wiem – trochę się czepiam, ale i tak się cieszę : )

Udostępnij: Orange najbardziej zaangażowany społecznie

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej