Bezpieczeństwo

Plaga nadużyć

31 maja 2011

Plaga nadużyć

Niedawno pisałam o spotkaniu z przedstawicielami organizacji konsumenckich w Warszawie. Potem uczestniczyłam w takich spotkaniach w Poznaniu, Krakowie, Gdańsku, Olsztynie i Katowicach. Wszędzie najwięcej emocji i dyskusji budziła zmiana operatora telekomunikacyjnego. Okazuje się, że jest tu wiele nadużyć, a rzecznicy konsumentów są zasypywani skargami klientów. Pisały też o tym media.

Ludzie zgłaszają podrabianie dokumentów i fałszowanie podpisów na umowach/zamówieniach (51%), wprowadzanie w błąd (44%) oraz najpopularniejsze oszustwo – podawanie się za pracownika TP lub powoływanie się na współpracę z nami. By „złowić klienta” handlowcy mówią też o zmianie przepisów prawa telekomunikacyjnego w UE czy zmianie wzorów umów.

Ilość takich historii ciągle rośnie. Jak się dowiedziałam przez dwa miesiące 2011 roku zgłoszeń było tyle, co w całym 2009 roku! Blisko połowa z nich trafiła do prokuratury. Dlatego teraz dzwonimy do klientów by poinformować, że wpłynęło od innej firmy zamówienie na zmianę operatora i nastąpi rozwiązanie umowy z nami. Mówimy też konsekwencjach – np. terminie przeniesienia usług do operatora czy konieczności rozliczenia się ze sprzętu.

W 2010 roku aż 20% osób, do których dzwoniliśmy zaprzeczyło, że podpisali takie zlecenie A jeśli chcecie wiedzieć jakie zasady obowiązują przy zmianie telekomu czy zgłosić nadużycie zadzwońcie na infolinię 800 500 005.

Udostępnij: Plaga nadużyć

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej