Oferta

Bonus za rejestrację prepaid już z nami zostanie

Piotr Domański Piotr Domański
01 marca 2017
Bonus za rejestrację prepaid już z nami zostanie

Termin na rejestrację aktywnych kart prepaid minął, niezarejestrowane zostały wyłączone. Temat w mediach przycichł. Ale przecież rejestracja nowokupionych kart prepaid nadal jest obowiązkowa. Jednak w dalszym ciągu możecie skorzystać na rejestracji, choć bonus o którym pisze wymaga od Was ciut więcej.

Każdy kto zarejestruje numer prepaid w Orange na kartę i w nju a jednocześnie poda swój adres zamieszkania i wyrazi zgodę na kontakt telefoniczny otrzyma 100 GB transferu ważne przez 30 dni. Dotyczy to jednak wyłącznie osób, które adres podają po raz pierwszy. Bo przecież mogliście podać dane, na przykład kupując u nas abonament.Po rejestracji otrzymujecie SMS z informacją, że można odebrać bonus, a także jak to zrobić. Podpowiem – wysyłając bezpłatny SMS o treści START pod 80590. Na odebranie bonusu macie 30 dni od momentu rejestracji numeru. Podobny bonus już funkcjonował, jednak ten, jak wspomniałem, zostaje z nami na stałe.

Wszystkie informacje o bonusie w Orange znajdziecie na stronie www.zarejestrujnumer.pl.

A jeżeli jesteście klientami nju mobile przygotowaliśmy dla Was specjalnie stronę www.rejestracjanju.pl

Pamiętajcie jednak, że podanie danych adresowych nie jest konieczne by zarejestrować numer – wystarczy do tego wyłącznie numer telefonu i Wasz numer PESEL. Dodam też, że podanie danych osobowych i wyrażenie zgody marketingowej jest możliwe wyłącznie w naszych salonach.

Zapraszamy – listę znajdziecie na stronie Orange.pl. Oczywiście możecie tam także zarejestrować numery nju.

Moim zdaniem takie podejście jest uczciwe. Zbieramy dane, prosimy o zgodę na kontakt, ale w zamian przez miesiąc możecie korzystać z internetu praktycznie za darmo. Pamiętajcie także, że dane te dają nam wiedzę gdzie inwestować. To dla nas ważna informacja, bo wiemy gdzie dostawić nowe maszty, a gdzie parafrazując pewną piosenkę teraz jest ściernisko, ale San Francisco raczej tam nigdy nie będzie.

P.S. Jeszcze doprecyzuję: bonus o którym piszę (związany z podaniem danych adresowych i zgodą marketingową), to obecnie jedyny bonus powiązany za rejestracją. Nie ma już bonusu za samą rejestrację prepaid. Bo wiem, że pojawiają się już różne interpretacje ;-)

Komentarze

Piotrekk85
Piotrekk85 11:11 01-03-2017

Na stronie zarejestrujnumer.pl jest info „Bonus za podanie adresu i wyrażenie zgody marketingowej nie wyklucza Bonusu za rejestrację. Możesz skorzystać z obydwu promocji jednocześnie.” To nadal są oba bonusy czy jeden?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 11:22 01-03-2017

    Na aktywację bonusu za rejestrację macie całe okrągłe 60 dni. Więc w dalszym ciągu zapis ten musiał pozostać, bo formalnie jeszcze przez dwa miesiące można bonus aktywować 😉

    Odpowiedz
      Piotrekk85
      Piotrekk85 11:52 01-03-2017

      Ale na stronie nie ma podziału na osoby rejestrujące przed 1.03 i po, więc to trochę wprowadza w błąd.

      Odpowiedz
        pablo_ck
        pablo_ck 13:24 02-03-2017

        Dobra uwaga Piotrekk85.

        Odpowiedz
bbvb
bbvb 11:28 01-03-2017

A to nie jest tak, że niektórzy mają jeszcze czas na włączenie bonusu? Chodzi o zapis o możliwości włączenia bonusu w ciągu 60 dni od rejestracji, a jak ktoś się zarejestrował wczoraj to powinien mieć czas do około końca kwietnia?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 11:37 01-03-2017

    @bbvb Dokładnie tak to działa – bonus za rejestrację funkcjonował do wczoraj, więc jeszcze przez 60 dni można go odebrać.

    Odpowiedz
Paluch81zcie
Paluch81zcie 13:46 01-03-2017

Czyli to bonus tylko dla tych którzy wcześniej nie rejestrował numeru w orange ?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 13:55 01-03-2017

    Tak to bonus dla osób, które przy rejestracji podadzą dane teleadresowe i wyrażą zgodę marketingową. Jeżeli zarejestrowałeś już ten numer wcześniej niestety bonusu nie dostaniesz.

    Odpowiedz
Tom81
Tom81 14:01 01-03-2017

Jak juz wcześniej rejestrowałem numer to na kolejnym numerze tez mi sie należy 100 gb jak powiem ze chce udostępnić adres i numer tel. ?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 14:05 01-03-2017

    Jeżeli jeszcze nie podałeś swoich danych adresowych to tak. Jeżeli już to zrobiłeś, niestety nie.

    Odpowiedz
Przenoszenumer
Przenoszenumer 14:07 01-03-2017

Co w przypadku gdy przeniose numer ? Bonus wtedy sie należy ?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 14:12 01-03-2017

    Już nie.

    Odpowiedz
Czytelnik
Czytelnik 14:09 01-03-2017

Panie Piotrze, zastanawia mnie jedna kwestia związana z nju a Orange. Czy między nju a Orange są jakieś priorytety sieci czy nju działa dokładnie tak samo jak Orange tylko nazwa operatora jest inna?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 14:14 01-03-2017

    Klienci nju i Orange są traktowani przez sieć dokładnie tak samo. #potwierdzoneinfo

    Odpowiedz
      wwww
      wwww 15:32 01-03-2017

      No nie dokładnie gracie czysto. Np. do wczoraj na stronie nju mobile była informacja że za rejestracje numeru DO ODWOŁANIA (czyli na stałe) dostaje się BONUS 1000zł i 100GB internetu na 30 dni. Zaś dodatkowy bonus 100GB netu dostaje się za dodatkowe podanie danych adresowych i zgody marketingowe.
      Niestety dzisiaj NJU zmieniło na niekorzyść klienta zasady gry. Otóż zabraliście BONUS za rejestracje (1000zł i 100GB) zostawiając TYLKO 100GB netu na 30 dni za podanie adresu i zgody marketingowe. Czyli w NJU dzisiaj zadziałaliście dokładnie ODWROTNIE niż było wczoraj napisane Dlaczego?

      Odpowiedz
PAWEŁ
PAWEŁ 14:40 01-03-2017

Kiedy wprowadzicie e-sim ?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 15:30 01-03-2017

    Niestety nie wiem.

    Odpowiedz
      PAWEŁ
      PAWEŁ 16:03 01-03-2017

      Szkoda , bo przekładanie tych kart i jeszcze mini , micro i nano sim to już dobija .

      Odpowiedz
Jakub
Jakub 16:09 01-03-2017

Ludzie po co Wam moje dane?! I jeszcze „nęcicie” że tak powiem jakąś „jałmużną daną z łaski”. Rozumiem, to dużo, ale powinien dostać każdy, kto zarejestruje numer, a nie jeszcze zostawi u Was połowę dowodu…

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 16:18 01-03-2017

    Na przykład po to by wiedzieć gdzie inwestować.

    Odpowiedz
      wwww
      wwww 17:14 01-03-2017

      Panie Piotrze. Przecież swoich klientów i tak macie głęboko gdzieś tak naprawdę? Dlaczego tak piszę? Otóż dlatego, że niby będziecie wciskać światłowód tym klientom, którzy już mają światłowód u konkurencji (duuużo tańszy). Kłaciecie światłowody do mieszkań TYLKO TAM, gdzie już jest światłowód a nie macie możliwości walczyć ceną (macie drogie usługi – nawet obecne ORANGE LOVE wychodzi drogo na tle konkurencji) tam gdzie macie szanse to w domach prywatnych – ale tam twierdzicie, że to jest nieopłacalne. Może dlatego teraz macie TYLKO coś koło 100 tyś. klientów światłowodu w całym kraju naszym? Warto się naprawdę zastanowić co z tym zrobić. Czy kłaść światłowody tylko tam gdzie pozornie Wam się to opłaca (= jest dużo ludzi na klatce schodowej a więc łatwo i w dobrych warunkach mieszkaniowych kłaść światłowody – ale potem mieć zero klientów czy lepiej się trochę pomęczyć? położyć światłowody tam gdzie pozornie Wam się to nie kalkuluje bo to mała miejscowość, bo to dom prywatny…? Ale w praktyce dom prywatny = pewny klient. Tak na oko można powiedzieć że np. ze 100klientów w bloku gdzie jest kilku tańszych operatorów jak jeden się naiwny znajdzie na światłowód orange to będzie wielki sukces. Natomiast na 100klientów domów prywatnych jak nie znajdziecie z 80-90 klientów na światłowód orange tzn, że macie kliepskich sprzedawców lub trafiliście na stare społeczeństwo gdzie ludzie są już na emeryturze i internet to dla nich coś strasznego=nieznanego. Ale i z tym można coś zrobić. Można zrobić szkolenia dla seniorów bezpłatne. Pokazać możliwości internetu – pokazać, że można się szybko z innymi porozumieć itp. i takich seniorów można znaleźć jako potencjalnych klientów. Tylko trzeba umieć szerzej podejść do tematu. A nie wciskanie drogiej oferty orange love tam gdzie konkurencja ma dużo lepsze i tańsze oferty. Sprawę daje do przemyślenia. Pozdrawiam

      Odpowiedz
        Piotr Domański
        Piotr Domański 17:26 01-03-2017

        Światłowody instalujemy zarówno w budynkach wielorodzinnych, bliźniakach jak i domach jednorodzinnych. Przykładem mogą być inwestycje w Legionowie czy Kołobrzegu.
        Co do oferty Orange Love, to daje ona sporo możliwości – internet mobilny, stacjonarny, telewizję i telefon, w ramach jednej usługi u jednego operatora, za w sumie bardzo rozsądne pieniądze. Porównywał to zresztą niedawno SpidersWeb i nasza oferta wyszła najkorzystniej.
        http://www.spidersweb.pl/2017/02/najlepsza-oferta-orange-love-porownanie.html

        Odpowiedz
          wwww
          wwww 17:39 01-03-2017

          Panie Piotrze na tej stronie są niepełne dane. Tam gdzie wchodzi Orange Polska ze światłowodem jest już dawno UPC. A jak jest UPC ze światłowodami tam i jest konkurencja. U mnie np. za 49zł UPC proponuje 60Mb/s internetu, 104 kanały tv, multiroom gratis i telefon stacjonarny nielimitowane (UWAGA) nie tylko numery stacjonarne ale i komórkowe w Polsce, w USA i Kanadzie oraz nielimitowane stacjonarne w UE. Więc ponawiam pytanie. Z czym do ludzi? A taki np. operator regionalny daje za 40-45zł miesięcznie 300Mb/s net… Mam pytanie. Jesteście w stanie przebić te ceny? jeśli tak zapraszam do nas na osiedla. Jeśli nie? nawet się nie wygłupiajcie…

          Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 17:52 01-03-2017

          A dorzuca numer komórkowy? Albo dwa, lub trzy?

          Odpowiedz
          Astis
          Astis 07:40 03-03-2017

          Chciałem by mi odrzucili z 3 abonamenty i nie chcą mi tego zrobić… komplikacje na koncie ….

          Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 08:30 03-03-2017

          U nas, czy u tych o których pisze @wwww? Bo jak u nas to daj znać, zrobimy coś z tym 😉

          Odpowiedz
      wwww
      wwww 17:25 01-03-2017

      moim zdaniem by odnieść sukces to powinniście inwestować w światłowody do domów tam gdzie są małe miejscowości i osiedla w miastach tam gdzie nie ma jeszcze światłowodów do mieszkania. Zaś tam gdzie jest duże skupisko ludzi tam kłaśćnowe nadajniki z LTE czy LTE A czy w przyszłości 5G. Tylko takie podejście spowoduje sukces i przyszłośćfirmy. A i zlikwidujcie tą nieszczęsną opłatę za utrzymania łącza bo to jest śmieszne w obecnych czasach. Moim zdaniem obecnie każdy klient TP/Orange powiniem podliczyć Wam ile przez te lata płacił Wam za tzw utrzymanie i modernizacje łącza i powinien kazać Wam w trybie natychmiastowym wymienić zwykły kabel miedziany na światłowód. Wszak tutaj pieniądze z jednego klienta dla TP/Orange przez te lata nie mówimy tu o sumach typu dziesiątki złotych ale setki czy tysiące (w zależności jak długo ktoś korzysta z telefonii/internetu na stałym kablowym łączu). Dziwie się że mając tyle kasy z samych utrzymań łączy nie macie światłowodów w całym kraju, w każdym domu – nawet domu głęboko położonym w lesie na wsi tzw. „zabitej dechami”. Są to lata zmarnowanych pieniędzy. Lata gdzie Państwo polskie dopłaca do Waszego interesu a Wy te pieniądze marnujecie zamiast inwestować w światłowody i LTE (w przyszłości 5G).

      Odpowiedz
        Piotr Domański
        Piotr Domański 17:46 01-03-2017

        Co do skali naszych inwestycji to w zeszłym roku zainwestowaliśmy nieco ponad około 2 mld zł, a w 2015 dokładnie 1,998 mld złotych. Nie licząc wydatków na częstotliwości 4G, czyli kolejnych ponad 3 mld złotych. W zasięgu światłowodu znalazło się na koniec roku blisko 1,5 mln gospodarstw domowych, postawiliśmy ponad 1,7 tys. masztów na częstotliwościach 800/2600 MHz, co razem z wcześniej działającymi na częstotliwości 1800 MHz daje pokrycie na poziomie 99% populacji Polski. Więc sądzę, że trudno powiedzieć, byśmy marnowali pieniądze, zamiast je inwestować. A co do naszej strategii inwestycyjnej, to mamy na ten temat diametralnie inną opinię 😉 Pozdrawiam, Piotrek

        Odpowiedz
          wwww
          wwww 19:07 01-03-2017

          dobrze że odczytujecie nasze komentarze. Dobrze, że odpowiadacie na nie. To jest na plus firmy Orange. Duuuży minus to nieszczęsna opłata za utrzymanie łącza. Co jest archaiczną opłatą. Chcąc nie dopuścić konkurencji do kabli zapewne. Ale jak to mówią – każdy kij ma dwa końce. Jakoś w Telefonii komórkowej operatorzy infrastrukturalni (MNO) dopuścili/dopuściliście tzw operatorów wirtualnym (MVNO) i jakoś żadna ze stron nie jest poszkodowana jak widać. Wy się rozwijacie i Oni próbują. Nie ma żadnych opłat za utrzymanie łącza dla klienta końcowego i jakoś dają/dajecie radę. Dlaczego podobnie ma nie być z kablami? Drugie pytanie mam takie – może pomyślicie np. z tymi klientami gdzie już kable są założone od dawna (a są np. wyłączone bo nikt nie potrzebuje telefonu stacjonarnego na stałe czy internetu na stałe (np. czeka się na światłowody), itp. (nie chce się opłacać archaicznej opłaty za utrzymanie łącza) czy nie wprowadzić usług typu prepaid na np. telefon stacjonarny (zlikwidowaliście budki telefoniczne może warto pomyśleć nad prepaidami (karty zdrapki z budek telefonicznych macie – można by też korzystać z kart zdrapek orange/nju – wszystko jest do zrobienia jak się tylko chce) w telefonii stacjonarnej i internecie kablowym?)? Pozdrawiam

          Odpowiedz
Bonus
Bonus 17:14 01-03-2017

Skoro bonus za rejestracje mozna odebrać w ciągu 60 dni od rejestracji to powinna być jeszcze informacja gdzies jak go odebrac.

Odpowiedz
manyaky
manyaky 18:53 01-03-2017

A już miałem nadzieję, że się to wreszcie skończy – a razem z tym wszelkie aukcje allegro „100GB na 30 dni” za 5zł – i działanie siec się poprawi.

Odpowiedz
nnn
nnn 20:48 01-03-2017

Kiedy w końcu będzie realna konfiguracja przenosząca transmisję z 3G do LTE? Taka naprawdę działająca, a nie wdrożona jak to mówi dział techniczny (może tylko testowo na wybranych terminalach?). Tylko nie mówcie, że może do tego potrzebny będzie telefon z brandem? W Play działa to na każdym telefonie.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 09:17 02-03-2017

    Napisz proszę na mój adres piotr.domanski2@orange.com krótką informację z jakiego telefonu korzystasz i jaką wersję oprogramowania masz.

    Odpowiedz
      nnn
      nnn 12:49 02-03-2017

      napisałem 🙂

      Odpowiedz
        Piotr Domański
        Piotr Domański 16:40 02-03-2017

        A ja wysłałem dalej 😉

        Odpowiedz
          nnn
          nnn 11:25 04-03-2017

          Mam oczekiwać odpowiedzi? 😛

          Odpowiedz
Grzegorz
Grzegorz 10:02 02-03-2017

„Zbieramy dane, prosimy o zgodę na kontakt, (…) dane te dają nam wiedzę gdzie inwestować. To dla nas ważna informacja, bo wiemy gdzie dostawić nowe maszty, a gdzie parafrazując pewną piosenkę teraz jest ściernisko, ale San Francisco raczej tam nigdy nie będzie”

Ja Wam mogę powiedzieć, gdzie zainwestować. Miasto 20km od centrum Warszawy. Osiedle bloków, około 30 szt, wysokości od 4 do 10 pięter. Oferta Neostrady: zawrotne do 10Mbit. Wow. Tak bardzo. Dziękuję, kablówka wygrywa.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 12:14 02-03-2017

    Niestety nie jesteśmy w stanie do każdego miejsca dotrzeć jednocześnie. Inwestycje w światłowody trwają, jednak w przyszłości tylko ta technologia będzie w stanie zapewnić możliwość stałego zwiększania prędkości łącza. Nie mówię dzisiaj czy jutro, lecz za kilka lat.

    Odpowiedz
sg
sg 13:07 02-03-2017

Czyli Orange będzie ciągle podbijać bazę kart sim?
I nie bajerujcie marketingowo 😉 Po prostu potrzebujecie bazy, żeby powciskać umowy 🙂

Odpowiedz
Maja
Maja 14:05 07-03-2017

wy to orange zaledwie szystko drogie powinniście dac 3pakiety bądź 2np 60/65/70gb’za29zł’taki żeby się sumowalo’ale też przed z doladow środki’gb. tani a atrakcyjny 🙂

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 11:05 08-03-2017

Program doładowań tego brakuje na kartę 🙂

Odpowiedz

Oferta

Huawei Mate 9 Pro w Orange Polska

Piotr Domański Piotr Domański
27 lutego 2017
Huawei Mate 9 Pro w Orange Polska

Ach ten zagięty ekran… nadal rzadko spotykany w smartfonach, a u mnie wzbudzający same pozytywne emocje. W sumie nie wiem dlaczego. Może to kwestia estetyki? A może skojarzeń z filmami z gatunku fantastyki naukowej?

Niezależnie od odpowiedzi mam poczucie, że zagięty ekran coś w sobie ma. Dlatego tak przychylnym okiem spoglądam na Mate 9 Pro – smartfon Huawei, który możecie kupić w Orange Polska. Jednak zalety tego telefonu nie kończą się na wyglądzie.

Potężne wnętrze Mate 9 Pro...

Zaokrąglony ekran, o którym pisałem na początku ma jakość 2K i przekątną 5,5 cala. Do tego dołóżcie ośmiordzeniowy procesor Kirin 960, który odpowiada też za jakość wyświetlanego obrazu. Producent pisze w specyfikacji o algorytmie, który odpowiada za „inteligentne zarządzanie” naszym smartfonem. Dzięki niemu możemy się cieszyć długim życiem baterii przy świetnych osiągach. Telefon może, zdaniem producenta działać bez ładowania przez dwa dni, na co wpływ ma bez wątpienia także bateria o pojemności 4000 mAh

Huawei Mate 9 Pro ma 64 GB wbudowanej pamięci i 4 GB RAM. Obsługuje agregację pasma na poziomie Cat 12 pozwalającą w teorii korzystać na nim z internetu z prędkością do 600 Mb/s przy pobieraniu plików i 100 Mb/s przy wysyłaniu. Od razu zaznaczam, że stacji bazowych obsługujących tak szerokie pasma nie uświadczycie, ale już Cat 9 w sieci Orange Polska jest coraz częstszym widokiem.

Podobnie jak w P9 w Mate 9 Pro znajdziecie podwójny aparat fotograficzny. Zastosowanie dwóch soczewek przekłada się na dużo lepszą jakość zdjęć, szczególnie tych robionych przy słabym oświetleniu. Dzięki temu urządzeniu możecie także kręcić filmy w jakości 4K.

...w rozsądnej cenie

Za Huawei Mate 9 Pro w Orange Polska zapłacicie na start 729 zł, a następnie miesięcznie 199 zł, wraz z abonamentem, w ramach którego otrzymujecie nielimitowane rozmowy, SMS i MMS i 20 GB neta. Warto pamiętać, że przenoszący numer przez pierwsze 6 miesięcy nie płacą abonamentu ;-)

A skoro już o pamięci, to przypomniałem sobie, że to telefonu dorzucamy karty upominkowe SWISS o łącznej wartości 200 zł. Coś w sam raz dla fanów zegarków ;-)

Wszystko co warto wiedzieć o Huawei Mate 9 Pro znajdziecie na stronie orange.pl

Komentarze

mike278
mike278 10:01 14-11-2024

Bonus ok i faktycznie gratis. Natomiast start promocji fatalny że względu na problemy w aplikacji.

Odpowiedz
Maniu
Maniu 12:25 14-11-2024

A kiedy będzie rozstrzygnięty konkurs wakacje z Orange?

Odpowiedz
fajera
fajera 14:38 15-11-2024

co to są mobilne usługi głosowe?

Odpowiedz
Wake Up
Wake Up 12:19 16-11-2024

już był

Odpowiedz
mst
mst 14:34 22-11-2024

Katastrofa. Nie da się tego uruchomić w aplikacji. Klikam dołącz i brak reakcji….

Odpowiedz
Robi
Robi 15:52 22-11-2024

Brak gb po 2 pompowaniu , po reklamacji na czacie wpadły na 1 nr z 3 , zachwytów nie było końca jak to odpowiedni dział pozytywnie naprawił , podczas 2 reklamacji konsultant podał mi „mój” nr z kosmosu , dzięki jeszcze zadzwonię.

Odpowiedz
emitelek
emitelek 18:21 22-11-2024

Pani Beato!!! Prosimy o komentarz!!!
Jeśli coś robicie, to zróbcie to z głową!!!…

Odpowiedz

Sieć

Zadzwoń przez WiFi czyli WiFi Calling w Orange i nju mobile

Piotr Domański Piotr Domański
27 lutego 2017
Zadzwoń przez WiFi czyli WiFi Calling w Orange i nju mobile

Jeżeli macie Samsunga S7 lub S7 edge z naszym oprogramowaniem (lista jest aktualizowana), na Wasz telefon powinna już przyjść informacja o aktualizacji. Dzięki niej będziecie mogli korzystać z usługi WiFi Calling. Zresztą jeżeli śledzicie Twittera, powinniście już o tym wiedzieć ;-)

Planujemy szybko dodać kolejne urządzenia, tak by nie tylko właściciele Samsungów mogli się cieszyć tą możliwością. Nie będę jeszcze nic zdradzał, ale pracujemy bardzo ostro ;-)

WiFi Calling dla Was, czyli co warto widzieć o usłudze

WiFi Calling, czyli przekazywanie połączeń głosowych poprzez Wi-Fi, to ciekawa sprawa, zarówno od strony technicznej, jak i użytkowej. W tekście będę używał zamiennie z VoWiFi. Warto dodać, że VoWiFi to nazwa technologii, a WiFi Calling to nazwa usługi.

Czytaj także: Lista smartfonów, które obsługują WiFi Calling w Orange

Dzięki niej możecie zadzwonić do kogoś, kto jest poza zasięgiem sieci mobilnej, a do internetu jest podłączony właśnie przez Wi-Fi. Rozmowy można wykonywać także w drugą stronę – z telefonu podłączonego do Wi-Fi na telefon podłączony do sieci mobilnej. A także, co oczywiste, między dwoma telefonami podpiętymi do Wi-Fi. Jak pewnie wiecie, Wi-Fi jest teraz praktycznie wszędzie – w hotelach, na dworcach, czasem nawet w komunikacji miejskiej, a w moim rodzinnym Opolu - dzięki współpracy miasta z Orange - także w dawnych budkach telefonicznych ;-). Jest też w miejscach, gdzie o zasięg czasem trudno, na przykład w górskich schroniskach lub… w nowoczesnych szklano-betonowo-stalowych biurowcach.

Usługa WiFi Calling za granicą

I tu dochodzimy do jednego z ciekawszych zastosowań usługi - będąc podłączonym do Wi-Fi możecie z praktycznie każdego zakątka świata zadzwonić do Polski. I to w cenie połączenia krajowego! Oczywiście WiFi Calling nie zastępuje roamingu – nie ma jego mobilności, ale jest to dość ciekawa alternatywa.

Trzeba jednak pamiętać, że jeżeli wyjdziecie z zasięgu Wi-Fi, będąc równocześnie poza zasięgiem sieci Orange Polska, połączenie zostanie zerwane – ma to znaczenie szczególnie za granicami naszego kraju. Druga sprawa na którą trzeba uważać, to dzwonienie na numery zagraniczne w czasie korzystania z VoWiFi – wtedy zostanie to rozliczone jak połączenie z Polski na ten numer. Jeżeli w Polsce będziecie korzystać z WiFi Calling i wyjdziecie rozmawiając z jego zasięgu opcje są dwie – jeżeli będziecie w zasięgu 4G rozmowa przełączy się na VoLTE, jeżeli nie – zostanie zerwana. Na całe szczęście przeważająca większość z Was znajduje się w zasięgu 4G Orange Polska, więc nie trzeba się stresować. Opłaty za połączenia przez WiFi Calling są takie same jak za inne połączenia krajowe – jeżeli macie w pakietach darmowe minuty, działają one jak do tej pory. Z usługi możecie korzystać także w ofertach prepaid Orange Polska i prepaid nju mobile, choć na razie tylko w Polsce. Oczywiście klienci abonamentów nju mobile mogą korzystać w taki sam sposób jak klienci abonamentowi Orange Polska. Dodam jeszcze, że z usługa nie zadziała w przypadku korzystających z niektórych usług: ograniczenie WiFi Calling dla korzystających z niektórych usług dodatkowych: Nowa Orange Strefa, Dodatkowa Karta SIM, Strefa Stacjonarna, Ekstra Strefa Firmowa, Orange Ekstra Numer.

Jeszcze kilka słów o aktywacji usługi. Gdy zainstalujecie już oprogramowanie, o którym pisałem na początku tekstu, musicie wejść w ustawienia telefonu, gdzie znajdziecie (domyślnie wyłączony) włącznik usługi. Trzeba go włączyć. Nie trzeba robić nic więcej – w przyszłości, jeżeli będziecie chcieli skorzystać z WiFi Calling, wystarczy być w zasięgu Wi-Fi, wybrać numer i nacisnąć zieloną słuchawkę ;-)

WiFi Calling – jak to działa?

Dla mnie najbardziej pasjonującym tematem związanym z WiFi Calling była odpowiedź na pytanie: „Jak sieć znajduje urządzenie?” Jeżeli czytaliście moje wcześniejsze teksty – szczególnie ten o zestawianiu połączeń w sieciach 2G i 3G i ten w którym pisałem o HLR wiecie pewnie, że udział w łączeniu rozmów miała stacja bazowa (lub w przypadku 4G – eNodeB), kolejne elementy sieci dostępowej i szkieletowej, wspomniany HLR, a ostatecznie także stacja bazowa, która obsługuje osobę do której dzwonimy. Jeszcze przy łączeniu rozmów przez VoLTE potrafiłem to sobie wyobrazić… ale jak znaleźć telefon podłączony do WiFi?

Wbrew pozorom sytuacja jest analogiczna do tej, która miała miejsce w przypadku VoLTE. Dlatego polecam lekturę tekstu tym rozwiązaniu (link dwie linijki wyżej) przed dalszą lekturą. Bo okazuje się, że podstawą do wdrożenia VoWiFi jest właśnie VoLTE. Różnica opiera się na sieci dostępowej, poprzez którą przebiega rozmowa – w VoLTE – poprzez sieć mobilną, w przypadku VoWiFi – poprzez sieć Interent. Z tego wynikają dalsze komplikacje – ale o tym nieco niżej.

W momencie, gdy Wasz telefon podłącza się do WiFi i macie aktywną usługę WiFi Calling otrzymujecie specjalny adres IP z puli przeznaczonej (uwaga!) dla VoLTE. Zestawiamy dla Was także specjalny bezpieczny tunel IP-SEC, który zabezpiecza rozmowy realizowane przez VoWiFi przed podsłuchem. Funkcjonuje on tak długo, jak długo będziecie korzystać z WiFi Calling. Dzięki adresowi IP możemy znaleźć Wasz telefon, nawet wtedy, gdy znajduje się na drugim końcu świata. Nie jest w tym celu potrzeba tradycyjna ścieżka z udziałem stacji bazowych.

A więc już znacie odpowiedź na moją największą zagwozdkę ;-)

Teraz czas na kolejny element – handover. To funkcja, która sprawia, że gdy wyjdziecie poza zasięg Wi-Fi Wasz telefon płynnie złapie sieć 4G Orange Polska (jeżeli jesteście w zasięgu). Właśnie w tym celu został Wam nadany adres IP z puli dla VoLTE. Gdy sygnał Wi-Fi staje się zbyt słaby nasze urządzenie podejmuje decyzję, że zaczyna wysyłać pakiety danych z zakodowanym głosem poprzez sieć 4G LTE, czyli odpala VoLTE. W czasie rozmowy nie zauważycie żadnej różnicy, zmieni się jedynie ikonka wyświetlana na Waszym telefonie. Co bardzo ważne, działa to także w drugą stronę – jeżeli wchodzicie w obszar działającego Wi-Fi rozmawiając poprzez VoLTE i macie włączoną funkcje WiFi Calling Wasz telefon zacznie przesyłać pakiety głosowe przez Wi-Fi. Jednak nie działa to w przypadku 2G i 3G – tutaj technologia przesyłania sygnału jest zupełnie inna, choć przyznaję pracujemy nad tym by było to możliwe.

Schemat działania WiFi Calling - usługi opartej na VoWiFi.

Jak się pewnie domyślacie Wi-Fi nie zawsze jest bezpieczne – szczególnie w miejscach, gdzie przewija się wiele osób. By dowiedzieć się czemu, wystarczy zajrzeć do tekstu Michała Rosiaka o bankomacie połączonym z siecią przez WiFi. Dlatego kluczową funkcjonalnością, poza handoverem, które musieliśmy przetestować i wdrożyć było zapewnienie bezpieczeństwa łącza przy wysokiej wydajności całego systemu. W Orange wdrożyliśmy w tym celu dwie funkcjonalności. Pierwsza – ePDG, czyli evolved Packet Data Gateway odpowiada za zestawienie i utrzymanie tunelu IP-SEC ze wszystkimi aktywnymi użytkownikami WiFi Calling. Druga to platforma AAA (Authentication Authorization Accounting), dzięki której każdy klient próbujący zestawić tunel IP-SEC do sieci rdzeniowej podawany jest procedurze autentykacji takiej samej jak dla VoLTE. Oznacza to, że z WiFi Calling mogą korzystać wyłącznie urządzenia posiadające kartę SIM. Jest to „cena” za bezpieczeństwo transmisji danych. Moim zdaniem warto ją zapłacić.

Oczywiście wszystkie rozwiązania trzeba było przetestować razem z producentami urządzeń, co również zajęło sporo czasu.

WiFi Calling na co dzień

Trochę już o tej technologii napisałem na początku, ale pozostała nam jeszcze jedna ważna informacja i kilka ciekawostek. Istotne jest to, że gdy będziecie korzystać z VoWiFi na Waszych telefonach pojawi się specjalna ikonka lub zmieni się nazwa operatora (na przykład na Orange Wi-Fi czy WiFi Calling). Pozwoli Wam to kontrolować sytuację, co ma szczególne znaczenie za granicą.

A kilka ciekawostek?

Z WiFi Calling możecie korzystać w trybie samolotowym, jeżeli jesteście podłączeni do WiFi. Niestety, jeżeli wyjdziecie z jego zasięgu połączenie natychmiast zostanie zerwane, nawet jeżeli jesteście w zasięgu 4G Orange Polska. Są urządzenia, które mogą mieć funkcję WiFi Calling bez VoLTE, jednak skupiamy się na tych, które mają obydwie funkcjonalności – by zapewnić wygodę i mobilność. I jeszcze jedna sprawa – WiFi calling nie ma wsparcia dla usług lokalizacji telefonu w sieci, więc wyklucza się ona z usługami opartymi o tę funkcjonalność. Z WiFi Calling możecie skorzystać na Wi-Fi podpiętym do dowolnej sieci, możecie także stworzyć hotspot z jednego urządzenia, by zadzwonić z drugiego.

Jeżeli macie pytania o VoWiFi (lub jakiekolwiek inne) czekam na komentarze. Tylko pamiętajcie, że czasem zebranie odpowiedzi chwilę trwa ;-)

Komentarze

mike278
mike278 10:01 14-11-2024

Bonus ok i faktycznie gratis. Natomiast start promocji fatalny że względu na problemy w aplikacji.

Odpowiedz
Maniu
Maniu 12:25 14-11-2024

A kiedy będzie rozstrzygnięty konkurs wakacje z Orange?

Odpowiedz
fajera
fajera 14:38 15-11-2024

co to są mobilne usługi głosowe?

Odpowiedz
Wake Up
Wake Up 12:19 16-11-2024

już był

Odpowiedz
mst
mst 14:34 22-11-2024

Katastrofa. Nie da się tego uruchomić w aplikacji. Klikam dołącz i brak reakcji….

Odpowiedz
Robi
Robi 15:52 22-11-2024

Brak gb po 2 pompowaniu , po reklamacji na czacie wpadły na 1 nr z 3 , zachwytów nie było końca jak to odpowiedni dział pozytywnie naprawił , podczas 2 reklamacji konsultant podał mi „mój” nr z kosmosu , dzięki jeszcze zadzwonię.

Odpowiedz
emitelek
emitelek 18:21 22-11-2024

Pani Beato!!! Prosimy o komentarz!!!
Jeśli coś robicie, to zróbcie to z głową!!!…

Odpowiedz
Scroll to Top