Informacje prasowe

Wolontariusze Orange na Dzień Dziecka

31 maja 2012
Wolontariusze Orange na Dzień Dziecka

Pracownicy Orange Polska, przy wsparciu Fundacji Orange z okazji Dnia Dziecka przygotowali  społeczne i sportowe inicjatywy dla dzieci w całej Polsce. Wolontariusze zaproponowali aktywności nawiązujące do UEFA EURO 2012™. Spełnią także marzenie dwojga dzieci, które będą mogły kibicować podczas meczu otwarcia Mistrzostw Europy 8 czerwca w Warszawie.

Co roku na Dzień Dziecka wolontariusze Orange Polska inicjują projekty dobroczynne dla dzieci z różnych środowisk i różnych stron Polski. Tym razem tematem przewodnim inicjatyw są Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™. To wydarzenie, może być pretekstem do zabawy i edukacji także poza wielkimi stadionami i strefami kibica.  Dlatego ponad 160 Wolontariuszy Orange wyrusza do szpitali, domów dziecka, bibliotek, szkół, przedszkoli i organizacji pozarządowych działających na rzecz najmłodszych.

Łącznie przy wsparciu Fundacji Orange wolonatriusze zrealizują 41 projekty wolontaryjne, które toczyć się będą w pierwszej połowie czerwca. Wśród pomysłów znalazły się m.in. turnieje piłkarskie,  pikniki sportowe i maraton taneczny. Wiele inicjatyw ma na celu edukację sportowego fair-play, pokazać zwyczaje kulturowe panujące w krajach biorących udział w UEFA EURO 2012™. Wolontariusze postanowili też podjąć się prac remontowo-porządkowych w miejscach służących dzieciom – modernizacji placu zabaw i podwórka przedszkolnego, czy też wyposażenia szkoły w Bogatyni, która ucierpiała w powodzi w 2010 roku,  w sprzęt sportowy.  Akcji towarzyszyć będą liczne konkursy z nagrodami dla najmłodszych, a w wielu miejscach przewidziane są spotkania ze sportowcami m.in. piłkarzami.

Program wolontariatu pracowniczego w Orange prowadzony jest od 2003 roku. Pracownicy firmy z różnych działów i regionów angażują się w programy Fundacji Orange na rzecz dzieci i w akcje społeczne wspierane przez Orange. Jeśli sami znają organizację lub widzą potrzebę wsparcia inicjatyw w swoim otoczeniu, mają także możliwość zwrócić się o grant na projekt do Fundacji Orange i zrealizować własny pomysł na pomaganie. Do końca 2011 roku w działaniach społecznych wzięło udział ponad 6000 pracowników, w wolontariacie przepracowali łącznie 27 tysięcy godzin. W tegorocznej edycji konkursu „Dobroczyńca Roku” Orange Polska zostało wyróżnione w kategorii „Program wolontariatu pracowniczego” a Fundacja Orange otrzymała nagrodę specjalną „Nowe trendy społecznego zaangażowania”

Osoba kontaktowa:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

E-mail: biuro.prasowe@telekomunikacja.pl


Informacje prasowe

Orange laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2011”

30 maja 2012
Orange laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2011”

Kapituła jubileuszowej, XV edycji konkursu „Dobroczyńca roku 2011” nagrodziła Orange Polska w kategorii „Program wolontariatu pracowniczego”.  Nagrodę specjalną „Nowe Trendy Społecznego Zaangażowania” odebrała również Fundacja Orange.

Program wolontariatu pracowniczego Orange  „W trosce o innych” został deceniony przez Kapitułę Konkursu  za zaangażowanie pracowników na wszystkich szczeblach kariery oraz za udzielanie im wszechstronnego wsparcia w rozwijaniu działalności społecznej. O ostatecznym zwycięstwie w konkursie zdecydowały głosy internautów.

„Bardzo się cieszę z otrzymanej nagrody. Dziękuję wszystkim naszym pracownikom, którzy bezinteresownie poświęcają swój prywatny czas, żeby pomagać innym. Udowadniają, że nie warto stać z boku z założonymi rękami. Nagroda ta, to dla nas nie tylko wyróżnienie za to, co do tej pory zrobiliśmy, ale również pozytywny impuls na przyszłość. Wolontariat łączy ludzi, daje poczucie społecznej odpowiedzialności i przynależności oraz ogromną satysfakcję. Dobrze być w takim towarzystwie i wspierać tych, którzy swój czas, doświadczenie, umiejętności i zdolności poświęcają innym” – powiedział Prezes Orange Polska Maciej Witucki.

W program wolontariacki Orange Polska do tej pory zaangażowało się już  ponad 6 tys. osób. Pracownicy uczą dzieci, jak bezpiecznie poruszać się w Internecie, tworzą w szpitalach „Bajkowe Kąciki”, a także zangażują się w realizację programów społecznych i edukacyjnych Fundacji Orange. Dzięki firmie zyskują też możliwość realizacji własnych projektów wolontariackich na rzecz lokalnych społeczności.

Akademia Rozwoju Filantropii przyznała również nagrodę specjalną: „Nowe Trendy Społecznego Zaangażowania”. Otrzymała ją Fundacja Orange za współpracę przy organizacji wolontariatu pracowniczego i e-wolontariatu, przy jednoczesnym wykorzystaniu nowych technologii dla wspólnego dobra.

To już kolejne nagrody „Dobroczyńcy Roku”. Wcześniej Orange Polska została nagrodzona  między innymi za współpracę z Fundacją Synapsis oraz startegiczny program społecznego zaangażowania firmy.

Ogólnopolski konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku” organizowany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce od 1997 roku - to największy i najdłużej działający w Polsce konkurs nagradzający społeczne zaangażowanie przedsiębiorstw.

Osoba kontaktowa:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

E-mail: biuro.prasowe@telekomunikacja.pl


Informacje prasowe

Orange Polska ostrzega swoich klientów przed nadużyciami nieuczciwych operatorów

29 maja 2012
Orange Polska ostrzega swoich klientów przed nadużyciami nieuczciwych operatorów

W trosce o klientów, którzy padają ofiarą nieuczciwych praktyk handlowców niektórych operatorów, Orange Polska rozpoczyna kampanię informacyjną. Klienci dowiedzą się jak postępować w przypadku próby oszustwa i gdzie uzyskać pomoc. Do ich dyspozycji jest już bezpłatna infolinia 800 500 005.

- Oszuści dotychczas podszywali się pod naszych handlowców lub informowali klientów, że UKE zlikwidował TP. Po zmianie marki TP na Orange, twierdzą, że Telekomunikacja Polska przestała istnieć i teraz oni przejmują wszystkich jej klientów. To oczywiście nieprawda i celowe działanie na szkodę klientów. W związku z rozszerzeniem marki Orange na usługi stacjonarne TP nie trzeba podpisywać żadnych nowych umów – powiedział Maciej Witucki, Prezes Orange Polska.

Praktyki oszustów dotykają najczęściej osoby starsze. Wykorzystując ich łatwowierność podsuwają do podpisu rezygnację z usług TP oraz nową umowę. Często nie pozostawiają żadnego potwierdzenia podpisanych dokumentów. Zdarza się, ze po fakcie klient nie ma pojęcia z kim naprawdę podpisał umowę.

Dla klientów, którzy padli ofiarą oszustów bądź chcą się dowiedzieć o zasadach zmiany operatora, Telekomunikacja Polska uruchomiła bezpłatną infolinię 800 500 005 (czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, w sobotę 8-16). Każdy klient może zgłosić nadużycie i pisemnie upoważnić TP do reprezentowania go przy wyjaśnianiu konkretnych spraw z operatorami. Bez takiego upoważnienia Telekomunikacja Polska nie może podjąć żadnych kroków w imieniu klienta.  TP składa również zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury.

Skala zjawiska jest znacząca. Pracownicy infolinii otrzymują tygodniowo setki telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami na temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP. Większość klientów poprzestaje na rozmowie i wyjaśnieniach konsultanta. Jednak rośnie liczba klientów, którzy decydują się upoważnić TP do podjęcia kroków wyjaśniających u innych operatorów, jak również do podjęcia w ich imieniu kroków prawnych. Część z poszkodowanych kierujemy do rzeczników konsumentów, delegatur UKE czy UOKiK.

Każdy klient zawierający umowę poza siedzibą firmy ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny i bez żadnych konsekwencji. Musi jednak posiadać dokument umowy sprzedaży i może to zrobić wyłącznie u operatora,

z którym podpisał umowę, nie w Telekomunikacji Polskiej. Sprawę można załatwić także pisemnie, wysyłając listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Do TP wpływają także wystąpienia bezpośrednio z ww. urzędów i instytucji, które proszą o pomoc w wyjaśnieniu sprawy.

Należy pamiętać aby zawsze czytać umowę, sprawdzić dokładnie nazwę firmy, która widnieje na umowie. Powinniśmy bezwzględnie żądać jednego egzemplarza umowy i pamiętać, że na każdej umowie znajduję się nazwa i logo Orange.

Dziś rozpoczyna się kampania informacyjna. Obejmuje ona media lokalne i ogólnopolskie. W informacjach, które pojawią się w 117 regionalnych oraz 9 ogólnopolskich tytułach prasowych, Orange Polska ostrzega oraz daje wskazówki jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami.

Osoba kontaktowa:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

E-mail: biuro.prasowe@telekomunikacja.pl

Scroll to Top