Oferta

Twój dom, Twoje WiFi, Mój Funbox

Piotr Domański Piotr Domański
30 sierpnia 2017
Twój dom, Twoje WiFi, Mój Funbox

Obojętnie czy posiadacie Funbox 3.0, czy też Funbox 2.0 czasem trzeba nieco „przemeblować” nasze domowe WiFi. Narzędziem ku temu może być aplikacja Mój Funbox. Powodów może być wiele – planujemy przyjęcie i chcielibyście przesłać wszystkim gościom hasło do domowego WiFi w łatwy i przyjemny sposób? A może Wasza pociecha wchodzi w wiek, w którym chcielibyście zaznajomić ją z cyfrowym światem, a jednocześnie mieć pewność, że nie przebywa w nim zbyt długo? Czy też najzwyczajniej na świecie chcielibyście, znaleźć najlepsze miejsce dla Waszego modemu.

Aplikacja Mój Funbox - jak zacząć?

Właśnie do tego wszystkiego i wielu innych rzeczy służy aplikacja Mój Funbox. Od dzisiaj jest dostępna dla urządzeń z iOS, możecie pobrać ją z AppStore. Do tej pory była dostępna wyłącznie dla Androida (jeżeli jeszcze nie pobraliście oto bezpośredni link do sklepu Google Play), Fani Apple, których nieco odwiedza naszego bloga powinni być zadowoleni ;-).

Całą zabawę z aplikacją zaczynamy oczywiście od jej pobrania i uruchomienia. Następnie łączymy nasz smartfon lub tablet z naszym Funboxem (czyli modemem) poprzez WiFi – tutaj aplikacja będzie Was już prowadziła za rękę, więc nie będę się nad tym rozwodził. Radzę tylko, by po logowaniu, ze względów bezpieczeństwa, zmienić hasło administracyjne. Poczytajcie teksty Michała Rosiaka – dowiecie się jak zadbać, by spełniało ono swoje zadanie. Aplikacja poprowadzi Was także, jak po sznurku po samym procesie instalacji wybranego przez Was modemu.

Mój FunBox do Twojego WiFi

Moim zdaniem zarządzanie dostępem poszczególnych urządzeń w domu to jedna z najciekawszych funkcji aplikacji. Można ustawić pewne zasady - na przykład tablet naszego dziecka nie może się logować do sieci dłużej niż przez 2 godziny. I po tych godzinach faktycznie "Bang"... i sieć dla tego konkretnego urządzenia przestaje działać. O ileż to bardziej cywilizowane, niż zabieranie kabla sieciowego? I działa także, wtedy gdy nie ma nas w domu, oczywiście, pod warunkiem, że dziecko korzysta z sieci przez WiFi. W innym przypadku polecam aplikacje „Chroń Dzieci w Sieci”.

Drugą przydatną funkcją jest szybkie udostępnianie hasła do WiFi. Wystarczy jeden SMS, lub QR kod i już wszyscy mogą korzystać z sieci. Przydatne, czy to podczas imprez, czy też wtedy, gdy właśnie zmieniliśmy hasło i chcemy się nim podzielić z domownikami.

Aplikacja Mój Funbox dostępna teraz także na iOS

Aplikacja, pozwala także na sprawne zarządzanie kanałami WiFi. To szczególnie ważne w blokach, gdzie tłok jest duży, a domowa sieć sąsiadów sprawnie utrudnia działanie naszej. Wtedy można przełączyć się na mniej oblegane kanały. Z tą funkcjonalnością powiązana jest kolejna - aplikacja daje nam możliwość określenia optymalnego miejsca dla ustawienia modemu. Kilkukrotnie już pisałem na blogu o tym dlaczego to takie ważne, poniżej linki do tych tekstów.

Dlaczego moje WiFi działa tak wolno? Podpowiadamy

Speedtest po miedzi i światłowodzie

Diagnostyka modemu i technikalia

Aplikacja daje dostęp do parametrów technicznych naszego modemu. Jednocześnie umożliwia diagnostykę problemów z siecią domową i podłączonymi do niej urządzeniami. Chodzi między innymi o VoIP. Warto skorzystać z tej opcji nim zadzwonicie (oczywiście przez aplikację Mój Orange) na naszą infolinię.

Czy warto korzystać z aplikacji Jeżeli jeszcze Was nie przekonałem zajrzyjcie do sklepu Google Play - 4,1 gwiazdki coś oznacza. Szczególnie, że aplikacje pobrało kilka tysięcy klientów ;-)

WiFi od Orange

Jednak, obojętnie jak na to spojrzeć, ta aplikacja to dodatek. Cenny, ważny, lecz tylko dodatek do samego WiFi i sprzętu, dzięki któremu możecie z niego korzystać – Funboxa 2.0 i 3.0. Trzeba dodać, że oba te urządzenia są tak stworzone, by w pełni wykorzystać możliwości jakie daje nasz internet, także ten światłowodowy – co oznacza, że zapewnia transfer nawet do 600 Mb/s. Oczywiście by w pełni skorzystać z tych możliwości Wasze domowe urządzenia również muszą obsługiwać transfer z odpowiednią prędkością. Pisałem o tym w tekście „Speedtest po miedzi i światłowodzie”, do którego link znajdziecie nieco wyżej.

P.S. Możliwości Funbox 3.0 i aplikacja Mój Funbox to nie są nasze ostatnie słowa. Do końca roku wprowadzimy kilka nowych gadżetów. Spodobają się Wam ;-)

Mediateka

Komentarze

mike278
mike278 09:32 30-08-2017

Fajnie że funkcjonalność się zwiększa. Czy ma to związek ze zwiększeniem opłaty miesięcznej za wypożyczenie FunBoxa? O ile pamiętam z 1 pln (tyle u mnie się płaci) do 10 plnów w nowej, przejrzystej taryfie?

Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 10:12 30-08-2017

„…aplikacja Mój Funbox. Od dzisiaj jest dostępna dla urządzeń z iOS […] Fani Apple, których nieco odwiedza naszego bloga powinni być zadowoleni ;-).”
Bardziej byśmy byli zadowoleni z aplikacji do zarządzania NJU na iOS. Aaa no i z WifiCalling w iPhone 5S 😀

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 14:43 30-08-2017

    W pierwszym temacie – trudno mi określić, czy i kiedy wprowadzimy aplikację. Na razie koledzy z nju pracują ostro nad aplikacją do WiFi Calling, analogiczną do tej wprowadzonej niedawno w Orange. Co do modelu 5S, trudno mi coś więcej powiedzieć.

    Odpowiedz
      pablo_ck
      pablo_ck 20:53 31-08-2017

      O Windows Phone nie ma chyba co marzyć ;p ;p Hehe ;p

      Odpowiedz
robert
robert 13:18 30-08-2017

czy planujecie wprowadzic pakiety mms, albo dodac mmsy do pakietow no-limit dla prepaid? w sumie dlaczego rozdajac tysieca gigabajtow nie chcecie udostepnic no limit dla mms-ow zajmujacy pare kilo? pozdrawiam

Odpowiedz
    Kajka
    Kajka 13:54 30-08-2017

    Brawo! właśnie też mnie dziwi, że nie dają nam w prepaid MMSów, nawet ciekawych pakietów MMS nie posiadają, ale za to w mój orange w bilingu od dłuższego czasu połączyli SMS z MMS i dopiero po cenie widzę czy wysyłałam SMS czy MMS. Skoro mój orange nie prezentuje osobno sms i mms to żądamy jednakowej ceny za MMSa!

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 14:40 30-08-2017

    MMS-y są obecnie dostępnie w większości planów abonamentowych. Nie wiem nic o planach wprowadzenia ich w prepaid.

    Odpowiedz
      robert
      robert 14:52 30-08-2017

      Piotrze, w takim razie jako klient i pewnie nie tylko ja prosiłbym Orange o dodanie MMS-ow do pakietow. Czy 1000 czy 1100GB nie robi duzej roznicy, a dodanie mms-ow (cena 40gr/mms tez przeraza w porownaniu z pozostalymi cenami uslug) przez Orange byloby super!

      Odpowiedz
        Kajka
        Kajka 17:58 30-08-2017

        Robert, ja niestety nie mam na to nadziei, bo od lat nie promują MMSów, a szkoda bo nie każdy ma smartfony i cuda wianki. Moja mamusia uwielbia swoją nokie E52 i właśnie w ten sposób dzielimy się emocjami- MMSami, ale są drogie w Orange 40 gr

        Odpowiedz
          zły
          zły 18:40 01-09-2017

          Od dawna powinni dodawać MMSy do pakietów SMS, bo wszędzie to już standard. Jeżeli dodają do abo, to płacąc tyle samo za pakiety na kartę też chce mieć mmsy.

          Odpowiedz
Piotrekk85
Piotrekk85 16:01 30-08-2017

A planujecie podobne narzędzia/aplikacje dla sieci mobilnej? Jakieś aplikacje do sterowania mobilnymi routerami z Waszej oferty (obecnie wszystkie apki np. w Google Play od producenta są po angielsku co stanowi barierę dla niektórych). Ponadto przydałaby się jakaś diagnostyka do konfiguracji apnów w telefonie i po stronie sieci (zarówno do internetu i mmsów), sprawdzenie centrum sms, CLIRa, ew. innych ustawień.

Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 21:18 30-08-2017

Piotrze,w Nowym Sączu do końca roku z tego co wiem ma być podłączona cała wysoka zabudowa pod FTTH,a kiedy wchodzicie w domki jednorodzinne?W Maju były przeprowadzane ankiety i informowano,że być może we Wrześniu. Mógłbyś zaczerpnąć gdzieś informacji na ten temat?Pozdrawiam

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 22:41 30-08-2017

    Zobaczę jak wyglada sytuacja i dam znać.

    Odpowiedz

Sieć

Tak pracowaliśmy i naprawialiśmy skutki nawałnicy

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
25 sierpnia 2017
Tak pracowaliśmy i naprawialiśmy skutki nawałnicy

Przez ostatnie dni na bieżąco dostawałem raporty, jak przywracaliśmy usługi klientom i usuwaliśmy skutki nawałnicy z 12 sierpnia. Chociaż minęło już prawie dwa tygodnie, to dopiero wczoraj do ostatnich 4 stacji bazowych poszkodowanych podczas burzy dotarł prąd z sieci energetycznej. Wcześniej pracowały na naszych agregatach. Łącznie nawałnica spowodowała, że 179 naszych stacji nie miało dostępu do prądu przez krótszą lub dłuższą chwilę. Żadna stacja nie zawaliła się, ani nie zostały uszkodzone nadajniki. Mobilne agregaty pracowały przy 135 stacjach.

Większe szkody nawałnica wyrządziła naszej sieci stacjonarnej. Bezpośrednio jej skutki odczuło ponad 25 tys. klientów. Mam na myśli połamane słupy, zerwane kable i uszkodzenia innych urządzeń telekomunikacyjnych, w tym także bezpośrednio znajdujących się w domach klientów (dekodery, rutery). Większość uszkodzeń naprawiliśmy w ciągu kilku dni. W tej chwili zostało nam ok. 100 trudnych przypadków, w których aby w 100 proc. przywrócić usługi klientom musimy odbudować dużą część infrastruktury, co niestety wydłuża czas naprawy.

W okresie nawałnic i po nich nasze centra obsługi miały kilkakrotnie więcej zgłoszeń niż zazwyczaj. W usuwanie skutków nawałnicy było zaangażowanych łącznie ponad 1,4 tys. pracowników Orange Polska i firm współpracujących z nami. Technicy pracowali po 12 godzin dziennie, w weekendy, a część z nich ściągnęliśmy z urlopów. Przejechali samochodami technicznymi ponad 70 tys. kilometrów.

Korzystając z okazji, WIELKIE dzięki dla wszystkich, którzy byli zaangażowani w pomoc i usuwanie skutków nawałnic.

Ps. Dane, które przedstawiłem dotyczą województwa kujawsko-pomorskiego, które najbardziej ucierpiało podczas burz.

Komentarze


Oferta

Ruszyliśmy z przedsprzedażą Galaxy Note 8

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
25 sierpnia 2017
Ruszyliśmy z przedsprzedażą Galaxy Note 8

Wczoraj w Nowym Jorku Samsung pokazał światu model Galaxy Note 8. Dziś w Orange Polska ruszyliśmy z jego przedsprzedażą, która potrwa do 14 września. Zamawiający otrzymają urządzenie w zestawie ze stacją dokującą Samsung DeX. Mamy przygotowanych 350 kompletów. Dostępne kolory w przedsprzedaży to czarny i złoty. Pod tym linkiem znajdziecie oficjalny komunikat Samsunga opisujący Note 8. Dzięki uprzejmości Wojtka Piechockiego z GSMonline poniżej zamieszczam zdjęcia z nowojorskiego wydarzenia.

Komentarze

Jackson
Jackson 16:48 19-07-2024

A czy wiadomo coś nowego modernizacji nadajnika w miejscowości Dąbrowa Gmina Pawłów kod pocztowy 27-225 Powiat Starachowicki? Od roku nadajnik czeka na modernizacje która była już kilka razy przesuwana..

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 10:08 23-07-2024

    Niestety modernizacja się przesunęła, nowy termin wypada w najbliższych tygodniach.

    Odpowiedz
Zachar z Jagodna
Zachar z Jagodna 07:15 22-07-2024

Kiedy poprawa zasięgu na Jagodnie we Wrocławiu? Może po wakacjach jedną stację mobilną uda się u nas postawić?

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 10:43 22-07-2024

    Tak jak odpowiadałam wcześniej: mamy na tym obszarze rozpoczęte nowe procesy inwestycyjne. Niestety nie mogę jeszcze podać konkretnego terminu.

    Odpowiedz
bulderwar
bulderwar 16:41 22-07-2024

W Międzyzdrojach sieć niezawodnie jak co sezon się wykrzacza. 🥲

Odpowiedz
Daniel
Daniel 18:05 22-07-2024

A co z nadajnikiem w okolicach Kępnicy (gmina Nysa)? W SMS zapewniali Państwo powstanie takiego w okolicy, celem polepszenia zasięgu – który obecnie wynosi 0 (słownie zero) kresek 🙂

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 14:28 24-07-2024

    Trudno mi się odnieść do kwestii problemu z zasięgiem, bo nie znam dokładnej lokalizacji. W lipcu rzeczywiście uruchomiona została nowa stacja bazowa ok. 4 km na północ od Kępnicy. W maju i lipcu na dwóch okolicznych stacjach przeprowadzona była także modernizacja nadajników, której celem jest poprawa jakości sieci. Kolejna stacja planowo ma przejść modernizację jesienią.

    Odpowiedz
dziegiel
dziegiel 12:21 23-07-2024

A w okolicach Ciechanowa będą jakieś nowe stacje bazowe. Mieszkam 10 km od najbliższego BTSa i korzystanie z Waszej sieci to udręka.

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 11:49 24-07-2024

    Tak, planujemy tam wybudowanie nowych stacji. Jesteśmy na początku procesu inwestycyjnego, więc nie jestem w stanie podać przybliżonego terminu realizacji.

    Odpowiedz
Jackson
Jackson 08:01 24-07-2024

Pani Kingo czy jeżeli napisze zgłoszenie techniczne do BOK-u przyspieszy to działania w kierunku modernizacji tego nadajnika? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 10:47 26-07-2024

    Zgłoszenia techniczne są analizowane i są jednym z elementów branych pod uwagę w planach modernizacji. Dlatego jeśli są problemy jakościowe, to warto oczywiście je zgłosić.

    Odpowiedz
Agima
Agima 12:54 26-07-2024

Proszę o informację czy są plany poprawy zasięgu w rejonie Laski gm. Łochów powiat Węgrowski? Tam zasięg to 2G w porywach do 3G. Zasięg jest tak marny, że trzeba go szukać, aby wykonać połączenie. Wykonać lub odebrać połączenie w mieszkaniu graniczy z cudem.

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 12:13 02-08-2024

    Mamy zaplanowaną modernizację dla tej lokalizacji w ciągu najbliższych tygodni.

    Odpowiedz
Jarek
Jarek 13:26 29-07-2024

Pani Kingo. Dziękuję za Pani dużą aktywność na blogu. Czy jest planowane postawienie nadajnika w m.Wąsosz 19-222, woj. podlaskie? Obecnie nie ma tam zasięgu wewnątrz budynków, a na zewnątrz jest gdzieniegdzie 2G/3G.Mapa zasięgu orange wskazuje,że jest na zewnątrz budynków zasięg LTE i nawet 5G 2100,co jest nieprawdą .Wiele osób musi szukać zasięgu na podwórku lub strychu domów,aby zadzwonić😟

Odpowiedz
Cinek
Cinek 14:41 02-08-2024

Proszę o informacje kiedy dowiesicie się do masztu P4 w miejscowości Nowy Borek, gmina Błażowa, woj, podkarpackie. Już nawet Plus wziął tam pozwolenie 🙂
jest tam starsza dziura zasięgowa, jedynie Play ma zasieg

Odpowiedz
Wujek Dobra Rada
Wujek Dobra Rada 23:23 18-08-2024

Od mniej więcej dwóch lat Orange i T-Mobile w ramach NetWorkS przestali się dowieszać do nowych lokalizacji Play. Efekt jest taki, że Play ma już zasięg niemalże wszędzie, a Orange z T-Mobile niestety nie. Powiem, że jest nawet gorzej, bo w wielu lokalizacjach nadajniki NetWorkS zostały zdemontowane i zasięg się pogorszył. Służę danymi z Pomorza Gdańskiego jeśli to w ogóle kogokolwiek interesuje.

Odpowiedz
Wujek Dobra Rada
Wujek Dobra Rada 23:31 18-08-2024

Kiedy w końcu normalny zasięg w tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku?! Od czasu demontażu BTS T-Mobile Ku Ujściu ramach NetWorkS kompletnie brak sensownego sygnału również Orange. Może dział techniczny przyjrzy się sytuacji na Pomorzu Gdańskim, gdzie zasięg zamiast się polepszać z powodu demontaży poszczególnych BTS stale się pogarsza, nie mówiąc już nic o nowych inwestycjach w nowych lokalizacjach!

Odpowiedz
Scroll to Top